Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke creme?

+8
Wennes
meisje
Annemie
PapillonRose
Susan
Supertalentje
Twellie
Puzzle
12 plaatsers

Ga naar beneden

Welke creme? Empty Welke creme?

Bericht  Puzzle zo 25 maa 2012 - 7:11

Hebben jullie je buik (+ rest v lichaam) ingesmeerd 'tegen' striae, en zo ja, welke crème heb je gebruikt?
Puzzle
Puzzle
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke creme? Empty Re: Welke creme?

Bericht  Twellie zo 25 maa 2012 - 7:12

Om te voorkomen heb ik een soort Bio-oil gebruikt, maar dan van Kruidvat winkelmerk.

Edit: en ik heb geen striae gekregen, maar geen idee of het daar echt van komt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 7:16

tegen straie kun je niet smeren, je krijgt het of je krijgt het niet en daar heb je weinig invloed op. Die smeerseltjes dringen niet door tot in de laag waar de straie ontstaat. Je kunt natuurlijk wel smeren omdat je het fijn vindt. Op een gegeven moment ging ik smeren omdat de huid zo begon te jeuken.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje zo 25 maa 2012 - 7:19

Ik heb helemaal niks gesmeerd, een blauwe maandag na het douchen met bodylotion, maar hier ook geen striae. Volgens mij helpt dat smeren ook niet, je onderste huidlagen 'scheuren' en zo diep komt een creme niet en het is erfelijk bepaald.

Laatst aangepast door Supertalentje op zo 25 maa 2012 - 7:52; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Susan zo 25 maa 2012 - 7:20

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap heel even een crème gebruikt van Louis Widmer, maar daarna eigenlijk niet meer en in de tweede zwangerschap smeerde ik helemaal niets. Ik heb aan beide zwangerschappen geen striae overgehouden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Puzzle zo 25 maa 2012 - 7:23

Ohw, ik dacht altijd dat het je huid juist soepeler houd en dus 'minder snel' zal scheuren. Op den duur krijg je het misschien toch wel idd, maar dacht dat het wel wat helpt.
Puzzle
Puzzle
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 7:26

Puzzle schreef:Ohw, ik dacht altijd dat het je huid juist soepeler houd en dus 'minder snel' zal scheuren. Op den duur krijg je het misschien toch wel idd, maar dacht dat het wel wat helpt.

Nee, dat is echt een fabeltje. De crème werkt alleen voor de bovenste huidlaag, dieper komt het niet. De straie ontstaat juist in de dieper gelegen huid waar de crème niet komt.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 25 maa 2012 - 7:28

Ik heb wel gesmeerd, en het heeft niet geholpen laughcry Maar dat had ik ook eigenlijk niet verwacht, als je er aanleg voor hebt en/of je huid rekt te snel op dan krijg je het toch wel.

Ik heb eerst met crème van Palmer's gesmeerd, die was erg fijn. Toen hij op was heb ik toch maar wel een ander merk gekocht, de geur was me tegen gaan staan (en dat terwijl hij echt niet vreemd of sterk rook). Toen ben ik overgegaan op buikbalsem van Zwitsal. Beviel ook prima. Wel lekker om je buik een beetje goed te verzorgen vond ik.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Susan zo 25 maa 2012 - 7:32

PapillonRose schreef:Wel lekker om je buik een beetje goed te verzorgen vond ik.

Mijn huid was juist in mijn tweede zwangerschap veel mooier en gaver, toen ik er helemaal niets op smeerde. Terwijl ik in mijn eerste zwangerschap allerlei bodylotions gebruikte. Soms doet al dat smeren meer kwaad dan goed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  PapillonRose zo 25 maa 2012 - 7:38

Susan schreef:
PapillonRose schreef:Wel lekker om je buik een beetje goed te verzorgen vond ik.

Mijn huid was juist in mijn tweede zwangerschap veel mooier en gaver, toen ik er helemaal niets op smeerde. Terwijl ik in mijn eerste zwangerschap allerlei bodylotions gebruikte. Soms doet al dat smeren meer kwaad dan goed.
Hmmm, misschien een volgende keer dan wat minder fanatiek smeren voor mij. Tegen de striae helpt het toch niet, en blijkbaar valt het dus wel mee met het verzorgende effect. Had ik niet verwacht!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Annemie zo 25 maa 2012 - 7:38

Ik heb bio oil gesmeerd,maar binnen een paar dagen zat mijn buik vol striae,dus het hielp niks.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 7:42

PapillonRose schreef:
Susan schreef:

Hmmm, misschien een volgende keer dan wat minder fanatiek smeren voor mij. Tegen de striae helpt het toch niet, en blijkbaar valt het dus wel mee met het verzorgende effect. Had ik niet verwacht!

In die crèmes zit een bonk aan parfum en andere 'slechte' stoffen. Als je graag iets wilt smeren kun je beter voor iets natuurlijks gaan zonder parfum enzo!

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 25 maa 2012 - 7:42

PapillonRose schreef:
Susan schreef:

Het hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te werken. Ik reageer nogal snel overgevoelig op een product, de eerste keer had ik sowieso veel last van schraalheid en rode vlekken, toen mijn huid de tweede keer heel mooi gaaf bleef had ik geen zin om het risico te nemen dat mijn huid weer geprikkeld zou raken door een of andere lotion.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan zo 25 maa 2012 - 7:43

Rejoy. schreef:

In die crèmes zit een bonk aan parfum en andere 'slechte' stoffen. Als je graag iets wilt smeren kun je beter voor iets natuurlijks gaan zonder parfum enzo!

Ik had destijds meestal ook wel producten zonder parfum, van Zarqa en van Balneum.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  meisje zo 25 maa 2012 - 7:44

Ik vond het gewoon lekker om mijn buik in te smeren.
Ik gebruikte olie van Weleda
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  PapillonRose zo 25 maa 2012 - 7:45

Ook ergens wel logisch, niet iedere huid wordt even blij van alle smeerseltjes die je tegenwoordig kunt krijgen. Hier vond ik het wel fijn omdat mijn huid soms droog en trekkerig werd, dan was het prettig om wat te smeren. En ik reageer behalve in mijn gezicht niet zo snel overgevoelig op producten, dat scheelt ook wel.

Ik vond het ook wel even een fijn moment om bewust met mijn buik bezig te zijn. Klinkt misschien een beetje gek, maar vooral toen ik A. nog niet voelde toch even een soort 'contact maken'.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 8:19

Ik smeerde zelden, tegen de jeuk soms wat talkpoeder, maar geen structureel iets. Het helpt ook gewoon echt niet tegen striae.

Gast
Gast

Bericht  Wennes zo 25 maa 2012 - 8:22

Ik heb bij mijn zoon dure olie gebruikt omdat ik deze had gekregen, weet even niet meer welke.
Nu gebruik ik van weleda de buikolie.
Ik vind het fijn om mijn buik in te smeren. de rest van mijn lichaam smeer ik ook altijd om de dag in dus voor mij geen moeite om mijn buik ook lekker in te smeren.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 8:36

Ik heb de buik- en borstencreme van de Hema gebruikt. Ik weet wel dat het niets voorkomt, maar toch, als ik dan striae zou krijgen had ik er in ieder geval alles aan gedaan was mijn gedachtengang.Wink

Gast
Gast

Bericht  teletascha zo 25 maa 2012 - 8:36

Ik heb wel gesmeerd met zo'n creme (van etos) wat in die doos zat. Ik heb geen striae, maar weet niet of het door de creme komt...

Meen dat ik ooit ergens gelezen heb dat de kans op striae groter is als je jonger bent...En aangezien ik al 31 was, kan het zijn dat ik al te oud ben Welke creme? 827601
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Twellie zo 25 maa 2012 - 8:39

freakielief schreef:Ik heb de buik- en borstencreme van de Hema gebruikt. Ik weet wel dat het niets voorkomt, maar toch, als ik dan striae zou krijgen had ik er in ieder geval alles aan gedaan was mijn gedachtengang.Wink

Die heb ik ook nog gehad, ruikt lekker!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Fearie zo 25 maa 2012 - 9:28

Ik heb veel gescrubt (met die van the Body shop), maar of het nu echt gewerkt heeft weet ik niet. Had in ieder geval maar een paar streepjes striae.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Ayla zo 25 maa 2012 - 19:34

Ik heb me wel veel ingesmeerd, vooral in het begin omdat ik zo'n jeuk had. Striae heb ik niet, maar geloof ook niet dat het door het smeren komt. Wat ik wel gelezen heb is dat je huid soepeler wordt door het masseren en je daardoor minder kans op inscheuren hebt. Ook down under kun je masseren met olie om inscheuren te voorkomen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Supertalentje zo 25 maa 2012 - 21:01

Haha, Ayla! Ik had zo'n proefje van Weleda om down under te smeren. Ik heb het aan de VK nagevraagd en zij zei dat het onzin was en helemaal geen invloed had op wel of niet inscheuren. Ik vond het idee om daar iets te smeren ook helemaal niks, was blij dat het niet hoefde!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Paper Crown zo 25 maa 2012 - 21:06

Mijn overgrootoma, mijn oma, mijn moeder en nicht en al mijn tantes geen enkele streep op de buik. Ze hebben gesmeerd met olijfolie. Ga ik ook doen. Als het helpt helpt het en zo niet dan had een duurdere creme ook niet geholpen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud