Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

+13
Manderijn
Happydobby
Aimee
Lejow
Pink!
SarahKey
Schism
Wennes
Viva
_Lana_
Vancity_girl
Floor
Printje
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Printje zo 10 feb 2013 - 21:49

N heeft nu al een vrij sterke voorkeurskant, nu zag ik dit in een winkel, zou dat wat zijn denken jullie?
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=22417&groep_id=433&merk=9157
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Gast zo 10 feb 2013 - 21:52

Geen idee eigenlijk. Wij hebben altijd het zijliggingskussen gebruikt en nu ook weer aangeschaft.

Ik vraag me ook af hoe dik het is. Een kussentje is niet echt goed voor een babynekje lijkt mij...


Laatst aangepast door Balloon op zo 10 feb 2013 - 21:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Floor zo 10 feb 2013 - 21:53

Geen idee. Wij hebben een projectorlamp gebruikt, die laten schijnen op de muur waardat hij nooit naar toe keek zodat hij zijn hoofdje zou draaien en niet altijd op de voorkeurskant ligt.
Andersom in het bedje (hij keek toch vaak richting de deur/lichtkant) en in de box ook anders neerleggen (uiteindelijk hebben we de hele box verplaatst).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Printje zo 10 feb 2013 - 21:56

Hier een eigenwijs ding wat dat betreft, net dr broer, hoe ik dr ook draai/ de andere kant interessant maak ze blijft meestal naar 1 kant kijken.

Misschien eerst eens in de winkel kijken hoe dik het kussentje is idd, en daarnaast draait madame nu al wat naar dr zij en ik weet niet of ik dan zo'n kussen wel aandurf.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Vancity_girl zo 10 feb 2013 - 22:22

Ik heb dit een tijd geleden gehaald voor een vriendin, haar baby had ook een voorkeurskant. Toen ze het aan de fysio liet zien raadde zij het af. Ik weet niet meer waarom, maar heb het kussen igg weer terug gebracht.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  _Lana_ zo 10 feb 2013 - 22:42

Zo´n kussentje blijft dan wel link, vind ik.

Wij hadden zelf een rol gemaakt van hydrofielluiers, dit deden ze in het ziekenhuis ook.
Na elke voeding werden ze op de andere kant gelegd.

Oh ja nog een tip, niet zelf aan het hoofdje gaan ´draaien´, maar meer aan haar lijfje, zodat ze zelf haar hoofdje draait.
Omdat ze gaat tegenwerken, traint ze namelijk als het ware haar spiertjes ( van de ´verkeerde´ kant ).

Mijn dochter had echt een heeeeele sterke voorkeur en we hebben ontzettend moeten investeren, maar het is het wel waard geweest.
Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden van het rolletje.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  _Lana_ zo 10 feb 2013 - 22:44

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Images?q=tbn:ANd9GcSgM9oVY-B7w0WqQRLi_DiyDp-LIfL7thG9joy6j0WOHhj4OJvpVw

Het kwam hier op neer. Dus je rolt de doeken heel strak op en tape er omheen. Het is de bedoeling dat je dit bij haar lijfje neerlegt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Viva zo 10 feb 2013 - 23:03

_Lana_ schreef:Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Images?q=tbn:ANd9GcSgM9oVY-B7w0WqQRLi_DiyDp-LIfL7thG9joy6j0WOHhj4OJvpVw

Het kwam hier op neer. Dus je rolt de doeken heel strak op en tape er omheen. Het is de bedoeling dat je dit bij haar lijfje neerlegt.

Hé, dit is handig. Onze dochter ligt graag met haar hoofdje recht, als we opgerolde handdoeken achter en voor haar neerleggen, wurmt ze net zo hard tot ze weer op haar rug ligt. Als het vastgetapet (?) zit, kan dat natuurlijk niet meer Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? 3711883763
Gelijk vanmiddag proberen!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Wennes zo 10 feb 2013 - 23:07

Ik zou de oorzaak aanpakken, dus waarom N een voorkeurshouding heeft. Ik zou langs een osteopaat gaan en fysio inschakelen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Printje zo 10 feb 2013 - 23:22

Wennes schreef:Ik zou de oorzaak aanpakken, dus waarom N een voorkeurshouding heeft. Ik zou langs een osteopaat gaan en fysio inschakelen.

Ook nog een idee maar ik vind haar aan de andere kant ook nog wel erg jong om al mee te nemen naar een fysio. Ik wist trouwens niet eens dat er een 'oorzaak' achter kan zitten, ik dacht gewoon een voorkeurshouding.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Viva zo 10 feb 2013 - 23:44

uit mijn hoofd kan het bijvoorbeeld het Kiss syndroom zijn, dat zit er een ... werveltje verkeerd zit geloof ik.
Moet je anders even googlen.

Enne, dankzij jouw tip _Lana_, ligt ze nu tussen 2 rollen vastgetapede handdoeken!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Printje zo 10 feb 2013 - 23:52

Viva, ik geloof niet dat het het Kiss syndroom is, dat 'ken' ik idd van R maar ik denk niet dat het zoiets is.

Heb haar nu in de box gelegd en ze draaide haar hoofdje nu de andere 'goede' kant op. Misschien heeft ze hier wel meegelezen..Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Schism ma 11 feb 2013 - 0:14

Ik zou met een voorkeurshouding toch zo snel mogelijk naar de fysio gaan.
Wij zijn dankzij het fijne consultatiebureau veel te laat doorgestuurd, met als resultaat een hele fikse afplatting en dus een helmpje.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 0:19

Schism; ik moet vrijdag naar mijn consultatiebureau vrienden, ben benieuwd of ze er iets van zeggen.

Ik leg haar nu zelf steeds goed en dan blijft ze netjes liggen. Ze ligt ook iedere dag even op dr buik en met de fles wissel ik ook af. En anders is idd de fysio ook een idee maar man vindt dat voor nu nog onzin en vindt haar veel te klein daarvoor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  SarahKey ma 11 feb 2013 - 0:54

Ik zou ook naar de fysio en ostheopaat gaan. Zo'n kussen raadde onze fysiotherapeute trouwens af. Zij pakt idd de oorzaak aan en niet een middel om er mee om te gaan. Bij S zat er ook iets vast in de wervels. Wij zijn 3 keer naar de ostheopaat geweest (ook voor andere dingen) en tig keer naar de fysio en dankzij het snelle optreden hoefden wij geen helmpje, gelukkig. Met 4 weken kreeg ik al een verwijzing naar de fysio via het cb.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Pink! ma 11 feb 2013 - 0:57

Ik denk niet dat lana bedoelt dat je je kind vast moet tapen.. Maar de rollen...

Je gaat toch je kind niet vast tapen??
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Lejow ma 11 feb 2013 - 0:59

Pink! schreef:Ik denk niet dat lana bedoelt dat je je kind vast moet tapen.. Maar de rollen...

Je gaat toch je kind niet vast tapen??

Serieus.. Lees eens goed laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Aimee ma 11 feb 2013 - 0:59

Laughing
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Happydobby ma 11 feb 2013 - 1:00

Ik was ook naar de ostheopaat geweest. Die zij dat jezelf een zijligging kussen kan maken, ik heb een oude handdoek en wat oude doeken opgerold en vastgenaaid. M had een kleine afplatting en dat trok mooi weg.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Lejow ma 11 feb 2013 - 1:00

Ik tape B vaak tegen de muur vast trouwens.. goedkope versie van de draagzak!!

lol!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Pink! ma 11 feb 2013 - 1:00

oeps las echt als ze vastgetaped ligt..
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Manderijn ma 11 feb 2013 - 1:16

Lejow schreef:Ik tape B vaak tegen de muur vast trouwens.. goedkope versie van de draagzak!!

lol!

lol! Te grappig! Ik zag het voor me! Ik wil dat ook. Voor als ze me in de weg lopen!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Puggle ma 11 feb 2013 - 2:05

Ik ben met L. Naar de fysio gegaan toen ze 6 weken was. Haar hoofd werd ook platter. De fysio deed oefeningen met haar en uitleggen aan ons hoe we bepaalde dingen konden doen. Bij L. Bleek het uit haar nek te komen, aan de ene kant waren haar spieren stijver dus korter en daarom lag ze steeds dezelfde kant op. Het platte is nu helemaal weg en ik ben erg blij dat we er zo vroeg bij waren.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  _Lana_ ma 11 feb 2013 - 2:15

Viva schreef:uit mijn hoofd kan het bijvoorbeeld het Kiss syndroom zijn, dat zit er een ... werveltje verkeerd zit geloof ik.
Moet je anders even googlen.

Enne, dankzij jouw tip _Lana_, ligt ze nu tussen 2 rollen vastgetapede handdoeken!

Haha Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? 3711883763!!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  _Lana_ ma 11 feb 2013 - 2:18

SarahKey schreef:Ik zou ook naar de fysio en ostheopaat gaan. Zo'n kussen raadde onze fysiotherapeute trouwens af. Zij pakt idd de oorzaak aan en niet een middel om er mee om te gaan. Bij S zat er ook iets vast in de wervels. Wij zijn 3 keer naar de ostheopaat geweest (ook voor andere dingen) en tig keer naar de fysio en dankzij het snelle optreden hoefden wij geen helmpje, gelukkig. Met 4 weken kreeg ik al een verwijzing naar de fysio via het cb.

Als je denkt dat ze een sterke voorkeur heeft, is het wel raadzaam om eerst naar de fysio te gaan.
Maar het kan geen kwaad om hier alvast mee te beginnen.
De fysio kijkt ook of het allemaal soepel is of niet.

Bij mijn dochter kwam haar voorkeur doordat ze helemaal vast zat onderin mijn buik. Daardoor was haar hoofdje scheef gegroeid.

Oja en van dat kussen is niet helemaal waar, mijn fysio heeft er zelfs een eigen kussen voor gemaakt, die vastgeplakt zat aan een rompertje.
Al vond ik dit echt heel onhandig.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje? Empty Re: Zou dit echt iets zijn tegen afplatting hoofdje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum