Wat helpt nou écht tegen keelpijn?
+7
Pien
SoGood
Cherique
Beachgirl
Middleme
ExpressoB
Bliss
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat helpt nou écht tegen keelpijn?
Het is weer eens zover: ik heb gigantische keelpijn! Ik werk in het onderwijs en dat is niet bevorderlijk voor de stem en keel helaas... Ik zit nu aan de thee met honing, maar wie heeft hét ultieme medicijn tegen keelpijn?
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Wat helpt nou écht tegen keelpijn?
volgens mij niks:P
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
in ieder geval niet hoesten! Hoesten zorgt juist voor irritatie van de stembanden en dus meer keelpijn.
Ooit zei een KNO-arts tegen mij dat je moet slikken bij kriebel, misschien helpt het ook tegen de pijn?
Ooit zei een KNO-arts tegen mij dat je moet slikken bij kriebel, misschien helpt het ook tegen de pijn?
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Thee met veel honing. Weinig praten, zoete zachte drop en gorgelen met lauw water waar zout in opgelost is.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Mimpie schreef:Thee met veel honing. Weinig praten, zoete zachte drop en gorgelen met lauw water waar zout in opgelost is.
Dit heb ik idd al een paar keer gedaan vandaag!
Bliss- Lady Post-a-lot
Wat bij mij vrijwel altijd helpt is veel water drinken de hele dag door en soms een anti-flu snoepje en valk voordat je gaat slapen wat hoestsiroop.
Cherique- Fluisteraar
- Aantal berichten : 304
Punten : 330
Bleghh moet even klagen hoor, voel me echt hondsberoerd! Vannacht steeds wakker door die keelpijn én mn neus ging ook nog helemaal dicht zitten, dus kreeg bijna geen lucht. Keelpijn is haast nog erger dan gisteren, heb vanmorgen maar ff Strepsils gekocht en net weer een kop thee met honing gemaakt. Moet morgen gewoon werken, maar zie dat eerlijk gezegd niet echt zitten omdat praten echt zo'n zeer doet...!
Bliss- Lady Post-a-lot
In de apotheek zijn Trachitol en Hibitane de eerste keuze. Beiden ontsmetten en verzachten ze de keel maar aan Trachitol is een verdovend stofje toegevoegd, helaas werkt het niet alleen op je keel maar op je hele mond.
Beterschap!!
Beterschap!!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Naast het zuigen op snoepjes werkt een paracetamolletje ook goed tegen de echte pijn. Gewoon af en toe eentje.
Gast- Gast
ik zorg altijd dat ik mn keel lekker warm houd door middel van een sjawl. verder kocht ik altijd daro hoestcapsules. in een rood doosje bij een drogisterij. die hielpen altijd zo goed, maar inmiddels zijn die niet meer verkrijgbaar via de drogist maar kun je ze alleen op doktersrecept krijgen bij de apotheek.
verder thee met honing, gorgelen met lauw water met wat zout, vicks snoepjes met drop en wat ik altijd erg lekker vind is bouillon met vermicelli. alleen heeft dat niks te maken met snel opknappen maar is dat voor mij jeugdsentiment!
verder thee met honing, gorgelen met lauw water met wat zout, vicks snoepjes met drop en wat ik altijd erg lekker vind is bouillon met vermicelli. alleen heeft dat niks te maken met snel opknappen maar is dat voor mij jeugdsentiment!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Dat werkt bij mij altijd het beste!Sogood schreef:In de apotheek zijn Trachitol en Hibitane de eerste keuze. Beiden ontsmetten en verzachten ze de keel maar aan Trachitol is een verdovend stofje toegevoegd, helaas werkt het niet alleen op je keel maar op je hele mond.
Beterschap!!
Gast- Gast
Gember werkt goed! Stukje afsnijden en dan zo puur eten of in de thee ofzo..
Gast- Gast
Middleme schreef:in ieder geval niet hoesten! Hoesten zorgt juist voor irritatie van de stembanden en dus meer keelpijn.
Haha dat probeer ik ook altijd, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Misschien heb ik daar wel moeite mee, omdat ik in de winter sowieso veel hoest en daar eigenlijk medicatie voor heb.
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Beauty Addict schreef:Dat werkt bij mij altijd het beste!Sogood schreef:In de apotheek zijn Trachitol en Hibitane de eerste keuze. Beiden ontsmetten en verzachten ze de keel maar aan Trachitol is een verdovend stofje toegevoegd, helaas werkt het niet alleen op je keel maar op je hele mond.
Beterschap!!
Die gebruik ik ook altijd, werkt inderdaad het beste!
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Hmm Trachitol heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt! Zit nu weer aan de thee met honing en Strepsils binnen handbereik. Heb me al ziek gemeld voor morgen, heb ook hoofdpijn en ben snotterig en zweterig. Bah, ik haat het om ziek te zijn!
Bliss- Lady Post-a-lot
Strepsils werkt bij mij totaal niet..
Thee met honing is bij mij toch echt de uitkomst, andere dingen hebben eigenlijk alleen effect op het moment dat het keelsnoepje oid in mijn mond zit, zodra ik het heb doorgeslikt is het effect al weg.
Thee met honing is bij mij toch echt de uitkomst, andere dingen hebben eigenlijk alleen effect op het moment dat het keelsnoepje oid in mijn mond zit, zodra ik het heb doorgeslikt is het effect al weg.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Bliss schreef:Hmm Trachitol heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt! Zit nu weer aan de thee met honing en Strepsils binnen handbereik. Heb me al ziek gemeld voor morgen, heb ook hoofdpijn en ben snotterig en zweterig. Bah, ik haat het om ziek te zijn!
ik vind dat echt flutspul (trachitol), bij mij verdooft alleen mn tong en de rest niet...het enige dat helpt is rust x 10 en veeel blijven drinken/slikken/zuigen (ok ..geen rare dingen denken nu) /weinig praten
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
met zout water gorgelen wil ook nog wel es helpen wel heel vies!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb altijd baat bij citroen thee met honing, tijmsiroop en Strepsils. Trachitol enz vind ik echt zo goor !
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wat werkt echt goed tegen keelpijn?
» wat helpt echt tegen de griep?!
» Keelpijn, wat neem jij er tegen?
» Wat helpt er nog eer tegen een beginnende blaasontsteking...
» Wat helpt nou écht bij een koortslip?
» wat helpt echt tegen de griep?!
» Keelpijn, wat neem jij er tegen?
» Wat helpt er nog eer tegen een beginnende blaasontsteking...
» Wat helpt nou écht bij een koortslip?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: