Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

+36
Snoes
Fortissimo
Shisha
Suus
Lejow
Aagje!
Vino
Sophiee
M@niek
rianne287
Arwyn
Puggle
iloverose
Just me
Annie24
Parisienne
Schaapke
Ella
Slakje
Highway
Luce
Champagne
Coco
Floor
Sterrin_
Jade
xxjojootjexx
_Lacey_
Rush
Reeza
TukTuk
Linda
Atelier Madame
PapillonRose
Aziraphale
Caroow
40 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  Coco ma 11 feb 2013 - 1:23

[quote=[email=M@niek]M@niek[/email]]

Wij moesten vorig jaar meer dan 2000 euro bijbetalen! Te weinig voorschot en we waren ineens geschat terwijl we het gewoon hadden doorgegeven maar daar kan nuon niks mee. Het kwam er op neer dat ons verbruik neerkwam als je een wietplantage zou hebben :O voor ons totaal onduidelijk allemaal (nuon werkt en denkt ook toaal niet mee).

Nu zitten we op 160 euro pm voor een geisoleerd, met zonneboiler hoekhuis.[/quote]

Oh wow! Ik schrok al van onze aanslag maar die van jullie was nog erger! Komen jullie met 160 pm nu wel uit dan? Betaalden jullie toen veel minder of vrat er ook iets stroom?
Onze vriezer vloog steeds van -18 naar -24 en weer terug en dat wel een paar keer per dag volgens mij. Hadden er in ieder geval al heel wat nieuwe vriezers voor kunnen kopen. Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 394967 Fan van Nuon ben ik nog nooit geweest.

Wij hebben overal dubbel glas en boven alleen verwarming aan als het echt heel flink vriest 's nachts. Maar even online het verbruik in de gaten houden nu want nog zo'n aanslag zit ik niet op te wachten.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  Lien ma 11 feb 2013 - 3:53

Ik betaal in mijn eentje maandelijks €75. Wel heb ik maar enkel glas. Ik heb laatst gekeken bij NUON mijn maandverbruik ligt rond de €60 dus je zou verwachten dat ik goed zit zo en uiteindelijk geld ga terug krijgen.
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  M@niek ma 11 feb 2013 - 5:00

Coco schreef:[quote=[email=M@niek]M@niek[/email]]

Wij moesten vorig jaar meer dan 2000 euro bijbetalen! Te weinig voorschot en we waren ineens geschat terwijl we het gewoon hadden doorgegeven maar daar kan nuon niks mee. Het kwam er op neer dat ons verbruik neerkwam als je een wietplantage zou hebben :O voor ons totaal onduidelijk allemaal (nuon werkt en denkt ook toaal niet mee).

Nu zitten we op 160 euro pm voor een geisoleerd, met zonneboiler hoekhuis.

Oh wow! Ik schrok al van onze aanslag maar die van jullie was nog erger! Komen jullie met 160 pm nu wel uit dan? Betaalden jullie toen veel minder of vrat er ook iets stroom?
Onze vriezer vloog steeds van -18 naar -24 en weer terug en dat wel een paar keer per dag volgens mij. Hadden er in ieder geval al heel wat nieuwe vriezers voor kunnen kopen. Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 394967 Fan van Nuon ben ik nog nooit geweest.

Wij hebben overal dubbel glas en boven alleen verwarming aan als het echt heel flink vriest 's nachts. Maar even online het verbruik in de gaten houden nu want nog zo'n aanslag zit ik niet op te wachten.[/quote]

Ze hebben ons geschat terwijl we gewoon de meterstanden hebben doorgegeven dus ja waar het mis is gegaan geen idee. Ook betaalde wij wel te weinig voorschot dus dat we bij moesten betalen dat wist ik wel.

We hebben een computer, koelkast, oven en televisie zoals iedereen eigenlijk. Wel hebben een aquarium maar mijn man heeft uitgerekend dat dat het niet kon zijn. Nou ben ik vorig jaar wel meer thuis geweest. Het gaat trouwens echt om de elektriciteit en niet om het gasvebruik (dit was gewoon normaal voor een gezin). Wij hebben dus ook uitgerekend dat alle apparaten voor dat verbruik een heel jaar 24 uur per dag moet aanstaan. Ook was het heel gek dat op de jaarafrekeningnte zien was dat er veel verbruikt was in de vakantieperiode terwijl we 3 weken niet thuis zijn geweest en ik juist toen veel heb gewerkt.

We zullen het nu meemaken of we met die 160 toe komen anders maar weer verhogen. Ik heb trouwens 2 jaar bij essent gezeten in hetzelfde huis en echt nog nooit problemen gehad. Ik kom bij nuon en het is van begin af aan al ellende geweest. Ik wacht op de jaarafrekening en stap weer over naar essent.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  Atelier Madame ma 11 feb 2013 - 5:02

Ik schrik er echt van hoeveel verbruik sommige mensen hebben zeg :O stoken wij dan zo weinig in verhouding tot iedereen ofzo denk ik dan.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 5:05

Moniek, zou het dan niet zo kunnen zijn dat er in jullie vakantie stroom is afgetapt? Het is wel erg toevallig, jullie zijn weg en er wordt opeens erg veel verbruikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  M@niek ma 11 feb 2013 - 5:07

Hoe kom ik daar achter? Nuon wilt uberhaupt niet mee werken en die zeggen dat zoiets bijna niet voorkomt.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  Linda ma 11 feb 2013 - 5:57

Atelier Madame schreef:Ik schrik er echt van hoeveel verbruik sommige mensen hebben zeg :O stoken wij dan zo weinig in verhouding tot iedereen ofzo denk ik dan.

Ik denk dat het grote verschil met name bij de gezinnen met kinderen ligt. Wij hadden nooit hoge energienota's, tot we dus een kind kregen...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  Champagne ma 11 feb 2013 - 6:05

Linda schreef:
Atelier Madame schreef:Ik schrik er echt van hoeveel verbruik sommige mensen hebben zeg :O stoken wij dan zo weinig in verhouding tot iedereen ofzo denk ik dan.

Ik denk dat het grote verschil met name bij de gezinnen met kinderen ligt. Wij hadden nooit hoge energienota's, tot we dus een kind kregen...
scheelt dat echt zoveel?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  Linda ma 11 feb 2013 - 6:18

Champagne schreef:
Linda schreef:
Atelier Madame schreef:Ik schrik er echt van hoeveel verbruik sommige mensen hebben zeg :O stoken wij dan zo weinig in verhouding tot iedereen ofzo denk ik dan.

Ik denk dat het grote verschil met name bij de gezinnen met kinderen ligt. Wij hadden nooit hoge energienota's, tot we dus een kind kregen...
scheelt dat echt zoveel?

Hier wel in ieder geval.
Sowieso omdat we overdag meer thuis zijn. We zijn er nu 5 dagen in de week wel, toen maar 2 a 3. En 's avonds is er altijd iemand thuis, dus dan staat de verwarming altijd aan.
We zijn heel veel meer gaan wassen, zeker toen ze nog zoveel poepte en het er wel eens naast ging.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  Bliss ma 11 feb 2013 - 6:34

Ik woon alleen in een driekamerappartement van ca. 72m2. Eerst betaalde ik volgens mij ruim 100 euro per maand, maar dat was te veel en ik kreeg geld terug. Eneco heeft het bedrag toen verlaagd naar 86 euro per maand en ik zag dan ook met angst mijn eindafrekening tegemoet. Kreeg hem vandaag en het valt me nog mee, ik moet 52 euro bijbetalen. Het bedrag wordt nu weer verhoogd naar 94 euro.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  Schaapke ma 11 feb 2013 - 6:56

Aziraphale schreef:
Schaapke schreef:
Aziraphale schreef:Wij betalen nu €138 per maand voor een hoekhuis.

Hoe oud is jullie huis en hoe geïsoleerd? Zijn jullie vaak thuis?

Ons huis is gebouwd in 1978, 100 m2 en we hebben dubbel glas en een CV-ketel van 6 jaar oud. Dat scheelde enorm qua maandelijkse kosten, met de oude ketel betaalde m'n vriend erg veel. Ook hebben we boven een aparte thermostaat dus daar staat de verwarming bijna niet aan. We zijn niet veel thuis, we werken allebei 4 dagen en ik heb de verwarming automatisch ingesteld. Maar als we thuis zijn staat de verwarming wel op 21,5 want ik ben een koukleum Wink

Ok, bedankt. Wilde dit graag weten, omdat wij binnenkort een hoekwoning gaan betrekken. Het huis is van eind jaren 60 en heeft overal dubbele beglazing en een nieuwe cv-ketel.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  kajaka88 di 12 feb 2013 - 6:45

Wij betalen voor een 2 onder 1 kap woning(bj2008), 3 woonlagen met 2 personen; 175 euro in de maand. Vandaag de afrekening gehad en krijgen 550 euro terug :cheering: ! Heerlijk! Nu willen ze het maandbedrag omlaag brengen, maar wij gaan regelen dat het zo blijft staan. Heerlijk spaarpotje toch!
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  Parel di 12 feb 2013 - 6:58

192 euro.
Hij stond op 180, maar moesten 290 euro bijbetalen.
We hebben een rijtjeswoning uit de jaren 60, en achter enkel glas.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  Gast do 14 feb 2013 - 2:18

M@niek schreef:Hoe kom ik daar achter? Nuon wilt uberhaupt niet mee werken en die zeggen dat zoiets bijna niet voorkomt.
Kun je als je de meterstanden nakijkt zien dat er veel verbruikt is? Er wordt voornamelijk 'voor de meter' afgetapt, dat kun je zelf niet zien en geeft de meter ook niet aan. Als het hoge verbruik wel te zien is op jullie meter, zou ik even alle aansluitingen controleren. Hebben jullie bijvoorbeeld ook stroom in de tuin? Dan kunnen ze het ook vanuit daar aftappen.
En zou het kunnen dat een apparaat in huis kapot is? (koelkast, vriezer etc). Dus dat die daarom meer stroom gebruikt dan normaal? Dit zou je eventueel kunnen checken door groepen af te sluiten en vervolgens de meter in de gaten te houden. Gaat ie bij een bepaalde groep flink omhoog, dan zou het ook een kapot apparaat kunnen zijn in die groep.
Lastig dat Nuon niet mee wil werken, ik dacht zelf dat energiemaatschappijen regelmatig onderzoek doen na hoge kosten. Ik hoop dat het snel opgelost wordt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jullie voorschot bedrag voor gas en electra?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum