Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner.

+13
Pussycat
SoGood
Flower_L
*Lookie*
Rush
Didi
Paper Crown
Pandora
nina
Dennenappel
Reeza
Zonnetje
Gizmo
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner. Empty Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner.

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 3:25

.. zonder dat je er belasting over moet betalen?

Ik vind online wel een bedrag van iets meer dan 20 000 maar kan niet duidelijk vinden of dit samen met een partner is of alleen?

Ik dacht misschien is er hier iemand die dit weet.

Laatst aangepast door Katie_ op za 7 jul 2012 - 3:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner. Empty Re: Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner.

Bericht  Gizmo za 7 jul 2012 - 3:29

Dit is wat ik vind met Google (binnen twee tellen nerd )
http://financieel.infonu.nl/belasting/64883-belasting-over-spaargeld-2011-2012.html
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner. Empty Re: Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner.

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 3:29

sorry topic kan eigenlijk weg Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 22:59

Wat gebeurt er eigenlijk als je boven dat bedrag uitkomt?

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje za 7 jul 2012 - 23:01

Als je boven die grens zit, moet je belasting betalen over dat gedeelte dat je erboven zit.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Reeza za 7 jul 2012 - 23:04

Hoe betaal je die belasting dan? Jaarlijks bij het invullen van je aangifte? Dan moet je dus opgeven dat je zoveel spaargeld hebt? Maar stel dat je dat niet doet, komen ze daar dan gemakkelijk achter? Ben ff benieuwd smile
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Zonnetje za 7 jul 2012 - 23:08

Volgens mij moet je bij je jaarlijkse belastingaangifte opgeven of je spaargeld boven een bepaald bedrag is ja of nee. Als je dan ja aanklikt, moet je opgeven hoeveel spaargeld je hebt. De belastingdienst kan al je rekeningen zien, dus ze kunnen er wel achter komen als je liegt over dit bedrag.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 23:23

Is toch eigenlijk ook te gek voor woorden.. Hetzelfde als je iets erft, dan komt de belasting zich er ook over bemoeien Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Dennenappel za 7 jul 2012 - 23:36

Handig topic en artikel!

Ik vroeg mij namelijk af hoe het zat met de gezamenlijke rekening en wat als je geld stelselmatig op de rekening van iemand anders stort (inkomenheffing e.d.).

Bedankt!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  nina za 7 jul 2012 - 23:46

Razz_ schreef:Is toch eigenlijk ook te gek voor woorden.. Hetzelfde als je iets erft, dan komt de belasting zich er ook over bemoeien Evil or Very Mad
Ja dat vind ik ook altijd zo sneu.
Dab heeft iemand zijn/haar hele leven gewerkt en inkomensbelasting betaald en dan ga je dood en dan moet er weer zoveel procent naar de belasting.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Pandora di 10 jul 2012 - 20:12

Zonnetje schreef:Volgens mij moet je bij je jaarlijkse belastingaangifte opgeven of je spaargeld boven een bepaald bedrag is ja of nee. Als je dan ja aanklikt, moet je opgeven hoeveel spaargeld je hebt. De belastingdienst kan al je rekeningen zien, dus ze kunnen er wel achter komen als je liegt over dit bedrag.

Aan het einde van het jaar krijg je van je bank een finacieel overzicht, deze gaat ook naar de bd.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Paper Crown di 10 jul 2012 - 20:29

Wij hebben dus meer dan 20.000,- ik vind het echt belachelijk dat daar dan ook nog eens belasting over betaald moet worden.

En successierecht vind ik echt helemaal een aanfluiting. Doe je het goed in je leven, ga je dood zonder schulden en mogen je nabestaande toch niet AL je geld hebben. Wat heeft de belastingdienst nou gedaan voor dat geld?! En toen de persoon in kwestie nog leefde, betaalde hij/zij OOK al belasting over dat geld. Echt, k*tland NL.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Didi di 10 jul 2012 - 20:40

Als ik het goed heb is het bedrag voor 2012 €20.785, als je een partner heb is het dus het dubbele.

En over het niet opgeven van spaargeld, de belastingdienst komt er idd makkelijk achter omdat ze de gegevens van de banken krijgen.

Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609

Bericht  Rush di 10 jul 2012 - 20:44

PC, dan moet het toch maar weer onder het matras! Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner. 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Paper Crown di 10 jul 2012 - 20:56

Rush schreef:PC, dan moet het toch maar weer onder het matras! Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner. 1578173417
Haha, nee het is nu al bijna op door ons nieuwe huis.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  *Lookie* di 10 jul 2012 - 21:50

Als je een partner hebt is het inderdaad 2x die 20000 euro dus ruim 40.000 euro. Over het bedrag daarboven moet je dan inderdaad belasting betalen. Maar je krijgt van de bank al meer rente over dat bedrag dan dat je er aan belasting over betaald, dat valt best wel mee dus. 1,3 % geloof ik (er zit een hele berekening aan vast maar daar komt het uiteindelijk op neer).

Je vult het in op de aangifte. Wel doen want ze krijgen de gegevens van de bank ook dus ze komen er achter en heb je het dan niet opgegeven dan zou je een boete kunnen krijgen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pandora wo 11 jul 2012 - 21:51

Als je kinderen hebt kun je ook (tijdelijk) wat geld op hun spaarrekening zetten als je een aanslag voor vermogensbelasting wilt voorkomen. Zij mogen ook tot een bepaald bedrag belastingvrij sparen, maar ik weet niet precies hoeveel....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682

Bericht  Flower_L wo 11 jul 2012 - 23:48

Pandora schreef:Als je kinderen hebt kun je ook (tijdelijk) wat geld op hun spaarrekening zetten als je een aanslag voor vermogensbelasting wilt voorkomen. Zij mogen ook tot een bepaald bedrag belastingvrij sparen, maar ik weet niet precies hoeveel....

Ik heb gevraagd bij bank laatst, maar omdat zijn rekening op onze naam staat uiteindelijk, geldt dat dus niet. Is trouwens regenboogrek, weet niet hoe zit met andere rekeningen

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  *Lookie* wo 11 jul 2012 - 23:57

Raar dat de bank het zegt. Als het geld is van je kind, wat op zijn eigen rekening staat (de regenboogrekening) dan hoef jij dat niet op te geven (tenzij het boven die vrijstelling voor kinderen uitkomt, is geloof ik zo'n 2000 euro). Natuurlijk heb jij het beheer over de rekening, dat is altijd zo bij minderjarigen. Maar het is van je kind en valt daarom ook gewoon onder de vrijstelling.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rush do 12 jul 2012 - 0:00

*Lookie* schreef:Raar dat de bank het zegt. Als het geld is van je kind, wat op zijn eigen rekening staat (de regenboogrekening) dan hoef jij dat niet op te geven (tenzij het boven die vrijstelling voor kinderen uitkomt, is geloof ik zo'n 2000 euro). Natuurlijk heb jij het beheer over de rekening, dat is altijd zo bij minderjarigen. Maar het is van je kind en valt daarom ook gewoon onder de vrijstelling.
De rekening staat niet op naam van het kind, daar zal het verschil inzitten.

Voor het BD is het dus een rekening/vermogen op hun naam Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner. 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Flower_L do 12 jul 2012 - 0:06

L is nog geen 18, dus volgens mij staan standaard alle rekeningen tot 18jr op uiteindelijk onze naam.
Vanavond toch eens uitzoeken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  SoGood do 12 jul 2012 - 0:06

Wel een goed excuus: I.p.v. de belasingsdienst te spekken, spek je verplicht eens in de zoveel tijd je kledingkast om maar niet tot een bepaald bedrag te komen. Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner. 281626781
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Flower_L do 12 jul 2012 - 0:09

Maar....stel het kan en je maakt eg 10k over naar rekening kind..op zijn of haar naam...dan mag je ook niet zomaar geld terugnemen als je weer wil gebruiken neem ik aan?

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat do 12 jul 2012 - 0:47

Deze site is wel handig http://financieel.infonu.nl/belasting/64883-belasting-over-spaargeld-2011-2012.html

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 2:30

Ik ga later als ik natuurlijk zoveel spaargeld heb (haha laughcry ) als dagobert duck sparen. Schaf gewoon een grote ondergrondse kluis aan waar de belastingdienst niets van weet. :cheering:

Belachelijk gedoe het is verdorie SPAARgeld.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: