een konijntje, echt zo zielig?
+8
Happinaz
loura
Highway
Herfstblaadjes
Femmem
SoGood
Blond
Muppetje
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: een konijntje, echt zo zielig?
loura schreef:Happinaz schreef:Ik ga door jullie verhalen bijna konijnen nog echt leuk vinden ook! :-) Ik voel m'n wangen helemaal kriebelen als ik lees dat zo'n konijntje zoentjes geeft!
Mijn kat geeft ook zoentjes
Ik vind konijntjes ook echt zo cute. Maar vooral als ze gewoon lekker rond kunnen huppelen.
De mijne ook. Die heeft zelfs tongzoen neigingen. Gek beest!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
_Jackie schreef:Ons konijntje is trouwens een enorme knuffelkont, het liefst ligt hij de hele avond naast je op de bank en moet je op zijn koppie kriebelen. En hij "zoent" je hele gezicht als hij daar de kans toe krijgt, haha!
Maar als wij James buiten hadden staan, hadden we direct een vriendinnetje voor ehm gekocht. In de zomer is hij overdag wel buiten hoor maar 's nachts slaapt hij in huis.Ook omdat wij in het bos wonen en er hier veel vossen lopen
+1 maar dan mijn Rocky!
Foodish- Fluisteraar
- Aantal berichten : 48
Punten : 48
Registratiedatum : 08-11-12
Blond schreef:
Wat ik wel heel zielig vind is het konijn van de mensen die op mijn werk de zolderverdieping huren. Dat konijn zit altijd buiten, en niet op het gras, maar op de koude parkeerplaats. Die lui hebben een hok wat op het gras geplaatst moet worden, maar dat mag niet van de huisbaas en daarom hebben ze hem maar op de tegels neergezet. Dat beest zit altijd doodstil in zijn hokje, ik vind het altijd zo sneu.
Oooh wat vind ik dit zielig! Krijg er de tranen van in mijn ogen. Zit hij nu echt serieus op de blote tegels? De grond is/was gewoon bevroren! Ik zou echt de dierenpolitie bellen, dit valt toch onder verwaarlozing?
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Ik vind een konijn die alleen is zielig. Ik heb twee konijnen (gecastreerde ram en een voedster) en die twee zijn altijd samen. Lekker knuffelen, wassen, spelen en samen luieren. Juist die interactie vind ik zo geweldig om te zien. Dan zie je pas echt dat een konijn die alleen zit niet zo happy is. Ik ben sowieso ook tegen 'konijnenhokken', die zijn over het algemeen véél te klein. Bij mij lopen ze los in de tuin, met een groot inloophok de schuur in (die 's nachts dicht gaat). Hierdoor blijven ze ook nog eens beter in conditie (vervetten niet).
Antwoorden als: Maar ik geef mijn konijn genoeg aandacht, mijn konijn mag iedere even dag loslopen etc krijg ik de kriebels van . Een konijn intensief aandacht geven doe je hoogstens 1 uur per dag, dan zit hij wel de overige 23 uur alleen... Met loslopen net zo. Ookal mag hij dat bij wijze van 3 uur per dag, dan zit hij nog 21 uur in een hokkie waar hij zijn kont net in kan omdraaien. Echt, er is niks mooiers om te zien dat je konijnen plezier van elkaar hebben en de ruimte hebben om zich te bewegen. En als ze, ondanks de ruimte en gezelschap, naar jou toe komen.. Ben je helemaal verkocht .
Hierbij mijn preek .
Antwoorden als: Maar ik geef mijn konijn genoeg aandacht, mijn konijn mag iedere even dag loslopen etc krijg ik de kriebels van . Een konijn intensief aandacht geven doe je hoogstens 1 uur per dag, dan zit hij wel de overige 23 uur alleen... Met loslopen net zo. Ookal mag hij dat bij wijze van 3 uur per dag, dan zit hij nog 21 uur in een hokkie waar hij zijn kont net in kan omdraaien. Echt, er is niks mooiers om te zien dat je konijnen plezier van elkaar hebben en de ruimte hebben om zich te bewegen. En als ze, ondanks de ruimte en gezelschap, naar jou toe komen.. Ben je helemaal verkocht .
Hierbij mijn preek .
Gast- Gast
Peachy schreef:Ik vind een konijn die alleen is zielig. Ik heb twee konijnen (gecastreerde ram en een voedster) en die twee zijn altijd samen. Lekker knuffelen, wassen, spelen en samen luieren. Juist die interactie vind ik zo geweldig om te zien. Dan zie je pas echt dat een konijn die alleen zit niet zo happy is. Ik ben sowieso ook tegen 'konijnenhokken', die zijn over het algemeen véél te klein. Bij mij lopen ze los in de tuin, met een groot inloophok de schuur in (die 's nachts dicht gaat). Hierdoor blijven ze ook nog eens beter in conditie (vervetten niet).
Hierbij mijn preek .
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Echer houd ik mijn konijn ook alleen, omdat ik gewoon niet beter wist in de tijd dat wij hem aanschaften. Nu heb ik een konijn dat vaak ziek is en vatbaar is voor dingen en dan hele intensieve zorg van mij nodig heeft. Een castratie durf ik daarom niet bij hem aan, ben bang dat hij dat niet oeverleefd. Mijn konijn zit alleen in zijn kooi als wij werken, plusminus 9 uur per werkdag. De rest van de uren loopt hij vrij rond daar waar wij zijn. En hij krijgt echt wel meer dan 1 uur per dag intensieve aandacht, want man en ik raken beide niet uitgeknuffeld / uitgespeeld met hem. We zijn zelfs zo extreem dat konijn boven ook nog een kooi op zijn eigen kamer heeft staan en 's nachts op de bovenverdieping rondloopt. Aan mijn kant van het bed heeft hij ook een zithoekje en vaak zit hij de hele nacht naast me Als we een afspraak na het werk hebben zorgen we er altijd voor dat één van ons minimaal 1,5 uur thuis is om het konijn te verzorgen en even de pootjes te laten strekken. Ik heb bij ons konijn echt niet de indruk dat hij eenzaam is. Als ik eens eerder thuis ben dan hij gewend, moet hij ook niks van me hebben want dan slaapt hij nog. Kortom: een konijn alleen hoeft niet zielig te zijn, maar dan vind ik wel dat je hem/haar ook echt alle aandacht moet geven en idd niet 1 uurtje per dag.
Muppetje: 1 konijn alleen buiten vind ik echt zielig. En ook al haal je hem naar binnen, in de winter is het temperatuursverschil te groot om hem naar binnen te halen. En ik neem even aan dat jij niet in de vrieskou of regen 4-6 uur per dag met gaat spelen/knuffelen buiten? Een binnenkonijn zou ik persoonlijk met een baby ook niet doen. Ik maak me nu al zorgen over de bewegingsvrijheid van ons konijn als onze baby gaat kruipen / lopen. Denk dat we een speelschema voor konijn/baby moeten maken Als dit konijntje niet meer leeft wil ik ook graag een koppeltje in de tuin. Voor de konijnen leuker en voor mezelf een stuk minder intensief.
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Ik weet dat het bij cavia's echt vreselijk is als ze alleen zitten. Een cavia moet je echt met z'n 2en hebben anders worden ze doodongelukkig. Maar hoe dat bij konijnen zit? Ik zou het echt niet weten. Volgens mij kunnen die wel beter alleen zijn.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ziek konijntje
» Hoera! koNijntje is bevallen!
» Vriendin + man cadeau geven voor oppassen op mijn konijntje.
» Wat zielig :(
» zo zielig :(
» Hoera! koNijntje is bevallen!
» Vriendin + man cadeau geven voor oppassen op mijn konijntje.
» Wat zielig :(
» zo zielig :(
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: