een konijntje, echt zo zielig?
+8
Happinaz
loura
Highway
Herfstblaadjes
Femmem
SoGood
Blond
Muppetje
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
een konijntje, echt zo zielig?
Vroeger had ik één konijn, geweldig beest, en je zag aan hem dat hij het prima naar zijn zin had, we waren de beste vriendjes...
Nu wil ik eigenlijk weer één konijn, maar hoor van diverse mensen dat dit enorm zielig is. Eigenlijk vind ik zelf een wel leuk genoeg, zeker om mee te beginnen. Of is dat echt heel zielig voor t beestje?
Nu wil ik eigenlijk weer één konijn, maar hoor van diverse mensen dat dit enorm zielig is. Eigenlijk vind ik zelf een wel leuk genoeg, zeker om mee te beginnen. Of is dat echt heel zielig voor t beestje?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: een konijntje, echt zo zielig?
Ik denk dat een konijn best goed alleen kan, mits je hem/haar dan veel aandacht geeft. Helaas zit ons konijn nu ook alleen omdat het mannetje is overleden en we er geen nieuwe bij willen. Ik merk wel dat ze het contact mist, maar aan de andere kant moet ze van ons niks hebben. Andere beesten daarentegen vind ze wel geweldig (helaas vind Mitzi het konijn weer helemaal niks).
Maar als ze gewend zijn alleen in het hok te zitten, genoeg ruimte hebben om rond te lopen en veel aandacht van mensen of andere beesten krijgen lijkt het me prima toch?
*edit* je zegt 'zeker om mee te beginnen*, maar ik denk dat het lastiger is om er later eventueel een ander konijn bij te zetten. Dus ik zou het of nu doen (twee tegelijk) of helemaal niet meer (en dus maar een).
Maar als ze gewend zijn alleen in het hok te zitten, genoeg ruimte hebben om rond te lopen en veel aandacht van mensen of andere beesten krijgen lijkt het me prima toch?
*edit* je zegt 'zeker om mee te beginnen*, maar ik denk dat het lastiger is om er later eventueel een ander konijn bij te zetten. Dus ik zou het of nu doen (twee tegelijk) of helemaal niet meer (en dus maar een).
Gast- Gast
Wij hebben ook één konijn, James. Het is echt nergens aan te merken dat hij zich alleen voelt ofzo. Hij staat in de huiskamer en als wij thuis zijn loopt hij altijd door de kamer. Hij weet dat hij niet in de keuken mag komen (wij hebben een open keuken) omdat wij bang zijn om boven op hem te gaan staan tijdens het koken. En hij weet dat hij niet in het tv kastje mag komen, aangezien hij heel soms de kabels graag door wil knagen.
Het enige wat hem blijft trekken is het antieke rooktafeltje van mijn vriend, O serious liggen tijdschriften en papieren en daar knaagt hij graag aan
Ik heb wel eens op het punt gestaan er een konijntje bij te kopen, maar toen ik aan die vrouw vertelde hoe James zich altijd gedraagt, zei ze me dat het waarschijnlijk niet goed zou gaan, hij is het zo gewend om alleen te zijn en verveelt zich niet, dus zou het waarschijnlijk problemen opleveren als hij opeens alle aandacht moet delen.
Het enige wat hem blijft trekken is het antieke rooktafeltje van mijn vriend, O serious liggen tijdschriften en papieren en daar knaagt hij graag aan
Ik heb wel eens op het punt gestaan er een konijntje bij te kopen, maar toen ik aan die vrouw vertelde hoe James zich altijd gedraagt, zei ze me dat het waarschijnlijk niet goed zou gaan, hij is het zo gewend om alleen te zijn en verveelt zich niet, dus zou het waarschijnlijk problemen opleveren als hij opeens alle aandacht moet delen.
Gast- Gast
Ja zo was mijn konijn vroeger dus ook Jackie!
Ben ook zeker van plan om m zo veel mogelijk lekker binnen te laten. Hij krijgt alleen wel n hok in de tuin
Ben ook zeker van plan om m zo veel mogelijk lekker binnen te laten. Hij krijgt alleen wel n hok in de tuin
Muppetje- Ratel
Het is maar net wat ze gewend zijn ook inderdaad. Let je wel op met het verschil binnentemperatuur en buitentemperatuur? Je kunt hem niet zomaar van buiten naar binnen halen....
Gast- Gast
Dat is inderdaad erg belangrijk!Kenya schreef:Het is maar net wat ze gewend zijn ook inderdaad. Let je wel op met het verschil binnentemperatuur en buitentemperatuur? Je kunt hem niet zomaar van buiten naar binnen halen....
James is trouwens wel de baas hier in huis. Niet over ons, maar wanneer de hond van mijn ouders hier is (labrador) en die wil op de bank gaan liggen, springt James er bij en dan stapt de hond weer van de bank en wanneer de hond en James beide door de kamer lopen en de hond komt James tegen, loopt de hond zo achteruit bij het konijn vandaan haha! Ze zijn wel gewoon vriendjes hoor, liggen samen op een kleed voor de verwarming te slapen enzo, maar James laat wel blijken dat dit ZIJN huis is
Gast- Gast
Ik wil m pas aan gaan schaffen als het wat minder koud is buiten. Mijn konijn zat vroeger ook buiten en hupste heel veel binnen rond. Als het heel koud werd s nachts deden we een deken voor zn hok
Muppetje- Ratel
_Jackie schreef:Dat is inderdaad erg belangrijk!Kenya schreef:Het is maar net wat ze gewend zijn ook inderdaad. Let je wel op met het verschil binnentemperatuur en buitentemperatuur? Je kunt hem niet zomaar van buiten naar binnen halen....
James is trouwens wel de baas hier in huis. Niet over ons, maar wanneer de hond van mijn ouders hier is (labrador) en die wil op de bank gaan liggen, springt James er bij en dan stapt de hond weer van de bank en wanneer de hond en James beide door de kamer lopen en de hond komt James tegen, loopt de hond zo achteruit bij het konijn vandaan haha! Ze zijn wel gewoon vriendjes hoor, liggen samen op een kleed voor de verwarming te slapen enzo, maar James laat wel blijken dat dit ZIJN huis is
Ahhh, wat lief
Muppetje- Ratel
Ik vind konijnen helemaal niet zielig, zolang ze aandacht krijgen, een ruim en schoon hokje hebben en voldoende eten en drinken.
Wat ik wel heel zielig vind is het konijn van de mensen die op mijn werk de zolderverdieping huren. Dat konijn zit altijd buiten, en niet op het gras, maar op de koude parkeerplaats. Die lui hebben een hok wat op het gras geplaatst moet worden, maar dat mag niet van de huisbaas en daarom hebben ze hem maar op de tegels neergezet. Dat beest zit altijd doodstil in zijn hokje, ik vind het altijd zo sneu.
Wat ik wel heel zielig vind is het konijn van de mensen die op mijn werk de zolderverdieping huren. Dat konijn zit altijd buiten, en niet op het gras, maar op de koude parkeerplaats. Die lui hebben een hok wat op het gras geplaatst moet worden, maar dat mag niet van de huisbaas en daarom hebben ze hem maar op de tegels neergezet. Dat beest zit altijd doodstil in zijn hokje, ik vind het altijd zo sneu.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Persoonlijk vind de meeste konijnen altijd wel een beetje zielig en vraag ik me altijd af voor wie zijn plezier zo'n konijn nou in een hokje zit.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Die van ons zit niet in een hokJE hoor . Maar snap wat je bedoelt. Wat dat betreft vind ik alle huisdieren eigenlijk soms een beetje zielig. Op honden na dan, want die halen nog echt plezier uit de relatie met hun baas.
Gast- Gast
SoGood schreef:Persoonlijk vind de meeste konijnen altijd wel een beetje zielig en vraag ik me altijd af voor wie zijn plezier zo'n konijn nou in een hokje zit.
Ik denk ook dat de meeste konijnen in Nederland niet zo'n best leventje hebben.
Konijnen zijn van nature groepsdieren, dus ja: als je een konijn in z'n eentje in een hokje stopt vind ik dat zielig.
Een koppeltje (gecastreerde man + vrouw is de beste combi) is zóveel leuker! Onze konijnen zijn de hele dag met elkaar bezig, zitten (vooral nu het koud is) lekker naast elkaar en lebberen elkaar wat af!
Bovendien, twee konijnen is niet meer werk dan één konijn. Het hok moet toch schoongemaakt worden en maakt het verschil of je wat meer brokjes in het bakje doet?
Verder vind ik het absoluut geen aanrader om een konijntje uit de dierenwinkel te halen. Kijk eens bij een opvang bij jou in de buurt, daar zitten héél veel konijntjes die een baasje nodig hebben.
Bedenk ook waarom je konijntjes wilt? Verreweg de meesten zijn geen knuffeldieren. Een aai kunnen ze vaak wel waarderen, maar ze zijn vooral dol op rondspringen. Ze hebben die grote achterpoten immers niet voor niks.
Op www.bunnybunch.nl kun je veel informatie vinden. De mensen daar zijn misschien wat 'konijnen-maffia' maar hebben het beste voor met konijnen.
Het is een beetje een betoog geworden, maar wilde nog wel even zeggen dat ik het heel fijn vind dat je er van te voren over nadenkt en niet in een opwelling een konijntje koopt
Femmem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11
Veel konijnen zullen het ook goed hebben hoor.
Maar zo'n standaard konijnenhok... Ik kan me niet voorstellen dat een konijn daar een gelukkig, vrolijk en fijn leven in lijdt.
Maar zo'n standaard konijnenhok... Ik kan me niet voorstellen dat een konijn daar een gelukkig, vrolijk en fijn leven in lijdt.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Maar veel mensen denken dat zo'n hokje goed genoeg is. Ze worden immers in de dierenwinkel aangeraden...
2 vierkante meter vind ik echt het minimum voor 2 dwergjes.
2 vierkante meter vind ik echt het minimum voor 2 dwergjes.
Femmem- Fluisteraar
Eigenlijk als ik eerlijk ben, vind ik alle dieren in hokjes zielig.. Als hij ruimte heeft om rond te kunnen rennen in de tuin zonder opgesloten hoeven te zitten zou ik een konijn wel leuk vinden. Ik heb zelf ook konijnen gehad vroeger en als ik er aan terug denk dan kregen ze in het begin veel aandacht maar later steeds minder. Echt zo zielig . Konijntjes moeten lekker los kunnen rennen in de natuur.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Dit vind ik een heel mooi filmpje, over het 'leed' bij konijnen:
http://www.konijnenparadijs.com/
http://www.konijnenparadijs.com/
Femmem- Fluisteraar
Oh, en dit is niet helemaal on-topic, maar ik vind Pommetje zó leuk!
Femmem- Fluisteraar
Als je 1 konijn buiten gaat houden vind ik dat erg zielig. Dan moet er echt een tweede bij, hoeveel ruimte hij ook heeft, hij gaat zich eenzaam voelen.
Als je het konijntje binnen gaat houden en je bent veel thuis en hij mag de hele dag vrij rondlopen, dan zou het wel kunnen. Maar twee konijntjes is natuurlijk veel gezelliger.
Ooooh ik wil ook weer konijntjes
Als je het konijntje binnen gaat houden en je bent veel thuis en hij mag de hele dag vrij rondlopen, dan zou het wel kunnen. Maar twee konijntjes is natuurlijk veel gezelliger.
Ooooh ik wil ook weer konijntjes
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Die van ons kunnen soms zo lekker klef zijn
Laatst aangepast door Femmem op vr 15 maa 2013 - 1:22; in totaal 1 keer bewerkt
Femmem- Fluisteraar
Ons konijntje is trouwens een enorme knuffelkont, het liefst ligt hij de hele avond naast je op de bank en moet je op zijn koppie kriebelen. En hij "zoent" je hele gezicht als hij daar de kans toe krijgt, haha!
Maar als wij James buiten hadden staan, hadden we direct een vriendinnetje voor ehm gekocht. In de zomer is hij overdag wel buiten hoor maar 's nachts slaapt hij in huis. Ook omdat wij in het bos wonen en er hier veel vossen lopen
Maar als wij James buiten hadden staan, hadden we direct een vriendinnetje voor ehm gekocht. In de zomer is hij overdag wel buiten hoor maar 's nachts slaapt hij in huis. Ook omdat wij in het bos wonen en er hier veel vossen lopen
Gast- Gast
Wij hebben ook een tijd 1 konijn gehad, nu helaas overleden. Toen ook een tijdje getwijfeld of 1 niet zielig was aangezien je dat altijd hoort. Echter woonde ons konijn in onze woonkamer/keuken, er stond een hok met altijd een open deurtje en daar ging hij in om te poepen/plassen maar verder deed hij alles buiten de kooi. Slapen onder de bank of onder de verwarming,zijn etensbakje stond naast onze bank, 's avonds kwam hij naast je zitten op de bank, wachtte mijn man op als hij hem thuis hoorde komen bij de trap etc, net een hondje Hij kwam ook zelf aandacht vragen als hij het nodig had, duwde hij zo zijn koppie onder je hand Ik heb niet het idee gehad dat hij zich ooit eenzaam heeft gevoeld omdat hij al zoveel aandacht en ik denk heel belangrijk:bewegingsvrijheid kreeg.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
_Jackie schreef:Ons konijntje is trouwens een enorme knuffelkont, het liefst ligt hij de hele avond naast je op de bank en moet je op zijn koppie kriebelen. En hij "zoent" je hele gezicht als hij daar de kans toe krijgt, haha!
Oh dat 'zoenen' deed ons konijn ook (of nouja gewoon zout likken natuurlijk) maar dat was altijd zo lief. Als ik hem dan een tijdje geaaid had, draaide hij om en ging hij mijn hand een tijdje likken totdat hij wilde dat ik hem weer ging aaien en dat ging maar door, zo schattig
Highway- Ratel
Femmem schreef:Oh, en dit is niet helemaal on-topic, maar ik vind Pommetje zó leuk!
Die is leuk! Ons konijn heette ook Pom(metje)!!
Highway- Ratel
Ik ga door jullie verhalen bijna konijnen nog echt leuk vinden ook! :-) Ik voel m'n wangen helemaal kriebelen als ik lees dat zo'n konijntje zoentjes geeft!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Happinaz schreef:Ik ga door jullie verhalen bijna konijnen nog echt leuk vinden ook! :-) Ik voel m'n wangen helemaal kriebelen als ik lees dat zo'n konijntje zoentjes geeft!
Mijn kat geeft ook zoentjes
Ik vind konijntjes ook echt zo cute. Maar vooral als ze gewoon lekker rond kunnen huppelen.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ziek konijntje
» Hoera! koNijntje is bevallen!
» Vriendin + man cadeau geven voor oppassen op mijn konijntje.
» Wat zielig :(
» zo zielig :(
» Hoera! koNijntje is bevallen!
» Vriendin + man cadeau geven voor oppassen op mijn konijntje.
» Wat zielig :(
» zo zielig :(
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: