vraagje aan borstvoedingmama's
+5
maiadebij
Tazz
missmarm
Darius
Teddyaapje
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
vraagje aan borstvoedingmama's
Ik heb ff een vraagje...
Ik geef borstvoeding en ik ben hier soms wel 1,5 tot 2u mee bezig per voeding (incl. verschonen). T.ygo blijft maar vragen.
Als hij gekolfde melk met een flesje krijgt dan heeft hij vaak binnen 15min. 130cc op en ik heb het idee dat het met de bv nog sneller gaat maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Als mijn vriend hem het geeft dan is het gewoon op=op, óf hij moet echt nog heel hongerig zijn dan maken we nog wel eens wat bij (hij kan zo 170cc op). Maar meestal gaat gewoon de fopspeen erin.
Wat zouden jullie doen? Gewoon een bep. tijd aanhouden met voeden (bv. max 30 min.) en daarna de fopspeen erin, of blijven voeden tot hij verzadigd is?
Ik vind het een beetje eng omdat hij in het begin zoveel is afgevallen omdat hij te weinig dronk (hij heeft een virusje gehad), daardoor heb ik nu zoiets van "hoe meer erin, hoe beter".
xx teddy
Ik geef borstvoeding en ik ben hier soms wel 1,5 tot 2u mee bezig per voeding (incl. verschonen). T.ygo blijft maar vragen.
Als hij gekolfde melk met een flesje krijgt dan heeft hij vaak binnen 15min. 130cc op en ik heb het idee dat het met de bv nog sneller gaat maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Als mijn vriend hem het geeft dan is het gewoon op=op, óf hij moet echt nog heel hongerig zijn dan maken we nog wel eens wat bij (hij kan zo 170cc op). Maar meestal gaat gewoon de fopspeen erin.
Wat zouden jullie doen? Gewoon een bep. tijd aanhouden met voeden (bv. max 30 min.) en daarna de fopspeen erin, of blijven voeden tot hij verzadigd is?
Ik vind het een beetje eng omdat hij in het begin zoveel is afgevallen omdat hij te weinig dronk (hij heeft een virusje gehad), daardoor heb ik nu zoiets van "hoe meer erin, hoe beter".
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: vraagje aan borstvoedingmama's
pff lastig hoor. Volgens mij dronk lauren.s na een maand niet meer zo lang aan de borst. Kan het niet zijn dat hij nu een paar regeldagen heeft en dus meer wil drinken?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn zoontje dronk de eerste 1,5 om de 2 uur. Hij had gewoon veel honger haha. Ik denk dat jou zoontje dat ook heeft, en hoeveel tijd zit er dan tussen de voedingen?
Als je eerder stopt denk ik dat hij dan weer eerder komt. Maar ik zou wel proberen om hem max een half uur te voeden. En drinkt hij ook de hele tijd of gaat op een gegeven moment sabbelen?
Als je eerder stopt denk ik dat hij dan weer eerder komt. Maar ik zou wel proberen om hem max een half uur te voeden. En drinkt hij ook de hele tijd of gaat op een gegeven moment sabbelen?
Gast- Gast
Als de voeding zelf (en dat begrijp ik) anderhalf tot twee uur duurt is dat echt veeeeeel langer dan nodig. Je zoontje heeft dan geen honger meer, maar zoekt geborgenheid. Ik had in het begin ook zulke lange voedingen bij mijn dochter. Dit heb ik afgebouwd door eerst maximaal een uur te voeden, na een paar dagen drie kwartier en weer een paar dagen maximaal een half uur. In een half uur kan een gezond kleintje genoeg voeding binnen krijgen, daarna wordt het meer af en toe een slokje en verder lekker bij mama liggen .
Gast- Gast
Twellie schreef:Als de voeding zelf (en dat begrijp ik) anderhalf tot twee uur duurt is dat echt veeeeeel langer dan nodig. Je zoontje heeft dan geen honger meer, maar zoekt geborgenheid. Ik had in het begin ook zulke lange voedingen bij mijn dochter. Dit heb ik afgebouwd door eerst maximaal een uur te voeden, na een paar dagen drie kwartier en weer een paar dagen maximaal een half uur. In een half uur kan een gezond kleintje genoeg voeding binnen krijgen, daarna wordt het meer af en toe een slokje en verder lekker bij mama liggen .
En als je zoon nu gewoon weer gezond is, kun je ervan uitgaan dat hij zijn voedingen gewoon zelf regelt. Als hij bij de ene voeding wat minder heeft binnen gekregen, wordt hij vanzelf wat eerder wakker dan normaal om weer om voeding te vragen. Dus maak je niet bezorgd!
Gast- Gast
Laat anders een lactatiekundige meekijken wij kunnen allemaal adviezen geven maar zien het niet wat er gebeurd. Met kolven hoe snel heb je dan een flesje vol?
Hier was ik de eerste 5/6 weken ook ruim 40 min alleen met voeden bezig daarna nog verschonen. Gelukkig is mijn verlos ook lactatiekundige dus die keek mee en wist het drinken nog wat te sturen zodat het makkelijker en beter ging.
Hier was ik de eerste 5/6 weken ook ruim 40 min alleen met voeden bezig daarna nog verschonen. Gelukkig is mijn verlos ook lactatiekundige dus die keek mee en wist het drinken nog wat te sturen zodat het makkelijker en beter ging.
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou sowieso een lactatiekundige inschakelen. Als je even zoekt (bv via borstvoeding.com) dan kun je er vast een in de regio vinden. Meestal bellen ze heel snel terug en vaak kunnen ze ook al in korte tijd langskomen.
Is hij gedurende de hele voeding echt wakker? Of ligt hij op het laatst meer te slapen? Thije die dronk in het begin ook wel lang, maar dan was het op het eind meer sabbelen (en af en toe kreeg hij dan natuurlijk nog wel wat binnen). Als het alleen nog maar sabbelen was, dan deed ik op een gegeven moment gewoon mijn pink tussen zijn mondje en mijn borst en koppelde hem af. Als hij dan toch nog honger had, dan merkte ik dat vanzelf.
Hoe vaak voed je hem? Dat kan ook nog weleens invloed hebben op de duur van de voeding.
Is hij gedurende de hele voeding echt wakker? Of ligt hij op het laatst meer te slapen? Thije die dronk in het begin ook wel lang, maar dan was het op het eind meer sabbelen (en af en toe kreeg hij dan natuurlijk nog wel wat binnen). Als het alleen nog maar sabbelen was, dan deed ik op een gegeven moment gewoon mijn pink tussen zijn mondje en mijn borst en koppelde hem af. Als hij dan toch nog honger had, dan merkte ik dat vanzelf.
Hoe vaak voed je hem? Dat kan ook nog weleens invloed hebben op de duur van de voeding.
Gast- Gast
Ik heb ook een periode gehad dat ik maar bleef voeden. De voedingen duurde heel lang en ze kwam ook nog eens heel vaak. Ze kreeg echt wel genoeg binnen maar wilde waarschijnlijk gewoon bij mama liggen. Maar wij hebben nooit een speentje gegeven, achteraf gezien had ik dat op een paar momenten wel kunnen doen. Het is een periode die vanzelf overgaat maar je kan het beter even aan het CB of een lactatiekundige vragen.
Het kan ook een 'regeldag' of sprongetje zijn dat hij gewoon meer wil drinken.
Het kan ook een 'regeldag' of sprongetje zijn dat hij gewoon meer wil drinken.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
@ Snoepy: Ik denk idd dat T. veel honger heeft haha.
@ Twellie: Ik weet niet of het zo is dat T. geborgenheid zoekt ipv honger heeft. Ik leg hem nooit meteen na een voeding terug in bed, ik laat hem sowieso nog min. een kwartiertje op mn schouder liggen zodat de voeding goed kan zakken. Dan heeft hij ook minder last van krampjes en spuugt hij niet. Hij geeft ook echt aan dat hij nog honger heeft, hij schud dan heel hard met zn hoofd en maakt er zo'n apart geluidje bij (uhuh) dat doet hij ook als ik hem aanleg en hij de tepel zoekt zeg maar. Als hij alleen zuigbehoefte heeft doet hij dat niet. En ik weet eigenlijk ook wel dat hij nu weer gezond is en dat hij zn voedingen zelf regelt, maar ik ben er wel best onzeker door geworden, terwijl dat eigenlijk niet nodig is.
@ Missmam: Toen hij in het ziekenhuis lag is er een aantal keren een lactatiedeskundige bij ons geweest, zij zei dat we hem gewoon moesten laten drinken zolang hij wilde. Maar toen was het verhaal natuurlijk anders. Als ik kolf dan ben ik binnen een half uurtje klaar (beide kanten om de beurt) en dan krijg ik rond de 200cc eruit (meer als genoeg dus).
@ Minneke: T. drinkt wel de hele tijd gulzig door. Als hij tussendoor stopt dan betekent dat dat hij een boertje moet laten en dan moet ik hem ook echt rechtop tegen mn schouder houden anders komt er weer veel melk terug. Ik voed 5 a 6x per 24u. Om de 4u dus ong. Ik doe het op verzoek maar als we ergens naartoe moeten dan regel ik het iets meer en dan kan ik hem wel eens wakker maken.
@ Tazz: Ik moet donderdag met T. op controle bij het cb, zal het dan eens vragen
Ik heb eigenlijk nog een vraagje...gaven jullie gewoon in het openbaar bv of zorgden jullie dat jullie thuis waren? Tot nu toe doe ik het alleen maar thuis, daar voel ik me het prettigst bij maar merk wel dat het ook behoorlijk lastig kan zijn...
@ Twellie: Ik weet niet of het zo is dat T. geborgenheid zoekt ipv honger heeft. Ik leg hem nooit meteen na een voeding terug in bed, ik laat hem sowieso nog min. een kwartiertje op mn schouder liggen zodat de voeding goed kan zakken. Dan heeft hij ook minder last van krampjes en spuugt hij niet. Hij geeft ook echt aan dat hij nog honger heeft, hij schud dan heel hard met zn hoofd en maakt er zo'n apart geluidje bij (uhuh) dat doet hij ook als ik hem aanleg en hij de tepel zoekt zeg maar. Als hij alleen zuigbehoefte heeft doet hij dat niet. En ik weet eigenlijk ook wel dat hij nu weer gezond is en dat hij zn voedingen zelf regelt, maar ik ben er wel best onzeker door geworden, terwijl dat eigenlijk niet nodig is.
@ Missmam: Toen hij in het ziekenhuis lag is er een aantal keren een lactatiedeskundige bij ons geweest, zij zei dat we hem gewoon moesten laten drinken zolang hij wilde. Maar toen was het verhaal natuurlijk anders. Als ik kolf dan ben ik binnen een half uurtje klaar (beide kanten om de beurt) en dan krijg ik rond de 200cc eruit (meer als genoeg dus).
@ Minneke: T. drinkt wel de hele tijd gulzig door. Als hij tussendoor stopt dan betekent dat dat hij een boertje moet laten en dan moet ik hem ook echt rechtop tegen mn schouder houden anders komt er weer veel melk terug. Ik voed 5 a 6x per 24u. Om de 4u dus ong. Ik doe het op verzoek maar als we ergens naartoe moeten dan regel ik het iets meer en dan kan ik hem wel eens wakker maken.
@ Tazz: Ik moet donderdag met T. op controle bij het cb, zal het dan eens vragen
Ik heb eigenlijk nog een vraagje...gaven jullie gewoon in het openbaar bv of zorgden jullie dat jullie thuis waren? Tot nu toe doe ik het alleen maar thuis, daar voel ik me het prettigst bij maar merk wel dat het ook behoorlijk lastig kan zijn...
Teddyaapje- Ratel
Ik voedde bij Nadeem eigenlijk zelden in het openbaar (soms in een pashokje ofzo wel maar niet echt in een restaurant ofzo) nu ben ik minder moeilijk hierin, anders blijf je zo aan het denken wanneer je wel of niet weg kan en waarheen... Ik zoek dan gewoon een rustig plekje op, zorg dat ik makkelijke kleding aan heb om te voeden en eigenlijk ziet nooit iemand er wat van... als ze eenmaal goed drinkt leg ik een doekje over haar heen en dan valt het helemaal niet meer op.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Ik voedde mijn zoontje gewoon in het openbaar. Nu is dat eigenlijk niet meer nodig omdat hij overdag heel weinig nog drinkt bij me.
Gast- Gast
Misschien kan je een vrijwilliger van VBN vragen voor advies. Een voeding van 1,5 tot 2 uur lijkt me erg lang, krijg je geen last van je tepels? Maar je geeft niet zoveel voedingen op een dag dus misschien heeft hij wel echt veel honger dan.
Ik zou net als al is gezegd toch iemand bellen voor advies (en dan zou mijn voorkeur niet uitgaan naar het CB).
Ik voedde wel eens in het openbaar, maar voedde haar op mijn verzoek wel altijd eerst even voor we weggingen.
Nu voed ik haar al heel lang niet meer in het openbaar.
Ik zou net als al is gezegd toch iemand bellen voor advies (en dan zou mijn voorkeur niet uitgaan naar het CB).
Ik voedde wel eens in het openbaar, maar voedde haar op mijn verzoek wel altijd eerst even voor we weggingen.
Nu voed ik haar al heel lang niet meer in het openbaar.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik voedde wel in het openbaar, maar net als Liadan gaf ik ook wel een voeding voordat we weggingen. Ik vond de shirtjes van de H&M erg handig, gewoon een voedingsbeha en dat shirtje heeft een 'verstopte' opening waar je je borst dan tussenuit kunt vissen. Je hebt ze nu ook vast wel met lange mouw. Ideaal!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Volgens mij is 5/6 voedingen per 24u best weinig. Ik denk dat ik nu nog zeker aan het dubbele kom! Maar dan drinkt Thije eigenlijk ook bijna nooit langer dan 5, hooguit 10 minuten per keer en meestal maar 1 borst. Weet je zeker dat hij niet vaker zou willen drinken?
Ik voed gewoon in het openbaar trouwens. Daar ben ik niet moeilijk in; als Thije honger heeft dan krijgt hij drinken, al zou ik midden op de Dam staan haha
Maar ik kan me voorstellen dat het best vermoeiend is als er steeds zo lang aan je borst gedronken wordt!
Gast- Gast
Je kunt beter vaker en korter voeden, 1,5 tot 2 uur per voeding is echt heel lang en ook niet erg goed voor je tepels. Ik voedde in het begin minimaal 6 keer per dag, maar soms ook wel 10 tot 12 keer, vooral bij Ezra had ik vaak dagen waarop hij ontzettend vaak wilde drinken. Maar neem inderdaad even contact op met een lactatiekundige.
Om je tweede vraag te beantwoorden, ik heb er nooit een probleem mee gehad om in het openbaar te voeden, dus ik zorgde niet per se altijd dat ik thuis was, dan kon ik soms wel de hele dag binnen blijven zitten.
Om je tweede vraag te beantwoorden, ik heb er nooit een probleem mee gehad om in het openbaar te voeden, dus ik zorgde niet per se altijd dat ik thuis was, dan kon ik soms wel de hele dag binnen blijven zitten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Lastig, maar ook weer niet verkeerd. Zolang jij er geen last van hebt. Om te testen of hij echt nog wel honger heeft kun je hem afkoppelen als hij niet echt meer met zijn kaken op en neer gaat. Als hij dan weer begint te happen kun je hem weer aanleggen.
5-6 x per dag is wel weinig. hij is pas 4 weken oud.. Misschien kun je proberen hem wat vaker, maar dan wat korter te geven..
Tristan drinkt vanaf dat hij 1 week oud is om de 2 uur. Dit doet hij dag en nacht door, en ik ben zo'n half uur bezig.. Dus ik ben qua uren net zo lang bezig, alleen kortere moment maar dan vaker.
Ik vind het niet erg, al zou hij er 's nachts wel iets langer tussen mogen laten
Maja het is gewoon een hongerig ventje.
5-6 x per dag is wel weinig. hij is pas 4 weken oud.. Misschien kun je proberen hem wat vaker, maar dan wat korter te geven..
Tristan drinkt vanaf dat hij 1 week oud is om de 2 uur. Dit doet hij dag en nacht door, en ik ben zo'n half uur bezig.. Dus ik ben qua uren net zo lang bezig, alleen kortere moment maar dan vaker.
Ik vind het niet erg, al zou hij er 's nachts wel iets langer tussen mogen laten
Maja het is gewoon een hongerig ventje.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ze hebben ons in het ziekenhuis op 6 voedingen gezet. We zijn daar begonnen met 8, daarna naar 7 gegaan en uiteindelijk vonden ze T meer een baby voor 6 voedingen. En omdat hij nu snachts wat langer er tussen laat komen we soms uit op 5.
Van mijn tepels heb ik eigenlijk geen last nee. Heb volgens mij best ongevoelige tepels en T is makkelijk aan te leggen. Daarbij stroomt de melk gewoon echt letterlijk uit mn borsten dus hij hoeft ook niet veel moeite te doen om er iets uit te krijgen. Weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben?
Ik probeer met een borst per keer te voeden maar omdat hij dan vaak nog honger heeft gaan we dan door naar de 2e.
Ik heb vanmiddag eens geprobeerd om hem na een half uurtje te laten stoppen en dat ging opzich wel maar dan melde hij zich wel weer na een uurtje ong. Ik denk dat ik hem toch maar laat drinken tot hij niet meer hoeft, dan heb ik daarna wat meer tijd voor mezelf en kan ik beter dingen plannen. Donderdag vraag ik op het cb nog ff om advies.
Van mijn tepels heb ik eigenlijk geen last nee. Heb volgens mij best ongevoelige tepels en T is makkelijk aan te leggen. Daarbij stroomt de melk gewoon echt letterlijk uit mn borsten dus hij hoeft ook niet veel moeite te doen om er iets uit te krijgen. Weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben?
Ik probeer met een borst per keer te voeden maar omdat hij dan vaak nog honger heeft gaan we dan door naar de 2e.
Ik heb vanmiddag eens geprobeerd om hem na een half uurtje te laten stoppen en dat ging opzich wel maar dan melde hij zich wel weer na een uurtje ong. Ik denk dat ik hem toch maar laat drinken tot hij niet meer hoeft, dan heb ik daarna wat meer tijd voor mezelf en kan ik beter dingen plannen. Donderdag vraag ik op het cb nog ff om advies.
Teddyaapje- Ratel
Ik zou echt een lactatiekundige bellen, want ik heb er echt nog nooit van gehoord dat een baby 'een baby voor 6 voedingen' is, of dat het ziekenhuis überhaupt bepaalt hoeveel voedingen je per dag mag geven.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik zou echt een lactatiekundige bellen, want ik heb er echt nog nooit van gehoord dat een baby 'een baby voor 6 voedingen' is, of dat het ziekenhuis überhaupt bepaalt hoeveel voedingen je per dag mag geven.
Dit heeft de lactatiedeskundige in het ziekenhuis juist bepaald en opzich werkt het prima, alleen ben ik er dan wel best lang mee bezig...
Teddyaapje- Ratel
Maar waarom een vast aantal voedingen per dag? Waarom niet gewoon op verzoek voeden?
Susan- Lady Post-a-lot
Er wordt zoveel fout advies gegeven... "mijn" ziekenhuis zijn bv gecertificeerd, maar toch had ik een verpleegkundige die kwam "helpen" met aanleggen. Ze duwde Tristan volop mijn borst in terwijl hij 5 uurtjes oud was.. Heb toen gezegd dat ik haar hulp niet nodig had..Susan schreef:Ik zou echt een lactatiekundige bellen, want ik heb er echt nog nooit van gehoord dat een baby 'een baby voor 6 voedingen' is, of dat het ziekenhuis überhaupt bepaalt hoeveel voedingen je per dag mag geven.
*het is dat ik zo moe was nog, maar anders had ik er wel meer van gezegd..*
xxjojootjexx- Kletskop
Teddyaapje schreef:Ze hebben ons in het ziekenhuis op 6 voedingen gezet. We zijn daar begonnen met 8, daarna naar 7 gegaan en uiteindelijk vonden ze T meer een baby voor 6 voedingen. En omdat hij nu snachts wat langer er tussen laat komen we soms uit op 5.
Ik heb geen idee van jullie situatie, maar hier snap ik echt helemaal niks van! Ik vraag me af wat ze bedoelen met 'meer een baby voor 6 voedingen?' Volgens mij is er maar 1 iemand die weet of er sprake is van honger, en dat is de baby zelf.
Kan het trouwens niet zo zijn dat na een tijdje de melk minder hard uit je eerste borst stroomt en dat hij daardoor verwoed blijft sabbelen, maar er weinig meer komt? Misschien toch twee borsten proberen te geven? Maar goed, ik ben geen lactatiekundige, dus dat zou ik even navragen.
Ik vind het trouwens wel knap dat je productie zo goed is met maar 5/6 voedingen per dag!
Meestal wordt toch aangeraden om de eerste weken minstens een keer of 8 te voeden om de bv op peil te houden dacht ik.
Nog een ding; op het CB hebben ze niet altijd de beste kennis over borstvoeding. Wat dat betreft zou je beter eens kunnen kijken op www.borstvoeding.com!
Succes!
Gast- Gast
Had je in het ziekenhuis een lactatiekundige of een lactatiedeskundige?? Susan en ik zijn namelijk ook lactatiedeskundigen te noemen, omdat we allebei zolang bv gegeven hebben.. Alleen lactatiekundige zijn we niet, omdat we hier geen opleiding voor gevolgd hebben.Teddyaapje schreef:Susan schreef:Ik zou echt een lactatiekundige bellen, want ik heb er echt nog nooit van gehoord dat een baby 'een baby voor 6 voedingen' is, of dat het ziekenhuis überhaupt bepaalt hoeveel voedingen je per dag mag geven.
Dit heeft de lactatiedeskundige in het ziekenhuis juist bepaald en opzich werkt het prima, alleen ben ik er dan wel best lang mee bezig...
xxjojootjexx- Kletskop
@ Jojootje: haha, het was echt een lactatiedeskundige die ervoor opgeleid was en ze had zelf ook altijd bv gegeven aan dr kinderen dus ook nog een ervaringsdeskundige.
@ Minneke: De reden dat ze T. op 6 voedingen zette was omdat we hem met 7 en 8 voedingen steeds moesten wakker maken en dan dronk hij niet goed omdat hij duf was (en waarschijnlijk nog niet zo'n honger had). Met 4uurtjes ertussen werd hij vanzelf wakker en dronk hij goed (in het begin heb ik hem voor en na elke voeding moeten wegen om te kijken of hij voldoende binnenkreeg want daar heb je anders natuurlijk geen idee van met bv). Ik zal het idd eens proberen om eerder van borst te wisselen...over mijn productie stonden ze in het ziekenhuis ook te kijken, ik kolfde in de eerste week al 120cc per borst...de "hulp" met aanleggen herken ik wel ja.
@ Susan: Ik voed wel op verzoek maar hij komt niet vaker als 6x. Soms zelfs maar 5x (en mocht hij een keer eerder honger hebben dan mag het van mij ook 7, 8, 9 of voor mijn part 10x zijn). Opzich fijn maar het nadeel is dus dat ik zolang met hem bezig ben.
@ Minneke: De reden dat ze T. op 6 voedingen zette was omdat we hem met 7 en 8 voedingen steeds moesten wakker maken en dan dronk hij niet goed omdat hij duf was (en waarschijnlijk nog niet zo'n honger had). Met 4uurtjes ertussen werd hij vanzelf wakker en dronk hij goed (in het begin heb ik hem voor en na elke voeding moeten wegen om te kijken of hij voldoende binnenkreeg want daar heb je anders natuurlijk geen idee van met bv). Ik zal het idd eens proberen om eerder van borst te wisselen...over mijn productie stonden ze in het ziekenhuis ook te kijken, ik kolfde in de eerste week al 120cc per borst...de "hulp" met aanleggen herken ik wel ja.
@ Susan: Ik voed wel op verzoek maar hij komt niet vaker als 6x. Soms zelfs maar 5x (en mocht hij een keer eerder honger hebben dan mag het van mij ook 7, 8, 9 of voor mijn part 10x zijn). Opzich fijn maar het nadeel is dus dat ik zolang met hem bezig ben.
Teddyaapje- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: