Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

+9
SarahKey
Bimbam
Shopaholic
Juutjepetuutje
xxjojootjexx
Sanne
joyce0606
Parel
Pinkel
13 plaatsers

Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 12:33

Er kwamen bij mij echt weer grappige dingen omhoog door het hoe kwam jij de weeen door topic.
Heb jij rare/leuke/grappige dingen gehad tijdens de bevalling(en)?

Bij Lise was ik tijdens de weeën door een pizza hawaii aan het eten, de VK kwam binnen en moest echt zo lachen, ze zei toen al, hij komt er weer uit waarschijnlijk en ja hoor, nog geen 2 uur later moest ik me melden in het ziekenhuis en ik heb alles eruit gegooid.
Bij Mas waren mijn vliezen gebroken, maar had nog geen weeën, maar hij had in het vruchtwater gepoept dus ik moest naar het ziekenhuis. Ik heb toen ook echt mijn bed gered toen mijn vliezen braken er lag echt maar 1 druppel in bed, de rest opgevangen in mijn teiltje die naast het bed stond. De VK vroeg zich echt af hoe ik dat gedaan had. En ik moest alleen maar lachen (zenuwen). Ik lag 's avonds Mas te voeden, komt opeens mijn buurvrouw de kamer in. Ik echt zo, huh wat doe jij hier? Bleek haar schoonzusje ook bevallen te zijn. Maar ze zag mijn naam op de kamer staan.
Bij Amé begon het helemaal ellendig, alweer 12 uur weeën maar nog steeds maar 3 cm, bleef ik echt gewoon op hangen, wij de VK proberen te bellen, geen gehoor, uiteindelijk de nood VK gebeld, die ging het dan maar proberen. Uiteindelijk de verkeerde uit bed gebeld, maar zij heeft de goede gestuurd, die is als een idioot naar ons gekomen midden in de nacht, bleek de telefoon niet goed doorgeschakeld. Ik heb wel 10000 keer excuus gehad, uiteindelijk moest ik weer naar het ziekenhuis, mocht eerst een nachtje goed slapen, dikke prik en was zo vertrokken. om 7 uur moesten ze me wakker maken met de VK van het ziekenhuis, ik werd ingeleid, ik mocht ontbijten in de verloskamer, dus ik vroeg, mag ik misschien ook even bellen? Dus ik mijn vriend gebeld, joh ik lig al op de verloskamer infuus gaat er nu in. Hij als een gek mijn tante gebeld (die was er bij Lise ook bij) en mijn schoonmoeder (die was er bij Mas ook bij). Ik was toen nog best leuk toen ze aankwamen, toen bedachten mijn vriend en tante dat ze nog even gingen roken, toen zei ik al, ik krijg bijna persweeën, doe maar niet.... Maar eigenwijs, ze kwamen weer terug en Amé was er al bijna. Ze hadden geen 2 minuten later terug moeten komen. Na de bevalling zat ik in bed, alsof er nooit iets aan de hand is geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  Gast za 9 feb 2013 - 9:15

Ik heb me bij C.iske 2 keer omgekleed omdat ik dacht dat ik in mijn broek had geplast.
Toen ik uiteindelijk het ziekenhuis had gebeld en moest komen, nel een tasje gepakt met alleen maar strings en nog steeds geen kraamverband omgedaan. Dus mijn derde broek was ook doorweekt tegen de tijd dat ik aankwam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  Pinkel za 9 feb 2013 - 11:38

Toen ik ongeveer 5 cm ontsluiting had na, 2 erbij na 3uur aan de wee-opwekkers zei ik tegen mijn man: Nou dit gaat nog wel even duren! We gaan naar huis, en komen morgen wel weer terug!

De verpleegkundige moest hier erg om lachen! Twee uur en 6 minuten persen later was ons dochtertje geboren! Very Happy
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  Parel za 9 feb 2013 - 11:48

Toen mijn moeder vroeg hoe mijn bevalling was gegaan, was het eerste wat ik zei 'de volgende komt uit China, NOOIT MEER'

Toen idd al mijn eten van die dag eruit kwam, kreeg ik gelijk een wee en heb ik heel netjes in m'n vriend z'n gezicht zitten puffen haha die durfde trouwens niet weg te lopen of er iets van te zeggen, ik was niet zo aardig..

Toen de mannelijke gyn zei 'doet pijn he?', toen ik me midden in een weeënstorm bevond, heb ik gezegd 'MAN! Jij weet van niks!'

En toen we mijn schoonzusje belden (net 3 maanden zwanger) en de namen vertelden hoorden we als eerste 'gotverdegotver! die namen hadden we allebei!', ik heb ook gereageerd met 'nou! sorry, dan heb je mooi pech!' Heel gezellig haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  joyce0606 za 9 feb 2013 - 20:34

Ik ben ingeleid en toen ze mijn vliezen hadden gebroken en ik in vette weeen zat kwamen ze nog even kijken met de echo want hij zou wel eens in stuit kunnen liggen! Jongens ik lig hier al een paar uur weeen weg te puffen...konden ze dat niet eerder bedenken!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  Juutjepetuutje za 9 feb 2013 - 20:46

Ik had een paar dagen voor de bevalling een afspraak bij de gynaecoloog. Ik kon hem niet maar het was echt een lomperik, hij ging toucheren en was erg hardhandig. Toen ik ging bevallen deed ik uitgebreid mijn beklag over hem tegen de verloskundige. . Vorige week liep ik in de ah en kwam ik ze samen tegen. . Ze zijn een stel met 3 kinderen... oeps haha
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  Sanne za 9 feb 2013 - 21:05

Juutjepetuutje schreef:Ik had een paar dagen voor de bevalling een afspraak bij de gynaecoloog. Ik kon hem niet maar het was echt een lomperik, hij ging toucheren en was erg hardhandig. Toen ik ging bevallen deed ik uitgebreid mijn beklag over hem tegen de verloskundige. . Vorige week liep ik in de ah en kwam ik ze samen tegen. . Ze zijn een stel met 3 kinderen... oeps haha

Haha, reageerde zij trouwens wel op je beklag?

Parel, dat puffen in bet gezicht van je vriend lol!
Overigens vind ik de reactie van je schoonzus wel raar, ik snap dat ze het jammer vindt, maar ze kon toch beginnen met een felicitatie lijkt me.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  xxjojootjexx za 9 feb 2013 - 21:56

Hier vroeg r om koffie toen ik volop in de weeën zat van t. Als ik ergens een hekel aan heb is het koffie! Dat kopje kwam ook de kamer in en ik heb gezegd dat hij dat maar lekker in de gang moest gaan opdrinken :P

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  Juutjepetuutje za 9 feb 2013 - 22:08

Sanne schreef:
Juutjepetuutje schreef:Ik had een paar dagen voor de bevalling een afspraak bij de gynaecoloog. Ik kon hem niet maar het was echt een lomperik, hij ging toucheren en was erg hardhandig. Toen ik ging bevallen deed ik uitgebreid mijn beklag over hem tegen de verloskundige. . Vorige week liep ik in de ah en kwam ik ze samen tegen. . Ze zijn een stel met 3 kinderen... oeps haha

Haha, reageerde zij trouwens wel op je beklag?

Nee ze zei niks haha
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  Parel za 9 feb 2013 - 22:43

Sanne schreef:
Juutjepetuutje schreef:Ik had een paar dagen voor de bevalling een afspraak bij de gynaecoloog. Ik kon hem niet maar het was echt een lomperik, hij ging toucheren en was erg hardhandig. Toen ik ging bevallen deed ik uitgebreid mijn beklag over hem tegen de verloskundige. . Vorige week liep ik in de ah en kwam ik ze samen tegen. . Ze zijn een stel met 3 kinderen... oeps haha

Haha, reageerde zij trouwens wel op je beklag?

Parel, dat puffen in bet gezicht van je vriend lol!
Overigens vind ik de reactie van je schoonzus wel raar, ik snap dat ze het jammer vindt, maar ze kon toch beginnen met een felicitatie lijkt me.
haha, Juutje! Fantastisch verhaal! Wat zal jij je geschaamd hebben haha
En dat van dat schoonzusje is en blijft raar idd, echte eigenheimer is het.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  Shopaholic zo 10 feb 2013 - 5:28

Bij de 2e werd ik ook ingeleid. Tot 7cm niks aan het landje, nog gelachen, spelletjes gedaan en gewhatsappt. En toen kreeg ik druk..druk in de zin van ik moet plassen...
Op de bel gedruk, keus was po of de postoel..nou dan maar dat laatste, maar het was een plas en baby in 1, dacht, want het voelde alsof ze naar beneden "gleed"..maar dit was dus het laatste restant vruchtwater wat er uit kwam, en de kraamhulp die zou helpen was alleen maar aan het mopperen en ging uit eindelijk weg om haar te verkleden nadat ze mij op het bed hadden gelegd..
En toen met 2 flinke persweeen werd geboren. ik hoor de gyn nog zeggen....het spoedje van de dag...jullie dochter had kennelijk enorme haast haha..
Er werden die dag 6 babies geboren..haha
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  Bimbam zo 10 feb 2013 - 6:19

Parel schreef:Toen mijn moeder vroeg hoe mijn bevalling was gegaan, was het eerste wat ik zei 'de volgende komt uit China, NOOIT MEER'
Whahaha, dat heb ik tijdens de bevalling ook gezegd, tegen mijn vriend. Zegt hij: "Dan wordt het wel een spleetoog". Mijn antwoord: "Nou, dat wordt het Afrika, ook best."

Verder heb ik ook een flink aantal keren gevloekt, om vervolgens meteen te zeggen: "sorry voor mijn woordkeus hoor!"

O en toen de gyn kwam met de vacuumpomp en ging uitleggen dat hij 25% van het werk deed en ik zelf 75% moest doen heb ik gevraagd of ik daarover nog kon onderhandelen. Very Happy
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  SarahKey zo 10 feb 2013 - 7:18

haha geweldig om dit te lezen! Wat worden sommige vrouwen krengen zeg tijdens het bevallen Laughing

Tijdens de weeen zei de verloskundige: puffen! tegen me. Ja zei mijn man: puffen joh!
Wat nou: puffen joh! Doe het lekker zelf als je het beter weer. Hij heeft daarna maar even zijn mond gehouden.
En tijdens de persweeen kreeg ik zo'n dorst, kwam mijn man steeds aan zetten met een inimini kopje met een laagje water. Dus hij liep wel 10 keer heen en weer. Tot hij zei: nou moet je alweer water? JA! wil je anders ruilen???

En wat ik zelf leuk feitje vond: een vriendin van ons is verloskundige en was die nacht een bevalling in de kamer naast ons aan het werk. Zij wist als allereerste dat ik ging bevallen want ze zag onze naam op het bord staan. Ze wou na haar dienst bij ons komen kijken waren we net 5 minuten weg. Jammer, ik wist niet dat ze er was.

Ik belde mijn moeder en zei: gefeliciteerd oma je kleinkind is er. Jaaaaaaa, hoorde ik, een meisje he!! Oh ik wist het.
'Nee, het is een jongen'. Stilte...... 'oh'.......Laughing
En hij heet S.iem.

Paar uur later belde ik haar weer om te vertellen dat we naar huis mochten. ' Hoe kom je toch aan die rare naam?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  kwak zo 10 feb 2013 - 8:12

Ik kreeg bij D. Een knip, de vk vertelde me dat ze de volgende perswee een knip zou zetten waarop ik heel bang vroeg of dat zeer zou doen!

Bij J. Heb ik tijdens het persen de buren excuus aangeboden, ik zei/riep tijdens het persen sorry buren! Ik dacht dat ik tv veel kabaal maakte maar dat was helemaal niet zo hoorde ik achteraf.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  bolus26 zo 10 feb 2013 - 8:13

Mijn kies brak in 2 bij m'n bevalling Rolling Eyes
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  SarahKey zo 10 feb 2013 - 8:17

bolus26 schreef:Mijn kies brak in 2 bij m'n bevalling Rolling Eyes
Hoe kreeg je dat voor elkaar?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  Lejow zo 10 feb 2013 - 8:34

SarahKey schreef:haha geweldig om dit te lezen! Wat worden sommige vrouwen krengen zeg tijdens het bevallen Laughing

Tijdens de weeen zei de verloskundige: puffen! tegen me. Ja zei mijn man: puffen joh!
Wat nou: puffen joh! Doe het lekker zelf als je het beter weer. Hij heeft daarna maar even zijn mond gehouden.
En tijdens de persweeen kreeg ik zo'n dorst, kwam mijn man steeds aan zetten met een inimini kopje met een laagje water. Dus hij liep wel 10 keer heen en weer. Tot hij zei: nou moet je alweer water? JA! wil je anders ruilen???

En wat ik zelf leuk feitje vond: een vriendin van ons is verloskundige en was die nacht een bevalling in de kamer naast ons aan het werk. Zij wist als allereerste dat ik ging bevallen want ze zag onze naam op het bord staan. Ze wou na haar dienst bij ons komen kijken waren we net 5 minuten weg. Jammer, ik wist niet dat ze er was.

Ik belde mijn moeder en zei: gefeliciteerd oma je kleinkind is er. Jaaaaaaa, hoorde ik, een meisje he!! Oh ik wist het.
'Nee, het is een jongen'. Stilte...... 'oh'.......Laughing
En hij heet S.iem.

Paar uur later belde ik haar weer om te vertellen dat we naar huis mochten. ' Hoe kom je toch aan die rare naam?


Oi... had mijn pa dit gezegd, had hij heeeeeel wat moeten bewegen om dit weer goed te praten.
Prima dat je het denkt hoor, maar hardop zeggen vind ik echt not done!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  Snoes zo 10 feb 2013 - 23:41

Toen ik al regelmatige weeën had om de 5 minuten, ging ik om 21u 's avonds mijn pyjama aandoen. Vroeg mijn vriend wat ik van plan was? Nou, zo dadelijk slapen en dan gaan we morgenvroeg wel naar het ziekenhuis. Ik kon gewoon echt niet geloven dat de bevalling begonnen was en had hij mij op dat moment verteld dat ik 4 uur later mama zou worden, had ik hem echt uitgelachen.

Verder ben ik eigenlijk gewoon heel rustig gebleven tijdens mijn bevalling, ik vond het allemaal wel best haha.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  SarahKey zo 10 feb 2013 - 23:55

Lejow schreef:
SarahKey schreef:haha geweldig om dit te lezen! Wat worden sommige vrouwen krengen zeg tijdens het bevallen Laughing

Tijdens de weeen zei de verloskundige: puffen! tegen me. Ja zei mijn man: puffen joh!
Wat nou: puffen joh! Doe het lekker zelf als je het beter weer. Hij heeft daarna maar even zijn mond gehouden.
En tijdens de persweeen kreeg ik zo'n dorst, kwam mijn man steeds aan zetten met een inimini kopje met een laagje water. Dus hij liep wel 10 keer heen en weer. Tot hij zei: nou moet je alweer water? JA! wil je anders ruilen???

En wat ik zelf leuk feitje vond: een vriendin van ons is verloskundige en was die nacht een bevalling in de kamer naast ons aan het werk. Zij wist als allereerste dat ik ging bevallen want ze zag onze naam op het bord staan. Ze wou na haar dienst bij ons komen kijken waren we net 5 minuten weg. Jammer, ik wist niet dat ze er was.

Ik belde mijn moeder en zei: gefeliciteerd oma je kleinkind is er. Jaaaaaaa, hoorde ik, een meisje he!! Oh ik wist het.
'Nee, het is een jongen'. Stilte...... 'oh'.......Laughing
En hij heet S.iem.

Paar uur later belde ik haar weer om te vertellen dat we naar huis mochten. ' Hoe kom je toch aan die rare naam?


Oi... had mijn pa dit gezegd, had hij heeeeeel wat moeten bewegen om dit weer goed te praten.
Prima dat je het denkt hoor, maar hardop zeggen vind ik echt not done!
Van mijn moeder kan ik dat wel hebben, die is nu eenmaal zo Wink Ik weet nu ook al dat zij de naam voor onze tweede zoon helemaal verschrikkelijk vind. Mag ze vinden hoor ieders eigen mening.
Edit: ik heb liever dat mijn moeder eerlijk tegen me is, dan tegen me gaat liegen dat ze het een geweldig mooie naam vind. Dat zou mij wel raken als ik daarna zou horen dat ze het eerst een rare naam vond. Nu is ze er helemaal aan gewend.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling. Empty Re: Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum