Wat droegen jullie voor/tijdens/na de bevalling?
+23
Makamba
Star007
Bruintje Beer
Jasmine
Ezzer
Mamsie
Pien
Ayla
SarahKey
MissD
nillis
Lejow
sabje
Flip Fluitketel
PiP
Happydobby
kwak
Floor
Fearie
chipa
Printje
Annie24
Clapperdie
27 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Wat droegen jullie voor/tijdens/na de bevalling?
Ik wil deze week de ziekenhuistas inpakken en zit een beetje te twijfelen wat ik in moet pakken. Zoiezo kleertjes voor de baby natuurlijk maar ook voor mezelf. Wat droegen jullie voor/tijdens/na de bevalling? En waren jullie bepaalde dingen vergeten wat achteraf wel handig was geweest?
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Wat droegen jullie voor/tijdens/na de bevalling?
Voor de bevalling: mijn pyama want ik was pas net 1 uurtje wakker. Voordat we naar het ziekenhuis gingen heeft mijn vriend nog m'n huispak bij me aangetrokken. Op weg naar het ziekenhuis dus een grijs huispak, bruine positie winterjas, buine uggs (tja )
Tijdens de bevalling: niks. Ik mocht gaan douche, maar viel daar flauw. Toen hebben ze met een aantal mensen op bed gelegd en behalve een laken over me heen lag ik dus gewoon in m'n nakie.
Na de bevalling: een zwart shirtje zonder mouwen en zo'n big shirt, grijs met een zwart streepje. Ik lag 3 dagen in het ziekenhuis en toen ik naar huis ging had ik een zwart huispak aan, met mijn bruine positie winterjas en bruine uggs.
Wij waren niks vergeten mee te nemen.
Tijdens de bevalling: niks. Ik mocht gaan douche, maar viel daar flauw. Toen hebben ze met een aantal mensen op bed gelegd en behalve een laken over me heen lag ik dus gewoon in m'n nakie.
Na de bevalling: een zwart shirtje zonder mouwen en zo'n big shirt, grijs met een zwart streepje. Ik lag 3 dagen in het ziekenhuis en toen ik naar huis ging had ik een zwart huispak aan, met mijn bruine positie winterjas en bruine uggs.
Wij waren niks vergeten mee te nemen.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Voor en na de bevalling gewone kleren. Tijdens de bevalling een T-shirt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
voor de bevalling: mijn slaapshirt, ik lag te slapen
Tijdens de bevalling: ik ben in dat slaapshirt begonnen, halverwege is die uit gegaan en droeg ik niks
Na de bevalling: een positiejogginsbroek met een t-shirtje
Tijdens de bevalling: ik ben in dat slaapshirt begonnen, halverwege is die uit gegaan en droeg ik niks
Na de bevalling: een positiejogginsbroek met een t-shirtje
Gast- Gast
Voor de bevalling een nachthemd bij allebei. Tijdens de bevalling van de oudste heb ik vooral onder de douche gestaan en tijdens het persen was ik ook helemaal naakt. Tijdens de bevalling van de tweede hetzelfde nachthemd. Na de bevalling als eerste bij alletwee hetzelfde nachthemd (een andere dan voor de bevalling) en toen we naar huis gingen bij de oudste gewone kleren. Bij de tweede droeg ik de eerste week vooral joggingbroeken.
Gast- Gast
Ik lag toen de bevallig begon in hempje en onderbroek te slapen..
Op weg naar t ziekenhuis had ik een joggingbroek aan, sokken (die had de verlos bij me aangetrokken) een shirt en winterjas en crocs aan.. Heel charming..
In t ziekenhuis had ik op den duur alleen nog sokken en een lang nachthemd aan.
Na de bevalling heb ik een zwart huispak aangedaan die in mijn ziekenhuistas zat.
Op weg naar t ziekenhuis had ik een joggingbroek aan, sokken (die had de verlos bij me aangetrokken) een shirt en winterjas en crocs aan.. Heel charming..
In t ziekenhuis had ik op den duur alleen nog sokken en een lang nachthemd aan.
Na de bevalling heb ik een zwart huispak aangedaan die in mijn ziekenhuistas zat.
Gast- Gast
Voor de bevalling liep ik in een broek van een huispak en een t-shirt en slippers (was het enige dat ik nog paste) Zo ben ik ook naar het ziekenhuis gegaan en weer naar huis. Tijdens de bevalling droeg ik niets. Was in het ziekenhuis onder de douche geweest om te ontspannen tijdens de weeen en had daarna echt geen zin om weer kleren aan te doen.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Mijn slobberjoggingbroek en een hempje voor de bevalling. Ben ondertussen onder de douche gegaan en heb tijdens de bevalling alleen een shirt gedragen.
Na de bevalling droeg ik weer een slobberbroek en shirt, heb de eerste week veel pyama broeken gedragen.
Kwam met een half lege ziekenhuistas in het ziekenhuis, mijn vriend had van alles tijdens het thuis bevallen uit mijn tas gehaald en niet terug gestopt. Dus zou wel een extra setje ofzo klaar leggen mocht je in eerste instantie thuis willen bevallen.
Na de bevalling droeg ik weer een slobberbroek en shirt, heb de eerste week veel pyama broeken gedragen.
Kwam met een half lege ziekenhuistas in het ziekenhuis, mijn vriend had van alles tijdens het thuis bevallen uit mijn tas gehaald en niet terug gestopt. Dus zou wel een extra setje ofzo klaar leggen mocht je in eerste instantie thuis willen bevallen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Voor de bevalling: Ik lag in bed en had alleen een shirtje en onderbroek aan.
Toen ik naar het ZH mocht komen heb ik me snel aangekleed. Een legging, jurkje en bolero en mijn winterjas er overheen.
Tijdens de bevalling had ik hetzefde shirtje aan als bij de eerste bevalling.
Na de bevalling in het ZH had ik een pyjama aan en toen ik naar huis mocht een zwarte simpele positiebroek met lekkere wijde trui.
Ik was ook niks vergeten.
Toen ik naar het ZH mocht komen heb ik me snel aangekleed. Een legging, jurkje en bolero en mijn winterjas er overheen.
Tijdens de bevalling had ik hetzefde shirtje aan als bij de eerste bevalling.
Na de bevalling in het ZH had ik een pyjama aan en toen ik naar huis mocht een zwarte simpele positiebroek met lekkere wijde trui.
Ik was ook niks vergeten.
Gast- Gast
thuis was ik had ik al uren weeen, toen had ik mijn pyama aan (het was 1.30 u in de nacht), de verloskundige kwam en toen ze besloten had dat ik naar het ziekenhuis mocht ging ik me aankleden, bh, hemd, onderbroek, trui, spijkerbroek, sokken, schoenen, de verloskundige lachte zich een ongeluk, ze zei 'de meeste die weeen hebben trekken een joggingpak ofzo aan en stappen in de auto.
In het ziekenhuis mocht ik direct weer omkleden weer een nachthemd aan (en een onderbroek, verder had ik niks aan). Heel wat uren is dat het enige wat ik aan had tot er een ruggenprik gezet werd, toen moest ik een ziekenhuispakje aan, daar heb ik de rest van de bevalling (en de ks in doorgebracht).
Na de keizersnede een ander nachthemd aan, en zo heb ik alle dagen heel wat nachthemden aangehad (het was warm in het ziekenhuis).
Eenmaal thuis had ik vaak een joggingpak aan, ik paste verder bijna niks (en spijkerbroeken oid deden pijn op de wond)
In het ziekenhuis mocht ik direct weer omkleden weer een nachthemd aan (en een onderbroek, verder had ik niks aan). Heel wat uren is dat het enige wat ik aan had tot er een ruggenprik gezet werd, toen moest ik een ziekenhuispakje aan, daar heb ik de rest van de bevalling (en de ks in doorgebracht).
Na de keizersnede een ander nachthemd aan, en zo heb ik alle dagen heel wat nachthemden aangehad (het was warm in het ziekenhuis).
Eenmaal thuis had ik vaak een joggingpak aan, ik paste verder bijna niks (en spijkerbroeken oid deden pijn op de wond)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Niks, ik ben in mijn blootje bevallen
Heb de weeen opgevangen onder de douche en toen het zover was dat ik mocht persen had ik alleen een handdoek om.
Na de bevalling droeg ik eerst alleen een boxer met shirt en later ook een joggingbroek.
Maar als ik in het ziekenhuis zou moeten bevallen zou ik zorgen voor een comfortabel shirt.
Heb de weeen opgevangen onder de douche en toen het zover was dat ik mocht persen had ik alleen een handdoek om.
Na de bevalling droeg ik eerst alleen een boxer met shirt en later ook een joggingbroek.
Maar als ik in het ziekenhuis zou moeten bevallen zou ik zorgen voor een comfortabel shirt.
Gast- Gast
Ik moest plots naar het ziekenhuis en ik had m'n huispakbroek aan en een shirtje. Tijdens het bevallen heb ik een schort aan gekregen van het ziekenhuis, toen heb ik een tijd in m'n nakie gelegen en daarna weer in z'n schort. Na de bevallig droeg ik een nachtjapon
Gast- Gast
voor de bevalling: roze polo van mijn man
tijdens de bevalling: de zelfde polo
na de bevalling: een jongingsbroek met een vest.
tijdens de bevalling: de zelfde polo
na de bevalling: een jongingsbroek met een vest.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Thuis droeg ik een bigshirt, toen ik plots naar het ziekenhuis moest heb ik een zwangerschapsshirt aangehad met een legging, in het ziekenhuis nog een keer gedoucht en alleen het shirt weer aangetrokken.
Omdat ik een ks kreeg ben ik omgekleed naar een operatiehempje, Na 5 dagen mocht ik naar huis en had ik een zwangerschapsbroek aan, niet handig want het deed zeer op de wond.
Ik zou adviseren om een joggingbroek mee te nemen als je naar het ziekenhuis gaat.
Omdat ik een ks kreeg ben ik omgekleed naar een operatiehempje, Na 5 dagen mocht ik naar huis en had ik een zwangerschapsbroek aan, niet handig want het deed zeer op de wond.
Ik zou adviseren om een joggingbroek mee te nemen als je naar het ziekenhuis gaat.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Voor: een legging, rokje, topje en tricot vest met lang punten aan de voorkant die ik onder mijn buik vastknoopte.
Tijdens: een nachthemdje
Na: Pyjamabroek met shirtje of een nachthemdje. De dag dat ik naar huis ging heb ik mijn kleren die ik aanhad op de 'heenweg' weer aangedaan.
Tijdens de rest van de kraamdagen thuis droeg ik meestal een legging en een jurkje.
Tijdens: een nachthemdje
Na: Pyjamabroek met shirtje of een nachthemdje. De dag dat ik naar huis ging heb ik mijn kleren die ik aanhad op de 'heenweg' weer aangedaan.
Tijdens de rest van de kraamdagen thuis droeg ik meestal een legging en een jurkje.
Gast- Gast
Voor de bevalling een joggingbroek en een shirt met lange mouwen.
Op weg naar het ziekenhuis bovenstaand + sloffen en een jas.
Tijdens de bevalling een nachtjapon, deze had ik speciaal voor de bevalling gekocht.
Vond het wel fijn om iets te hebben dan ook over mijn heupen heen kon.
Na de bevalling ook weer een joggingbroek en shirt.
Als ondergoed had ik wat Hemaboxers mee.
Maar ik ben dus op mijn sloffen richting het ziekenhuis gegaan en ben mijn gewone schoenen vergeten(+bril en portomonnee)
Op weg naar het ziekenhuis bovenstaand + sloffen en een jas.
Tijdens de bevalling een nachtjapon, deze had ik speciaal voor de bevalling gekocht.
Vond het wel fijn om iets te hebben dan ook over mijn heupen heen kon.
Na de bevalling ook weer een joggingbroek en shirt.
Als ondergoed had ik wat Hemaboxers mee.
Maar ik ben dus op mijn sloffen richting het ziekenhuis gegaan en ben mijn gewone schoenen vergeten(+bril en portomonnee)
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Voor de bevalling; Ben ik verschillende keren van shirt veranderd omdat het allemaal iets langer duurde dan ik dacht. Maar had oude lange tuniekjes aan. Naar het ziekenhuis toe had ik een joggingbroek, tuniek en vest aan en m'n Birkenstocks.
Tijdens de bevalling; Voor de ruggenprik heb ik een ziekenhuisjasje aangekregen en volgens mij heb ik deze tijdens de persweeen uitgetrokken.
Na de bevalling; De dagen erna heb ik voornamelijk lekker ruime t-shirts aangehad en mijn joggingbroeken.
Tijdens de bevalling; Voor de ruggenprik heb ik een ziekenhuisjasje aangekregen en volgens mij heb ik deze tijdens de persweeen uitgetrokken.
Na de bevalling; De dagen erna heb ik voornamelijk lekker ruime t-shirts aangehad en mijn joggingbroeken.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Voor: Een zwangerschapsjurk
Tijdens: Dezelfde jurk. Alleen geen ondergoed meer. Na het doorprikken van mijn vliezen zo'n netbroekje van hun met verband erin.
Na: een pyjama bleven nog een nachtje in het ziekenhuis (was 23.00)
Vergeten: Eten voor mijn man. Wij zijn om 17.30 naar het ziekenhuis gegaan en heeft hij hieroor niet gegeten. Hij wilde in het ziekenhuis ook niet naar de kantine om iets te halen. Uiteindelijk om 21.30 beschuit met muisjes
Tijdens: Dezelfde jurk. Alleen geen ondergoed meer. Na het doorprikken van mijn vliezen zo'n netbroekje van hun met verband erin.
Na: een pyjama bleven nog een nachtje in het ziekenhuis (was 23.00)
Vergeten: Eten voor mijn man. Wij zijn om 17.30 naar het ziekenhuis gegaan en heeft hij hieroor niet gegeten. Hij wilde in het ziekenhuis ook niet naar de kantine om iets te halen. Uiteindelijk om 21.30 beschuit met muisjes
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Voor: Pyjama, we lagen te slapen
Tijdens: Een T-Shirt met lange mouwen die ik uit de kast getrokken had toen bleek dat we naar het ziekenhuis moesten (had ook een joggingbroek aan, maar die moest natuurlijk uit hahaha
Na: Een ander t-shirt met lange mouwen en een ziekenhuis-gaasbroekje met een HUUUUGEEE kraamverband, de dag erna een pyjamabroek, die had mijn schoonvader in alle haast uit de kast getrokken. Een eeeeeeeeeeenige combinatie
Tijdens: Een T-Shirt met lange mouwen die ik uit de kast getrokken had toen bleek dat we naar het ziekenhuis moesten (had ook een joggingbroek aan, maar die moest natuurlijk uit hahaha
Na: Een ander t-shirt met lange mouwen en een ziekenhuis-gaasbroekje met een HUUUUGEEE kraamverband, de dag erna een pyjamabroek, die had mijn schoonvader in alle haast uit de kast getrokken. Een eeeeeeeeeeenige combinatie
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Werd ingeleid in mijn gewone kleren, jurkje met legging. De legging ging snel uit, maar in mijn kleren ben ik bevallen. Dat ging ineens zo snel.
Na de bevalling een onderbroek en pyjama shirt.
Toen we de volgende dag naar huis mochten een joggingbroek met vestje.
Na de bevalling een onderbroek en pyjama shirt.
Toen we de volgende dag naar huis mochten een joggingbroek met vestje.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Voor de bevalling mijn huispak met grijze uggs. Ben thuis begonnen met de bevalling en toen droeg ik alleen een tanktop, uiteindelijk moest ik met de ambulance naar het ziekenhuis dus weer mijn huispak met uggs aan... daar in bed weer alleen een tanktop aan.
Ben 's avonds bevallen dus na mijn bevalling alleen een boxershort en t-shirt.
Toen ik naar huis mocht had ik een zwart hemdje en legging aan met daarover een grijs jurkje.
Ben 's avonds bevallen dus na mijn bevalling alleen een boxershort en t-shirt.
Toen ik naar huis mocht had ik een zwart hemdje en legging aan met daarover een grijs jurkje.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Ik had na het avondeten mijn spijkerbroek verruilt voor een tokkiebroek (joggingbroek)
Hield een longsleeves aan, die had ik de hele dag al aan.
In het ziekenhuis bevallen in dezelfde longsleeves. Het ging zo snel, had een hempje en pyama's etc mee maar niet gebruikt. Met de persweeen had ik het heel warm. Maar kon niets meer uit want zat aan het infuus.
Hield een longsleeves aan, die had ik de hele dag al aan.
In het ziekenhuis bevallen in dezelfde longsleeves. Het ging zo snel, had een hempje en pyama's etc mee maar niet gebruikt. Met de persweeen had ik het heel warm. Maar kon niets meer uit want zat aan het infuus.
Dat wordt in ieder geval een fijn joggingpak in de tas stoppen!
Mag je je eigenlijk al wassen met zeep als je net bevallen bent? Of is dat op dat moment gevaarlijk voor infecties?
Mag je je eigenlijk al wassen met zeep als je net bevallen bent? Of is dat op dat moment gevaarlijk voor infecties?
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Je onderkant bedoel je? Ik zette alleen de spoeier erop, boenen met een washand wilde ik niet eens over nadenken...
Gast- Gast
Ik heb me gewoon met zeep gewassen, mijn haren lekker gewassen. Alleen mijn borsten heb ik met alleen maar water gewassen omdat ik borstvoeding wilde gaan geven.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Stomme/rare dingen tijdens of net voor de bevalling.
» Hoe voelde jullie je voor de bevalling begon.
» Waren jullie bang voor de bevalling?
» Zijn jullie ook wel 'ns bang geweest voor de (2e+) bevalling
» laatste lijstjes voor bevalling wat deden/hadden jullie?
» Hoe voelde jullie je voor de bevalling begon.
» Waren jullie bang voor de bevalling?
» Zijn jullie ook wel 'ns bang geweest voor de (2e+) bevalling
» laatste lijstjes voor bevalling wat deden/hadden jullie?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: