Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oorontsteking te voorkomen?

+6
meisjesmama
Sam
Sun88
Printje
Annemie
Supertalentje
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Oorontsteking te voorkomen? - Pagina 2 Empty Re: Oorontsteking te voorkomen?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 19:52

Oh ik hoop ook zo dat wij er na volgende week ook vanaf zullen zijn..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking te voorkomen? - Pagina 2 Empty Re: Oorontsteking te voorkomen?

Bericht  Sophiee ma 4 feb 2013 - 20:48

Mijn zusje en ik hadden vroeger iedere winter een paar keer oorontsteking. Mijn ouders kregen toen de tip van onze huisarts om in de winter op vakantie te gaan naar een koud land als Oostenrijk en Duitsland. De lucht daar zou ervoor zorgen dat de boel open gaat staan. En warempel, sinds we in de winter op vakantie zijn gegaan, hebben we niet één keer meer oorontsteking gehad. Of dat hetgeen was wat werkte? Geen idee, maar het was wel weg!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking te voorkomen? - Pagina 2 Empty Re: Oorontsteking te voorkomen?

Bericht  chipa di 5 feb 2013 - 8:57

F heeft een hele tijd last gehad van oorontstekingen. Zelfs bij de kno arts geweest om te praten over buisjes. Maar f was nog te jong. Na 3 x antibiotica in 3 maanden tijd was ik het zat. Ben naar een chiropractor gegaan en f bleek een blokkade te hebben. Waarschijnlijk sleutelbeen gebroken bij de geboorte. Lang verhaal kort, we zijn bij de chiropractor geweest en sindsdien geen oorontstekingen meer! ( nu al 10 maanden)

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking te voorkomen? - Pagina 2 Empty Re: Oorontsteking te voorkomen?

Bericht  Supertalentje wo 6 feb 2013 - 9:22

Rejoy. schreef:ik ben logopedist en heb een minor over audiologie gedaan Very Happy

met badwater zou ik nu even uitkijken, vanwege de open verbinding naar het middenoor. Badwater is vaak vuil water en als dat in het middenoor komt kan dat ook weer voor infecties zorgen.
Hij kan inderdaad ook een ontsteking aan de andere kant hebben, dan heb je een dubbele middenoorontsteking.

Over buisjes weet ik niet zo heel erg veel, ik weet wel dat je de oorzaak van de oorontstekingen nu niet weg neemt, alleen het vervelende gevolg van een oorontsteking (heel erg veel oorpijn). De oorzaak van een oorontsteking is heel vaak een infectie (verkoudheid) en die kans verminder je niet met buisjes.

Sorry, hele reactie gister, viel telefoon uit, batterij leeg Sad

@Rejoy; snap dat jij er veel van weet, handig zeg!
Maar hoelang blijft zo'n oortje open? Hij gaat iedere avond in bad, is ons ritueel... Zelfde oortje heeft gister nog gelekt, zonder koorts, wel slecht geslapen vannacht, maar kdv ging goed vandaag. Is het altijd middenoor met koorts?
En kun je een oorontsteking krijgen van doorkomende kiezen? Hij kwijlt als een gek en heeft kapotte billen en diaree, of is dat een gevolg van de infectie? En kwijlt hij dan zomaar? (Ik weet er zo niks van).

@Smupskes en meisjesmama; zoveel lijkt me wel heftig! Gelukkig helpen de buisjes! Dit is nu de vierde keer, maar man en ik hadden ook zoveel oorontsteking dat ik er extra alert op ben.

@Sophiee; wat een leuke tip van de HA! Wink Ik hou het in mijn achterhoofd, Sauerland is zo mooi! Waar gingen jullie heen?

@Chipa; hier schrik ik van! Kun je een gebroken sleutelbeen over het hoofd zien? Ongelooflijk zeg! Als hij vaker oorontsteking krijgt zal ik daar eens langsgaan! Thanx!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorontsteking te voorkomen? - Pagina 2 Empty Re: Oorontsteking te voorkomen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum