Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe herken je een oorontsteking

3 plaatsers

Ga naar beneden

hoe herken je een oorontsteking Empty hoe herken je een oorontsteking

Bericht  mauwmauw wo 6 apr 2011 - 7:33

ik heb het idee dat mijn zoontje een oorontsteking hebt,maar hoe herken je dit?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe herken je een oorontsteking Empty Re: hoe herken je een oorontsteking

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 7:34

Bij mijn zoontje is dat veel huilen, vooral als je hem in bed legt. Niet of slecht willen eten, koorts.. Euhm..

Snachts ook veel wakker, aan zijn oortjes trekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe herken je een oorontsteking Empty Re: hoe herken je een oorontsteking

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 7:42

inderdaad, huilen als hij op z'n rug ligt. Je zou ook kunnen proberen om zijn oortje iets naar boven/achter te trekken, vaak doet dat ook extra pijn als hij oorontsteking heeft. Verder naar de huisarts, die kan 'm onderzoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe herken je een oorontsteking Empty Re: hoe herken je een oorontsteking

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 7:50

Ben toevallig gisteren naar de huisarts geweest met I. omdat hij steeds naar zijn oortje grijpt. Ik had gebeld over de symptomen maar ze adviseerden om als je het idee hebt dat er misschien oorpijn/oorontsteking is, gewoon altijd even te laten kijken aangezien dat ook zo gedaan is.

Ik zou dus gewoon even bellen en kijken wat de assistentes zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe herken je een oorontsteking Empty Re: hoe herken je een oorontsteking

Bericht  mauwmauw wo 6 apr 2011 - 7:53

ja ik ga morgen ook de huisarts bellen,het is zo gek want de hele dag hoor je hem niet,ook niet als je hem in bed legt,en net had ik hem in bed lag hij even te slapen en daarna gilt hij het uit.niet stil te krijgen en maar naar zijn oortjes grijpen,maar nu had ik een keer gelezen dat baby's dat ook doen als ze moe zijn.en dat was hij wel.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe herken je een oorontsteking Empty Re: hoe herken je een oorontsteking

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 9:07

Hier heeft Dylan zijn hele leven al ontstekingen in zijn oren.. (aantal keer geopereerd ook nu maar zonder resultaat helaas)

Toen hij klein was sloeg hij tegen zijn oor aan, huilde veel wanneer hij moest gaan slapen. (boeken onder het bed leggen zodat het hoofdeinde hoger ligt werkt goed!) Nu kan hij het inmiddels zeggen en roept hij ineens; auwww vuurwerk (hihi) Dan hoort hij een knap in zijn hoofd wanneer zijn oor dus kapot knapt zeg maar.

Vaak is het wachten tot het knapt en dan kan de zooi er zelf weer uit,, wanneer een kleintje flinke koorts krijgt en het een aantal dagen aan blijft houden kan je er wel antibiotica voor krijgen wanneer de huisarts het heeft bekeken.

Als je het niet vertrouwd; gewoon even een belletje doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe herken je een oorontsteking Empty Re: hoe herken je een oorontsteking

Bericht  Beachgirl wo 6 apr 2011 - 9:10

En vaak is het oor waar ze naar grijpen juist niet het oor wat ontstoken is! Heel gek, maar vaak waar!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe herken je een oorontsteking Empty Re: hoe herken je een oorontsteking

Bericht  mauwmauw wo 6 apr 2011 - 19:43

ik ben nu te laat met bellen naar de ha,kan bij ons alleen maar bellen tussen 8 en 8.30,het gekke is hij is de hele dag vrolijk slaapt goed,en dan als hij om 18uur naar bed gaat is het gillen,hij zit wel in de sprong leeftijd dus misschien daar mee te maken,en wij vermoeden ook dat het te maken kan hebben met zijn tand die door komt.
ik heb zelf al me hele leven last van me oren ook regelmatig geopereerd,vandaar dat ik er erg huiverig voor ben.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe herken je een oorontsteking Empty Re: hoe herken je een oorontsteking

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 23:10

H. heeft geen koorts en is meestal ook gewoon heel vrolijk.
Ik merkte het bij haar dat ze tegen haar hoofd aan sloeg en vaak wat minder goed at.
Maar de laatste keer (de dag voor ze buisjes kreeg) heb ik helemaal niks aan haar gemerkt maar toen ze geopereerd werd bleek ze aan weerskanten een dubbele oorontsteking te hebben…

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe herken je een oorontsteking Empty Re: hoe herken je een oorontsteking

Bericht  Susan wo 6 apr 2011 - 23:15

Soms merk je het helemaal niet, Ezra heeft waarschijnlijk heel erg lang last gehad van chronische ooronsteking zonder pijn, koorts, huilen, et cetera. Ik zou zelf bij ieder vermoeden van oorklachten meteen laten kijken, maar dat komt door mijn eigen ervaring, ik vind het zo ontzettend zonde dat we al die tijd niet in de gaten hadden dat Ezra zo slecht hoorde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe herken je een oorontsteking Empty Re: hoe herken je een oorontsteking

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum