oorontsteking?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
oorontsteking?
hoe merk je dat je kindje iets van oorontsteking of iets heeft?
onze dochter is nu al een paar nachten aan het spoken en slaapt slecht en word dan ook gillend wakker, wil moeilijk in slaap komen soms en blijft maar huilen terwijl ze wel moe is...
soms grijpt ze ook wat naar haar oortjes enzo... ik weet niet of ze koorts heeft dat heb ik nog niet gemeten, ga ik zo maar eens doen...
onze dochter is nu al een paar nachten aan het spoken en slaapt slecht en word dan ook gillend wakker, wil moeilijk in slaap komen soms en blijft maar huilen terwijl ze wel moe is...
soms grijpt ze ook wat naar haar oortjes enzo... ik weet niet of ze koorts heeft dat heb ik nog niet gemeten, ga ik zo maar eens doen...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: oorontsteking?
Als je het zeker wilt weten moet je even naar de huisarts gaan, die kijkt even in de oortjes en kan het zo zien. Verder doet het pijn als je voorzichtig aan het oortje trekt (bovenkant iets naar boven/achteren halen).
Gast- Gast
heb dr net even temperatuur gemeten maar was geen koorts ofzo... ze had 37.5, zolang ik dr op de arm heb of dat ze lekker kan spelen is er niets aan de hand maar zo gauw ze moet slapen is het bal. gisteravond was ze zo moe dat ze wel in slaap is gevallen maar rond 11 uur wakker werd bleef huilen en uiteindelijk hebben we dr maar een beetje melk gegeven, en is ze rond half 1 weer gaan slapen.
ga straks wel eens kijken als ik voorzichtig aan haar oortjes zit of dat ook pijn doet... ze is nu volgens mij eindelijk in slaap gevallen
ga straks wel eens kijken als ik voorzichtig aan haar oortjes zit of dat ook pijn doet... ze is nu volgens mij eindelijk in slaap gevallen
duckie- Ratel
Als het echt oorontsteking is, dan doet het ook meer pijn om op de rug te liggen. Als je het hoofdeinde iets omhoog zet helpt dat soms al.
Gast- Gast
Het is heel verschillend hoe kindjes erop reageren.
Bij H. merkte we er bijna nooit iets van, pas als ze op haar hoofd ging slaan.
Ze had er niet eens altijd koorts bij.
Susan merkte het bij E.zra volgens mij ook bijna nooit.
Dus voor 100% zekerheid zul je het bij de huisarts moeten laten nakijken.
Bij H. merkte we er bijna nooit iets van, pas als ze op haar hoofd ging slaan.
Ze had er niet eens altijd koorts bij.
Susan merkte het bij E.zra volgens mij ook bijna nooit.
Dus voor 100% zekerheid zul je het bij de huisarts moeten laten nakijken.
Gast- Gast
Mijn zoontje heeft sinds dit weekend een dubbele oorontsteking. Het begon met een nacht spoken en niet willen slapen. Hij klaagde toen ook over pijn, maar de ene keer was dat zn kiezen en de andere keer zn oor en later zijn keel. Overdag klaagde hij over buikpijn.
De volgende ochtend is tijdens zijn slaapje het trommelvlies geknapt, dus toen was wel zeker dat het een oorontsteking was. Hij had ook koorts en was hangerigen wilde niet goed eten.De volgende dag ging het niet veel beter en hebben we de ha post gebeld. B ij langskomen bleek ook zn andere oor ontstoken en nu heeft hij een antibiotica kuur gekregen.
De volgende ochtend is tijdens zijn slaapje het trommelvlies geknapt, dus toen was wel zeker dat het een oorontsteking was. Hij had ook koorts en was hangerigen wilde niet goed eten.De volgende dag ging het niet veel beter en hebben we de ha post gebeld. B ij langskomen bleek ook zn andere oor ontstoken en nu heeft hij een antibiotica kuur gekregen.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
heb contact gehad met de doktersassistente en ze heeft het nog even met de dokter overlegd, maar ik moet het eerst proberen met neusspray en paracetamol, de dokter doet er eerst ook niets aan dan dit advies te geven... moet het wel aankijken want mocht het aanhouden dan kan ik morgen weerbellen dat ze even in haar oortjes gaan kijken. nu maar een zetpilletje gegeven en strax even neusspray halen. ben benieuwd... ze adviseerde idd ook nog om het bedje aan 1 kant wat omhoog te doen maar dat heeft hier helaas geen zin want mw spookt het hele bed door altijd
duckie- Ratel
Mijn zoontje heeft zelfs opgenomen gelegen ivm bijna 41 graden koorts wat achteraf waarschijnlijk door oorontsteking kwam.
Zelfs toen kreeg hij niet meer dan een zetpil en neusspray. Een normale ontsteking is met 3-4 dagen over.
Wanneer het echt een infectie is, duurt het langer en krijg je penicilline.
Zelfs toen kreeg hij niet meer dan een zetpil en neusspray. Een normale ontsteking is met 3-4 dagen over.
Wanneer het echt een infectie is, duurt het langer en krijg je penicilline.
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Nee hoor.
H. heeft tot nu toe bijna elke keer een AB kuur gehad.
Maar wellicht omdat zij er gemiddeld 1 tot 2 keer per maand last van had...
H. heeft tot nu toe bijna elke keer een AB kuur gehad.
Maar wellicht omdat zij er gemiddeld 1 tot 2 keer per maand last van had...
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Oorontsteking
» Oorontsteking te voorkomen?
» Hoge dosering antibiotica bij oorontsteking?
» hoe herken je een oorontsteking
» Oorontsteking en 'nieuwe' richtlijnen.
» Oorontsteking te voorkomen?
» Hoge dosering antibiotica bij oorontsteking?
» hoe herken je een oorontsteking
» Oorontsteking en 'nieuwe' richtlijnen.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: