Traag internet voorkomen (wifi)
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Traag internet voorkomen (wifi)
Wie heeft er een beetje verstand van snelheid bij wifi?
Wij hebben lieve buren van wie we de wifi-verbinding mogen gebruiken tot ons eigen internet is aangesloten hier (we zijn net verhuisd), maar ik wil echt voorkomen dat de buren last van ons hebben.
Als ik bijvoorbeeld iets op Uitzending Gemist ga kijken, merken zij dat dan?
Vooral downloaden kost veel capaciteit toch?
Wij hebben lieve buren van wie we de wifi-verbinding mogen gebruiken tot ons eigen internet is aangesloten hier (we zijn net verhuisd), maar ik wil echt voorkomen dat de buren last van ons hebben.
Als ik bijvoorbeeld iets op Uitzending Gemist ga kijken, merken zij dat dan?
Vooral downloaden kost veel capaciteit toch?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Re: Traag internet voorkomen (wifi)
Streamen (Uitzending gemist) en downloaden neemt het meeste van je verbinding. Maar als zij een enorm snelle verbinding hebben, maakt het weer niet echt veel uit.
Op www.speedtest.net kan je de snelheid van je verbinding testen. Dit moet je testen als niemand aan het streamen/downloaden is.
Op www.speedtest.net kan je de snelheid van je verbinding testen. Dit moet je testen als niemand aan het streamen/downloaden is.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Dankje! Geen uitzending gemist dus
Speedtest zegt 15 mbps.
Speedtest zegt 15 mbps.
Filoria- Ratel
Volgens mij kun je daar toch gewoon uitzendinggemist mee kijken zonder dat de buren er last van hebben?
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Dat is niet echt snel, gewoon normaal voor gewoon gebruik. Maar misschien zijn de buren niet heel vaak thuis en kan je dan Uitzending Gemist kijken?
Het ligt er ook een beetje aan wat zij doen natuurlijk. Als jij zit te streamen en zij ook, dan wordt je daar waarschijnlijk niet heel vrolijk van. Maar als jij zit te streamen en zij surfen gewoon wat rond, dan is dat echt geen probleem.
Het ligt er ook een beetje aan wat zij doen natuurlijk. Als jij zit te streamen en zij ook, dan wordt je daar waarschijnlijk niet heel vrolijk van. Maar als jij zit te streamen en zij surfen gewoon wat rond, dan is dat echt geen probleem.
Laatst aangepast door Rush op ma 1 jul 2013 - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
De kans is heel klein dat je tegelijk zoiets zit te doen, dus je buren hebben daar inderdaad weinig last van dan.Nyx schreef:Volgens mij kun je daar toch gewoon uitzendinggemist mee kijken zonder dat de buren er last van hebben?
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:De kans is heel klein dat je tegelijk zoiets zit te doen, dus je buren hebben daar inderdaad weinig last van dan.Nyx schreef:Volgens mij kun je daar toch gewoon uitzendinggemist mee kijken zonder dat de buren er last van hebben?
Precies, dat was ook wat ik bedoelde. De kans dat je het tegelijkertijd doet is vrij klein.
TO: Kun je de buren niet vragen wat ze zoal doen op internet? En dan meer of ze ook graag films kijken en downloaden? Of dat de computer wel aan staat en dat ze af en toe een site bezoeken.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik merk vaak wel of ze wel of niet thuis zijn, dus daar kan ik natuurlijk op inspelen.
Als tegelijkertijd streamen problemen oplevert doe ik het voor de zekerheid maar niet als ze thuis zijn. Ben zo blij dat ik weer internet heb (kan ik hier weer smileys gebruiken, dat kan niet op mijn telefoon ). Wil het niet verpesten nu.
Met ze overleggen wat zij op internet doen en wanneer vind ik wat te privé worden.
Maar bedankt voor jullie reacties!
Als tegelijkertijd streamen problemen oplevert doe ik het voor de zekerheid maar niet als ze thuis zijn. Ben zo blij dat ik weer internet heb (kan ik hier weer smileys gebruiken, dat kan niet op mijn telefoon ). Wil het niet verpesten nu.
Met ze overleggen wat zij op internet doen en wanneer vind ik wat te privé worden.
Maar bedankt voor jullie reacties!
Filoria- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Op vakantie: Internet uit, WIFI aan?
» Vraagje over wifi/internet op je telefoon
» Is het internet bankieren van ABN bij jullie ook traag?
» Een iphone zonder internet maar alleen wifi?
» Oorontsteking te voorkomen?
» Vraagje over wifi/internet op je telefoon
» Is het internet bankieren van ABN bij jullie ook traag?
» Een iphone zonder internet maar alleen wifi?
» Oorontsteking te voorkomen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: