Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tips van rug naar buik draaien in bed te voorkomen

+5
Pien
pantuf
Susan
Parisienne
mauwmauw
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

tips van rug naar buik draaien in bed te voorkomen Empty tips van rug naar buik draaien in bed te voorkomen

Bericht  mauwmauw vr 17 jun 2011 - 21:09

mijn zoontje heeft het helemaal uitgevonden om van rug naar buik te draaien in bed,word er gek van 3-4 keer per minuut hem weer goed leggen,iemand tips om het tegen te gaan.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips van rug naar buik draaien in bed te voorkomen Empty Re: tips van rug naar buik draaien in bed te voorkomen

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 21:13

Denk niet dat je het nu nog echt kunt tegengaan. Als hij wil rollen dan doet ie het toch wel. Als ze nog wat kleiner zijn heb je zo'n zijslaper maar vanaf een bepaalde leeftijd mogen ze daar ook niet meer in (dacht 6 maanden ofzo..). Wij gebruiken hem iig niet meer omdat mijn zoontje nu ook rolt van buik naar rug en weer terug.

Gast
Gast

tips van rug naar buik draaien in bed te voorkomen Empty Re: tips van rug naar buik draaien in bed te voorkomen

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 21:14

Maar waarom zou je dat willen? Misschien vindt hij het gewoon fijner om op zijn buik te slapen als hij het steeds doet. Ik zou hem lekker laten draaien Wink

Gast
Gast

Bericht  Parisienne vr 17 jun 2011 - 21:15

N. doet dat ook als ik haar in bed leg. Ik laat haar gewoon gaan, als ze gaat huilen ga ik elke keer naar haar toe en leg haar weer op haar rug. Nu slaapt ze vaak op haar buik.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  mauwmauw vr 17 jun 2011 - 21:15

Minneke schreef:Maar waarom zou je dat willen? Misschien vindt hij het gewoon fijner om op zijn buik te slapen als hij het steeds doet. Ik zou hem lekker laten draaien Wink
ja als hij zou slapen had het me ook niet uit gemaakt.maar dat doet hij dus niet,het eigenwijze draakje,ben nu ruim een uur bezig hem op zijn rug te laten liggen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 21:19

mauwmauw schreef:
Minneke schreef:Maar waarom zou je dat willen? Misschien vindt hij het gewoon fijner om op zijn buik te slapen als hij het steeds doet. Ik zou hem lekker laten draaien Wink
ja als hij zou slapen had het me ook niet uit gemaakt.maar dat doet hij dus niet,het eigenwijze draakje,ben nu ruim een uur bezig hem op zijn rug te laten liggen.

Haha, oke. Maar is hij wel echt moe dan? En wat doet hij als je hem niet terug draait? Zolang hij niet gaat huilen zou ik hem denk ik gewoon laten liggen.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 17 jun 2011 - 21:21

Ehm, niet? Voor je het weet kan hij zelf terugdraaien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mauwmauw vr 17 jun 2011 - 21:22

Minneke schreef:
mauwmauw schreef:

Haha, oke. Maar is hij wel echt moe dan? En wat doet hij als je hem niet terug draait? Zolang hij niet gaat huilen zou ik hem denk ik gewoon laten liggen.
ja volgens mij is hij wel moe,hij was om 9uur al in zijn ogen aan wrijven en aan het gapen.maar tot op heden slaapt hij nog niet.als hij op zijn buik ligt begint ie na een tijdje te mopperen want hij kan in bed niet terug rollen,hij ligt nog in een wiegje.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 21:22

Daar kun je op deze leeftijd niks meer tegen doen.
Je zou een slaapzakje kunnen proberen maar H draaide daar ook gewoon alle kanten mee op.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 21:29

Met 8 maanden in een wiegje is toch ook best wel lang, of niet? Wij laten kleintje sop m'n werk nog wel eens in de kinderwagen slapen, maar zo gauw ze gaan draaien durf ik dat niet meer aan, eigenlijk. Vind het te eng, ben als de dood dat ze hun handjes over de rand gooien en zich ineens in een onbewaakt ogenblik als toevalstreffer omhog trekken en over de rand kukelen.

Maar kan hij zelf nog niet terugdraaien dan?

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw vr 17 jun 2011 - 21:36

Maple schreef:Met 8 maanden in een wiegje is toch ook best wel lang, of niet? Wij laten kleintje sop m'n werk nog wel eens in de kinderwagen slapen, maar zo gauw ze gaan draaien durf ik dat niet meer aan, eigenlijk. Vind het te eng, ben als de dood dat ze hun handjes over de rand gooien en zich ineens in een onbewaakt ogenblik als toevalstreffer omhog trekken en over de rand kukelen.

Maar kan hij zelf nog niet terugdraaien dan?
ja met 8 maanden in een wieg is ook best lang,en hij gaat binnenkort ook in een ledikantje,probleem is dat we nog niet weten waar we dat ding neer moeten zetten,V heeft geen eigen kamer,en slaapt op dit moment in de woonkamer.maar we zijn druk bezig om te bedenken waar we het ledikantje neer kunnen gaan zetten.en ik ben ook als de dood dat hij zich binnenkort op gaat trekken.maar goed in de woonkamer ben ik er bijna altijd wel.het is geen ideale situatie maar is niet anders.

ja op het kleed kan hij wel terug rollen,maar in zn bedje is het net te klein en lukt het hem (nog)niet.

maar goed hij slaapt nu eindelijk
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  pantuf vr 17 jun 2011 - 21:42

Je kind slaapt al 8 maanden in de woonkamer? Heb je dan een apart stukje voor hem ofzo? Anders kan je zelf toch ook niets doen als hij slaapt? Waarom ligt hij niet op jullie slaapkamer? Of kan dat ook niet? :o
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  Pien vr 17 jun 2011 - 21:51

Ik zou hem lekker op zijn buik laten, heb je wel een box staan? Slaapt hij daar nu niet beter in omdat hij dan meer ruimte heeft.

Daarnaast zou ik zorgen dat je zo snel mogelijk zijn ledikant hebt staan, dit lijkt me niet goed voor zijn ontwikkeling...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 22:05

Ik weet toevallig hoe mauwmauw woont en ze hebben daar écht geen ruimte voor, ook niet in hun slaapkamer

Ben ik nog wel even benieuwd hoe jullie bed staat, staat deze strak tussen twee muren in? Anders zou ik 'm daar op leggen. Eventueel kun je bedrekjes kopen voor één zijkant of de achterkant als er geen voetbord is, zodat hij er niet af kan rollen. Dan heeft hij wat meer de ruimte, slaapt hij niet meer in de woonkamer en kun jij overdag wat meer je gang gaan. Voor 's nachts zou ik dan een campingbedje overwegen met een gewone matras, die kun je overdag weghalen, zodat het niet teveel ruimte kost!

Gast
Gast

Bericht  pantuf vr 17 jun 2011 - 22:06

Als hij nu nog in de wieg slaapt, dan kan ze/kun je de wieg toch ook op het bed zetten?
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 22:12

pantuf schreef:Als hij nu nog in de wieg slaapt, dan kan ze/kun je de wieg toch ook op het bed zetten?
En waar slapen ze zelf dan?

Ook handig voor een kindje, steeds een wisselende slaapplek, en maar gewoon neergedumpt worden waar het de ouders het beste uitkomt. Ik denk dat 't beter is zoals mauwmauw het nu doet, gewoon een vast hoekje in de huiskamer. En niet dán weer wieg op bed, dán weer wieg in de huiskamer. Da's ook niet duidelijk voor een kindje.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 22:15

Maple schreef:
pantuf schreef:Als hij nu nog in de wieg slaapt, dan kan ze/kun je de wieg toch ook op het bed zetten?

Ook handig voor een kindje, steeds een wisselende slaapplek, en maar gewoon neergedumpt worden waar het de ouders het beste uitkomt. Ik denk dat 't beter is zoals mauwmauw het nu doet, gewoon een vast hoekje in de huiskamer. En niet dán weer wieg op bed, dán weer wieg in de huiskamer. Da's ook niet duidelijk voor een kindje.

dat lijkt me ook een beetje overdreven. Een kind kan best wel schakelen tussen de slaapplek overdag in de wieg op het bed en de slaapplek 's nachts in de wieg in de woonkamer. Dat zou betekenen dat alle kinderen die bij een oppas slapen ook in de war raken van wisselende slaapplekken.

En een wieg op het bed zou een optie kunnen zijn, maar dan moet je wel een wieg hebben die van het onderstel af kan. Onze wieg kan niet van het onderstel af, waardoor het geheel wel vrij gevaarlijk wordt als je dat boven op je bed zet.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw vr 17 jun 2011 - 22:18

pantuf schreef:Je kind slaapt al 8 maanden in de woonkamer? Heb je dan een apart stukje voor hem ofzo? Anders kan je zelf toch ook niets doen als hij slaapt? Waarom ligt hij niet op jullie slaapkamer? Of kan dat ook niet? :o
ja hij slaapt al 8 maanden in de woonkamer,nee geen apart stukje zijn bedje staat naast de bank,daarnaast een bad/commode en daarnaast de box.meer ruimte hebben we niet.we wonen heel klein.en ja klopt als hij slaapt kan ik niks doen.heel irritant maar goed het is niet anders.hij gaat waarschijnlijk in het ledikantje bij ons op de kamer,maar moeten we even het een en ander omgooien.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  mauwmauw vr 17 jun 2011 - 22:22

Dromertje schreef:Ik weet toevallig hoe mauwmauw woont en ze hebben daar écht geen ruimte voor, ook niet in hun slaapkamer

Ben ik nog wel even benieuwd hoe jullie bed staat, staat deze strak tussen twee muren in? Anders zou ik 'm daar op leggen. Eventueel kun je bedrekjes kopen voor één zijkant of de achterkant als er geen voetbord is, zodat hij er niet af kan rollen. Dan heeft hij wat meer de ruimte, slaapt hij niet meer in de woonkamer en kun jij overdag wat meer je gang gaan. Voor 's nachts zou ik dan een campingbedje overwegen met een gewone matras, die kun je overdag weghalen, zodat het niet teveel ruimte kost!
ons bed staat aan 1 kant tegen de muur aan de andere kant zit er ongeveer 20-30 cm ruimte."vroeger"toen hij nog niet zo bewegelijk was toen legde we hem wel op bed neer met kussens eromheen.maar toen was ie een maand of 2-3 doe het vanaf dat hij een beetje aan het oefenen was met draaien niet meer.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mamsie vr 17 jun 2011 - 22:53

Niet idd, man wat ben ik vaak op en neer gelopen. Hij ging niet terug draaien maar ging wel huilen. Lag hij elke x met zn gezicht in dat matras te brullen. pfff is een vermoeiende periode.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annemie vr 17 jun 2011 - 23:44

Heel herkenbaar, onze zoon deed dat ook een hele poos, op een kleed kon hij wel terug rollen in bed niet, gelukkig kan hij dat nu sinds een tijdje wel, want het was best zwaar, 10 keer naar boven lopen om hem weer recht te leggen, want als hij zich omgedraaid had lag hij hard te huilen, dus ging er toch maar telkens naar toe, word vanzelf beter, vorige week sliep hij zelfs op zijn buik, wat hij normaal nooit doet..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan vr 17 jun 2011 - 23:49

Maple schreef:

Dat klinkt wel erg onvriendelijk, hoor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  pantuf za 18 jun 2011 - 0:44

Maple schreef:

Ik bedoelde natuurlijk overdag laughcry

@ dromertje; als je een wieg op pootjes hebt gaat het idd niet. Ik had inderdaad een 'losse' wieg in mijn hoofd.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 0:49

Pien schreef:Ik zou hem lekker op zijn buik laten, heb je wel een box staan? Slaapt hij daar nu niet beter in omdat hij dan meer ruimte heeft.

Daarnaast zou ik zorgen dat je zo snel mogelijk zijn ledikant hebt staan, dit lijkt me niet goed voor zijn ontwikkeling...

Waarom zou dat niet goed zijn ? Wat heeft in een wiegje slapen te maken met ontwikkelingen ?

On topic, daar kun je nu niets meer aan doen, over een tijdje zal hij vanzelf terug draaien.

Gast
Gast

Bericht  Pien za 18 jun 2011 - 1:33

Mama_van2 schreef:
Pien schreef:Ik zou hem lekker op zijn buik laten, heb je wel een box staan? Slaapt hij daar nu niet beter in omdat hij dan meer ruimte heeft.

Waarom zou dat niet goed zijn ? Wat heeft in een wiegje slapen te maken met ontwikkelingen ?

nou, ze geeft aan dat hij te weinig ruimte heeft in de wieg om zichzelf terug te kunnen draaien, in die zin heeft dat dan toch met de ontwikkeling te maken?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: