Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeten rijke ouders rekening houden...

+9
Supertalentje
Tania
Viva
Coco
Paper Crown
Slakje
Steep
studiebol
Susan
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... - Pagina 2 Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Parisienne ma 4 feb 2013 - 9:51

Ik vind ook niet dat rijke ouders rekening moeten houden met degenen die minder te besteden hebben. Wel vind ik dat ouders kinderen bij moeten brengen dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Dat kinderen ook blij moeten kunnen zijn met minder, of met iets simpelers. Dat kinderen niet 'neerbuigend' naar armere kinderen doen omdat zij lekker een duurder/groter cadeau hebben gekregen, of dat zij met een kinderfeestje wél een dagje naar de Efteling gaan.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... - Pagina 2 Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Charles ma 4 feb 2013 - 10:31

Sinds wanneer staat rijk automatisch voor grote kado's?

Mijn ouders zijn rijk en we kregen altijd bescheiden kado's. De kinderen die 'armer' waren uit de klas kregen juist de dure kado's. Heel opvallend vond ik dat altijd.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... - Pagina 2 Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 10:38

Charles schreef:Sinds wanneer staat rijk automatisch voor grote kado's?

Mijn ouders zijn rijk en we kregen altijd bescheiden kado's. De kinderen die 'armer' waren uit de klas kregen juist de dure kado's. Heel opvallend vond ik dat altijd.

Ik zeg ook nergens dat alle rijke ouders grote cadeaus geven. Als je rijk bent en je kiest ervoor om bescheiden cadeaus, bescheiden feestjes, et cetera, te geven, dan is dit voor jou gewoon geen dilemma.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... - Pagina 2 Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Charles ma 4 feb 2013 - 10:44

Dus armere mensen die er bergen geld aan uitgeven zouden met de stelling geen rekening moeten houden?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... - Pagina 2 Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 10:50

Het gaat meer om rekening houden met mensen die het zich niet kunnen veroorloven, als je die cadeaus koopt kun je het je blijkbaar wel veroorloven, al heb je het niet breed. De vraag is dus meer of mensen die zich dure Sinterklaascadeaus, dure verjaardagspartijtjes, dure traktaties, et cetera, kunnen veroorloven rekening moeten houden met mensen die zich dat allemaal niet kunnen veroorloven, maar dat paste allemaal niet in de onderwerpregel.

Edit: in twee andere topics, over trakteren en over verjaardagsfeestjes, kwam het erop of je met grote traktaties en dure feestjes niet ouders in een hoek drijft die dat soort dingen niet kunnen betalen, terwijl kinderen het wel gaan verwachten. Daar komt deze discussie uit voort.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... - Pagina 2 Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum