Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeten rijke ouders rekening houden...

+9
Supertalentje
Tania
Viva
Coco
Paper Crown
Slakje
Steep
studiebol
Susan
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 6:46

In hoeverre vinden jullie dat ouders met een hoog inkomen rekening moeten houden met ouders die het minder breed hebben, en dan heb ik het dus over uitpakken met kinderfeestjes en traktaties, maar ook schoencadeautjes: stel, een kind krijgt een cadeau in de schoen dat anderen niet eens krijgen op pakjesavond, vind je dat kunnen of niet? Of je gaat een weekendje naar Euro Disney, je kind mag een vriendje of vriendinnetje meenemen, bij dat vriendje of vriendinnetje thuis kunnen ze Euro Disney (of een andere bestemming, vul maar in) echt niet betalen, steek je daarmee de ogen uit, ontneem je de ouders dan de mogelijkheid om iets bijzonders met hun kind te doen (zoals na heel lang sparen eindelijk wel naar Euro Disney)?

Ik noem maar wat voorbeelden.

Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit waar nou de grens ligt. Een tijdje terug las ik over ouders die hun kind op iPhones liet trakteren, dat vind ik echt wel ver over de grens en not-done, maar ik snap ergens weer wel dat als je het breed hebt, je daar van wil genieten, ook als je een cadeau koopt voor je kind of een feestje organiseert voor je kind, en dat je je niet altijd hoeft aan te passen aan mensen die zich dat niet kunnen veroorloven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 7:09

Lastige.. Kijk laat ik t zo stellen wij hebben bijv ook genoeg te besteden, maar ik vind het gewoon niet nodig om zo groots uit te pakken, ik vind het ook belangrijk dat kinderen tevreden zijn en blijven met minder groots en minder luxe, dat ze het kleine nog weten te waarderen, dan heb ik t over kinderfeestjes e.d

Wat gezinnen in de vakanties doen moeten ze allemaal zelf weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  studiebol ma 4 feb 2013 - 7:13

Ik vind het heel erg lastig,

Ergens denk ik als die mensen dat er voor over hebben om zoveel geld aan een kinderfeestje uit te geven, tja wie ben ik om ze tegen te houden. Ik vind wel dat die mensen hun kind moeten bij brengen dat het niet "normaal" is om zo te kunnen leven, ik bedoel daarmee dat die kinderen dan niet moeten zeuren dat iemand "maar" thuis een feestje viert met spijkerpoepen en koekhappen. En dat ze dus dat kindje die op die manier de verjaardag viert niet gaan pesten ofzo.

Net zo als met pakjes avond.. dat kun je niet tegen houden dat mag men zelf weten. Maar als mijn kinderen daar dan naar zouden vragen of een opmerking zou maken of de sint hun niet lief vind, dan zou ik bijv uitleggen dat die ouders zelf wat geld hebben bij gelegd maar dat sinterklaas voor iedereen het zelfde heeft.. of ik vertel ze op dat moment dat sint niet bestaat dat kan ook nog Moeten rijke ouders rekening houden... 561177

Vakanties dat moet iedereen voor zich weten, ik neem aan dat je dan in overleg gaat met de ouders van het kind dat je mee neemt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Steep ma 4 feb 2013 - 7:15

Als R uitgenodigd zou worde om een weekendje mee te gaan naar euro disney zou ik dat voor hem heel leuk vinden en hem ook zeker laten gaan. Misschien dat ik de ouders wel zou laten weten dat zulke uitstapjes er voor ons niet in zouden zitten omdat we dat niet kunnen betalen en dat we hun kind dus ook niet mee kunnen nemen een weekendje weg. Verder zou ik het voor mezelf wel jammer vinden dat ik het niet zou kunnen beleven met R maar ik zou het niet zien als 'ogen uitsteken' of iets dergelijks.

Als ik in de rijkere positie zou zitten, zou ik het ook willem delen. Mijn intentie zou dan niet zijn om andere jaloers te maken of iets af te pakken.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Slakje ma 4 feb 2013 - 7:17

Ik vind dat er algemene richtlijnen moeten zijn ivm traktaties op school en kinderfeestjes, maar privé is privé eh, daar heeft een ander zich niet mee te moeien.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 7:18

Hm, ik vind Sinterklaas iets anders dan een verjaardag. Sinterklaas wordt gekoppeld (ookal doe je dat zelf niet) aan hoe lief je bent geweest. Een kind van 7 kan dan echt gaan denken dat het minder lief is dan Pietje, want Pietje kreeg een nintendo en het kind zelf een kleurboek. Maar boven een bepaalde leeftijd is dat ook weer over.

Bij verjaardagen moet je het lekker zelf uitzoeken. Bij gemeenschappelijke dingen: dus traktaties en feestjes moet je er wel rekening mee houden vind ik. Qua kleding en dergelijke weer niet, dat speelt toch meer bij pubers, en dan kun je het uitleggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 7:22

Dat is ook wat ik altijd lastig heb gevonden aan Sinterklaas met geloven, want je houdt het toch niet tegen dat het ene kind (veel) meer krijgt dan het andere. Het zal nooit zo zijn dat alle ouders zich gaan aanpassen aan het bestedingspatroon van de gezinnen met de laagste inkomens, dat kun je ook niet verwachten, maar die verschillen hou je dan wel. Als jij een paar sokken, een pyjama en een kladblok hebt gekregen dan weet ik niet of het uitmaakt of je klasgenoten nu een paar mooie speelgoedsets hebben gekregen of een fiets, een Wii en een Nintendo, het verschil is en blijft groot.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 7:28

Nou, er zit toch wel verschil in een DS als schoenkadootje en voor 300,- aan kado's op Sinterklaasavond en een chocoladeletter als schoenkadootje en voor 50.- aan kado's op sinterklaasavond. Dat valt op, daar stellen mijn kinderen ook vragen over, terwijl wij echt niet heel karige kado's geven, maar ik geef bijv echt maar kleinigheidjes in de schoen, dus ik kreeg wel de vraag 'waarom krijgt truusje steeds een groot kado in de schoen en wij niet? ' En niet omdat ik het niet kán betalen, maar ik vind kado's van 20,- gewoon niet nodig in de schoen, dus die krijgen ze op pakjesavond. Geen ramp hoor, en niemand hoeft daar rekening mee te houden, want de verschillen zijn niet heel extreem, maar als ze wél heel extreem zijn is dat niet leuk meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 7:32

Tuurlijk, maar wat ik bedoel, als je die excessieve cadeaus afschaft, zoals een DS in de schoen of 300 euro op pakjesavond, dan hou je toch de verschillen tussen de erg lage inkomens en de gezinnen waar ze 'gemiddelde' cadeaus krijgen, dus voor de groep voor wie het het meest schrijnend is, blijft het schrijnend, want dat verschil blijft groot en de grootte van de cadeaus blijven gelinkt worden aan wie lief is geweest en wie niet. Het is gewoon vervelend dat het een feest is waarbij de cadeaus zogenaamd uit één portemonnee worden bepaald, terwijl het in werkelijkheid allesbehalve zo is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 7:37

Klopt ja. Maar die verschillen vallen bij mijn kinderen niet zo op bij pakjesavond heb ik het idee. Dan gaat het meer om de hoeveelheid pakjes, en of dat nu sloffen of een nieuwe barbie zijn maakt niet zo héél veel uit. Als ze iets groter zijn vast wel.

'Truus mag elke dag haar schoen zetten en ik maar af en toe' valt wél op. En als de een een hand pepernoten en een doosje stickers krijgt en de ander een nieuwe step, dan valt dat ook op. Maar die verschillen hou je inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Paper Crown ma 4 feb 2013 - 7:38

Ja en nee.. Ergens denk ik dat kinderen al heel snel doorhebben dat er bij Sjakie leuker speelgoed is dan bij Klaasje. Je kunt kinderen denk ik niet behoeden hiervoor. Maar met feestjes maakt 't ze geloof ik weinig uit. Met de een uit ke klws ga je
Zwemmen, de ander hapt spek thuis en weer een ander gaat naar een pretpark. De truc is denk ik als ouder het allemaal als leuk te bestempelen. Dat kinderen 't verschil in 'duur' niet doorkrijgen. Dat is denk ik belangrijk.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Coco ma 4 feb 2013 - 7:45

Ik vind dat het met verjaardagsfeestjes gewoon normaal moet blijven qua cadeautjes. Ik zou het liefst met de andere ouders en vast bedrag afspreken zodat elk kind iets van dexelfde waarde krijgt. Voor een kind dat iets van 20euro geeft is het ook niet leuk om iets van 5 euro terug te krijgen. En niet iedereen kan 20 euro missen, zeker niet als ze meerdere feestjes achter elkaar hebben.

Kerst, sint, vakanties moet iedereen zelf weten wat ze doen, ik vind niet dat je je daarin hoeft aan te padsen aan de minder bedeelden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Viva ma 4 feb 2013 - 7:56

Slakje schreef:Ik vind dat er algemene richtlijnen moeten zijn ivm traktaties op school en kinderfeestjes, maar privé is privé eh, daar heeft een ander zich niet mee te moeien.
Hier ben ik het wel mee eens. Dat er wat betreft traktaties wel richtlijnen zouden moeten zijn, maar over privé dingen kan je niets zeggen.
Voor mijn kind zou ik het heel leuk vinden, als ze wat ouder is, en ze meegevraagd wordt om naar euro disney te gaan. Zelf hoop ik dat wij daar ooit als compleet gezin (hopelijk ooit nog een 3e erbij) daar heen te gaan, maar als ze meegevraagd wordt zou ik haar laten gaan.

Maar over privé dingen als schoen zetten/sinterklaas/verjaardagscadeautjes, daar kan je niets over zeggen. Dat zal iedereen op zijn eigen manier doen.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Tania ma 4 feb 2013 - 7:58

Coco schreef:Ik vind dat het met verjaardagsfeestjes gewoon normaal moet blijven qua cadeautjes. Ik zou het liefst met de andere ouders en vast bedrag afspreken zodat elk kind iets van dexelfde waarde krijgt. Voor een kind dat iets van 20euro geeft is het ook niet leuk om iets van 5 euro terug te krijgen. En niet iedereen kan 20 euro missen, zeker niet als ze meerdere feestjes achter elkaar hebben.

Kerst, sint, vakanties moet iedereen zelf weten wat ze doen, ik vind niet dat je je daarin hoeft aan te padsen aan de minder bedeelden.

Hier ben ik het wel mee eens.

Mee op vakantie vind ik prima kunnen maar dan wel in overleg met de ouders voordat het met het kind besproken wordt. Zo kunnen die ouders weigeren als ze willen zonder een teleurgesteld kind te hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 7:59

Coco schreef:Ik vind dat het met verjaardagsfeestjes gewoon normaal moet blijven qua cadeautjes. Ik zou het liefst met de andere ouders en vast bedrag afspreken zodat elk kind iets van dexelfde waarde krijgt. Voor een kind dat iets van 20euro geeft is het ook niet leuk om iets van 5 euro terug te krijgen. En niet iedereen kan 20 euro missen, zeker niet als ze meerdere feestjes achter elkaar hebben.

Kerst, sint, vakanties moet iedereen zelf weten wat ze doen, ik vind niet dat je je daarin hoeft aan te padsen aan de minder bedeelden.

Hier ben ik het mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Supertalentje ma 4 feb 2013 - 8:04

Gaan kinderen daar echt naar vragen? Dan zou ik er eens overna moeten denken. Zelf heb ik het helemaal niet en als kind ook niet zo. Ik denk dat je jaloezie (zoals 'ogen uitsteken') en 'zij hebben het beter' moet vermijden.

Ik vind het onzin om een budget aftespreken voor verjaardagskado's, het is leuk om een feestje te geven, wat leuks te doen met je vriendjes en dan is het vanzelfsprekend dat je van iedereen een kadootje krijgt. Wat het kado dan gekost heeft doet er toch niet toe? En als ik zelf een kado van €20 koop dan doe ik dat niet die ouder te verplichten ook iets van €20 te kopen als mijn zoon jarig is. Ik vind de waarde van een kado gewoon geen wederkerigheid, als ik het kan missen en ik geef het uit (aan jouw kind) dan is dat toch alleen maar leuk? Net als een ander kind meenemen naar Euro Disney, ik zou misschien juist het kindje meevragen dat nooit eens weg kan gaan, gewoon omdat dat leuk is voor een kind (uiteraard niet zonder overleg met ouders, maar wel omdat ik het het kind gun, niet om een ander de ogen uit te steken of te wijzen op de afwezige inhoud van hun portemonee).

Ik hoop dat ik dat zoon mee kan geven, dat het om de intentie gaat en niet om het prijskaartje dat er in de winkel aanhangt. En dat leuke dingen/uitjes/kado's leuk zijn voor een ander en geen afbreuk doet aan jezelf of eigenwaarde.


Laatst aangepast door Supertalentje op ma 4 feb 2013 - 8:06; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  PapillonRose ma 4 feb 2013 - 8:05

Supertalentje schreef:Gaan kinderen daar echt naar vragen? Dan zou ik er eens overna moeten denken. Zelf heb ik het helemaal niet en als kind ook niet zo. Ik denk dat je jaloezie (zoals 'ogen uitsteken') en 'zij hebben het beter' moet vermijden.

Ik vind het onzin om een budget aftespreken voor kado's, het is leuk om een feestje te geven, wat leuks te doen met je vriendjes en dan is het vanzelfsprekend dat je van iedereen een kadootje krijgt. Wat het kado dan gekost heeft doet er toch niet toe? En als ik zelf een kado van €20 koop dan doe ik dat niet die ouder te verplichten ook iets van €20 te kopen als mijn zoon jarig is. Ik vind de waarde van een kado gewoon geen wederkerigheid, als ik het kan missen en ik geef het uit (aan jouw kind) dan is dat toch alleen maar leuk? Net als een ander kind meenemen naar Euro Disney, ik zou misschien juist het kindje meevragen dat nooit eens weg kan gaan, gewoon omdat dat leuk is voor een kind.

Ik hoop dat ik dat zoon mee kan geven, dat het om de intentie gaat en niet om het prijskaartje dat er in de winkel aanhangt. En dat leuke dingen/uitjes/kado's leuk zijn voor een ander en geen afbreuk doet aan jezelf of eigenwaarde.
Mee eens!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Annemie ma 4 feb 2013 - 8:46

Ik ben het ook helemaal met supertalentje eens.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Coco ma 4 feb 2013 - 8:57

Natuurlijk moet je kunnen uitgeven wat je wilt, ik vind het zelf ook heel lastig om iets goedkoops voor kinderen te kopen waar ze ook nog echt iets aan hebben. Maar mijn ervaring is dat kinderen toch wel iets van hetzelfde ongeveer terug verwachten of als ze net iets van 20 euro hebben uitgepakt, minder blij zijn met het cadeautje dat erop volgt van 5 euro. Kinderen zijn tegenwoordig iig veel waardebewuster dan dat ik dat was toen ik nog naar de basisschool ging. Maar misschien ligt dat ook weer meer aan de omgeving en financiele mogelijkheden waarin je opgroeit. Don't know.


Bij mijn neefjes en nichtjes is het tegenwoordig overigens ook vrij standaard dat ze intertoyspasjes krijgen van 7,50 euro zodat ze zelf iets groters uit kunnen zoeken namens de vriendjes/vriendinnetjes. Dat is ook zo afgesproken met andere ouders en de meeste kinderen zijn daar ook veel blijer mee omdat ze dan echt iets duurders kunnen kopen wat ze anders niet snel bij elkaar gespaard krijgen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Supertalentje ma 4 feb 2013 - 9:21

Dat vraag ik me dus af, of kinderen dat echt terug verwachten. Zien ze de waarde van dingen (sommige dingen zien er duurder uit en andersom), onthouden ze wat mama heeft uitgegeven en herinneren ze zich maanden later dat ze van Piet een auto hebben gekregen die niet meer dan €5 kan hebben gekost en dwingen ze jou als ouder dat ook niet uit te geven als ze zijn uitgenodigd op Piets verjaardag? En over welke leeftijd hebben we het dan? 5, 8, 12? Of zijn het meer de ouders?

Ik snap dat het voor ouders leuk is als ze echt iets groots kunnen kopen van verjaardagsgeld, maar dan heeft het echt 'functie' en het zou mij meer gaan om het verjaardagspartijtje an sich, dan de functionaliteit van kado's. En ook met een bon van 7,50, misschien heb ik dat niet op dat moment (of misschien wel 4 partijtjes die maand, is 30 euro die je uit moet geven, want je kunt je kind niet een verjaardagsfeestje ontzeggen of met lege handen komen). Maar wel nog een gave auto van €20 op zolder staan die we met kerst vergeten zijn te geven, mag dat dan niet? Je zou mij in ieder geval niet gelukkig maken met zo'n regel.

Had me ook niet leuk geleken als kind een salontafel vol intertoys-pasjes ipv 'echte' kado's Rolling Eyes

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 9:32

Ik weet ook niet of kinderen nou direct het verschil zien tussen speelgoed van een duurder merk en hetzelfde speelgoed van een goedkoper merk. Wel als het gaat om 'trendy' speelgoed, zoals Littlest Pet Shop, Lalaloopsy en dat soort dingen, maar niet bij alles. Ik wist als kind niet dat een Barbie het echte merk was en een Fleur of een Sindy nepperds, ik dacht dat het gewoon verschillende poppen waren. Soms kreeg ik zo'n heel goedkope pop uit een campingwinkel of zo en dan was ik ook blij, dan wist ik echt niet dat dat veel goedkoper was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 9:33

Supertalentje schreef:Dat vraag ik me dus af, of kinderen dat echt terug verwachten. Zien ze de waarde van dingen (sommige dingen zien er duurder uit en andersom), onthouden ze wat mama heeft uitgegeven en herinneren ze zich maanden later dat ze van Piet een auto hebben gekregen die niet meer dan €5 kan hebben gekost en dwingen ze jou als ouder dat ook niet uit te geven als ze zijn uitgenodigd op Piets verjaardag? En over welke leeftijd hebben we het dan? 5, 8, 12? Of zijn het meer de ouders?

Ik snap dat het voor ouders leuk is als ze echt iets groots kunnen kopen van verjaardagsgeld, maar dan heeft het echt 'functie' en het zou mij meer gaan om het verjaardagspartijtje an sich, dan de functionaliteit van kado's. En ook met een bon van 7,50, misschien heb ik dat niet op dat moment (of misschien wel 4 partijtjes die maand, is 30 euro die je uit moet geven, want je kunt je kind niet een verjaardagsfeestje ontzeggen of met lege handen komen). Maar wel nog een gave auto van €20 op zolder staan die we met kerst vergeten zijn te geven, mag dat dan niet? Je zou mij in ieder geval niet gelukkig maken met zo'n regel.

Had me ook niet leuk geleken als kind een salontafel vol intertoys-pasjes ipv 'echte' kado's Rolling Eyes

Eens trouwens. Veel ouders hebben ook een cadeautjeskast, dingen die ze hebben gekocht in de uitverkoop en bewaren tot er een verjaardag is. Ik vind ook niet dat je mensen dan kunt dwingen om bonnen of geld te geven, dat moet je maar net willen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Supertalentje ma 4 feb 2013 - 9:41

Of net kunnen, als we het dan toch over mensen hebben die het minder hebben.

Ik weet nog dat mijn broertje ladingen autootjes kreeg, van die metalen/aluminium dingen. Bakken vol had ie staan, stikjaloers was ik. Zie ik ze laatst bij de action, 30 cent per stuk Very Happy Zou hij dan liever een bon van 7,50 gehad hebben dan 20 kadootjes met auto's om uit te pakken?

Dat van die Barbies wist ik ook niet. Wel had iedereen in groep 7/8 zo'n karakterpop. Die waren echt heel mooi, ik kreeg een neppe. Daar was ik even ziek van, want dat zag je echt goed (ik dan). Maargoed, ik kreeg er wel 1 zei mijn vader dan Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 9:44

Wij hebben het zelf niet breed maar ik vind niet dat anderen die het wél breed hebben zich maar in moeten houden voor mensen als wij. Als je het kunt missen, wat moet je anders met je geld? Wel vind ik dat je je kind de waarde van geld mee moet geven, of nouja, waarde... Dat een kind wel leert beseffen dat al die dure dingen geld kosten, en dat geld niet altijd iets vanzelfsprekends is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 9:45

Ik heb nog nooit gehoord van een karakterpop. Heb net even op Google Afbeeldingen gezocht, maar de poppen die ik daar zie zijn echt angstaanjagend. :O
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeten rijke ouders rekening houden... Empty Re: Moeten rijke ouders rekening houden...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum