hoe geeft kind aan zelf klaar te zijn met bv?
+7
Jezzie
Puggle
Lonely Goatherd
Sanne
Twellie
Linda
Wennes
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
hoe geeft kind aan zelf klaar te zijn met bv?
Hoe merk je dat een kindje zelf aangeeft dat hij/zij klaar is met bv?
D krijgt bv op verzoek en de eerste slokken drinkt hij gulzig en daarna kijkt hij.alleen maar naar andere dingen en drinkt dan met veel moeite. Op deze manier is bv geven voor ons beide niet echt 'fijn' meer. Ik wil zoiezo af gaan bouwen met bv, maar ik vraag me dus af of D er zelf ook een beetje klaar mee is.
D krijgt bv op verzoek en de eerste slokken drinkt hij gulzig en daarna kijkt hij.alleen maar naar andere dingen en drinkt dan met veel moeite. Op deze manier is bv geven voor ons beide niet echt 'fijn' meer. Ik wil zoiezo af gaan bouwen met bv, maar ik vraag me dus af of D er zelf ook een beetje klaar mee is.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Re: hoe geeft kind aan zelf klaar te zijn met bv?
Een baby van 6 maanden kan niet zelf aan geven dat hij klaar is met bv. Hij kan hoogstens gaan borstweigeren, maar dat is een periode wat weer overgaat.
Officieel kan een kind vanaf 2 jaar het zelf aan geven te willen stoppen.
Hij gaat nu de wereld om zich heen ontdekken en dat is vaak maar al te interessant. Helpt voeden in een rustige omgeving (evt in het donker) niet?
Officieel kan een kind vanaf 2 jaar het zelf aan geven te willen stoppen.
Hij gaat nu de wereld om zich heen ontdekken en dat is vaak maar al te interessant. Helpt voeden in een rustige omgeving (evt in het donker) niet?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Je wil er sowieso mee stoppen, dus ik zal maar gene lijst van tips gaan neertikken. Maar het is inderdaad vrij normaal op die leeftijd en ook al wel eerder trouwens dat de omgeving heel erg interessant is.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Wat de andere dames al aangeven de omgeving is nu gewoon veel interessanter.
Gast- Gast
H. is rond die leeftijd ook anders gaan drinken, even een paar dikke slokken, dan weer om zich heen kijken. Toch nog even drinken, of nee, toch maar weer niet. Kijk, de hond. Drie slokken, daar heb je papa, leuk! Mama doet haar shirt omhoog, toch nog gauw een slok. Zo gaat het ongeveer en dat is overdag niet meer opgehouden, 's avonds en 's nachts drinkt ze goed, aan één stuk, maar overdag...
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Wij hebben ook zo'n periode gehad, maar dat hoort erbij en betekent geenszins dat hij er 'klaar' mee zou zijn. Maar als je zelf toch wil stoppen, maakt dat niet zo veel uit.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ik geef dan wel fv maar hier is het ook hoor, ze kijkt veel liever om haar heen. Dus nu geven we meestal de fles in stilte, tv uit enz.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle schreef:Ik geef dan wel fv maar hier is het ook hoor, ze kijkt veel liever om haar heen. Dus nu geven we meestal de fles in stilte, tv uit enz.
+1, en als iemand anders haar de fles geeft kijkt ze naar mij! Ik moet dan echt stil gaan zitten en eigenlijk niets zeggen!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ow hoort dat erbij? Ehh oké
Dacht dat hij er klaar mee zou zijn, maar geloof dus dat ik er klaar mee ben.
Linda, voeden in een rustige donkere kamer helpt niet, want dan is mijn trui, ketting weer leuk of even lief naar me lachen
Linda, voeden in een rustige donkere kamer helpt niet, want dan is mijn trui, ketting weer leuk of even lief naar me lachen
Wennes- Kletskop
Wennes schreef:Ow hoort dat erbij? Ehh oké
Haha, het is ook allemaal zo ontzettend boeiend hè?!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Wat iedereen hierboven zegt inderdaad.
Met ruim 2 jaar zei mijn dochter zelf dat ze niet meer hoefde en toen was ze er dus echt zelf klaar mee.
Met ruim 2 jaar zei mijn dochter zelf dat ze niet meer hoefde en toen was ze er dus echt zelf klaar mee.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mijn kinderen hebben dat nooit aangegeven, ik denk dat verreweg de meeste mensen stoppen met borstvoeding voordat het kind er klaar mee is. Er is ook niks mis mee om dat te doen. Ik denk dat Yrsa bijvoorbeeld graag nog een hele tijd was doorgegaan, soms als ze erg verdrietig is vraagt ze er nog steeds om, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar, en bij de ene moeder is dat moment eerder dan bij de ander.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Mijn kinderen hebben dat nooit aangegeven, ik denk dat verreweg de meeste mensen stoppen met borstvoeding voordat het kind er klaar mee is. Er is ook niks mis mee om dat te doen. Ik denk dat Yrsa bijvoorbeeld graag nog een hele tijd was doorgegaan, soms als ze erg verdrietig is vraagt ze er nog steeds om, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar, en bij de ene moeder is dat moment eerder dan bij de ander.
Dat is zo, iedereen bepaalt haar eigen moment.
Ik had nooit gedacht dat ik het 'zo lang' vol zou houden en ben toch wel een beetje trots op mezelf
Wennes- Kletskop
Sanne schreef:H. is rond die leeftijd ook anders gaan drinken, even een paar dikke slokken, dan weer om zich heen kijken. Toch nog even drinken, of nee, toch maar weer niet. Kijk, de hond. Drie slokken, daar heb je papa, leuk! Mama doet haar shirt omhoog, toch nog gauw een slok. Zo gaat het ongeveer en dat is overdag niet meer opgehouden, 's avonds en 's nachts drinkt ze goed, aan één stuk, maar overdag...
hahaha, hier gaat het precies zo!
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
als ik het aan J overlaat gaan we ook nog wel even door denk ik. Ze heeft nu al bedacht dat rechts 'haar' tietie is en links voor de baby . Ik heb wel de nachtvoedingen afgebouwd, smorgens krijgt ze niet meer (dan eet ze bij ons in bed een banaan, je zal maar bijna verhongeren als je wakker wordt ) en overdag ook niet. Alleen nog voor het slapen gaan dus, er komt volgens mij geen druppel meer uit maar het is nog ons momentje.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» lamp Little Dutch en zelf creatief zijn.
» Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn
» Zelf ziek, wat doe jij met je kind(eren)
» Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt
» kind naar dokter...gaan jij/partner altijd zelf mee?
» Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn
» Zelf ziek, wat doe jij met je kind(eren)
» Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt
» kind naar dokter...gaan jij/partner altijd zelf mee?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: