Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn

+3
Caresses
minoessepoes
Effie_O
7 plaatsers

Ga naar beneden

Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn Empty Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 9:25

De titel zegt het al: ik kan wel wat inspiratie gebruiken voor nieuwe recepten! Ben de laatste tijd veel aan het uitproberen met koken, wat is jouw favoriete, redelijk makkelijk klaar te maken recept?

Hier de mijne: ui fruiten en 500 gram spinazie toevoegen. 1 liter bouillon hierbij en twee handjes rijst toevoegen. Laten koken tot de rijst gaar is, vervolgens 400 ml dikke yoghurt toevoegen. Op smaak brengen met veel komijn en een beetje peper.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn Empty Re: Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn

Bericht  Effie_O do 20 jan 2011 - 12:42

Dit is een van mijn favoriete gerechten. Super simpel, terwijl ik van 'uitgebreide' gerechten houd. Maar het is zo lekker!

Voor 2 personen
2 stukken kipfilet
1 pot rode pesto
1 pot gegrilde paprika
1 beker creme fraiche
notenrijst

Vet een ovenschaal in, leg de paprika's open op de bodem. Leg daarop de stukken kip, rauw. Smeer ze in met wat zout en peper. Meng de pesto en de creme fraiche door elkaar en giet dit mengsel over de kip.
Op 180 graden ongeveer 40 minuten in de oven. Ondertussen notenrijst maken volgens de verpakking.

Eet smakelijk!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn Empty Re: Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn

Bericht  minoessepoes do 20 jan 2011 - 22:37

Het lijkt een beetje op het recept van Effie_O maar toch is het heel anders:

Kipfilet (wel even schoonmaken)rauw insmeren met groene pesto, daarop een plak geroosterde rode paprika (kan je zelf doen maar is ook prima kant en klaar uit een potje, staan bij de pesto ed in de supermarkt). En dan als laatste plakjes brie, dit een half uur in de oven op zo'n 200 graden en klaar! (controleer wel even of de kip gaar is!)

Daarbij doe ik vaak voorgegaarde aardappeltjes (kan je zelf voorkoken, of in de magnetron of van die kant en klare voorgekookte krieltjes) in een braadslee of ovenschaal en daar gooi ik allerlei groenten bij, knoflook, ui, paprika, blokjes tomaat of hele kerstomaatjes, net wat je lekker vind. Wat peper en zout erover en Italiaanse kruiden en dan wat olie eroverheen sprenkelen, omscheppen en tegelijkertijd met de kip in de oven zetten.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn Empty Re: Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn

Bericht  Caresses do 20 jan 2011 - 22:46

Ook nog goedkoop, (dit at ik heel vaak in de tijd dat ik erg weinig geld had):
rijst
rode paprika
ui
gehakt
knoflook
champignons

Rijst koken.
Onder tussen alles snijden en het gehakt rullen. Dan de groenten erbij en voila klaar! Eventueel op smaak brengen met ketjap/zoete soja/ander sausje.


Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn Empty Re: Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn

Bericht  Niekske vr 21 jan 2011 - 4:31

ik maak graag wraps als het snel en makkelijk moet:
nodig: gehakt, zak wokgroenten, blikje mais, potje mexicaanse saus, wraps

gehakt rullen, groenten erbij, even roerbakken, mais erbij en de saus erdoor. Wraps even opwarmen in de magnetron en vullen met de saus. Eventueel nog wat sla of geraspte kaas erover en klaar!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn Empty Re: Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn

Bericht  Niekske vr 21 jan 2011 - 4:33

ow en ook makkelijk: ovenpasta. Er zijn van die zakjes met mixen daarvoor. Je kan gewoon ongekookte pasta met groenten en vlees in een ovenschaal doen, mix met water eroverheen en in de oven. Duurt wel iets langer voor het klaar is, maar je hebt er vrijwel geen werk aan.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn Empty Re: Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn

Bericht  Raindrop vr 21 jan 2011 - 8:28

Voor 2 – 3 personen
-250 g macaroni
-200 g grof gesneden gekookte ham
-½ liter kaassaus
-150 g geraspte kaas
-50 g boter
-50 g bloem
-½ L melk.

Kook de macaroni in gezouten water met een beetje olijfolie. Maak ondertussen een kaassaus. Giet de macaroni af en meng met de kaassaus en gekookte ham. Je kan de macaronischotel nu serveren of in een vuurvaste schaal doen en bestrooien met de rest van de geraspte kaas en enkele stukjes boter. Laat gratineren in een voorverwarmde oven 180°C gedurende 10 à 15 min. zodat je een licht goudbruin korstje bekomt.

Heerlijk!
De kaassaus maak ik trouwens niet helemaal zelf. En heb dit bericht ook gekopieerd van een site, maar ik maak hem ook ongeveer zo smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn Empty Re: Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn

Bericht  lente za 22 jan 2011 - 0:25

Staan lekkere dingen bij Very Happy! Denk dat ik binnenkort die kip met pesto etc uit de oven eens ga proberen.

Dit heb ik al een aantal keer gemaakt, lekker snel, simpel en lekker natuurlijk haha;

Tagliatelle koken. Spekjes bakken in een beetje olijfolie met een uitje en een teentje knoflook in een wok of hapjespan. Verse bladspinazie erbij doen (in delen, en laten slinken, anders past het wsl niet in de pan ;-) ). Pijnboompitten (even roosteren van tevoren) en rozijnen erdoor en nog even laten meewarmen. Eet smakelijk Very Happy
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn Empty Re: Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn

Bericht  silly-one zo 23 jan 2011 - 3:27

Heel gemakkelijk en op zich wel goed te eten ( maar niet te vaak)

Pasta koken,
Smac in blokjes snijden
Smeerkaas klaarzetten

Als de paste is gekookt, afgieten en de smac en smeerkaas toevoegen. Goed roeren en klaar.
Daarbij een salade maken voor de groente en klaar is je eten.
Echt een maaltijd voor als je weinig tijd hebt, maar wel warm wilt eten.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn Empty Re: Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn

Bericht  minoessepoes zo 23 jan 2011 - 4:06

silly-one schreef:Heel gemakkelijk en op zich wel goed te eten ( maar niet te vaak)

Pasta koken,
Smac in blokjes snijden
Smeerkaas klaarzetten

Als de paste is gekookt, afgieten en de smac en smeerkaas toevoegen. Goed roeren en klaar.
Daarbij een salade maken voor de groente en klaar is je eten.
Echt een maaltijd voor als je weinig tijd hebt, maar wel warm wilt eten.

Brr als ik smac al ruik dan krijg ik al associaties met kattenvoer, zo vies!
Mijn vriend vind het ook heerlijk hoor, hij snijd er met de kaasschaaf plakjes van en doet het dan op brood, iew!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn Empty Re: Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn

Bericht  silly-one zo 23 jan 2011 - 5:36

minoessepoes schreef:
Brr als ik smac al ruik dan krijg ik al associaties met kattenvoer, zo vies!
Mijn vriend vind het ook heerlijk hoor, hij snijd er met de kaasschaaf plakjes van en doet het dan op brood, iew!

Afgelopen week had ik goedkope ham in blik van de euroshopper, was het ook goed mee te doen. Smac is voor mij echt lui voer, als ik geen tijd heb om te koken wil ik het nog wel eens pakken, maar eigenlijk haal ik het zelden.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn Empty Re: Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum