Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lamp Little Dutch en zelf creatief zijn.

5 plaatsers

Ga naar beneden

lamp Little Dutch en zelf creatief zijn. Empty lamp Little Dutch en zelf creatief zijn.

Bericht  Wennes do 26 apr 2012 - 0:13

Ik vind de lampen van Little Dutch met een afbeelding erin heel erg leuk, maar ze zijn zo prijzig!
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om dit zelf te maken.
Het gaat om zo'n soort lamp:
lamp Little Dutch en zelf creatief zijn. 1307525653
En dit is de binnenkant:
http://www.villa-vrolijk.nl/inrichting-babykamer/lampen/hangluil-diverse-kleuren-little-dutch.html#
(bij foto 8 en 9 zie je de binnenkant)

Zou het mogelijk zijn om zoiets zelf te maken?
Wat voor iets moet je dan aan de binnenkant plakken? Een soort stof, folie of iets anders?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lamp Little Dutch en zelf creatief zijn. Empty Re: lamp Little Dutch en zelf creatief zijn.

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 0:29

Ohh die vind ik ook erg leuk en had t overwogen voor S. zijn kamer.

Gast
Gast

lamp Little Dutch en zelf creatief zijn. Empty Re: lamp Little Dutch en zelf creatief zijn.

Bericht  Wennes do 26 apr 2012 - 7:17

Ze zijn leuk he Snoopy, alleen wel erg prijzig.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sylvana do 26 apr 2012 - 7:25

En wat dacht je van Martkplaats? Daar heb ik zelf ook een lamp weten te scoren die in de winkel ook veeeeer boven het budget zou liggen haha.

http://kind-baby.marktplaats.nl/kinderkamer-inrichting-en-decoratie/550290908-nieuwe-little-dutch-lamp-aqua-uil.html?return=eJwtjdsKwyAMQP9l0L31ols3sJTR%2FYlTN4PWiqbsxv59EQohOZzcpGDiC6IbsuBHJnbZyKTsYBGjaFu3RBOaWSaH0UuJuQm%2BdRC0SSbUFDd5e9d5U07OJtUQEiiLEB5lQBu1JIlgWsVOZ9ZYnP3l5Ue213nEpTpMrDpcPaWpP%2FUFeXE0SqyBuDik%2BoFImO86b0ux2I5gpsYUVnoOqvh18%2B5J4AHRm4r3vNMrKkt%2ByeUu38e4jt1u%2BP0BlnhSAg%3D%3D&df=1&fta=eNpNjuGOgjAQhN%2Blyfm7BQGZDa%2FgK5DSrdpckcYWJRrf3aJecv%2B%2B3dmdGY0Gj4gdxHzx%2FVX7KCiirSEW36kNxy5NUOQVqroiX0DVjSJ2IJ9wd4HigWM%2BCAmSxoDzPNqLMxTmPP%2Fe4F1K3v4UkudkTjRFh2ITwtzJNWcLEfTRCnLZIqKEcPwu0CiIctAHIwe7FNJYLiuzgjG6sR%2FYcfuBir%2FSVvPy72uomyytdio7pylojr2352M6%2FSW2EKNe%2BrVEzuX3roDQN0H7L14FaUg8ns8XocleZg%3D%3D&fta_ind=5&fs=1

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Wennes do 26 apr 2012 - 7:27

Sylvana, dit is de wandlamp, niet de hanglamp.

Omdat ze zo prijzig zijn zou ik een gewone lamp willen kopen en dan zelf een plaatje erin plakken. Ik vraag me dus af of dat kan en welk materiaal ik erin moet plakken.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 7:29

ik zou er dan denk ik een stukje donkere stof (katoen oid) in plakken. Wel zorgen dat je de lijm gelijkmatig verdeeld, anders zie je dat denk ik wel terug.

Gast
Gast

Bericht  PiP do 26 apr 2012 - 8:11

Ik ga zelf zo`n soort lamp maken, twijfel alleen nog of ik er inderdaad ook een afbeelding in wil.
En dan ga ik het als de plaatjes hieronder doen of inderdaad een afbeelding binnenin plakken.

lamp Little Dutch en zelf creatief zijn. Images?q=tbn:ANd9GcQLir_OEvTC-gj97Mg3Axp4oLiEqsebnn1UmjdTNhOnIkUt7Euklamp Little Dutch en zelf creatief zijn. 9k=

Ik zou dan met Aslan werken, dat is een dunne dubbelzijdige folie die je van de rol af koopt.
Je koopt dan een witte lampenkap, plakt de stof op de folie (ik wil dan een figuur eruit snijden) en plakt dat geheel op de lampenkap.

Als je een afbeelding aan de binnenkant plakt kan je dat ook met Aslan doen: stof op de Aslan, figuur knippen en opplakken!

Dit is Aslan:
lamp Little Dutch en zelf creatief zijn. Aslan001

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  PiP do 26 apr 2012 - 8:14

Hmm, zie nu net dat er ook lampenkapfolie bestaat van Aslan...
Maar denk toch niet dat ik daar hetgeen mee kan doen wat ik wil.

http://shop.deblauwedraad.nl/aslan-lampenkap-folie-lampenkap-folie-p-103.html?osCsid=scboj31ho63dr203f2gqehn6c2

Laatst aangepast door PiP op do 26 apr 2012 - 9:09; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Monnie do 26 apr 2012 - 8:17

Ik heb ook zelf een lamp bekleed met stof, ik heb daarvoor lijmspray gebruikt, werkt ook heel goed. Het is wel lastig om de stof goed strak om de lamp te krijgen, maar het ziet er mooi uit.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Wennes do 26 apr 2012 - 19:49

Mijn bedoeling is eigenlijk om zo'n soort lamp te kopen:
lamp Little Dutch en zelf creatief zijn. Kinderlampen-hanglampen-coming-kids-boerenbond-50107001

En daar dan een afbeelding in plakken.

Pip, dan zou ik dus een klein stukje van dat aslanfolie moeten kopen en dit op een stukje stof plakken. Hier een figuur uitknippen en dan aan de binnenkant van de lamp plakken?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  PiP do 26 apr 2012 - 20:23

Dan hoef je er inderdaad alleen een plaatje in te plakken, zou dan wel een mooie bijpassende kleur stof kiezen. geen zwart bijvoorbeeld.
En inderdaad dan stof(zou ook wel papier kunnen zijn, maar dat verkleurd sneller) op de folie, knippen en plakken.

Zag dat je ook a4 vellen met aslan kan bestellen, dacht gisteren gezien te hebben dat ze een euro kosten!

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  miss piggy do 26 apr 2012 - 20:28

ja kan vrij makkelijk een lamp zelf maken, hebben wij ook gedaan.

wij hebben een kant en klare witte lampenkap gekocht bij ikea en een pendel, wel een recht model dat is het makkelijkst en dan boven en onder een elastiek in het stof, kan je het stof later ook nog vervangen. we waren in totaal ongeveer 15 euro kwijt.
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Wennes do 26 apr 2012 - 20:29

Deze bedoel je:
http://shop.deblauwedraad.nl/aslan-lampenkap-folie-aslan-p-105.html

Die prijs valt zeker mee!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  PiP do 26 apr 2012 - 21:45

Jup!

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: