Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reflux

+7
Sun88
teletascha
Luce
meisjesmama
Sylvana
SDL
Paper Crown
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Reflux - Pagina 2 Empty Re: Reflux

Bericht  Paper Crown za 2 feb 2013 - 22:37

meisjesmama schreef:
Paper Crown schreef:
meisjesmama schreef:Ik zou ook alle tips proberen die anderen je geven.
Hier was het jmbp juist een drama en maakte al het huilen nog erger.
De oudste zat met 12 weken aan de medicijnen, de jongste al met 4 weken en met 6 weken nog een medicijn erbij.
Ons is zelfs verteld dat als er nog een 3de zou komen (die komt er niet) dat we dan meteen aan refluxmedicijnen moesten beginnen.

Wat zielig dat het huilen erger werd. Hoe geef je die medicijnen? En hielpen de medicijnen vrijwel direct? Vroeger schenen babies een voeding voorgeschreven te krijgen wat zuurder was. Dat scheen te helpen. Tja, wij vinden brandend maagzuur ook niets, dus zo'n kleine pluis ook niet..

Ligt er net aan welke medicijnen je krijgt de meesten gaan met een spuitje. De medicijnen werkte redelijk snel.
Ik snap dat mensen eerst het gewoon willen proberen maar bij ons was dat geen optie.

Er is geen goed of slecht, als je kindje huilt door pijn dan ben ik zelfs bereid zelf poep te eten als het maar voorbij gaat, echt waar. Dus ik zou ook medicijnen geven, maar alleen als ik eerst alles even heb geprobeerd.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Paper Crown za 2 feb 2013 - 22:44

Luce schreef:Hier ook een baby die veel terug gaf en huilde daarom. Hier heeft de draagdoek veel geholpen. Kon ik gewoon mijn gang gaan en hij was ook rustig. Als hij na een tijdje echt vast sliep, kon ik 'm zo overleggen. Daarnaast zijn we zijn voeding gaan mengen met voeding voor spugende baby's. Dat krijgt hij nu nog steeds. Als we niet mengen, gooit hij weer de helft eruit. Het is echt even afwegen welke voeding je moet gebruiken!

Is de storchenwiege carrier misschien iets voor je qua dragen? Gemak van een drager en draagdoek in 1.

Zo blij te lezen dat ik niet alleen ben hierin. Niet dat ik jullie kindjes Reflux gun hoor, maar gewoon het idee dat het niet alleen mijn pluis is die zo doet. Bedankt voor je tip van de dragen maar ik heb net een marsupi besteld. Ben niet zo van het uitpluizen van verschillende dingen haha, gewoon even filmpje gekeken en ik had er wel oren naar,dus dinsdag is dat ding hier. Julian schrikt zich alleen de pleuris van klitteband, zijn Nuna Leaf wippertje heeft ook klitteband, echt zielig als je die opentrekt, of zijn luierdoekjes bijv dan schrikt hij heel erg, en de marsupi heeft ook klittenband maar misschien als hij in diepe slaap is, kan ik hem ook zo overzetten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sylvana za 2 feb 2013 - 23:10

Paper Crown schreef:
Sylvana schreef:
Paper Crown schreef:
Sylvana schreef:Een drager kan ook prettig zijn. Baby rechtop op en dichtbij je en toch je handen vrij hebben. Wij hebben de Marsupi, super easy in gebruik.

Maar ik moet er wel bij zeggen, als het echt reflux is dan is toch vaak medicatie wel de oplossing. Hier kregen we nexium en dat maakte echt een wereld van verschil.

Dat was inderdaad mijn volgende vraag, ik wil graag een drager aanschaffen. Ik moet toch wát doen in huis, kan niet met een baby de hele dag zitten. Vind het heus knus maar jeetje.. Went zo'n baby dan niet aan het gedragen worden? En als ik hem dan in zijn bedje wil leggen, hoe doe ik dat dan?

Ik moet dinsdag naar het consultatiebureau, ik wil het daar gaan voorleggen en dan een afspraak maken bij de huisarts. Het is erg zielig, soms kan hij wel een halve meter ver spugen, komt dan echt uit zijn neusje zelfs, en dan is hij superrustig en kijkt ie me aan met grote ogen..

Mijn ervaring is dat ze er niet aan gewend raakt in die zin dat ze niet even alleen ergens kan spelen oid. Dat kan ze wel maar wel pas sinds ze ouder is. Toen ze wat jonger was weet ik het eigenlijk niet, ik had ze eigenlijk continu bij me.

Ok, ik ga eens even zoeken naar de ervaringen hiermee. Is het een doek? Is het makkelijk in gebruik? Ik met mijn domme hoofd vanaf het begin geroepen: 'Draaaaaaagen?! Haha, nee niets voor mij dat gaan we mooi niet doen!' en dan nu weet ik niet hoe gauw ik zo'n ding moet aanschaffen.

Nee het is geen doek. Google er maar eens op. Hij is echt super handig om gebruik en ik denk dat het uiterlijk van de Marsupi je ook wel zal aanspreken (voor zover ik je ken).

Edit: oh je hebt hem al besteld haha. Super!

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  teletascha za 2 feb 2013 - 23:34

Paper Crown schreef:
Sylvana schreef:Een drager kan ook prettig zijn. Baby rechtop op en dichtbij je en toch je handen vrij hebben. Wij hebben de Marsupi, super easy in gebruik.

Maar ik moet er wel bij zeggen, als het echt reflux is dan is toch vaak medicatie wel de oplossing. Hier kregen we nexium en dat maakte echt een wereld van verschil.

Dat was inderdaad mijn volgende vraag, ik wil graag een drager aanschaffen. Ik moet toch wát doen in huis, kan niet met een baby de hele dag zitten. Vind het heus knus maar jeetje.. Went zo'n baby dan niet aan het gedragen worden? En als ik hem dan in zijn bedje wil leggen, hoe doe ik dat dan?

Ik moet dinsdag naar het consultatiebureau, ik wil het daar gaan voorleggen en dan een afspraak maken bij de huisarts. Het is erg zielig, soms kan hij wel een halve meter ver spugen, komt dan echt uit zijn neusje zelfs, en dan is hij superrustig en kijkt ie me aan met grote ogen..

Een halve meter spugen is niet normaal! Hou dit echtbgoed in de gaten, onze kleine man is deze week al 3 dagen in het ziekenhuis opgenomen hiervoor (doet hetzelfde). Google maar een sop projectiel braken/spugen en pilarus stenosis.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Paper Crown za 2 feb 2013 - 23:37

teletascha schreef:
Paper Crown schreef:

Een halve meter spugen is niet normaal! Hou dit echtbgoed in de gaten, onze kleine man is deze week al 3 dagen in het ziekenhuis opgenomen hiervoor (doet hetzelfde). Google maar een sop projectiel braken/spugen en pilarus stenosis.

Huh!! Ik had 't consultatiebureau gebeld en die deden er behoorlijk lichtzinnig over..
Wat erg! Is je zoontje daarom opgenomen? Waarom nemen ze hem
op dan? Julian doet 't niet altijd zo ver maar wel zeker 3x in de week..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  meisjesmama za 2 feb 2013 - 23:38

Paper Crown schreef:
meisjesmama schreef:
Paper Crown schreef:
De oudste zat met 12 weken aan de medicijnen, de jongste al met 4 weken en met 6 weken nog een medicijn erbij.
Ons is zelfs verteld dat als er nog een 3de zou komen (die komt er niet) dat we dan meteen aan refluxmedicijnen moesten beginnen.

Wat zielig dat het huilen erger werd. Hoe geef je die medicijnen? En hielpen de medicijnen vrijwel direct? Vroeger schenen babies een voeding voorgeschreven te krijgen wat zuurder was. Dat scheen te helpen. Tja, wij vinden brandend maagzuur ook niets, dus zo'n kleine pluis ook niet..

Ligt er net aan welke medicijnen je krijgt de meesten gaan met een spuitje. De medicijnen werkte redelijk snel.
Ik snap dat mensen eerst het gewoon willen proberen maar bij ons was dat geen optie.

Er is geen goed of slecht, als je kindje huilt door pijn dan ben ik zelfs bereid zelf poep te eten als het maar voorbij gaat, echt waar. Dus ik zou ook medicijnen geven, maar alleen als ik eerst alles even heb geprobeerd.

Er is zeker geen goed of slecht. Ik heb met de 1ste 12 weken aangemodderd voor dat we wisten wat het was. Alle dingen die hier staan geprobeerd. Uiteindelijk hiel bij ons alleen maar medicijnen bij een ander helpen de andere dingen al genoeg.
Mijn ervaring met de jongste was wel dat ze door al dat spugen moeite had met bijvoeding uiteindelijk en daarmee zijn we bij een logopediste beland.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  teletascha zo 3 feb 2013 - 0:09

Paper Crown schreef:
teletascha schreef:
Paper Crown schreef:

Huh!! Ik had 't consultatiebureau gebeld en die deden er behoorlijk lichtzinnig over..
Wat erg! Is je zoontje daarom opgenomen? Waarom nemen ze hem
op dan? Julian doet 't niet altijd zo ver maar wel zeker 3x in de week..

Ik heb in eerste instantie ok contact gehad met het consultatiebureau en die wuifden het ook een beetje weg, en advisserde johannesbroodpitmeel te geven bij de borstvoeding. Maar de verloskundige en huisarts, en kraamhulp adviseerden toch om er verder mee te gaan. In het ziekenhuis vonden ze hem nog wat jong om echt de diagnose pilarus stenosis vast te stellen, maar als ie nog een keer of 3 een meter ver spuugt moeten we weer terug. Het schijnt dat dit vooral bij jongetjes voorkomt en zich pas echt duidelijk uit tussen de 2 en 4 weken oud. Mocht dit het probleem zijn, dan kan via een simpele operatie er wat aan gedaan worden. Maar ze hebben mij echt 100x op het hart gedrukt om snel in te grijpen en contact met het ziekenhuis te houden, want als je te lang wacht kunnen de gevolgen echt wel ernstig zijn.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Sun88 zo 3 feb 2013 - 0:20

Hier ook veel gedoe met voeding, krijst ontzettend veel, spuugde veel, slikt veel, maar dokter denkt toch niet aan reflux. maar ik neem aan dat je hem eerst laat onderzoeken door een kinderarts alvorens je hem medicijnen laat nemen. Mocht hij kramp krijgen van jhbpm dan zou je nog de jhbpm van kruidvat kunnen proberen, de verhouding jhbpm is daar wat minder, dus ook iets minder dik, vooral handig als hij wat langer over zijn flesje doet. Die vankruidvvat wel eerst ff mengen met de voeding anders klontert het te erg. Sterkte ermee, ik ben na 3 maanden, ten einde raad wat er aan de hand is, weet hoe lastig het is.

Edit: lees nu pas stuk over ver spugen, moet inderdaad echt serieus genomen worden!
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Amber- zo 3 feb 2013 - 0:36

Luuk spuugt ook weleens een halv meter of meer ver. Maar eigenlijk met name als hij verkouden is en moet hoesten. Cb zegt hier niets over maar ben ook een keer met hem bij de huisartsenpost geweest en daar dit ook benoemd. Ook daar hebben ze er verder niets over gezegd.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Amber- zo 3 feb 2013 - 0:38

Luuk heeft daarnaast ook reflux. Voeding indikken zorgde bij luuk voor vreselijke krampen. Wij gebruiken sinds hij 4 weken is nexium en dit werkt erg goed.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  xxjojootjexx zo 3 feb 2013 - 0:47

Hier spuugde de jongste ook hele grote golven meters weg, gelijk de eerste week al.
Ze deden het allemaal af alsof wij overbezorgd waren, de Kraamverzorgster, de verloskundige en het cb.
Testen op eea vonden ze onzin. Uiteindelijk heb ik zelf ondervonden dat hij KMA heeft, want toen ik met koemelk stopte, was het praktisch gelijk over.

Volg je eigen gevoel pc!

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast zo 3 feb 2013 - 2:01

Hier was het met de jongste precies hetzelfde als met de jongste van meisjesmama. Zij spuugde ook heel veel en groeide niet goed. Uiteindelijk is ze opgenomen en bleek dat ze KMA en verborgen reflux had. We zijn toen overgestapt op speciale voeding en medicatie tegen de reflux (Zantac) en we moesten naar een logopediste omdat ze verkeerd dronk.
Jbpm hielp hier niet, daar kreeg ze alleen maar meer kramp van.

Wij werden eerst ook niet serieus genomen, terwijl we op dag 3 al bij de HAP zaten omdat ze zo krijste en ze hele rare bloederige ontlasting had. Pas toen bleek dat ze erg veel afviel moesten we ineens met spoed naar de kinderarts en moest zometeen blijven tot er een oplossing was.

Kom dus voor je mannetje op hoor PC! Hoe sneller je weet wat er scheelt, hoe beter je hem kunt helpen.

Gast
Gast

Bericht  Snoes zo 3 feb 2013 - 4:44

Onze zoon heeft ook reflux en wij hebben ook al echt vanalles geprobeerd.
Ook inderdaad het jbpm, maar daar kreeg hij én veel krampjes van én zijn stoelgang werd er heel hard van waardoor hij daar ook nog eens last van kreeg. We hebben ook verschillende anti-refluxvoedingen geprobeerd, maar die waren veel te dik voor hem, hij kreeg dan elke keer meer moeite met stoelgang maken.

Uiteindelijk kregen we van mijn huisarts Gaviscon voor baby's, dat verzachtte de pijn iig al voor hem. Alleen wederom problemen met zijn stoelgang. Nu gebruiken we sinds 2 weken Zantac en nu heeft hij een stuk minder problemen met zijn stoelgang en hij geeft ook een stuk minder terug.

Ik heb ook altijd gezegd dat ik liever geen medicatie wilde hebben bij mijn baby'tje, maar daar ben ik snel van teruggekomen. Medicatie is hier de enige oplossing.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Mavi zo 3 feb 2013 - 4:57

Hier ook 2 kinderen met reflux. De oudste met 5 weken medicatie. Hij huilde dag en nacht. Van JHBM werd alles alleen maar erger. Na een ziekenhuis opname bleek dat hij er gewoon helemaal door van slag was. Hij heeft tot een jaar gebruikt en met 2 jaar moest hij opnieuw beginnen met de medicatie.

De jongste kreeg met 4 weken al medicatie. Na 2 weken werd deze medicatie verdubbeld en daar zijn ze geen voorstander van, maar het moest al het andere zoals JHBM, motilium etc reageerde hij slecht op. Nu gebruikt hij met 10 maanden nog steeds een aardige dosering Nexium en nog is het soms erg slecht met hem qua spugen.

Ik zou zeker niet afwachten, het doet echt pijn. Zelf heb ik ook erge reflux en gebruik hier medicatie voor. Door mijn eerste zwangerschap heb ik veel gespuugd ivm maagzuur, in 3 maanden tijd lag mijn hele slokdarm open met wondjes en daar heb ik heeeeel lang van moeten herstellen, ik kon niet liggen of slapen. Moet je nagaan voor zon kleintje!
Mavi
Mavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 23
Punten : 28
Registratiedatum : 20-01-13

Bericht  Mavi zo 3 feb 2013 - 5:01

meisjesmama schreef:
Paper Crown schreef:
meisjesmama schreef:
Paper Crown schreef:

Er is zeker geen goed of slecht. Ik heb met de 1ste 12 weken aangemodderd voor dat we wisten wat het was. Alle dingen die hier staan geprobeerd. Uiteindelijk hiel bij ons alleen maar medicijnen bij een ander helpen de andere dingen al genoeg.
Mijn ervaring met de jongste was wel dat ze door al dat spugen moeite had met bijvoeding uiteindelijk en daarmee zijn we bij een logopediste beland.
Idd meisjesmama. Hier hebben beiden kinderen door de reflux ook moeite met bijvoeding (stukjes) de oudste is nu 3 en eet alles. De jongste is 10 maanden en begint nu pas stukjes te eten (medicatie op orde en pijn onder controle). Stukjes in de mond leken ze beiden heel lang te linken aan spugen.
Mavi
Mavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast zo 3 feb 2013 - 5:13

Ik zou dus zeker bellen naar de ha hierover.

Laatst aangepast door lelie op za 23 feb 2013 - 0:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Snoes zo 3 feb 2013 - 5:48

Wij hebben sowieso nog wel zijn bedje omhoog staan (en ook zijn box), we geven hem nog steeds 'recht' eten (hij ligt in ieder geval niet plat in mijn armen) en houden hem nog vaak een halfuur rechtop, zodat zijn eten goed kan zakken.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mavi zo 3 feb 2013 - 5:51

Snoes schreef:Wij hebben sowieso nog wel zijn bedje omhoog staan (en ook zijn box), we geven hem nog steeds 'recht' eten (hij ligt in ieder geval niet plat in mijn armen) en houden hem nog vaak een halfuur rechtop, zodat zijn eten goed kan zakken.

Dat bedje omhoog is helaas geen langdurende oplossing. Met 3 maanden gingen ze hier beiden hun bedje al door. Kreeg je soms de situatie dat het kontje dus hoog lag en het gezichtje naar beneden pale
Mavi
Mavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Snoes zo 3 feb 2013 - 5:54

Mavi schreef:
Snoes schreef:Wij hebben sowieso nog wel zijn bedje omhoog staan (en ook zijn box), we geven hem nog steeds 'recht' eten (hij ligt in ieder geval niet plat in mijn armen) en houden hem nog vaak een halfuur rechtop, zodat zijn eten goed kan zakken.

Dat bedje omhoog is helaas geen langdurende oplossing. Met 3 maanden gingen ze hier beiden hun bedje al door. Kreeg je soms de situatie dat het kontje dus hoog lag en het gezichtje naar beneden pale
Oh oeps! Nouja, hij ligt nu nog in zijn wiegje, en daar zal hij vermoedelijk nog wel eventjes in liggen (sowieso zolang hij bij ons op de kamer slaapt) dus daar kan hij niet in draaien. Maar het is wel een wiebelkont, dus ik gok zomaar dat hij ook wel eens zou kunnen draaien in zijn bedje, zeker als het dan ook nog eens omhoog staat.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2