Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reflux?

+4
Ezzer
Mom-Of-3
Floor
Jazzlyn
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Reflux? Empty Reflux?

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 19:27

Zijn er ier ook kindjes met reflux? Zo ja, wat waren de symptomen bij jullie kindjes?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Jazzlyn do 19 jul 2012 - 19:29

Hier beiden kinderen.

Erg veel slikken, tot zelf voor de volgende voeding.
Heel veel huilen.
Maagzuur (is wittig) zelfs uit het mondje zien lopen
Niet willen liggen
Niet willen slapen
Zeer onrustig (vaak in paniek)
Onrustig drinken (zelfs huilen tijdens het drinken)
Meer darmproblemen

En zo kan ik nog wel even doorgaan Reflux? 394967

Gaat het niet zo goed Yvonne?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 19:31

H. spuugde veel en was erg onrustig tijdens het drinken.
Maar meer niet. Met JBPM was het toen over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Floor do 19 jul 2012 - 19:34

Reflux en verborgen reflux, hij heeft het combineert.
Veel spugen (niet een beetje maar echt golven, ten alle tijden de hele dag door, ongeacht of hij net had gegeten of niet. Slecht/niet slapen, erg onrustig, alleen maar vastgehouden willen worden (op mijn arm sliep hij wel), uren rondlopen met hem omdat hij niet rustig kon worden of niet ging slapen. Veel huilen (krijsen). ook hoorde je het eten/maagzuur constant omhoog komen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 19:37

Is dat maagzuur dan wittig met korreltjes?

Het gaat inderdaad niet zo lekker hier. Z. spuugt enorm veel. Met golven. Ik moet hem soms wel 6x per dag verschonen. Vaak spuugt ie 3 uur na z'n voeding nog steeds. Voordat hij begint te spugen maakt hij een heel raar geluid. Hij hoest ook al vanaf dat hij 1 week oud is. Hij heeft de afgelopen week antibiotica gehad maar dat heeft niks geholpen.
Verder is hij wel altijd vrolijk. Huilt bijna nooit. Op het cb begonnen ze over reflux maar die typische dingen als veel huilen en onrustig zie ik bij hem niet echt terug.
Eigenlijk weet ik het gewoon ff niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 19:39

Huilen deed H. ook niet.
Ze was wel onrustig met het drinken, maar goed A. doet dat ook dus misschien is het wel gewoon karakter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 19:39

Wat vervelend trouwens, je zou de JBPM eens kunnen proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Mom-Of-3 do 19 jul 2012 - 19:43

De jongste heeft het ook gehad. Ze wilde niet plat liggen, huilde heel veel en spuugde veel zelfs 2 uur na de voeding. Heel erg onrustig.
Na een voeding hielden we haar zeker nog een half uur rechtop en dan spuugde ze alsnog.
Toen ze 3 maanden was had ik haar de fles gegeven en hield ik haar weer rechtop, toen spuugde ze bloed. Meteen naar de huisartsenpost gegaan ( het was zondag) en toen kregen we te horen dat ze reflux had en daar kreeg ze medicijnen voor. We hebben toen ze bijna een jaar was geprobeerd af te bouwen maar dat lukte niet. Ze heeft uiteindelijk de medicijnen gebruikt tot ongeveer 1,5 jaar. Nu gaat het goed maar als ze heel druk is dan wil ze nog weleens een beetje spugen.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 19:44

Johannesbroodpitmeel krijgt hij al door de fles. Maar dat helpt ook niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Mom-Of-3 do 19 jul 2012 - 19:46

Wij gebruikten die nutriton zoiets?? Die oranje pakjes kan ik me nog herinneren.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 19:47

Nutriton is JBPM.

Hmmm, dan zou je misschien iets van medicatie moeten proberen.
Wat sneu zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Floor do 19 jul 2012 - 19:47

Die witte korreltjes had hij hier ook (geen idee of dat met het maagzuur te maken had) maar die golven die hij spuugt kan wel reflux zijn, misschien toch een keer naar de huisarts of kinderarts, wij hebben (te) lang doorgelopen en toen was hij zo overstuur en zijn slokdarm zo geirriteerd door het vele spugen dat het lang duurde voordat de pijn die hij er van had weg ging. Hij krijgt nu nexium (vanaf 5.5 maand) en is daarmee toen met een week of 2 /3 bijna volledig gestopt met spugen, af en toe nog een mondje en nu spuugt hij nog maar een keer of 3 per week (vandaag is hij 8 maanden)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Jazzlyn do 19 jul 2012 - 19:53

inderdaad je kan het even laten checken dat zal ik wel doen in ieder geval. A krijgt ook al nexium. De max dosering is 1 zakje en hij moet er helaas 2. Dus wel strenge controle. Maar hij kan zich sinds een paar dagen aardig goed vermaken zelf en hij slaap snachts goed Reflux? 281626781
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 19:56

Maar sliepen jullie kindjes dan helemaal niet snachts? Of heel erg slecht?
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts dus ik zal er eens naar vragen. Het is gewoon enorm vervelend. Z. houdt niet zo van aan en uitkleden en dat moet nu vaak wel 7x per dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Mom-Of-3 do 19 jul 2012 - 20:03

Wij hadden zantac drank gekregen voor haar. Dat is om het maagzuur minder zuur te maken en om de slokdarm te beschermen. Konden we dan met een spuitje in haar mondje spuiten ( geloof 2,5 ml maar 2 x per dag) hier hielp het echt.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Ezzer do 19 jul 2012 - 20:21

S. heeft tot een maand of 11 erg veel gespuugd. Flessen kwamen er met golven uit ook na 3 uur nog. Daarna fruit, groente. Alleen brood bleef binnen.
Heb dit meerdere malen bij de kinderarts aangegeven alleen zij wilde hem er niets voor geven. Voornaamste reden omdat hij gewoon bleef groeien en er weinig last van leek te hebben. Hij sliep gewoon goed, kon gewoon liggen ed.
Ik vond het wel heel vervelend iedere keer schone kleren aan.
Ben na een maand of 8 naar een osteopaat geweest en dat heeft volgens mij wel wat geholpen. Uiteindelijk is het spugen rond de 11 maanden gestopt.
Al kan ik hem nogsteeds geen yoghurt en potjes eten geven..
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Star007 do 19 jul 2012 - 20:54

D. Heeft het en krijgt er zantac( 2x 2 ml) en motillium(3x 2,5 ml) voor. Al een keer af proberen te bouwen I.o.m. Kinderarts, maar dat gaat nog niet. Ze geeft zonder medicatie weer veel over.
De symptomen waren ;de hele dag overgeven , zelfs 3 uur na een voeding nog. Niet plat willen liggen, dan was het krijsen, niet op de buik willen liggen, uit het niets heel hard huilen en dan rook ik een zure lucht. Nadat we met de medicatie begonnen ( toen was ze 2/3 maanden)zijn kregen we een vrolijk kind, dat bijna nooit meer huilt en goed slaapt. Overgeven doet ze nog wel soms, maarvheeft er zelf geen last van.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Floor do 19 jul 2012 - 21:06

yvonne schreef:Maar sliepen jullie kindjes dan helemaal niet snachts? Of heel erg slecht?
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts dus ik zal er eens naar vragen. Het is gewoon enorm vervelend. Z. houdt niet zo van aan en uitkleden en dat moet nu vaak wel 7x per dag.

Hij sliep overdag en 's nachts erg slecht, had totaal geen ritme. Ineens had hij een periode dat hij 's nachts 6 uurtjes aan een stuk sliep maar dat duurde maar een maandje ofzo.
uit/aankleden vond hij ook vreselijk
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Annie24 do 19 jul 2012 - 23:18

Hier was het overduidelijk, want Y. deed aan projectielspugen. Wij kregen Zantac en dat hielp hier heel goed.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Happy vr 20 jul 2012 - 4:01

Onze zoon heeft ook reflux en krijgt 3 x per dag 5 ml zantac via een spuitje. Maar hier ook nog tot aan de volgende fles maagzuur spugen soms heeft hij het helemaal benauwd omdat hij zich er in verslikt heel sneu. We dikken zijn voeding ook in met jbpm van natufood van nutriton krijgt hij nog ergere krampen.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 5:40

Mijn jongste heeft ook reflux, toen hij 3 weken was spuugde hij de hele dag door zo veel en met zo veel kracht (niet overdreven: 2 meter verderop) dat we met spoed naar het ziekenhuis moesten met hem. Hij spuugde ook af en toe bloed mee, omdat zijn slokdarm zo geirriteerd was. Hij heeft toen verschillende onderzoeken gehad en het bleek reflux te zijn in een vrij heftige vorm. We hebben toen motilium en zantac voorgeschreven gekregen. Hij is nu 8,5 maand, en gebruikt nog steeds deze medicijnen, het afbouwen lukt niet, en zelfs met de medicijnen spuugt hij nog regelmatig.

Mijn zoontje had gelukkig geen probleem met slapen, we hadden zijn bedje erg schuin gezet, waardoor hij minder last had. In de box of op zijn buik liggen vond hij verschrikkelijk, het liefst was hij bij me of lag hij in de wipper.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 10:58

Vanmiddag bij de huisarts geweest. Zij denkt dat ik hem overvoed. Hij krijgt nu 5x 180+6. Hiervan laat ie regelmatig zo'n 50ccvan staan. Ik moet hem nu eerst in een normaal ritme zien te krijgen. Hij moet s' nachts leren doorslapen. Ze vond dat ik hem maar moet laten huilen als hij in de nacht voor de 4 uur komt. Als dat goed gaat en hij spuugt dan nog zoveel, dan wil ze verder gaan kijken. Ik geloof dat ik maar op zoek ga naar een andere huisarts want ik voelde me totaal niet serieus genomen en haar advies van latenhuilen wil ik niet opvolgen. Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Star007 vr 20 jul 2012 - 11:19

Wat belachelijk van jouw huisarts. I.p.v. dat ze gewoon een doorverwijzing voor de kinderarts geeft, i.p.v. rare adviezen geven. Een kinderarts kan het toch eens bekijken en tips geven. Een kinderarts heeft daar immers voor geleerd, een huisarts meestal niet. Onze huisarts gaf gewoon eerlijk toe dat het niet echt haar vakgebied is, en het dus liever aan de kinderarts overliet. Misschien nogmaals terug gaan en benoemen dat je je niet serieus genomen voelt?

edit: Zie nu pas dat de kleine pas 3 maanden is, hoezo MOETEN leren doorslapen. Dat komt vanzelf wel toch ..pff, sommige artsen Mad
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Happy vr 20 jul 2012 - 11:22

Kan ik me heel goed voorstellen.. heel vreemd advies wat een onzin.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Twellie vr 20 jul 2012 - 11:29

Pardon Suspect ?

Het is echt zo erg wat ze zegt dat het bijna lachwekkend is: een 'normaal ritme' bestaat niet voor kindjes van een paar maand oud en dat laten huilen voor vier uur klinkt ook wel aardig ernstig. Ik vind het ook echt een onprofessioneel advies: ik kan me niet voorstellen dat artsen in opleiding leren dat kinderen maar moeten brullen tot vier uur 's nachts als ze veel spugen. Het lijkt me meer een persoonlijke mening en dat is totaal ongepast als jij haar om een medisch advies vraagt.

En on-topic: mijn dochter heeft ook gigantisch gespuugd terwijl ze verder over het algemeen een tevreden, blije baby was. Ze groeide ook gewoon normaal. Ik heb maar gewoon geaccepteerd dat ze zo spuugde, als ze er zelf maar geen last van had. Ik heb haar trouwens wel heel veel rechtop in de draagdoek gehad, dus misschien dat het zuur daarom ook niet zo brandde omdat het snel weer terugliep.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum