Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reflux

+7
Sun88
teletascha
Luce
meisjesmama
Sylvana
SDL
Paper Crown
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Reflux Empty Reflux

Bericht  Paper Crown za 2 feb 2013 - 21:25

Ik heb het vermoeden dat Julian reflux heeft.
Hij slikt heel veel in zijn slaap en huilt heel erg veel, zeker de laatste paar dagen. Hij wil ook veel drinken, ik neem aan dat dat komt doordat het melk verzachtend werkt?
Hij geeft ook bijna altijd wat voeding terug, is erg onrustig na een voeding ookal laat ik hem goed boeren en hou ik hem rechtop. Hij slaapt ook het liefst op mijn arm of op mijn borst maar afentoe moet ik hem helaas wegleggen ivm een arm dat slaapt of ik even moet plassen.. Maar direct wordt hij wakker.

Hebben jullie nog tips die ik kan proberen?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux Empty Re: Reflux

Bericht  SDL za 2 feb 2013 - 21:31

Tip is om op een gegeven moment de melk iets te verdikken en zijn bedje aan de kant van zijn hoofdje hoger te zetten. En na het drinken, lag ik mijn dochtertje in een wippertje om de melk te laten zakken.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  Paper Crown za 2 feb 2013 - 21:39

SDL: Julian krijgt Omneo, dat is voor babies met krampjes en spugen en is lichterverteerbaar. Ik heb gisteren Nutricia gebeld en zij vertelden mij dat ik het mag mengen met standaard zodat het allemaal wat dikker is. Ik maak dus sinds gisteren zijn flesjes op die manier aan. Is JBPM dikker? Ik heb dat wel in huis, maar ik ben bang dat hij daar dan weer niet van kan poepen. Is het zo dat je gewoon zeg maar 150cc + 5 en 2 JBMP doet? OF laat je een schepje vallen? Julian is echt een hongerig wolfje ook want hij klokt zo 165cc weg en na 3 uur wil hij weer. Terwijl hij het op 5 uur zou moeten uit kunnen zingen met 165cc. Ik geef hem daarom nu 120cc met 4 schepjes en dan begint hij al te mopperen met 2 -2.5 uur maar anders krijgt hij veel te veel binnen. Dat lijkt me ook niet al te best voor zijn niertjes.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SDL za 2 feb 2013 - 21:44

Mijn dochtertje kreeg dit ook vermengd met Hypo Allergeen. Ik moet even heel goed denken hoe we dit ook alweer deden. We mengden indd met JBPM maar dan veel minder dan 2 schepjes, het verdikt namelijk echt héél erg. Volgens mij deed ik maar een half schepje eerst vermengen met water ivm klontjes. Als het verdikt is, zal hij ook meer moeite moeten doen om te drinken dus je hebt kans dat hij dan ook al minder zin krijgt.

Laatst aangepast door SDL op za 2 feb 2013 - 21:58; in totaal 1 keer bewerkt
SDL
SDL
Prater
Prater

Bericht  Sylvana za 2 feb 2013 - 21:45

Een drager kan ook prettig zijn. Baby rechtop op en dichtbij je en toch je handen vrij hebben. Wij hebben de Marsupi, super easy in gebruik.

Maar ik moet er wel bij zeggen, als het echt reflux is dan is toch vaak medicatie wel de oplossing. Hier kregen we nexium en dat maakte echt een wereld van verschil.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 2 feb 2013 - 21:45

Hier dronk A. met 4 weken 170cc en kwam dan alweer om 2-2½ uur.
Wij zijn toen overgestapt op Forte. Dit is wat dikker en vult meer.
Teruggeven na de voeding is normaal, je moet alleen naar de hoeveelheid kijken dat hij teruggeeft.

De JBPM kun je toevoegen naar wens. Niet teveel natuurlijk maar als 1 schepje voor hem al voldoende is, is het prima. H kreeg 4 schepjes, anders bleef alles eruit komen. Zij heeft trouwens nooit last met poepen gehad.

Als je het bedje omhoog zet, moet je dit wel bij de poten doen.
Bijvoorbeeld met bakstenen o.i.d.
Geen handdoeken onder het matrasje want zelfs bij een minimaal verschil kan het al scheef liggen en kan hij een voorkeurshouding ontwikkelen.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown za 2 feb 2013 - 21:46

SDL schreef:Mijn dochtertje (Z.ara) kreeg dit ook vermengd met Hypo Allergeen. Ik moet even heel goed denken hoe we dit ook alweer deden. We mengden indd met JBPM maar dan veel minder dan 2 schepjes, het verdikt namelijk echt héél erg. Volgens mij deed ik maar een half schepje eerst vermengen met water ivm klontjes. Als het verdikt is, zal hij ook meer moeite moeten doen om te drinken dus je hebt kans dat hij dan ook al minder zin krijgt.

Ja hypoallergeen is ook lichtverteerbaar idd! Ok, nou dan gaan we eens even kijken of dat bij het monstertje helpt. Echt zielig hoe hij huilt.. nog best lastig hoor, je kindje voeden.. Sad
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SDL za 2 feb 2013 - 21:47

Paper Crown schreef:
Ja hypoallergeen is ook lichtverteerbaar idd! Ok, nou dan gaan we eens even kijken of dat bij het monstertje helpt. Echt zielig hoe hij huilt.. nog best lastig hoor, je kindje voeden.. Reflux 1371890812

Ja, dat is ook heel vervelend als dit soort dingen niet vanzelfsprekend gaan. Een ander flesje kan ook nog verschil maken. Succes!
SDL
SDL
Prater
Prater

Bericht  Gast za 2 feb 2013 - 21:48

Sylvana schreef:Een drager kan ook prettig zijn. Baby rechtop op en dichtbij je en toch je handen vrij hebben. Wij hebben de Marsupi, super easy in gebruik.

Maar ik moet er wel bij zeggen, als het echt reflux is dan is toch vaak medicatie wel de oplossing. Hier kregen we nexium en dat maakte echt een wereld van verschil.

In sommige gevallen wel maar lang niet altijd.
Hier was het met JBPM goed op te lossen. Ze had er verder geen last van (moeilijk poepen o.i.d.) en dan geef ik dat liever dan medicatie.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown za 2 feb 2013 - 21:48

Sylvana schreef:Een drager kan ook prettig zijn. Baby rechtop op en dichtbij je en toch je handen vrij hebben. Wij hebben de Marsupi, super easy in gebruik.

Dat was inderdaad mijn volgende vraag, ik wil graag een drager aanschaffen. Ik moet toch wát doen in huis, kan niet met een baby de hele dag zitten. Vind het heus knus maar jeetje.. Went zo'n baby dan niet aan het gedragen worden? En als ik hem dan in zijn bedje wil leggen, hoe doe ik dat dan?

Ik moet dinsdag naar het consultatiebureau, ik wil het daar gaan voorleggen en dan een afspraak maken bij de huisarts. Het is erg zielig, soms kan hij wel een halve meter ver spugen, komt dan echt uit zijn neusje zelfs, en dan is hij superrustig en kijkt ie me aan met grote ogen..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sylvana za 2 feb 2013 - 21:49

Je moet met jbpm trouwens wel uitkijken. Doordat je de voeding indikt komt deze misschien minder makkelijk omhoog, maar als het omhoog komt dan zakt het ook minder snel waardoor de voeding langer over de slokdarm gaat en deze dus nog meer kan irriteren ivm het zuur uit het maagje. Dus probeer of het werkt maar hoe dit wel in de gaten.

Sylvana
Prater
Prater

Bericht  Sylvana za 2 feb 2013 - 21:50

Smupskes~ schreef:

In sommige gevallen wel maar lang niet altijd.
Hier was het met JBPM goed op te lossen. Ze had er verder geen last van (moeilijk poepen o.i.d.) en dan geef ik dat liever dan medicatie.

Klopt, mar ook indikken is niet altijd de oplossing (zeker bij bv niet)

Sylvana
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown za 2 feb 2013 - 21:51

Smupskes~ schreef:Hier dronk A. met 4 weken 170cc en kwam dan alweer om 2-2½ uur.
Wij zijn toen overgestapt op Forte. Dit is wat dikker en vult meer.
Teruggeven na de voeding is normaal, je moet alleen naar de hoeveelheid kijken dat hij teruggeeft.

De JBPM kun je toevoegen naar wens. Niet teveel natuurlijk maar als 1 schepje voor hem al voldoende is, is het prima. H kreeg 4 schepjes, anders bleef alles eruit komen. Zij heeft trouwens nooit last met poepen gehad.

Als je het bedje omhoog zet, moet je dit wel bij de poten doen.
Bijvoorbeeld met bakstenen o.i.d.
Geen handdoeken onder het matrasje want zelfs bij een minimaal verschil kan het al scheef liggen en kan hij een voorkeurshouding ontwikkelen.

Maar, kreeg A dan niet veel te veel binnen? Je mag Forte niet mengen met Omneo, had A daarna geen last van zijn buikje? Ging het toen beter met Forte? Hij geeft soms een mondje terug, maar soms zoals gisteravond wilde ik hem laten boeren, laat het kind een boertje, mijn hele rug was nat.. en de muur achter ons ook. En soms is het maar een klein beetje.

Ik heb al boeken onder de bedpoten gelegd, maar afentoe na de laatste voeding, lig ik nog uren wakker omdat ik bang ben dat hij teruggeeft en ik het niet hoor en hij zich verslikt..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sylvana za 2 feb 2013 - 21:54

Paper Crown schreef:

Dat was inderdaad mijn volgende vraag, ik wil graag een drager aanschaffen. Ik moet toch wát doen in huis, kan niet met een baby de hele dag zitten. Vind het heus knus maar jeetje.. Went zo'n baby dan niet aan het gedragen worden? En als ik hem dan in zijn bedje wil leggen, hoe doe ik dat dan?

Ik moet dinsdag naar het consultatiebureau, ik wil het daar gaan voorleggen en dan een afspraak maken bij de huisarts. Het is erg zielig, soms kan hij wel een halve meter ver spugen, komt dan echt uit zijn neusje zelfs, en dan is hij superrustig en kijkt ie me aan met grote ogen..

Mijn ervaring is dat ze er niet aan gewend raakt in die zin dat ze niet even alleen ergens kan spelen oid. Dat kan ze wel maar wel pas sinds ze ouder is. Toen ze wat jonger was weet ik het eigenlijk niet, ik had ze eigenlijk continu bij me.

Sylvana
Prater
Prater

Bericht  SDL za 2 feb 2013 - 21:54

Wij zette de wipper s'nachts dan tussen ons in, en lieten haar daar zeker het eerste half uur in slapen en legde haar daarna over in haar bedje. Wat een gehannes he. Mijn dochtertje heeft ook een soort van kots-tik ontwikkeld, ze kan op "commando" spugen.
SDL
SDL
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown za 2 feb 2013 - 21:58

Sylvana schreef:
Paper Crown schreef:

Mijn ervaring is dat ze er niet aan gewend raakt in die zin dat ze niet even alleen ergens kan spelen oid. Dat kan ze wel maar wel pas sinds ze ouder is. Toen ze wat jonger was weet ik het eigenlijk niet, ik had ze eigenlijk continu bij me.

Ok, ik ga eens even zoeken naar de ervaringen hiermee. Is het een doek? Is het makkelijk in gebruik? Ik met mijn domme hoofd vanaf het begin geroepen: 'Draaaaaaagen?! Haha, nee niets voor mij dat gaan we mooi niet doen!' en dan nu weet ik niet hoe gauw ik zo'n ding moet aanschaffen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown za 2 feb 2013 - 21:59

SDL schreef:Wij zette de wipper s'nachts dan tussen ons in, en lieten haar daar zeker het eerste half uur in slapen en legde haar daarna over in haar bedje. Wat een gehannes he. Mijn dochtertje heeft ook een soort van kots-tik ontwikkeld, ze kan op "commando" spugen.

Ja, echt een gehannes. En superzielig want hij doet het heus niet om mij te zieken maar omdat hij gewoon klein en hulpeloos is en ik niets voor hem kan doen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SDL za 2 feb 2013 - 22:01

Wij hadden er een van Babybjorn, de active. Maar ik vond het niets, ik heb hem max. tien keer gebruikt, veel te bang dat ik zou vallen oid. Een vriendin van mij die gebruikte hem overdags héél véél, stofzuigen etc. lukte er ook mee dus het verschilt echt van persoon tot persoon. Het is het proberen waard.
SDL
SDL
Prater
Prater

Bericht  Gast za 2 feb 2013 - 22:02

Sylvana: klopt, maar medicatie is wel het laatste dat ik bij flesvoeding zou proberen.
Als het niet anders kan, kan het niet anders maar ik ben geen voorstander van medicijnen bij die kleintjes.

PC: Nadat we met forte zijn begonnen was en het gehuil over en hij kwam netjes om de 4u. Na een paar weken sliep hij zelfs `s nachts door of kwam 1x. Daarvoor waren we elke 2u (dag en nacht) met hem bezig. Hij sliep vaak ook niet van 06.00 tot 15.00
Tegen de krampen hadden wij de Dr. Brown's flessen. Werkte erg goed. Dan zou je geen soorten flesvoedingen hoeven te mengen mocht je overgaan op Forte. Misschien wat JBPM erbij indien nodig. A heeft nooit buikpijn o.i.d. gehad.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama za 2 feb 2013 - 22:07

Ik zou ook alle tips proberen die anderen je geven.
Hier was het jmbp juist een drama en maakte al het huilen nog erger.
De oudste zat met 12 weken aan de medicijnen, de jongste al met 4 weken en met 6 weken nog een medicijn erbij.
Ons is zelfs verteld dat als er nog een 3de zou komen (die komt er niet) dat we dan meteen aan refluxmedicijnen moesten beginnen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown za 2 feb 2013 - 22:10

Smupskes~ schreef:Sylvana: klopt, maar medicatie is wel het laatste dat ik bij flesvoeding zou proberen.
Als het niet anders kan, kan het niet anders maar ik ben geen voorstander van medicijnen bij die kleintjes.

PC: Nadat we met forte zijn begonnen was en het gehuil over en hij kwam netjes om de 4u. Na een paar weken sliep hij zelfs `s nachts door of kwam 1x. Daarvoor waren we elke 2u (dag en nacht) met hem bezig. Hij sliep vaak ook niet van 06.00 tot 15.00
Tegen de krampen hadden wij de Dr. Brown's flessen. Werkte erg goed. Dan zou je geen soorten flesvoedingen hoeven te mengen mocht je overgaan op Forte. Misschien wat JBPM erbij indien nodig. A heeft nooit buikpijn o.i.d. gehad.

Dankje, misschien toch maar even een forte halen en even aankijken. Ik ben bereid alles te proberen alvorens ik overga op medicijnen. Eerst even alle opties proberen.

Dankje voor de tip van de flessen, ik heb Dr Brown's flessen op aanraden van Charles gekocht en het werkt als een tierelier.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown za 2 feb 2013 - 22:11

meisjesmama schreef:Ik zou ook alle tips proberen die anderen je geven.
De oudste zat met 12 weken aan de medicijnen, de jongste al met 4 weken en met 6 weken nog een medicijn erbij.
Ons is zelfs verteld dat als er nog een 3de zou komen (die komt er niet) dat we dan meteen aan refluxmedicijnen moesten beginnen.

Wat zielig dat het huilen erger werd. Hoe geef je die medicijnen? En hielpen de medicijnen vrijwel direct? Vroeger schenen babies een voeding voorgeschreven te krijgen wat zuurder was. Dat scheen te helpen. Tja, wij vinden brandend maagzuur ook niets, dus zo'n kleine pluis ook niet..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  meisjesmama za 2 feb 2013 - 22:20

Paper Crown schreef:
meisjesmama schreef:Ik zou ook alle tips proberen die anderen je geven.

Wat zielig dat het huilen erger werd. Hoe geef je die medicijnen? En hielpen de medicijnen vrijwel direct? Vroeger schenen babies een voeding voorgeschreven te krijgen wat zuurder was. Dat scheen te helpen. Tja, wij vinden brandend maagzuur ook niets, dus zo'n kleine pluis ook niet..

Ligt er net aan welke medicijnen je krijgt de meesten gaan met een spuitje. De medicijnen werkte redelijk snel.
Ik snap dat mensen eerst het gewoon willen proberen maar bij ons was dat geen optie.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 2 feb 2013 - 22:23

Mijn zoon had ook reflux. Hij kwam ook binnen 2/3 uur weer voor een volgende fles. Volgens de kinderarts heeft dat huilen dan niet met honger te maken maar met pijn. Zuigen is troostgevenc voor die kleintjes. Dan geef jij weer een fles. Krijgt hij weer meer pijn en zo gaat het cirkeltje rond. Wij mochten op advies van de kinderarts beginnen met nutrilon AR. Hij spuugde opeens veel minder en slikte ook niet meer constant. Dat is dus gewoon nutrilon waar de jbpm al bij in zit.

Gast
Gast

Bericht  Luce za 2 feb 2013 - 22:31

Hier ook een baby die veel terug gaf en huilde daarom. Hier heeft de draagdoek veel geholpen. Kon ik gewoon mijn gang gaan en hij was ook rustig. Als hij na een tijdje echt vast sliep, kon ik 'm zo overleggen. Daarnaast zijn we zijn voeding gaan mengen met voeding voor spugende baby's. Dat krijgt hij nu nog steeds. Als we niet mengen, gooit hij weer de helft eruit. Het is echt even afwegen welke voeding je moet gebruiken!

Is de storchenwiege carrier misschien iets voor je qua dragen? Gemak van een drager en draagdoek in 1.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud