Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reflux?

+3
mauwmauw
Mida4you
Pussycat
7 plaatsers

Ga naar beneden

Reflux? Empty Reflux?

Bericht  Pussycat wo 2 feb 2011 - 19:58

Eerst dacht ik dat mijn dochter last van krampjes had, maar ik ga nu steeds meer denken aan reflux...
Ten eerste omdat ik infacol gebruik tegen de krampjes, maar dat helpt niet. Tenminste het leek even te helpen, maar niet genoeg.
En ze heeft ook andere klachten waardoor ik niet meer denk aan krampjes... namelijk:

- veel hikken (ik weet niet wat normaal is? Maar hier kan ze zo 4 keer hikken op een dag)
- geeft vaak melk terug en ruikt dan ook zuur (kan zomaar zelfs voor de volgende voeding nog zijn)
- slaapt niet uit haar zelf... maar in mijn armen slaapt ze direct (omdat ik haar rechterop houd?)

iemand die iets herkent?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Mida4you wo 2 feb 2011 - 21:02

Pussycat schreef:Eerst dacht ik dat mijn dochter last van krampjes had, maar ik ga nu steeds meer denken aan reflux...
Ten eerste omdat ik infacol gebruik tegen de krampjes, maar dat helpt niet. Tenminste het leek even te helpen, maar niet genoeg.
En ze heeft ook andere klachten waardoor ik niet meer denk aan krampjes... namelijk:

- veel hikken (ik weet niet wat normaal is? Maar hier kan ze zo 4 keer hikken op een dag)
- geeft vaak melk terug en ruikt dan ook zuur (kan zomaar zelfs voor de volgende voeding nog zijn)
- slaapt niet uit haar zelf... maar in mijn armen slaapt ze direct (omdat ik haar rechterop houd?)

iemand die iets herkent?

Onze kleine heeft verborgen reflux gehad en hikte ook veel op een dag en gaf vaak melk terug. Toen zijn we naar de dokter gegaan en die heeft ons doorverwezen naar de Kinderarts en heb ik er Zantac voor gekregen, en dat hielp echt.!! Misschien een tip? Succes

Misschien kun je bij haar hoofd het matrasje iets verhogen, hebben wij toen ook gedaan met een handdoek.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Pussycat wo 2 feb 2011 - 21:20

Bedankt voor de tip Wink
Verder durf ik geen handdoek in haar bed te leggen o.i.d. i.v.m stikgevaar.
Maar ik heb wel eens gelezen dat ze bijvoorbeeld boeken onder het ledikantje leggen om het zo te verhogen.
Ik zal eens kijken...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  mauwmauw wo 2 feb 2011 - 21:35

Pussycat schreef:Bedankt voor de tip Wink
Verder durf ik geen handdoek in haar bed te leggen o.i.d. i.v.m stikgevaar.
Maar ik heb wel eens gelezen dat ze bijvoorbeeld boeken onder het ledikantje leggen om het zo te verhogen.
Ik zal eens kijken...
ik zal even langs de ha gaan,dan heb je zekerheid.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  loesje wo 2 feb 2011 - 22:54



Klachten en symptomen reflux bij baby's
Reflux kan op verschillende manieren voorkomen; van milde klachten tot heel ernstig. Daarom wordt er onderscheidt gemaakt tussen ongecompliceerde reflux, gecompliceerde reflux en atypische reflux. Hieronder volgt een korte omschrijving; de arts kan vaststellen om welke vorm van reflux het gaat.

Ongecompliceerde reflux
Dit is de meest voorkomende vorm van reflux. De klachten bestaan uit het regelmatig teruggeven van (soms grote hoeveelheden) voeding. Als uw kindje hier verder geen last van lijkt te hebben en goed groeit, is er waarschijnlijk sprake van ongecompliceerde reflux. Behandeling is meestal niet nodig; de klachten verdwijnen in de loop van het eerste levensjaar.

Gecompliceerde reflux
Als gevolg van het omhoog stromen van maaginhoud, raakt de slokdarm geïrriteerd en op den duur ontstoken. Dit veroorzaakt pijnklachten bij uw kindje. Deze kinderen huilen vaak veel, zijn snel geïrriteerd en slapen slecht. Soms ontstaan ook slikklachten en bloedspugen. Doordat de ontsteking pijnlijk kan zijn, eten deze kindjes vaak slecht. Hierdoor kan een groeiachterstand of gewichtsverlies ontstaan. Gecompliceerde reflux moet behandeld worden met medicijnen.

Atypische reflux
Behalve de ‘normale’ refluxklachten hebben deze kinderen ook hele andere klachten. Dat komt doordat bij atypische reflux maaginhoud in de luchtwegen terechtkomt. Klachten die daardoor kunnen ontstaan zijn: problemen met de ademhaling, bronchitis, astma, keelontsteking en apneu. Apneu is het plotseling tijdelijk wegvallen van de ademhaling. Deze vorm van reflux komt niet vaak voor.



loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Parisienne wo 2 feb 2011 - 23:21

Pussycat schreef:Bedankt voor de tip Wink
Verder durf ik geen handdoek in haar bed te leggen o.i.d. i.v.m stikgevaar.
Maar ik heb wel eens gelezen dat ze bijvoorbeeld boeken onder het ledikantje leggen om het zo te verhogen.
Ik zal eens kijken...

Het is dan de bedoeling dat je de handdoek(en) onder het matrasje leg om deze bij het hoofd iets te verhogen. Je legt ze dus niet in het bedje zelf. Je kan ook eventueel een stapel boeken onder de poten bij het hoofdeind plaatsen, dan heb je hetzelfde effect.

Dat hikken is op zich normaal. N. had na bijna elke voeding de hik en had niks met een reflux te maken o.i.d. Ik zou inderdaad even naar de huisarts gaan of het aan het CB vragen. Dan heb je maar zekerheid.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Mida4you wo 2 feb 2011 - 23:28

Ja dat bedoel ik ook. Handoekken onder het matrasje leggen bij het hoofdje. Maar dat spreekt ook voorzich neem ik aan smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Pussycat wo 2 feb 2011 - 23:51

Mirjam4you schreef:Ja dat bedoel ik ook. Handoekken onder het matrasje leggen bij het hoofdje. Maar dat spreekt ook voorzich neem ik aan smile

hehe ik ben niet logisch... angel maar ja nu je het zegt...
8 febr. moet ik weer naar het cb. zal dan eens vragen...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 0:16

Je moet niks onder het matrasje leggen.
Dat krijg je nooit zo netjes dat je kindje recht blijft liggen.
Waardoor je weer een voorkeurshouding kunt gaan krijgen...
Beter is om dan 2 identieke dingen onder de poten van het bedje (hoofdeinde) te leggen. Bijvoorbeeld een baksteen o.i.d.

Verder hoeft hikken niks te maken te hebben met reflux.
Baby's hikken nu eenmaal veel meer.
Het teruggeven van voeding zo lang na de laatste voeding kan er wel bij horen.
Maar is dit een klein beetje of een hele boog?

Zijn dat alle symptomen?
Mocht je kindje reflux hebben en de arts wil meteen met medicatie beginnen...
Dan zou ik eerst JBPM proberen. Mijn dochter moest ook aan de medicatie terwijl het met de JBPM al zo goed als opgelost was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  PapillonRose do 3 feb 2011 - 0:31

Dat hikken is volgens mij ook normaal, mijn meisje doet het ook erg vaak in elk geval..
Maar omdat ze eerst heel veel last van krampjes had heeft de kinderarts mij toen ook vanalles gevraagd, om te kijken of het echt wel de krampjes waren en niet iets anders zoals verborgen reflux.

Hij vroeg toen ook of ze vaak voeding teruggaf, ook lang na een voeding en of ze zuur uit haar mondje rook. Dit ivm reflux. Dit had ze niet, maar aangezien jouw meisje dat wel heeft zou ik voor de zekerheid even langs de HA gaan. En dat rechtop wel willen slapen kan ik me iets bij indenken bij reflux. Succes ermee in elk geval en ik zou er even naar laten kijken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Parisienne do 3 feb 2011 - 0:35

Ik heb het ledikantje ook even iets hoger gezet aan het hoofdeind, inderdaad met twee dezelfde grootte en hoogte stenen. Hazeltje heeft gelijk wat betreft de handdoeken onder het matrasje, het is lastig om het matrasje dan precies recht te krijgen zodat je kindje ook recht ligt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Pussycat do 3 feb 2011 - 0:54

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties...
Ik zal even jullie vragen nog beantwoorden

Dit zijn niet alle symptomen, maar volgens mij wel de belangrijkste.
Ik had namelijk gegoogled en daar stonden deze symptomen ook tussen.
Ook stond daar hikken bij dus vandaar dat ik dat er ook bij had gezet.

En ze geeft best veel melk terug het komt soms zelfs uit haar mond en neus tegelijk.
Ik probeer haar al zoveel mogelijk rechtop te voeden (ik geef borstvoeding) en te laten boeren tussendoor.
Maar goed het helpt allemaal niet heel erg. En daarna ben ik superlang bezig om haar in slaap te krijgen, want ze is wel moe.
Maar als ze dan wegzakt dan komt het eten weer omhoog waardoor zij weer gaat huilen... enz..


Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Mida4you do 3 feb 2011 - 1:12

Pussycat schreef:Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties...
Ik zal even jullie vragen nog beantwoorden

Dit zijn niet alle symptomen, maar volgens mij wel de belangrijkste.
Ik had namelijk gegoogled en daar stonden deze symptomen ook tussen.
Ook stond daar hikken bij dus vandaar dat ik dat er ook bij had gezet.

En ze geeft best veel melk terug het komt soms zelfs uit haar mond en neus tegelijk.
Ik probeer haar al zoveel mogelijk rechtop te voeden (ik geef borstvoeding) en te laten boeren tussendoor.
Maar goed het helpt allemaal niet heel erg. En daarna ben ik superlang bezig om haar in slaap te krijgen, want ze is wel moe.
Maar als ze dan wegzakt dan komt het eten weer omhoog waardoor zij weer gaat huilen... enz..


Als ik jou was maakte ik gewoon even een afspraak bij de huisarts. Dat is zo'n kleine moeite en zit je ook niet elke keer met al die twijfelingen. Succes!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Flemy do 3 feb 2011 - 1:43

Onze dochter had dit precies zo.
Wij zijn toen begonnen met voeding uit een flesje te geven, zodat we het konden verdikken met Johannesbroodpitmeel (Nutriton). Ze sliep ook altijd slecht, omdat het haar dan ging opbreken of zelfs in bed spugen (waardoor ze zich heel erg verslikte natuurlijk), daarom hebben we haar toen op haar buik laten slapen en dat werkt perfect! Ook evengoed het ledikant omhoog gezet met twee even dikke boeken onder de pootjes.
Verder hielden we haar altijd na een voeding nog zeker 15 minuten rechtop en in het begin 'speelde' ze altijd alleen in de wipper, dus niet in de box, zodat ze rechtop kon blijven.
Zij spuugde ook echt bijna haar hele fles eruit, inderdaad uit neus en mond tegelijk.
Je kunt er weinig aan doen zolang het bij deze klachten blijft, behalve wat ik net opgenoemd heb ongeveer.
Pas als ze echt zoveel spuugt dat ze geen vocht meer binnen krijgt, of wanneer ze duidelijk pijn door het vele spugen heeft kun je een doorverwijzing regelen naar een kinderarts.

Iemand zei hier dat ze medicijnen moest gebruiken maar toen op eigen houtje toch JBPM ging gebruiken wat goed werkte. Dan vraag ik me werkelijk af waarom een huis- of kinderarts dan medicijnen wilde geven? Dat geven ze normaal niet zo snel, dus dat vind ik dan wel slecht hoor. En dan heb ik het nu dus niet over de moeder in kwestie (weet de forumnaam even niet), want ik vind het heel goed dat zij eerst zelf JBPM geprobeerd heeft en niet meteen aan de medicijnen is gegaan.

Ik spreek over ons nu trouwens in de verleden tijd, omdat we hier helemaal nergens meer last van hebben. Ze is pas opgenomen geweest in het ziekenhuis en daar kwamen we erachter dat ze (ook) last bleek te hebben van koemelkallergie. Sindsdien geven we Hypo-Allergeen flesvoeding en heeft ze nergens last meer van! We hoeven zelfs geen Nutriton meer te gebruiken in een fles.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 4:53

@ Flemy: Dat ben ik :P
De huisarts was een weekendarts en zag ons volgens mij liever gaan dan komen.
Ik ben niet zo van de medicijnen bij kleine kindjes (helemaal niet eigenlijk, ook niet bij grotere kinderen of valwossene :P ) dus daarom hebben wij dat eerst zelf geprobeerd.
Achteraf ben ik blij toe anders hadden we haar dus voor niks medicatie gegeven....

Onze kinderarts was ook blij dat we dat zijn gaan proberen.

Ik zou dit ook altijd eerst even bespreken voor je (wie dan ook) aan medicatie gaat beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux? Empty Re: Reflux?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum