De hik en reflux = een verband?
+8
Pien
Tania
joyce0606
Star007
Annemie
Jazzlyn
Happydobby
Wennes
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
De hik en reflux = een verband?
Ik las een verhaal in Wij jonge ouders van een moeder dat haar kindje verborgen reflux heeft. Ze gaf aan dat toen de baby nog in haar buik zat hij regelmatig de hik had en dat er een verband is met verborgen reflux. Ik heb hier zelf nog nooit iets over gehoord.
Weet iemand hier iets over?
Het is wel zo dat B ook veel de hik heeft gehad toen hij nog in mijn buik zat en hij heeft idd reflux.
Bij deze baby merk ik ook al een paar weken dat hij veel de hik heeft.
Hoe was dit bij jullie?
Weet iemand hier iets over?
Het is wel zo dat B ook veel de hik heeft gehad toen hij nog in mijn buik zat en hij heeft idd reflux.
Bij deze baby merk ik ook al een paar weken dat hij veel de hik heeft.
Hoe was dit bij jullie?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Re: De hik en reflux = een verband?
onze dochter had ook heel veel de hik in de buik, meerdere keren per dag, maar ze heeft toch echt geen reflux gehad.
Gast- Gast
Mij zoon hikte ook in mijn buik, en hij heeft wel reflux. Nu heeft hij nog steeds vaak de hik.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Dat is een verband ja. Deckinderarts vroeg hier gelijk naar. Veel de hik in de buik en erbuiten is vaak gekoppeld aan reflux helaas.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Rejoy. schreef:onze zoon had ook heel veel de hik in de buik, meerdere keren per dag, maar ze heeft toch echt geen reflux gehad.
+1
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
D. had heel erg vaak de hik , toen ze nog in mijn buik zat. Zij heeft ook een reflux. Maar het lijkt mij niet dat dit in verband staat met elkaar, want volgens mij heeft iedere buikbaby weleens de hik.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Zoon en dochter hadden beide vaak de hik maar beide geen ruflex.
Volgens mij heeft t meer te maken dat t allemaal nog niet volgroeid is enzo en ze zich makkelijker verslikken.
Volgens mij heeft t meer te maken dat t allemaal nog niet volgroeid is enzo en ze zich makkelijker verslikken.
Gast- Gast
Onze jongste zoon had minstens vijf keer per dag de hik. Tot nu toe geen tekenen van reflux hier.
Gast- Gast
Arden schreef:Onze jongste zoon had minstens vijf keer per dag de hik. Tot nu toe geen tekenen van reflux hier.
Hier ook bij mijn dochter..
Gast- Gast
nou ik zit er zwaar over te denken dat dit zeker wel een verband heeft. k had in mijn buik al heel vaak de hik. en voordat ik zijn voeding indikte had hij serieus de hele dag de hik, volgens de arts kon dit niet kwaad, maar K had er verschrikkelijk last van!
sinds ik zijn voeding indik heeft hij bijna nooit meer last van de hik (soms alleen als hij druk doet) en als hij vaker op een dag weer de hik krijgt weet ik dat ik de melk meer moet indikken!
K heeft a-typische reflux
sinds ik zijn voeding indik heeft hij bijna nooit meer last van de hik (soms alleen als hij druk doet) en als hij vaker op een dag weer de hik krijgt weet ik dat ik de melk meer moet indikken!
K heeft a-typische reflux
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Star007 schreef:D. had heel erg vaak de hik , toen ze nog in mijn buik zat. Zij heeft ook een reflux. Maar het lijkt mij niet dat dit in verband staat met elkaar, want volgens mij heeft iedere buikbaby weleens de hik.
Ja maar de er zit wel verschil tussen hoe vaak en hoe lang. Mijn zoontje had echt dagen dat hij de hele dag door de hik had en de andere dagen ook echt heel vaak op een dag. Mijn dochter had ook wel regelmatig de hik maar niet zo vaak en zo lang.
J. had trouwens reflux en M. verborgen reflux maar allebei niet zo erg dat ze aan de medicijnen moe(s)ten. Indikken van de voeding, rechtop houden en bed omhoog hielp hier genoeg.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Rejoy. schreef:onze dochter had ook heel veel de hik in de buik, meerdere keren per dag, maar ze heeft toch echt geen reflux gehad.
+1!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Mijn zoontje heeft vaak ruim een half de hik en dat 4 a 5 keer per dag en dan nog tussen de voedingen door .
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Dat was hier ook bij beide kinderen.Rejoy. schreef:onze dochter had ook heel veel de hik in de buik, meerdere keren per dag, maar ze heeft toch echt geen reflux gehad.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mijn tweede dochter had meerdere keren per de hik in mijn buik en ze heeft de eerste maanden enorm gespuugd, maar dan zonder de pijn en veel huilen die bij reflux hoort.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Zowel in de buik als uit de buik had Louise héél erg vak de hik. En ook reflux, ja. Gelukkig nu niet meer, ben blij dat het zo snel is overgegaan.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Mij zoon hikte ook in mijn buik, en hij heeft wel reflux gehad tot hij 1 jaar was.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
A. heeft véél meer de hik gehad in mijn buik dan H.
Maar H. had reflux en A. niet.
Maar H. had reflux en A. niet.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: