Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en hoge(re) bloeddruk

+9
L!ND@
CCC
Tiara
Paper Crown
Highway
Slakje
Shopaholic
*Lookie*
Pompoen
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Pompoen vr 1 feb 2013 - 8:21

Mijn bloeddruk is de laatste weken aan het stijgen en was vandaag 140 over 90. Omdat ik ook ineens veel last heb van vocht hebben ze mijn urine en bloed gecheckt maar gelukkig was mijn urine gewoon goed (geen eiwitten dus).

Nu heeft mijn moeder bij beide zwangerschappen rust moeten houden vanwege hoge bloeddruk en schijnt het dan ook zo te zijn dat ik meer kans heb. Ik maak me geen grote zorgen, maar zit er toch wel een beetje mee, vooral omdat ik gewoon eigenlijk niet echt rustig aan kán doen op dit moment (word al wel beter, man begint een beetje op te knappen). Vandaar een aantal vragen:

Wie heeft hier tijdens de zwangerschap ook een hoge bloeddruk gehad?
Wanneer in de zwangerschap?
Hoe hoog was het toen en hoe was het verloop? (Bleef het gelijk of werd het steeds erger?)
Wat is er mee gedaan?
Kan het ook weer zakken?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  *Lookie* vr 1 feb 2013 - 8:44

Wie heeft hier tijdens de zwangerschap ook een hoge bloeddruk gehad? ja, ik
Wanneer in de zwangerschap? bij ongeveer 34-35 weken
Hoe hoog was het toen en hoe was het verloop? (Bleef het gelijk of werd het steeds erger?) toen was de onderdruk ook 90 (want dat is wat belangrijk is), en steeg naar 100 en is zelfs 120 geweest. Ik ben met 36,5 weken opgenomen in het zh
Wat is er mee gedaan? Eerst hielden ze het in de gaten, ze kwamen om de dag langs om te meten. Toen ben ik dus opgenomen en moest bedrust houden maar het bleef maar stijgen, uiteindelijk ook eiwitten in de urine en verslechterde nierfunctie (en zwangerschapsvergiftiging), toen hebben ze de bevalling meteen ingeleidt (met 37,4 wk bevallen)
Kan het ook weer zakken? ja dat kan zeker! Helaas was dat bij mij niet het geval

Vervelend dat je hoge bloeddruk hebt, Pompoen. Hoe lang ben je nu zwanger? (edit: ik zie het al in je tocker staan, wel vroeg dan al trouwens.. bah!) Gaan ze je nu ook extra controleren? Het kan wel weer naar beneden gaan hoor als je voldoende rust neemt. Maar je hebt het niet altijd in de hand. Ik ging ook rustig aan doen maar het ging toch omhoog door die zwangerschapsvergiftiging. (ik wil je neit bang praten trouwens). Hou het goed in de gaten en doe rustig aan meid! En meteen de vk bellen als je pijn hebt of wazig zicht of iets.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Shopaholic vr 1 feb 2013 - 8:56

Wie heeft hier tijdens de zwangerschap ook een hoge bloeddruk gehad? Bij de 2e zwangerschap.
Wanneer in de zwangerschap? Met 35weken
Hoe hoog was het toen en hoe was het verloop? (Bleef het gelijk of werd het steeds erger?) Ik weet niet meer hoe hoog het was, het bleek achter een moment opname te zijn.
Wat is er mee gedaan? Ik moest blijven en mijn urine werd gecheckt. Er zaten (lichte) ei witsporen in, en mijn urine was dus troebel.
Kan het ook weer zakken? Ik werd voor 24uur opgenomen en moest elk plasje opvangen. Na 24uur was er gek genoeg niks aan de hand en mocht ik weer naar huis. En ja het was dus gezakt.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Slakje vr 1 feb 2013 - 8:58

Ik heb op dit moment ook een te hoge bloeddruk. Heb een aantal dagen ziekteverlof nu, dus doe rustig aan. De vijftiende kijken we met de gyn of het beter is of niet.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Pompoen vr 1 feb 2013 - 10:01

@lookie, bij iedereen verloopt het anders natuurlijk, ik ben niet zo gauw bang, wil liever voorbereid zijn op de verschillende scenario's. Had jij klachten erbij?
Ik liep al in het ziekenhuis, zat net weer op een frequentie van 1x per twee weken. Twee weken geleden was het ook al hoger dan daarvoor. Het is overigens met 19 weken ook al een keer hoog geweest, toen was de onderdruk 95, maar een uur later was hij toen weer goed en ook mijn urine was toen prima. Ik moet nu volgende week weer terugkomen, hoop dat mijn bloeddruk niet weer gestegen is dan!

@EDC, jee wat apart dat het zo slecht eruit zag en toen weer weg ging!

@slakje, wat vroeg! Ik las ergens dat het dan waarschijnlijk geen zwangerschapshypertentie is maar een al bestaand probleem, had jij er bij je vorige zwangerschap geen last van?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Highway vr 1 feb 2013 - 10:17

Ik heb sinds week 35 een hogere bloeddruk (onderdruk 90-95) en moest toen enkele malen extra gemeten worden door de vk, toen was het steeds net te hoog of net weer goed, grensgevalletjes.
Afgelopen week was het wel weer te hoog en toen naar de gyn gestuurd voor echo/ctg/bloedafname/urine check, 1 nierwaarde was licht afwijkend dus ik moest afgelopen woe weer terug en weer de hele riedel laten checken. Bloeddruk was weer te hoog maar de rest nu goed, nu blijf ik bij de gyn en mag niet meer thuis bevallen. Verder is er eigenlijk niks veranderd. Het lijntje is nu korter, ik moet als er wat is direct het zkh bellen ipv eerst langs de vk. Maar mijn bloeddruk is dus niet ernstig verhoogd maar wel te hoog om bij de vk te blijven. Ik hoef overigens niet speciaal rust te houden, maar ik kan al niet heel veel meer, dat scheelt smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Slakje vr 1 feb 2013 - 10:55

Pompoen schreef:@lookie, bij iedereen verloopt het anders natuurlijk, ik ben niet zo gauw bang, wil liever voorbereid zijn op de verschillende scenario's. Had jij klachten erbij?
Ik liep al in het ziekenhuis, zat net weer op een frequentie van 1x per twee weken. Twee weken geleden was het ook al hoger dan daarvoor. Het is overigens met 19 weken ook al een keer hoog geweest, toen was de onderdruk 95, maar een uur later was hij toen weer goed en ook mijn urine was toen prima. Ik moet nu volgende week weer terugkomen, hoop dat mijn bloeddruk niet weer gestegen is dan!

@EDC, jee wat apart dat het zo slecht eruit zag en toen weer weg ging!

@slakje, wat vroeg! Ik las ergens dat het dan waarschijnlijk geen zwangerschapshypertentie is maar een al bestaand probleem, had jij er bij je vorige zwangerschap geen last van?
Nee, het is nog maar net. Mijn bloeddruk is altijd goed geweest.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Paper Crown vr 1 feb 2013 - 22:20

Mijne is van meet af aan 100/50 110/55 geweest en 3 dagen voor de bevalling steeg 't naar 120/70. Hier een teken dat de bevalling snel zou beginnen.

Hou je 't in de gaten Pompoen?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Pompoen za 2 feb 2013 - 0:22

Ja ik houd mezelf in de gaten, maar ze houden me in het ziekenhuis ook goed in de gaten hoor!
Het is voor mij wel het zoveelste teken dat ik rustiger aan zou moeten doen, heb ook gigaveel harde buiken. Dat ga ik dus toch maar proberen, al is dat best lastig nu.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Tiara za 2 feb 2013 - 1:06

Wanneer in de zwangerschap? Bij mij begon met met een week of 35, ook gelukkig geen eiwitten in de urine. Met bijna 38 weken zwangerschap was ik niet lekker, sliep slecht maar geen hoofdpijn en band gevoel om mijn buik. Ik dacht dus dat ik gewoon wat ziek was, toen op controle bleek dat ik toch zwangerschapsvergifiting had. Ik moest toen gelijk blijven en de dag er na met precies 38 weken ben ik ingeleid.
Ik vond het ziekenhuis hier wel heel prettig. Ze waren hier heel aardig en lief, ook voor mijn man, kreeg ook gewoon eten etc.

En probeer wel rust te nemen pompoen!
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Pompoen wo 6 maa 2013 - 3:20

Ik up dit topic even! Ik lig nu nl in 't ziekenhuis en mijn bloeddruk was eergisteren op een bepaald moment 170/120. T is hier nog niet helemaal onder controle maar gaat wel beter. Ik slik nu 3x500 aldomet en vanaf vandaag 2x labetalol.

Ik ben nog steeds benieuwd naar ervaringen! Bijvoorbeeld of je medicatie hebt gehad en of ze je door hebben laten lopen tot je natuurlijk ging bevallen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  CCC wo 6 maa 2013 - 4:33

Wat vervelend Pompoen! Ik heb helaas geen tips of ervaringen voor je, heel veel sterkte! Zwanger en hoge(re) bloeddruk 699888

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  L!ND@ wo 6 maa 2013 - 5:10

Ik heb met beide zwangerschappen een te hoge bloeddruk gehad. Bij de 1e begon het gekwakkel vanaf 25 weken ongeveer. Het ene moment was het eer netjes en het andere moment was het weer te hoog. Ze hebben mijn urine toen ook steeds gecontroleerd, maar er was nooit wat aan de hand. Ik had alleen last van vocht vasthouden. Totdat ik met 38+2 een onderdruk had van 110. Ik mocht meteen door naar het ziekenhuis, waar ik aan de CTG werd gelegd, er bloed werd afgenomen en ik urine in moest leveren. Niks aan de hand, totdat ze me na meerdere keren handmatig gemeten hadden....Toen had ik een bloeddruk van 170/120. Ze wilden geen risico nemen, dus ik mocht me de volgende ochtend melden voor een inleiding. Ik kreeg ook labetolol mee. Met 38+4 is ze geboren

Bij de 2e kwam ik met 19 weken voor controle en bleek ik opnieuw een verhoogde bloeddruk te hebben,terwijl het de weken ervoor keurig was. In dezelfde week was mijn oom overleden, dus ik gaf stress de schuld. Ik werd in een groep geplaatst voor onderzoeken naar medicatie gebruik voor de bloeddruk tijdens een zwangerschap (CHIPS studie, ik moest daarvoor toestemming geven) en ik werd ingedeeld in de "strenge groep". Hierdoor mocht mijn onderdruk niet hoger als 85 zijn, anders moest ik labetalol gebruiken. Daarmee mocht ik meteen beginnen, en die medicatie sloeg in als een bom. Ik reageerde er erg heftig op en voelde me alsof ik de hele dag in de achtbaan zat. Drie dagen later had ik extra controle en had ik een onderdruk van 60....Ging iets te hard naar beneden. Ik kon weer stoppen met de medicatie en vervolgens bleef alles weer keurig tot een week of 36. De bloeddruk ging langzaam aan weer omhoog en ik mocht weer met medicatie starten. Ik vroeg om een lichtere dosis, maar na drie dagen bleek dat dit niet genoeg aansloeg. Er werd overlegd en de medicatie werd verhoogd en.....mijn geplande keizersnede werd vervroegd. Die willen ze hier pas met 39 weken uitvoeren, maar door mijn bloeddruk was deze al verplaatst naar 38 weken. Uiteindelijk wilden ze me echt niet langer laten lopen om alle risico's uit de weg te gaan. Hierdoor ben ik met 37+2 bevallen.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  L!ND@ wo 6 maa 2013 - 5:12

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen. Ik ga er niet van uit dat, als je zo'n hoge bloeddruk houdt, ze je laten doorlopen tot het eind, daar zitten gewoon teveel risico's aan verbonden.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Highway wo 6 maa 2013 - 5:15

Highway schreef:Ik heb sinds week 35 een hogere bloeddruk (onderdruk 90-95) en moest toen enkele malen extra gemeten worden door de vk, toen was het steeds net te hoog of net weer goed, grensgevalletjes.
Afgelopen week was het wel weer te hoog en toen naar de gyn gestuurd voor echo/ctg/bloedafname/urine check, 1 nierwaarde was licht afwijkend dus ik moest afgelopen woe weer terug en weer de hele riedel laten checken. Bloeddruk was weer te hoog maar de rest nu goed, nu blijf ik bij de gyn en mag niet meer thuis bevallen. Verder is er eigenlijk niks veranderd. Het lijntje is nu korter, ik moet als er wat is direct het zkh bellen ipv eerst langs de vk. Maar mijn bloeddruk is dus niet ernstig verhoogd maar wel te hoog om bij de vk te blijven. Ik hoef overigens niet speciaal rust te houden, maar ik kan al niet heel veel meer, dat scheelt smile

Aanvulling:Uiteindelijk is mijn bloeddruk toch weer hoger geworden en aangezien ik toen al ruim 40 weken was is er toen besloten me in te leiden, ik heb dus geen medicatie nodig gehad. Inmiddels is mijn bloeddruk weer genormaliseerd smile hopelijk hebben ze je bloeddruk snel onder controle!


Laatst aangepast door Highway op wo 6 maa 2013 - 5:17; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Charles wo 6 maa 2013 - 5:16

Ik had het ook. Werd steeds erger. Merkte wel dat rustig aan doen hielp. Mijn urine is zó vaak gecheckt, maar nooit eiwitten. Tot op het laatste, 2 dagen voor de bevalling. Toen was het een zwangerschapsvergiftiging. Maar toen was ik al 37 weken, het was bloedheet en ik hield liters vocht vast.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Pompoen wo 6 maa 2013 - 10:20

Thanx voor jullie reacties! Heeft niemand van jullie medicatie gekregen? En moesten jullie na de bevalling langer blijven en moesten jullie onder controle blijven?
Ik begreep van de arts dat als het goed aanslaat ik wel naar huis mag (rustig aan) maar dat ik dan 2 x per week op controle moet komen en dat de kans heel groot is dat ze me niet langer dan tot 37 weken gaan laten lopen. Tenzij het supergoed met mij en mijn kindje gaat, dan misschien wel tot 40 weken.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 21:51

Hoi Pompoen,



Ik ben ook altijd met mijn bloeddruk aan het klooien geweest tjidens de zwangerschappen. Bij de eerste begon dat bij 28 weken, ik ben toen een aantal dagen opgenomen geweest, kreeg inderdaad ook medicatie en moest dan urine verzamelen om te kijken hoeveel eiwitten daarin zaten en of ik voldoende plaste (ivm vocht vasthouden). Daarna mocht ik met bedrust en medicatie weer naar huis. Ik kreeg toen te horen dat ik niet meer thuis mocht bevallen.

Daarna ben ik nog 2x opgenomen geweest met een hoge bloeddruk, ook steeds weer 24 uur urine verzamelen en medicatie die bijgesteld werd, groeiecho's van de baby en bedrust.

In mijn ziekenhuis leiden ze absoluut niet in bij een hoge bloeddruk, (er lagen dames bij me op zaal de 40 weken en nog wat zwanger waren en die werden nóg niet ingeleid) ik kreeg er pre-eclampsie bij (zwangerschapsvergiftiging) en uiteindelijk wilden ze me met 38 weken wél inleiden omdat mijn bloedwaardes steeds slechter werden en ze bang waren voor HELLP. Uiteindelijk ben ik een dag voor het inleiden spontaan bevallen.

Door mijn hoge bloeddruk zijn er infarcten ontstaan in mijn placenta, daardoor was deze voor een groot deel afgestorven en had mijn dochter een groeiachterstand van een paar weken. Ze was met 38 weken maar 2130 gram, te klein dus, en dat leverde een week of 2 ziekenhuis op voor haar.

Mijn bloeddruk was vanaf 28 weken ook steeds rond de 140/95 of 130/100. Vanaf 100 word je hier opgenomen in het ziekenhuis ter controle, daaronder mocht ik steeds naar huis. Medicatie hielp aan het eind niet meer, toen werd hij heel hoog en wilden ze dus inleiden.

Bij de tweede had ik al vanaf 20 weken een hoge bloeddruk, ze hebben toen véél te laat ingegrepen met medicatie (met de gedachte dat het bij de tweede vaak veel minder ernstig verloopt, zwangerschapsvergiftiging, wat meestal ook zo is) en toen lag ik met 27 weken in het WKZ in Utrecht met een torenhoge bloeddruk, een kind met een flinke groeiachterstand. Ook dat heb ik nog 3 weken weten uit te zingen (al legden ze me met een bloeddruk van 150/120 wel aan het infuus met zware bloeddrukmedicatie om dat hij per direct naar beneden moet, maar dat is een paardenmiddel wat ze maar zelden inzetten, en vrij zeldzaam. Uiteindelijk heb ik toen met 30 weken een keizersnede gehad.

Maar dat laatste is vrij uitzonderlijk, jij bent al een eind verder op weg, dus het zou best kunnen dat het ongeveer zo loopt als bij mijn eerste. Het klinkt in ieder geval vrij bekend. En als je kindje goed groeit is er eigenlijk niet zoveel aan de hand en kun je rustig de 40 weken halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 21:52

L!ND@ schreef:Verder wil ik je heel veel sterkte wensen. Ik ga er niet van uit dat, als je zo'n hoge bloeddruk houdt, ze je laten doorlopen tot het eind, daar zitten gewoon teveel risico's aan verbonden.

Dat is dus niet waar, in ieder geval niet in mijn ziekenhuis, daar laten ze je zo lang mogelijk doorlopen, tenzij de baby of jijzelf echt in gevaar bent. Maar aan alleen een hoge bloeddruk doen ze hier, naast medicatie, helemaal niets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Pompoen wo 6 maa 2013 - 23:16

Dank je voor je reactie artemis! Ik ga sowieso maar gewoon even nergens vanuit, dat is het rustigst. Maar de arts die ik het gisteren expliciet vroeg zei wel dat ze me in principe niet door laten lopen tot 40 weken omdat van 37 weken je kindje het in principe goed zelf moet kunnen doen. Tenzij je dus echt je supergoed voelt en het goed gaat allemaal, dan laten ze je soms wel tot die 40 weken doorlopen. Kortom het scenario hangt af van hoe het met mij gaat, maar kreeg de indruk dat ze de kans niet groot achtte dat ik veel verder dan 37 weken ga komen.
Ik hoef overigens geen urine te verzamelen,ze hebben dat wel getest maandag en vandaag doen ze dat weer. Ik heb geen verschijnselen van pre-eclampsie nog tot nu toe. Maar mijn bloeddruk is ook nog niet helemaal lekker onder controle. Geen idee wat ze met me van plan zijn, tot nu toe proberen ze me vooral stabiel te krijgen op medicatie.
Toen mijn bloeddruk 170/120 was hebben ze wel een infuus ingebracht, maar ik reageerde wel op de tabletten die ik kreeg, alleen is het nog niet stabiel. Maar ook niet meer zo akelig hoog gelukkig.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Sterrin_ do 7 maa 2013 - 2:43

Artemis schreef:
L!ND@ schreef:Verder wil ik je heel veel sterkte wensen. Ik ga er niet van uit dat, als je zo'n hoge bloeddruk houdt, ze je laten doorlopen tot het eind, daar zitten gewoon teveel risico's aan verbonden.

Dat is dus niet waar, in ieder geval niet in mijn ziekenhuis, daar laten ze je zo lang mogelijk doorlopen, tenzij de baby of jijzelf echt in gevaar bent. Maar aan alleen een hoge bloeddruk doen ze hier, naast medicatie, helemaal niets.

Inderdaad.

Ik heb ook een hoge bloeddruk, slik hier nu blijvend medicatie voor, en tijdens de laatste zwangerschap stond ik streng onder controle. De ene keer wel eiwitten in de urine, de andere keer weer niet, en elke week bloedprikken.

Toen ik 37wk en 5 dagen was bleek mijn bloeddruk ineens 170/120, veel te hoog dus, en toen ben ik acuut opgenomen. Bloed laten prikken, maar dat was gelukkig nog wel goed. Ik zou in eerste instantie diezelfde dag ingeleid worden, maar omdat ik er 2 had en ze beide in stuit lagen, wilden ze dit toch liever niet in het weekend doen. De volgende dag bleek met rust in het zh de bloeddruk weer aardig gezakt, en mocht ik nog een dagje naar huis, om die maandagmorgen weer terug te komen en ingeleid te worden.

Ze nemen geen risico, maar als er geen direct gevaar is, is het ook niet zo dat ze meteen ingrijpen. Wel krijg je dat strikte rust voorgeschreven.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Purpleflower do 7 maa 2013 - 4:17

Jeetje meid wat vervelend!

Ik had al weken klachten, niet lekker voelen en veeeel vocht vast houden.
Ben met 38 weken opgenomen, en 4 dagen er na is mijn bevalling ingeleid omdat ik pre-eclampsie had.

Hoop dat ze met medicijnen je bloeddruk weer goed krijgen en houden..
Maar doe echt rustig aan als je weer naar huis mag!!
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Pompoen do 7 maa 2013 - 4:26

Nou, mijn bloeddruk is echt nog niet onder controle Sad. Als het elke keer zo blijft dan moet ik nog meer medicatie. Er is nog wel meer, ik zit nog niet aan de max met wat ze kunnen geven. Als ze het niet stabiel krijgen is de kans wel groot dat ik toch moet gaan bevallen. Er zijn wel ook nog medicijnen die ik idd via het infuus kan krijgen, maar de arts zei ook dat ze dat niet heel langdurig zouden gaan doen ook. En ze benadrukte nogmaals dat de kans dat ik 40 weken ga halen heel klein is.
Kortom, zolang die bloeddruk blijft rotzooien blijft het spannend! Maar ondertussen ben ik natuurlijk wel weer elke dag eentje verder.

Wel confronterend is dat naast me nu een vrouw ligt die 1 dag later uitgerekend is, die ook een hoge bloeddruk heeft en waarschijnlijk komende dagen moet gaan bevallen omdat haar kindje een groeiachterstand heeft én nog maar weinig beweegt. Nou is mijn kindje sowieso al 700 gram zwaarder dan de hare, maar het komt wel erg dichtbij zo!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  L!ND@ do 7 maa 2013 - 6:49

Thanks Sterrin en Artemis, weer wat geleerd! Hier doen ze er naar mijn idee niet moeilijk over, maar dat zal misschien ook wel komen, omdat ik toch al op het eind liep.

Heftig pompoen, helemaal als het zo dichtbij komt. Heel veel sterkte, ik ga voor je duimen dat de medicatie snel aanslaat!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Purpleflower za 9 maa 2013 - 19:19

Hoe gaat het met je?
Lig je nog in het.ziekenhuis?
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en hoge(re) bloeddruk Empty Re: Zwanger en hoge(re) bloeddruk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum