Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lage bloeddruk

+6
Paper Crown
Kowalski
Linda
Lady4
Highway
SuzieQ
10 plaatsers

Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Lage bloeddruk

Bericht  SuzieQ vr 5 okt 2012 - 6:55

Ik heb een lage bloeddruk, en meet deze zelf regelmatig als ik merk dat hij weer laag is. Deze week dacht k dat hij weer wat hoger was, omdat ik gewoon kon opstaan zonder me vast te houden, of zwarte vlekken voor mijn ogen te krijgen (klinkt misschien dramatisch, maar als ik opsta moet ik altijd rustig aan doen, volgens mij heeft iedereen met een lage bloeddruk dat). Dus ik ging hem even meten om te zien of ik hoog genoeg zat, was mijn bloeddruk 108-67. Eigenlijk nog steeds best laag dus. Wat doen jullie om hem omhoog te krijgen? Vind het namelijk best hinderlijk. Ik eet salmiakdrop (wat een straf Lage bloeddruk 253468018 ) en bouillon, maar verder dan dat kom ik niet echt.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Highway vr 5 okt 2012 - 6:57

108/67 is prima, helemaal niet laag. Veel mensen hebben inderdaad last bij opstaan, gewoon rustig aan opstaan en er rekening mee houden is het enige wat je kunt doen. Evt kun je wat zouts eten maar qua bloeddruk zit je prima hoor.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  SuzieQ vr 5 okt 2012 - 7:00

Highway schreef:108/67 is prima, helemaal niet laag. Evt kun je wat zouts eten maar qua bloeddruk zit je prima hoor.

Volgens mijn moeder was het aan de lage kant, normaal is 120/80 toch? Maar voor mij wl hoger dan normaal, meestal heb ik bovendruk van iets onder de 100 en onderdruk rond de 60. Mijn rusthartslag is meestal tussen de 40 en 55, dat schijnt ook vrij laag te zijn.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 7:00

Het enigste is inderdaad rustig op staan.

Bij mij werkt het ook om iets meer zout door mijn eten te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Lady4 vr 5 okt 2012 - 7:07

108/67 is niet erg laag hoor. Gemiddeld is inderdaad 120/80, maar daaronder is niet per definitie laag. Ik zit gemiddeld ook rond de 110/60. Ik moet wel zeggen dat ik vrij makkelik flauw val, dus dan zal hij op zo'n moment ook wel aan de lage kant zijn.

Je hartslag is trouwens wel laag, sporthart.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 7:12

Mijn hartslag is volgens mij echt belachelijk hoog. Als ik hem zelf via mijn pols tel direct nadat ik wakker ben (zonder mijn bed te zijn uitgeweest) is hij al 71 Neutral

Als ik ga hardlopen of op de crosstrainer sta gaat hij eigenlijk altijd boven de 170/180.. ik moet dan altijd stoppen van de instructeur maar ik heb dan echt nergens last van.. Kan nog best wat praten en goed adem halen haha. Bestaat er ook zoiets als een hoge hartslag zonder klachten? :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Lady4 vr 5 okt 2012 - 7:26

70 in rust is prima hoor, ook als je net wakker bent.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Linda vr 5 okt 2012 - 7:43

Heel veel meer dan wat je nu doet kan je helaas niet doen. Voor je lichaam is een lage bloeddruk niet erg, maar voor jezelf kan het erg hinderlijk zijn.
Mijn bloeddruk was laatst 90/55 (maar dat komt door de zwangerschap).
Is je hb trouwens al eens gecontroleerd? Een lage bloeddruk kan ook komen door een te lage hb.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 8:07

Lady4 schreef:70 in rust is prima hoor, ook als je net wakker bent.

Mooi haha. Mijn vader zat me op te jutten dat dat niet goed zou zijn omdat hij echt 56 had ofzo Neutral .. Maar volgens mij hebben oudere mensen sowieso een lagere hartslag toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Kowalski vr 5 okt 2012 - 8:37

Je bloeddruk is laag, maar niet té laag hoor! Eigenlijk is hij best netjes. Het enige is dat je er zelf soms misschien last van hebt, maar het is niet gevaarlijk ofzo (i.t.t. een te hoge bloeddruk). Ik denk niet dat je veel meer kunt doen dan je nu doet, gewoon goed en regelmatig eten en rustig opstaan.

Ik heb zelf een bloeddruk rond de 90/45 en heb er ook wel last van. Ik weet dat koffie drinken het bij mij bijvoorbeeld wel erger maakt, ik weet niet of je dat drinkt?
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 18:21

Ik heb een lage bloeddruk in combinatie met bloedarmoede en ik slik altijd ijzertabletten, drink een bouillonnetje als ik me slap voel of eet dat wat zouts zoals drop of naturel chips.
Je hebt ook een bepaald soort roosvice (forte ofzo?) waar ijzer in zit maar dat vind ik persoonlijk niet lekker.

Ik ben er wel aan gewend om rustig op te staan enzo maar evengoed kan het soms best lastig zijn!

Hoe laag mijn bloeddruk trouwens precies is weet ik niet, maar toen ik bijna twee jaar geleden op de snelweg lag na een motorongeluk, was op dat moment zelfs mijn bloeddruk opvallend laag terwijl de ambulancebroeder verwachtte dat ie erg hoog zijn omdat ik zo in paniek was om mijn motor ( laughcry )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Kowalski vr 5 okt 2012 - 19:33

_Jackie schreef:Ik heb een lage bloeddruk in combinatie met bloedarmoede en ik slik altijd ijzertabletten, drink een bouillonnetje als ik me slap voel of eet dat wat zouts zoals drop of naturel chips.
Je hebt ook een bepaald soort roosvice (forte ofzo?) waar ijzer in zit maar dat vind ik persoonlijk niet lekker.

Ik ben er wel aan gewend om rustig op te staan enzo maar evengoed kan het soms best lastig zijn!

Hoe laag mijn bloeddruk trouwens precies is weet ik niet, maar toen ik bijna twee jaar geleden op de snelweg lag na een motorongeluk, was op dat moment zelfs mijn bloeddruk opvallend laag terwijl de ambulancebroeder verwachtte dat ie erg hoog zijn omdat ik zo in paniek was om mijn motor ( Lage bloeddruk 394967 )

Roosvice ferro Lage bloeddruk 561177 Ik vind 'm ook vies!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Paper Crown vr 5 okt 2012 - 19:40

Ik heb pas een lage bloeddruk.. 100/50.. elke keer bij de verlos schrikken de assistentes zich een hoedje. Maar ik heb dit áltijd en ik heb er totaal geen last van gelukkig.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Mandy vr 5 okt 2012 - 19:55

Punk'd schreef:Mijn hartslag is volgens mij echt belachelijk hoog. Als ik hem zelf via mijn pols tel direct nadat ik wakker ben (zonder mijn bed te zijn uitgeweest) is hij al 71 Neutral

Als ik ga hardlopen of op de crosstrainer sta gaat hij eigenlijk altijd boven de 170/180.. ik moet dan altijd stoppen van de instructeur maar ik heb dan echt nergens last van.. Kan nog best wat praten en goed adem halen haha. Bestaat er ook zoiets als een hoge hartslag zonder klachten? :P


Mijn hartslag is als ik hardloop of op de crosstrainer zit met gemak 180/190. Ik ben bij de cardioloog geweest en allerlei onderzoeken gehad, maar er was niks aan de hand. Dus een hoge hartslag zonder klachten bestaat smile

Mandy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 29
Punten : 37
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Antibes vr 5 okt 2012 - 20:55

Lady4 schreef:108/67 is niet erg laag hoor. Gemiddeld is inderdaad 120/80, maar daaronder is niet per definitie laag.

Inderdaad. En wat je aangeeft zou ik eerder orthostatische hypotensie bij vermoeden. Betwijfel eigenlijk of drop eten dan helpt, omdat dan vooral de tijdelijke daling het probleem is en niet de bloeddruk an sich.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 21:07

Mijn vriend is ook vaak duizelig bij het opstaan door een te lage bloeddruk. De psychiater heeft hem toen verteld dat ie meer water moest drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  nina vr 5 okt 2012 - 22:02

Mijn vriend heeft soms wat een te hoge bloeddruk en die mocht geen sterrenmuntthee meer drinken. Dus dat zou je ook kunnen doen als je je bloeddruk iets omhoog wil halen.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Urban Naked za 6 okt 2012 - 3:01

Ik zat tijdens m'n zwangerschap op 90/50. Bouillon drinken ipv thee 's morgens kan wel lekker zijn.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage bloeddruk Empty Re: Lage bloeddruk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum