Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Erg schommelende bloeddruk

4 plaatsers

Ga naar beneden

Erg schommelende bloeddruk Empty Erg schommelende bloeddruk

Bericht  Aimee ma 2 jan 2012 - 7:53

Zijn er meer die dit gehad hebben?

De eerste maanden van mijn zwangerschap had ik een bloeddruk van tussen de 90/50 en 100/60. Vanaf ongeveer 5 maanden steeg hij ineens naar 120/80 met soms wat uitschieters naar 140/90. Zo is hij 2 maanden geweest(maanden met veel ziekenhuis bezoeken wegens toch wel wat zorgen over zwangerschapsvergiftiging) om vervolgens weer te zakken naar 100/60. Bij de controle van vrijdag ineens een bloeddruk van 155/100. Weer doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar de druk het hele weekend rond de 140/95 geweest en vanmiddag ineens weer 100/60.
Het hele weekend in het ziekenhuis zeiden ze dat ik de 40 weken niet zou gaan halen, en nu is het allemaal weer goed, kan ik weer terug naar de verloskundige, en kan het dus wel weer tot de 42 weken gaan duren! Ik word er behoorlijk onzeker van, ook omdat niemand mij kan vertellen hoe het komt dat mijn bloeddruk zo schommelt...

Ik ben benieuwd naar ervaringen!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg schommelende bloeddruk Empty Re: Erg schommelende bloeddruk

Bericht  Bloem86 ma 2 jan 2012 - 8:46

Dat is niet fijn! Bij mijn eerste zwangerschap begon ik ook met een goede lage bloeddruk. In de laatste maandjes begin hij ook wat te schommelen. Soms ineens een hoge bloeddruk. Moest ik weer naar 't ziekenhuis, voor ctg, etc. En dan was ie weer goed en ging ik weer naar de verloskundige. Maar zo rond de 36 weken bleef hij toch wel hoog.. (onderdruk niet meer lager dan 90). Toen heeft de vk me definitief overgedragen aan de gyn. Ben toen met 37+3 wk ingeleid, omdat de onderdruk tussen de 90 en 110 bleef schommelen!
Het zou fijn zijn voor jou als ie nu laag blijft.. maar je kunt er zelf volgens mij weinig aan doen! Hou alleen wel goed de klachten in de gaten!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg schommelende bloeddruk Empty Re: Erg schommelende bloeddruk

Bericht  piene1983 di 3 jan 2012 - 4:53

Balen joh, die onzekerheid! Dat helpt natuurlijk ook niet om je bloeddruk stabiel te maken. Het maakt niet uit dat het zo schommelt maar jij wilt wel weten waar je aan toe bent en wat de gevolgen of risico's zijn! Kun je niet aangeven bij je verlos dat je je zorgen maakt en dat dat ook niet helpt in het stabiel maken van je bloeddruk? Wellicht ook aangeven dat je het niet prettig vindt om heen en weer gestuurd te worden en dat je graag wilt dat je begeleid kunt worden door een vaste persoon of dat nou gyn of verlos is?
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg schommelende bloeddruk Empty Re: Erg schommelende bloeddruk

Bericht  *Lookie* di 3 jan 2012 - 6:55

He dat is wel vervelend ja. En er is niet een aanwijsbare reden waarom je bloeddruk soms een tijd wat hogr is? Bah, ik kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt, en het zou fijn zijn als je naar een vast 'controlepunt' kunt gaan, voor wat stabiliteit. Heb zelf ook een hoge bloeddruk gehad, en zwangerschapsvergiftiging uiteindelijk, maar dat was pas op het eind van de zwangerschap, en ook zonder aanwijsbare reden. Niks aan, en het maakt je inderdaad heel onzeker. Nou meid, doe rustig aan en ik zou als ik jou was vragen om een vaste persoon (ik denk dat de gyn het verstandigst is) voor de controles.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg schommelende bloeddruk Empty Re: Erg schommelende bloeddruk

Bericht  Aimee di 3 jan 2012 - 7:59

Bedankt voor jullie reacties! Er is niet iets waardoor ik denk dat mijn bloeddruk steeds zo hoog kan zijn. Juist afgelopen vrijdag was ik meer ontspannen dan ik ooit ben geweest tijdens de zwangerschap; geen migraine meer en eindelijk groeit de baby goed. Ik zat echt voor het eerst sinds lange tijd weer met een goed gevoel bij de VK, daarom was het ook zo'n teleurstelling dat er dan ook gewoon iets niet goed kan zijn... Ik moet donderdag weer naar de verloskundige en zal het dan wel even aankaarten. Misschien dat ze me dan inderdaad gewoon over kan dragen aan de gyn, dat zou al wel wat rust geven!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg schommelende bloeddruk Empty Re: Erg schommelende bloeddruk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum