Medicijnen tegen hoge bloeddruk bij zwangerschap
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Medicijnen tegen hoge bloeddruk bij zwangerschap
Volgend jaar willen mijn man en ik waarschijnlijk voor een kindje gaan. Nu slik ik al een paar jaar medicijnen tegen een hoge bloeddruk waarmee ik niet zwanger mag worden. Ik heb al informatie opgevraagd bij de huisarts. We hebben het een paar weken geprobeerd zonder medicijnen, maar dit was geen succes, mijn bloeddruk schoot weer omhoog. Nu slik ik andere medicijnen waarmee ik volgens de huisarts wel zwanger mag worden. Maar in de bijsluiter staat dat je dit middel beter niet kunt slikken tijdens de eerste drie maanden van de zwangerschap.
Nu weet ik dat hier ook moeders zijn die medicijnen slikken tegen een hoge bloeddruk, ik weet alleen niet meer wie. Welke medicijnen heb je geslikt toen je zwanger probeerde te worden en tijdens de zwangerschap? Ik ben wel benieuwd of dat dan dezelfde medicijnen zijn.
Ik ben vandaag begonnen met Labetalol.
Nu weet ik dat hier ook moeders zijn die medicijnen slikken tegen een hoge bloeddruk, ik weet alleen niet meer wie. Welke medicijnen heb je geslikt toen je zwanger probeerde te worden en tijdens de zwangerschap? Ik ben wel benieuwd of dat dan dezelfde medicijnen zijn.
Ik ben vandaag begonnen met Labetalol.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Medicijnen tegen hoge bloeddruk bij zwangerschap
.
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Aan het eind van de vorige zwangerschap heb ik labetolol gebruikt en tijdens deze zwangerschap (rond week 20) ook een aantal dagen. Deze laatste keer, ging mijn bloeddruk er zo hard van naar beneden, dat ik er meteen mee mocht stoppen. Heb het tot op heden niet meer nodig gehad. Het lijkt mij, dat als het gevaarlijk is tijdens een zwangerschap, ze zoiets niet voorschrijven. Ik zou, als ik jou was, even een gyn/vk bellen voor de zekerheid. Die weten het antwoord op je vraag sowieso met zekerheid te beantwoorden.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Ik kreeg aan t einde van mijn zwangerschap last van een te hoge bloeddruk en kreeg hier L-methyldopa voor. Geloof wel dat ze het in het ziekenhuis anders noemde maar dit is wat op het doosje staat. Geen idee of je hier wat mee kunt? Weet ook niet of dit mag in de eerste maanden van de zwangerschap. Zou het in elk geval even goed uitzoeken allemaal (maar daar ben je al mee bezig zie ik!). Heb je een idee waar de hoge bloeddruk vandaan komt? Meestal is het een symptoom van iets anders..
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Bedankt voor jullie antwoorden!
De reden dat ik ook een beetje twijfelde, was hoe mijn huisarts me deze medicijnen voorschreef. Ze moest het helemaal opzoeken in een boek en zei toen: "Ik geloof dat je deze mag slikken tijdens een zwangerschap, ja, deze moet het zijn, het zijn de enige." Dit kwam op mij dus niet heel zeker over Maar het stelt me wel gerust dat jullie ook dit medicijn onder andere noemen. Tegen de tijd dat we er echt voor willen gaan (duurt nog minstens een half jaar denk ik), zal ik het ook nog wel navragen bij een gynaecoloog.
Teddyaapje, ik heb 2,5 jaar geleden allemaal onderzoeken gehad, nadat ik bij toeval had ontdekt dat mijn bloeddruk veel en veel te hoog was. Alles waar het vandaan zou kunnen komen is onderzocht, maar er is niks gevonden. Ik ben dus gewoon erfelijk belast. Er zijn inderdaad meer mensen in mijn familie met een te hoge bloeddruk, maar niemand al op mijn leeftijd.
De reden dat ik ook een beetje twijfelde, was hoe mijn huisarts me deze medicijnen voorschreef. Ze moest het helemaal opzoeken in een boek en zei toen: "Ik geloof dat je deze mag slikken tijdens een zwangerschap, ja, deze moet het zijn, het zijn de enige." Dit kwam op mij dus niet heel zeker over Maar het stelt me wel gerust dat jullie ook dit medicijn onder andere noemen. Tegen de tijd dat we er echt voor willen gaan (duurt nog minstens een half jaar denk ik), zal ik het ook nog wel navragen bij een gynaecoloog.
Teddyaapje, ik heb 2,5 jaar geleden allemaal onderzoeken gehad, nadat ik bij toeval had ontdekt dat mijn bloeddruk veel en veel te hoog was. Alles waar het vandaan zou kunnen komen is onderzocht, maar er is niks gevonden. Ik ben dus gewoon erfelijk belast. Er zijn inderdaad meer mensen in mijn familie met een te hoge bloeddruk, maar niemand al op mijn leeftijd.
Suus- Lady Post-a-lot
Misschien moet je het even aan Puggle vragen, zij slikte ook al medicijnen tegen een te hoge bloeddruk voordat ze voor een kindje ging.
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Dank je, Muppetje, dat zal ik nog even doen
Suus- Lady Post-a-lot
Ik heb sinds ik zwanger ben een hoge bloeddruk. Ik heb hiervoor methyldopa gekregen van de gynaecoloog. Werkt heel goed want bij de laatste controle was mijn bloeddruk heel netjes. De gynaecoloog heeft mij verzekerd dat het geen kwaad kan voor ons kindje. Bij de apotheek hebben ze dit nogmaals bevestigd.
Creabea_28- Prater
- Aantal berichten : 585
Punten : 616
Soortgelijke onderwerpen
» zwanger en een hoge bloeddruk
» Zwanger en hoge(re) bloeddruk
» Bloeddruk tijdens zwangerschap
» opkijken tegen een tweede zwangerschap
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Zwanger en hoge(re) bloeddruk
» Bloeddruk tijdens zwangerschap