Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwanger en een hoge bloeddruk

4 plaatsers

Ga naar beneden

zwanger en een hoge bloeddruk Empty zwanger en een hoge bloeddruk

Bericht  L!ND@ wo 27 jun 2012 - 6:25

Ik kom heel eventjes van me afschrijven hoor! Hoe langer mijn dag duurt, hoe kriebeliger ik word namelijk. Vanochtend hebben we eerst een supergoede 20 weken echo gehad, alles zag er keurig uit en met 20 minuten waren we daar al klaar. Daarna mocht ik door voor mijn controle bij de gyn. Mijn bloeddruk was echt te hoog, namelijk 148/94. Op zich kwam het niet als een verrassing. Ik heb de afgelopen dagen nogal veel zorgen aan mijn hoofd, omdat mijn oom overleden is en stress is nou niet echt bevorderend. Daarbij komt ook dat ik aan het eind van mijn vorige zwangerschap heb lopen klooien met mijn bloeddruk, waarvoor ik uiteindelijk ook ben ingeleid. Vrijdag moet ik bij de ha langs om mijn bloeddruk opnieuw te laten meten en aan de hand van de meting, gaan we kijken wat we verder doen. Is ie nog steeds zo hoog, dan moet ik maandag terug naar de gyn voor medicatie en anders is het even prima voor nu. Ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken, want ik ben nog net niet op de helft en het gezeur begint nu alweer, het is gewoon even een domper na mooi nieuws. Wat gaat er gebeuren als mijn bloeddruk te hoog blijft? Kan ik nog wel werken? Ik moet echt even die zorgen uit mijn hoofd, iemand tips? Misschien zijn er meiden die ook al ervaring hebben met een hoge bloeddruk vroeg in de zwangerschap?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en een hoge bloeddruk Empty Re: zwanger en een hoge bloeddruk

Bericht  Snoes wo 27 jun 2012 - 6:37

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet dat Puggle er ook last van had. Misschien dat zij je wel meer kan vertellen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en een hoge bloeddruk Empty Re: zwanger en een hoge bloeddruk

Bericht  L!ND@ wo 27 jun 2012 - 6:38

Ik denk dat ik dan even geduld moet hebben, die is veel te druk met haar mooie dochter Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en een hoge bloeddruk Empty Re: zwanger en een hoge bloeddruk

Bericht  Muis wo 27 jun 2012 - 7:16

Ik reageer van de week ook even. Had maandag een bloeddruk van 140/90 en hij is zelfs al hoger geweest en toch gaan ze er niks aan doen. Zit nu op mijn telefoon en dat is wat onhandig.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en een hoge bloeddruk Empty Re: zwanger en een hoge bloeddruk

Bericht  L!ND@ wo 27 jun 2012 - 7:34

Is het nog even afwachten voor ons muis! Ze willen mij anders aan de medicatie. We zullen zien...
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en een hoge bloeddruk Empty Re: zwanger en een hoge bloeddruk

Bericht  *Lookie* wo 27 jun 2012 - 7:45

Ik had ook een te hoge bloeddruk, 170/115 op z'n hoogst (was dus ook zwangerschapsvergiftiging) maar gelukkig pas redelijk op het laatst (vanaf ongeveer 34 weken).

Lijkt me echt vervelend als het al zo vroeg begint,maar wat je zegt: het kan inderdaad wel door de stress komen (gecondoleerd trouwens met je oom). Misschien even lekker dagje voor jezelf? Even een beautydagje (een spa ofzo), massage, lekker shoppen, bioscoop, lekker uit eten(misschien niet allemaal op een dag doen...). Gewoon even lekker wat afleiding. Hopen dat het helpt. Bij mij hielp rustig aan doen niet meer, maar hopelijk bij jou wel aangezien het wat vroeger in de zwangerschap is.

Succes, doe rustig aan, en ik duim voor je dat de bloeddruk weer wat zakt (want medicijnen doen ze toch niet zo snel?)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en een hoge bloeddruk Empty Re: zwanger en een hoge bloeddruk

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 7:45

Sterkte morgen met de begrafenis Linda!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en een hoge bloeddruk Empty Re: zwanger en een hoge bloeddruk

Bericht  L!ND@ wo 27 jun 2012 - 7:58

@ anniej Dank je wel!
@ Lookie Ze begon al echt over medicatie, omdat ze willen gaan stabiliseren. Komt denk ik ook doordat ik aan het eind van de vorige zwangerschap een onderdruk had van 130, al had ik geen zwangerschapsvergiftiging. Dat was echt een wonder, ik voelde me ook prima. Er is toen ingegrepen om HELPP te voorkomen. Ze denken nu ook dat mijn bloeddruk niet meer "laag" zal worden, omdat ie de vorige controle ook al licht verhoogd was. Ik kan nu niet meer dan afwachten en daar heb ik een hekel aan Sad
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en een hoge bloeddruk Empty Re: zwanger en een hoge bloeddruk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum