Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorlezen

+21
Twellie
Shopaholic
*Lookie*
Parel
CCC
Annie24
tweeling
NoMercy
Luce
studiebol
Liadan
MADDIE
SarahKey
Fearie
Supertalentje
Jezzie
Paper Crown
Sanne
Darius
Annemie
Muppetje
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Voorlezen - Pagina 2 Empty Re: Voorlezen

Bericht  CCC vr 1 feb 2013 - 8:07

Wij zijn begonnen met voorlezen toen N. 1.5 maand oud was...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen - Pagina 2 Empty Re: Voorlezen

Bericht  Parel vr 1 feb 2013 - 8:31

Ik doe het elke avond, al vanaf dat ze geboren is.
Ze luistert alleen nooit haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen - Pagina 2 Empty Re: Voorlezen

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 8:36

Ik vind het heerlijk om voor te lezen. Mijn oudste gaat er echt voor zitten en kan de verhaaltjes ook helemaal na vertellen. Mijn jongste leest al maanden achter elkaar hetzelfde boekje, een kartonboekje met 4 bladzijden met boerderijdieren, we lezen die iedere avond 3x achter elkaar en nog steeds schattert hij het uit. Ik heb al een keer een ander boekje geprobeerd, maar hij greep toch weer naar het boerderijboekje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen - Pagina 2 Empty Re: Voorlezen

Bericht  *Lookie* vr 1 feb 2013 - 8:36

Ik las al voor met 6 maanden ofzo, iig ruim voor het jaar. Hij vond het ook meteen al heel leuk, zat geboeid naar het boek te kijken. Een paar weekjes later ging hij zelf ook al met zn handjes naar de bladzijden om te voelen (er zaten voelgedeeltes in) en nog een paar weekjes later sloeg hij zelf de bladzijden al om. Als je denkt dat je kindje er interesse in heeft zou ik er zeker mee beginnen en niet wachten tot hij een jaar is geweest. Ook baby's kunnen boekjes heel boeiend vinden. Er zijn heel leuke babyboekjes met geluidjes, spiegeltjes, mooie kleurtjes... En inderdaad, de hele kleintjes vinden het alleen al fijn om lekker bij je te zitten en je stem te horen, en naar d emooie kleurtjes te kijken.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen - Pagina 2 Empty Re: Voorlezen

Bericht  Shopaholic vr 1 feb 2013 - 8:50

Ik begon er ook vrij vlot mee bij de oudste hoor, maar op een gegeven moment vond ze het toch naar mijn idee niet leuk, net zoals wat Rejoy zegt, ze begont echt boekjes op te eten.

Nu lees ik meerdere keren per dag samen met Y, om haar taalontwikkeling nog meer te stimuleren, omdat ze het nu meer begrijpt en snapt. Maar of het nou daadwerkelijk helpt. vind ik persoonlijk niet. Ik hoop dat ze de PSZ snel een plek heeft, want ze staat nu op 1 met haar VVE indicatie om daarheen te gaan, hopelijk merken dan alsnog snel resultaat.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen - Pagina 2 Empty Re: Voorlezen

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 23:44

Er zijn verschillende onderzoeken dat aantoont dat voorlezen zorgt voor een hogere woordenschat bij kinderen, dus als je t leuk vind gewoon doen!
Het is zelfs zo dat het op 4 jarige leeftijd zorgt voor een 3 dubbele woordenschat van de kinderen die worden voorgelezen.
In boeken staan veel woorden die je vaak in t dagelijks leven niet gebruikt, daarom is voorlezen belangrijk.
En als je kindje taalachterstand heeft is het dus extra belangrijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen - Pagina 2 Empty Re: Voorlezen

Bericht  Twellie za 2 feb 2013 - 1:12

De oudste vond dat vrij vroeg leuk, de jongste van veertien maanden vind er nog steeds niks aan. Die vind boekjes alleen maar leuk om uit elkaar te trekken en op te eten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen - Pagina 2 Empty Re: Voorlezen

Bericht  smooch za 2 feb 2013 - 3:47

Ik lees mijn dochter nu al voor. Ze is wel snel afgeleid, de ene keer kan ik het hele boekje uitlezen en een andere keer is het alleen plaatjes kijken of ze pakt het uit mijn handen smile
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen - Pagina 2 Empty Re: Voorlezen

Bericht  Roodkapje za 2 feb 2013 - 3:59

Wij lezen J. al voor sinds ze thuis is maar dat komt ook omdat ze natuurlijk nog wat kindjes boven zich heeft. We hebben een vast bedritueel, met zn allen op het grote kleed tussen de bedden van de meiden in zitten in een kring en voorlezen maar.
Toen kleine J. erbij kwam lag ze gewoon op schoot / of aan de borst en ik of man leest voor.

Nu grote zus M. kan lezen leest zij eerst een stuk uit een boek ( ongeveer 4/5 regels op het moment) en daarna lees ik / man nog een verhaal. Dan gaan ze naar bed. We hebben ook echt heel veel kinderboeken omdat wij lezen heel belangrijk vinden voor de kinderen. Ook het voorlezen, dat is toch weer net even dat stukje aandacht extra van pap en mam en geeft zo'n lekker huizelijk gevoel :P
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen - Pagina 2 Empty Re: Voorlezen

Bericht  Gympie za 2 feb 2013 - 4:51

Ik ben lid van Onze Taal en afgelopen maand stond er een artikel over voorlezen in. Ook wat het effect is op kinderen. Mocht je of iemand het interessant vinden, wil ik het best inscannen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen - Pagina 2 Empty Re: Voorlezen

Bericht  Parisienne za 2 feb 2013 - 4:56

Wij lezen ook al voor vanaf dat N. een paar maanden oud was. Het werd direct onderdeel van het bedritueel. Ik deed het heel interactief, liet haar meedenken en aanwijzen als ik merkte dat haar aandacht minder werd.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen - Pagina 2 Empty Re: Voorlezen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum