Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

écht voorlezen

+11
Teddyaapje
Flower_L
PiP
Printje
meisje
Coco
kwak
Viva
Susan
Annie24
Liadan
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

écht voorlezen Empty écht voorlezen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 8:09

wanneer is jullie kindje echt gaan luisteren naar voorleesverhaaltjes? Wij lezen heel veel samen (dwz dat dochter dingen aanwijst en 'die' roept en ik benoem wat ze aanwijst). Gisteren heb ik een poging gedaan tot een echt verhaaltje voorlezen, maar dat lukte nog niet. Ze kreeg niets van het verhaaltje mee en was hard aan het gillen dat ze een vis op de pagina zag.

Ben benieuwd wanneer ik weer opnieuw een realistische poging tot voorlezen kan gaan doen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Liadan di 10 apr 2012 - 8:11

Yara was ongeveer 1,5 jaar toen ze naar een eenvoudig verhaaltje bleef luisteren. Dat waren de boekjes van Gonnie en Gijsje.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 8:12

Rejoy. schreef:wanneer is jullie kindje echt gaan luisteren naar voorleesverhaaltjes? Wij lezen heel veel samen (dwz dat dochter dingen aanwijst en 'die' roept en ik benoem wat ze aanwijst). Gisteren heb ik een poging gedaan tot een echt verhaaltje voorlezen, maar dat lukte nog niet. Ze kreeg niets van het verhaaltje mee en was hard aan het gillen dat ze een vis op de pagina zag.

Ben benieuwd wanneer ik weer opnieuw een realistische poging tot voorlezen kan gaan doen

Haha, daar moest ik om lachen!

Verder weet ik het niet. Ik lees dochter nu ook elke avond voor, maar die begrijpt er voorlopig nog niets van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Annie24 di 10 apr 2012 - 8:12

Hmmm dan hebben we hier nog even te gaan dus Sad

Gister al een poging gedaan te kleuren met Y. Maar die vond het leuker de kleurpotloden op te eten ipv er mee te kleuren laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Susan di 10 apr 2012 - 8:13

Yrsa heeft nog steeds weinig geduld. Ik zing vaker liedjes, dat pikt ze wel heel goed op, ze kent al heel veel liedjes uit haar hoofd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Viva di 10 apr 2012 - 8:14

Phoe, geen idee hoe oud onze dochter was. Wij lezen haar al best lang voor, voor het slapengaan.
Maar hoe oud ze was, geen idee.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Liadan di 10 apr 2012 - 8:15

Annie24 schreef:

Gister al een poging gedaan te kleuren met Y. Maar die vond het leuker de kleurpotloden op te eten ipv er mee te kleuren laughcry
Dat heb ik hier van de week ook geprobeerd, hij stak de potloden ook alleen maar in zijn mond Laughing , zal ook nog wel een tijd duren voordat dat gaat lukken...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  kwak di 10 apr 2012 - 8:15

D. wou gister dat ik een boekje voor las, na 4 bladzijdes was ze het zat maar vandaag kwam ze weer met een boekje en moest mama weer voorlezen, dit maal was op 1 bladzijde na het boekje uit.
ik lees D. nijntje voor.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Coco di 10 apr 2012 - 8:15

Annie24 schreef:Hmmm dan hebben we hier nog even te gaan dus Sad

Gister al een poging gedaan te kleuren met Y. Maar die vond het leuker de kleurpotloden op te eten ipv er mee te kleuren écht voorlezen 394967



Haha hier vinden ze het reuze interessant om de potloden in sloten af te breken. écht voorlezen 394967
Boekjes als Dikkie Dik luisteren ze nu wel echt naar, maar zoals die 2 minuten verhaaltjes voor het slapen gaan lukte vorige maand nog niet echt. Ik denk dat ik donderdag weer eens een poging ga wagen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Susan di 10 apr 2012 - 8:16

Samen kleuren is wel een succes. Samen met Ezra kleuren alleen niet zo, dan wil ze alles voor zichzelf houden en eindigt zonder stiften en met het tekenblok in haar armen aan de andere kant van de kamer zodat hij er niet aan kan komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  meisje di 10 apr 2012 - 8:18

Ik lees hier nu in boek met allemaal korte verhaaltjes. 365 olifantenverhaaltjes. Ik vind het boek helemaal niet zo leuk, maar S. wel.

Ook lezen we beneden geregeld in de boeken uit mijn boekenkast (dit zijn prentenboeken)

Ik denk dat ze ongeveer 1.5jaar was toen ze steeds langer begon te luisteren.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 8:18

Nijntje boekjes gingen al heel snel goed hier, bij mijn zoontje las ik met 1,5 jaar elke avond 3 boekjes voor en hij luisterde dan heel aandachtig. Dochter heeft wat minder geduld maar 1 boekje ging toch meestal wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Annie24 di 10 apr 2012 - 8:19

Susan schreef:Samen kleuren is wel een succes. Samen met Ezra kleuren alleen niet zo, dan wil ze alles voor zichzelf houden en eindigt zonder stiften en met het tekenblok in haar armen aan de andere kant van de kamer zodat hij er niet aan kan komen.

Moet hier stiekem een beetje om lachen, zie het al helemaal voor me Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 8:19

kleuren doet ze hier al wel heel lang, leukste vindt ze dat om het samen te doen. Ze krast nu ook niet meer, maar ze kleurt heel gericht de figuren.

Misschien echt afhankelijk van waar de interesses liggen en hoe het karakter van je kind is.



En die vis was inderdaad wel grappig: mama, vis 'ja, een oranje vis'. Mama, vis, die, mama, vis, mamama,vis, MAMA! VIS! 'ja, meid, ik zie 'm' (10 seconden stil) OOOOOH, VIS, mama, die! VIS, MAMA, VIS! (gaat ze op haar knieëen zitten en gaat ze met haar gezicht voor mijn gezicht hangen: MAMA, VIS!

Was me dus niet ontgaan dat er een vis op de pagina stond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 8:22

Rejoy. schreef:



En die vis was inderdaad wel grappig: mama, vis 'ja, een oranje vis'. Mama, vis, die, mama, vis, mamama,vis, MAMA! VIS! 'ja, meid, ik zie 'm' (10 seconden stil) OOOOOH, VIS, mama, die! VIS, MAMA, VIS! (gaat ze op haar knieëen zitten en gaat ze met haar gezicht voor mijn gezicht hangen: MAMA, VIS!

Was me dus niet ontgaan dat er een vis op de pagina stond.

Very Happy HAHAHA, geweldig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Annie24 di 10 apr 2012 - 8:22

@Rejoy; Y. zijn interesses liggen overduidelijk bij eten op dit moment Laughing Hij kan 4 woorden zeggen: papa, mama, Kija (onze hond heet Kira) en eteeeeeeee Laughing

Dat van die vis klinkt zó schattig! I love you Volgende keer maar stiekem filmen smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Coco di 10 apr 2012 - 8:23

Susan schreef:Samen kleuren is wel een succes. Samen met Ezra kleuren alleen niet zo, dan wil ze alles voor zichzelf houden en eindigt zonder stiften en met het tekenblok in haar armen aan de andere kant van de kamer zodat hij er niet aan kan komen.

Zo herkenbaar! Alle potloden, MIJ! Alle kleurboeken, MIJ!, alle lege tekenblaadjes, MIJ! En dan met 2 kokertjes potloden, kleurboek, wat losse blaadjes en niet te vergeten I zijn carskleurboek onder de armen gaat ze in een hoekje zitten en schuift de salontafel er voor. En dan vanachter de tafel steeds vragen of hij carsboek wil, en dan snel terugpakken, NEE MIJ!

Oh, en stampen en krijsen als ze halverwege de boel uit handen laat vallen. Twisted Evil
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Printje di 10 apr 2012 - 8:23

R kan eigenlijk al een hele tijd goed luisteren naar een verhaaltje maar er zijn ook dagen bij dat hij alleen maar gek ligt te doen, rare geluidjes maakt en ons aan het lachen maakt door zich te verstoppen onder de dekens... meestal heb ik zijn aandacht dus goed maar soms.. wanneer ik dan stop met het verhaaltje is het ook weer niet goed en wil hij dan ik doorga met lezen.


Overigens is het hier echt al weken aan 1 stuk hetzelfde verhaaltje...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 8:24

Annie24 schreef:@Rejoy; Y. zijn interesses liggen overduidelijk bij eten op dit moment Laughing Hij kan 4 woorden zeggen: papa, mama, Kija (onze hond heet Kira) en eteeeeeeee Laughing

Dat van die vis klinkt zó schattig! I love you Volgende keer maar stiekem filmen écht voorlezen 561177

haha, lijkt onze dochter wel, 1e paasdag gingen we naar mijn schoonouders, rijden we daar de straat in, zegt ze: opaaa, omaaa,zin innnn! ETEEEE

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  PiP di 10 apr 2012 - 8:28

Volgens mij was F anderhalf dat ik haar wel eens voorlas uit een boekje van Bobbi.
Sinds ze met een jaar en 9 maand een groot bed kreeg lezen we haar elke avond voor.
Ik hoor wel van meer dat F het voorlezen erg interesant vindt. Haar nichtje van 5 maand ouder vindt het ook niks aan.

Nu hebben we een boek van Woezel en Pip, 2 van Bobbi en Kikker & vriendjes waar ik uit voorlees.

Als ik klaar ben ben lezen, gaat ze zelf nog lezen en heeft ze heeelee verhalen en af en toe komt er een juist woord in voor Laughing

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Flower_L di 10 apr 2012 - 8:36

boekje kiezen met een moeilijk uit te spreken dier in de hoofdrol? écht voorlezen 561177

bij L. is het ook nog geen succes. Wil wanneer hij twee is, consequent elke avond een poging wagen. Nu doen we het zo nu en dan...geen vast moment, en ook niet dagelijks. In 1 boekje kust hij telkens de vogel op de enalaatste pagina, en in een ander boekje zoekt hij de hond op en kijkt dan naar mij...dan is het de bedoeling dat ik ga blaffen en dan ligt hij in een deuk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Teddyaapje di 10 apr 2012 - 8:45

Ik lees sinds een maand of 2 elke avond een kort verhaaltje voor als hij naar bed gaat. Ik leg hem dan helemaal klaar om te gaan slapen in zn ledikantje. Ik ga op de grond, met mn rug tegen de commode zitten waardoor ik een halve meter van de zijkant van de ledikant afzit.

Ik lees het verhaaltje voor (een heel leuk boek, ooit bij de aldi meegenomen) en word ondertussen bekogeld door knuffels en er wordt vaak volop doorheen gebrabbeld maar dat maakt me niet zoveel uit. Als t verhaaltje is afgelopen geeft hij me kusjes door de spijlen van zn bed (soms wil hij door elk gat een kusje, super schattig) en daarna gaat hij slapen.

Wanneer hij echt gaat luisteren weet ik niet maar ik vind t een heerlijk momentje!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 9:02

De oudste vond het leuk vanaf ongeveer 1,5 denk ik. Daarvoor werden boekjes opgegeten op door de kamer gegooid écht voorlezen 394967. Nu kan ze er geen genoeg van krijgen (met name Jip en Janneke).

De jongste vindt het al een tijdje leuk. Die komt ook echt aan met een boekje, kruipt op schoot en zegt 'lezen!'. Maar qua verhaal stelt het niet zo veel voor hoor, of maar voor beperkte tijd en bladzijdes.

Ken je de boekjes van Kimio, Rejoy? Die waren bij beiden direct favoriet hier, omdat ze heel goed aansluiten bij de belevingswereld van dreumesen en peuters (zijn ook door logopedisten geschreven). Geen moeilijke verhaallijnen, maar gewoon een verhaaltje over een dreumes die met zijn moeder naar opa en oma fietst bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Twellie di 10 apr 2012 - 9:56

Dat vindt ze pas sinds kort leuk als ik het doe, op de opvang schijnt het al langer voor haar het hoogtepunt van de dag te zijn.

Ik lees trouwens zelden letterlijk voor, ik verzin er vaak wat bij dat zij grappig vindt en stel haar tussendoor vragen. Woorden die ze niet kent, vervang ik door woorden die ze wel snapt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Teddyaapje di 10 apr 2012 - 10:12

@ Tuinstoel, is het niet juist goed voor de woordenschat om die woorden wel te gebruiken en dan uit te leggen wat het betekent?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum