Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorlezen

+21
Twellie
Shopaholic
*Lookie*
Parel
CCC
Annie24
tweeling
NoMercy
Luce
studiebol
Liadan
MADDIE
SarahKey
Fearie
Supertalentje
Jezzie
Paper Crown
Sanne
Darius
Annemie
Muppetje
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Voorlezen Empty Voorlezen

Bericht  Muppetje vr 1 feb 2013 - 3:38

Wanneer begin je ermee? Ik kan niet wachten namelijk, lijkt me heerlijk. Maar vindt hij het ook al leuk? En waar begin je mee?.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Annemie vr 1 feb 2013 - 3:44

Wij zijn er pas met 1,5 mee begonnen, daarvoor snapte hij er nog niks van en luisterde hij ook niet.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 3:45

Nu al, gewoon lekker bij je opschoot nemen en een boekje pakken met sprekende platen en korte teksten. Het is heel goed voor de taalontwikkeling om elkedag voor te lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 3:46

Annemie schreef:Wij zijn er pas met 1,5 mee begonnen, daarvoor snapte hij er nog niks van en luisterde hij ook niet.

Hoezo luisterde hij niet? Dat hij niet bij je blijft zitten wil niet zeggen dat hij niet luistert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Muppetje vr 1 feb 2013 - 3:46

Annemie schreef:Wij zijn er pas met 1,5 mee begonnen, daarvoor snapte hij er nog niks van en luisterde hij ook niet.

hij vindt het heerlijk als ik praat en luistert dan ook heel aandachtig. daarom dacht ik eraan

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Muppetje vr 1 feb 2013 - 3:47

Ponyo schreef:Nu al, gewoon lekker bij je opschoot nemen en een boekje pakken met sprekende platen en korte teksten. Het is heel goed voor de taalontwikkeling om elkedag voor te lezen.
ja toch? Ga het gewoon eens proberen

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 3:49

Muppetje schreef:
Ponyo schreef:Nu al, gewoon lekker bij je opschoot nemen en een boekje pakken met sprekende platen en korte teksten. Het is heel goed voor de taalontwikkeling om elkedag voor te lezen.
ja toch? Ga het gewoon eens proberen

Ja tuurlijk! Helemaal als hij graag naar je luistert, ik lees mijn dochter ook voor vanaf 6 maanden, ze vind het heel leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Darius vr 1 feb 2013 - 4:02

L vond het echt leuk vanaf 1,9 jaar. Daarvoor vond hij alleen boeken van voertuigen leuk. P vindt het al leuk van begin af aan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 4:10

Met A. "lees" ik boeken met woordjes. Dus een boerderij boek bijvoorbeeld waar ze woorden mee kunnen oefenen en ik bedenk er dan zelf een verhaaltje bij en benoem vervolgens de grote dingen zoals het huis, de auto, de tractor, de koe etc etc. Dat doe ik al vanaf de 3 maanden ongeveer.
En als ik H. voorlees `s avonds dan kruipt hij meestal rond, hij blijft dan niet zitten.
En H. leest hem heel erg veel voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Sanne vr 1 feb 2013 - 4:30

Ik lees mijn dochter al voor vanaf de geboorte, eerst sprookjes en jip en Janneke, toen ging het om het luisteren naar mijn stem. Nu lees ik boekjes waar ze wat aan heeft en die ze niet kapot kan scheuren, dus van karton. Vooral boeken met flapjes zijn favoriet, ik vind het ook echt wonderlijk om te zien hoe snel ze het door heeft. Welk boek ik ook pak, ze weet waar de flapjes, piepjes, zachte aanraakdingen etc. zitten, heel leuk om te zien.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Paper Crown vr 1 feb 2013 - 4:36

Hmm, ik persoonlijk zou nog niet voorlezen. Ik zou vooral heeeeel veel tegen hem
praten en pas als hij 1+ is gaan lezen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Annemie vr 1 feb 2013 - 4:39

Ponyo schreef:
Annemie schreef:Wij zijn er pas met 1,5 mee begonnen, daarvoor snapte hij er nog niks van en luisterde hij ook niet.

Hoezo luisterde hij niet? Dat hij niet bij je blijft zitten wil niet zeggen dat hij niet luistert.

Hij was dan vooral met andere dingen bezig. Ik praatte liever zo tegen hem, dan dat ik echt voorlas. Ik denk dat het qua taalontwikkeling niet uitmaakt. Hij praatte al met 8 maanden
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Jezzie vr 1 feb 2013 - 4:55

Ik lees mijn dochter sinds twee weken voor voordat ze 's avonds gaat slapen. Heb en stoel op haar kamertje staan waarin we gaan zitten. Ik heb een paar kartonnen boekjes waaruit ik voorlees en een groot boek van dikkie dik. Die vindt ze prachtig, ze zit heerlijk tegen me aan en gaat met haar handen over de plaatjes.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Supertalentje vr 1 feb 2013 - 4:57

Ik lees voor sinds hij een maand of 3 is, 'lekker' samen op schoot. Hij hoort me vast wel, maar kruipt alle kanten op en wil graag bladzijdes scheuren en in de boekjes bijten.

Als hij heel druk heeft gespeeld, moe is en eigenlijk naar bed moet snapt hij er niks van als hij 'in speelmodus' naar bed moet. Ik gebruik het dus om hem even wat rustiger te maken en uit de speelmodus te halen. Wat drinken erbij en even 2 min samen zitten.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Fearie vr 1 feb 2013 - 5:27

Wij zijn met 9 maanden begonnen, als onderdeel van het gaan slapen-ritueel zeg maar. Toen had D er wel aandacht voor, nu wil hij niet meer op schoot zitten. Maar ik maak het verhaaltje wel altijd af, daarna gaat hij naar bed.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 6:07

ik vond voorlezen op deze leeftijd bij de pudste geen ruk aan, ze was vooral bezig met het boekje opeten weggooien of in mijn neus peuteren. Ik was liever met haar aan het kroelen of liedjes zingen met bewegingen. Boekjes kijken/lezen met de jongste vind ik nu wel leuk. Die is ten minste geïnteresseerd in het boekje en zit wat rustiger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  SarahKey vr 1 feb 2013 - 6:30

Ik begon vanaf dat S een week oud was voor te lezen. Jip en Janneke, en daar lees ik nog uit voor LaughingI love you
In het begin bleef hij, natuurlijk, nog rustig naast me liggen en lag altijd heerlijk te luisteren.
Daarna een tijd dat hij zich meteen omdraaide en het boek wou pakken.
Weer later ging hij gewoon bovenop het boek zitten.
En nu luisterd hij wel, maar wel tijdens het spelen❤
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  MADDIE vr 1 feb 2013 - 7:02

Ik lees af en toe een boekje voor, maar ze heeft er nog niet heel veel geduld voor. Ben wel vandaag naar de bibliotheek geweest en nu is ze daar ld. Daar kreeg ik een uitnodiging voor en je kreeg ook een leuk koffertje met een paar boekjes. Erg leuk smile
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Liadan vr 1 feb 2013 - 7:05

K ian zat er vanaf zijn geboorte bij als ik Y ara voor las. Er is een tijdje geweest dat hij geen geduld had om te blijven zitten, maar dan las ik verder met Y ara. Nu kan hij geen genoeg krijgen van boekjes lezen, vooral de Gonnie en Gijsje boeken en Nijntje boeken zijn populair op het moment. Hij pakt de boekjes ook regelmatig zelf uit de kast en komt het dan bij mij brengen of gaat er zelf mee op de bank zitten om ze door te bladeren.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  studiebol vr 1 feb 2013 - 7:11

Voor het slapen gaan lees ik altlijd voor, meisjes staan dan in hun bedje en ik zit aan het voeteneind zo op die manier kunnen ze allebei de plaatjes bekijken en dan luisteren ze ook.

Overdag komen ze soms wel eens met een boekje aan zetten, daar lees ik dan wel is uit voor maar dat zij hele korte verhaaltjes uit die kartonnen boekjes.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Luce vr 1 feb 2013 - 7:14

Geloof vanaf een jaar of 1,5 dat wij zijn begonnen. Daarvoor vond ik het ook nogal zinloos smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  NoMercy vr 1 feb 2013 - 7:23

Denk dat het heel erg per kind verschilt. Het ene kind vind het wel meteen leuk, de ander niet. Wij zijn hier begonnen met een maand of 6 denk ik, mede omdat ik het zelf heel leuk vind om (voor) te lezen. Gelukkig houdt zoon ook van lezen, er worden hier wel 3/4 boekjes per dag gelezen.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  tweeling vr 1 feb 2013 - 7:25

Ik lees nu nog niet voor, vind het nog een beetje vroeg. Ik praat wel veel tegen haar maar ik zie mezelf nog niet naast een baby van 4 maanden zitten om voor te lezen Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Annie24 vr 1 feb 2013 - 7:27

Hier nog steeds niet. Y. rukt alleen het boekje uit mijn handen en gaat als een gek aan de pagina's trekken laughcry Ik lees overdag wel voor Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  SarahKey vr 1 feb 2013 - 8:05

tweeling schreef:Ik lees nu nog niet voor, vind het nog een beetje vroeg. Ik praat wel veel tegen haar maar ik zie mezelf nog niet naast een baby van 4 maanden zitten om voor te lezen Laughing

Probeer gewoon eens uit Voorlezen 561177 Op een gegeven moment merk je dat ze echt wel luisteren. En later gaan reageren op de verhaaltjes. (of mee proberen te doen in de vorm van gillen haha)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorlezen Empty Re: Voorlezen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum