Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zelf eten

+3
studiebol
Aimee
_Lana_
7 plaatsers

Ga naar beneden

Zelf eten Empty Zelf eten

Bericht  _Lana_ do 31 jan 2013 - 22:56

Laten jullie je kindjes zelf eten? En vanaf wanneer? Uitgezonderd van de kindjes die volgens Rapley eten natuurlijk.
Eten jullie kindjes dan met de handjes of met een vorkje?
En snij je het eten in stukjes?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf eten Empty Re: Zelf eten

Bericht  Aimee do 31 jan 2013 - 23:00

Luuk eet niet echt volgens Rapley, maar eet wel al vanaf zo'n 6 maanden wat dingen zelf. Op het moment eet hij zelf zijn boterham, vlees en aardappels. Groente en fruit voer ik hem met een lepel, anders eet hij het niet. Pasta mag hij soms zelf eten, dat ligt er aan hoe vies hij mag worden Wink Zelf eten met een lepel of vorkje lukt nog niet goed.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  studiebol do 31 jan 2013 - 23:02

Ik heb geen keuze ik mag ze niet voeren Zelf eten 561177

Maar ze eten graag zelf, ik prik soms wat aan de vork dan pakken ze de vork en stoppen ze het wel in hun mond, maar tegenwoordig halen ze het geen wat op de vork zit er vanaf en stoppen het dan in hun mond. Soms leg ik ook wel gewoon is wat op het blad van de kinderstoel en eten ze het ook wel.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Star007 do 31 jan 2013 - 23:09

Brood eet ze sinds een maand of 9 met haar handen. Ik doe dan 2 boterhammen op elkaar ( met beleg ertussen) en snij dat in 4 stukken. Als ze 1 boterham eet, dan dubbelklappen en in 2 stukken snijden.

Fruit eet ze met haar handjes. Peer, appel of mango snij ik meestal in stukjes of reepjes en banaan breek ik doormidden en geef ik zo in de hand.

Avondeten geven wij meestal, al geef ik haar wel eens de lepel in de hand en dan houd ik het bakje vast ( anders lig dat binnen 2 seconden op de grond) Ze schept dan zelf het eten op haar lepeltje. Soms heb ik geen tijd of zin in geknoei en dan geef ik het dus zelf. Het eerste geniet de voorkeur van mevrouw Laughing. Maar ik moet nog steeds op zoek naar een bakje met zuignap, zodat ik het bakje vast kan zetten aan het blad van de kinderstoel. Avondeten ( uitzondering van een frietje ofzo) laat ik haar niet met de handen eten. Dat vind ik niet logisch, aangezien ze toch moet leren avondeten met bestek te eten, waarom dan eerst met de handen aanleren.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Steep do 31 jan 2013 - 23:13

R eet met het oefenbestek van de kruidvat. Gaat heel goed! Ik prak alles wel door elkaar zodat het ook goed op de vork/lepel blijft liggen. Soms geef ik 'm een hapje tussendoor (als hij aan het ouwenhoeren is) en dat vind hij prima. Brood en banaan datt eet hij uit het vuistje. De overige fruitsoorten niet, dan worden zijn handjes vies en dat vind hij niet leuk..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Limburg85 do 31 jan 2013 - 23:45

Hier eet hij zelf anders eet hij niet.
Avondeten moet hij met z'n vork eten (we maken er een prak van) anders zetten we het bordje weg, brood eet hij met z'n handen, dubbel gevouwen en dan in 2 stukken (vroeger wel kleinere stukken) en fruit eet hij met een vork uitgezonderd een banaan en druiven of ik moet alles door elkaar hebben gegooid dan die ook met vork.

Laatst aangepast door Limburg85 op do 31 jan 2013 - 23:47; in totaal 1 keer bewerkt
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pien do 31 jan 2013 - 23:46

Er was een moment, volgens mij rond de 10maanden, dat e ineens niet meer gevoerd wou worden. We hebben haar toen zelf laten eten met vork/ lepel/ handen. Nu eet ze keurig en zelfs bijna zonder te knoeien netjes met bestek.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven