Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer zelf eten en drinken?

+4
loesje
Coco
Darius
Flower_L
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  Flower_L di 29 nov 2011 - 20:06

Wanneer kinden jullie kindjes enigszins zelfstandig met vork en of lepel eten?
En goed uit normale bekee drinken?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Re: Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 20:37

vork en lepel nog niet, ze probeert het wel iedere keer, maar dan legt ze het eten met de hand op de lepel en als ze het in haar mond wil doen draait ze de lepel waardoor het eraf valt.

Haar brood eet ze een keer dubbel gevouwen, dus daar gebruiken we geen bestek bij.

Zelf uit een normale beker drinken doen we denk ik al wel een maand of 2. Ze krijgt dan een kwart in de beker en meestal gaat het goed. Soms kiept ze de beker al als ie nog niet aan haar mond staat en dan giet ze alles recht haar shirtje in.

Ze is 15 mnd trouwens.


Laatst aangepast door Rejoy. op di 29 nov 2011 - 20:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Re: Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 20:38

Senna was rond de 14 a 15 maanden toen ze zelfstandig met een lepel en vork begon te eten. Met 10 maanden dronk ze uit een gewone beker in de kinderstoel, daarnaast dronk ze uit een rietjesbeker. Mara is 20 maanden en kan nog niet met een lepel en een vork eten, ben allang blij dat ze eet en geen sonde voeding meer heeft. Ze drink uit een flesje van difrax en sinds vorige week kan ze ook uit een rietje drinken, dus drinkt ze pakjes roosvicee of melk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Re: Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  Darius di 29 nov 2011 - 20:40

Laurens at vanaf 6 maanden al zelf met een vork zijn boterham. Wij prikten dan het brood eraan en hij pakte de vork en at het brood op. Hij had een hekel aan vieze handen....
Maar sinds dat hij 1,5 jaar is eet hij echt zelf met een vork of met een lepel, gaat prima. Drinken uit een gewone beker kon hij ook al wel sinds hij 9 maanden was ofzo, maar dan moest ik altijd de beker vasthouden. Sinds hij 2 jaar en drie maanden is, durf ik hem ook nu gewoon zelf die beker te geven, en dan gaat het 9 van de 10 keer goed, dus zonder te knoeien.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Re: Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  Coco di 29 nov 2011 - 20:53

Beiden eten sinds een maand of 8-9 brood van een vork. Warme maaltijd eten ze sinds 14 maand zelf met een lepel of vork, afhankelijk van wat de pot schaft.
Drinken uit een beker kunnen ze eigenlijk al heel lang, hoelang precies weet ik niet meer, maar ze vinden het veel leuker om het opzettelijk over hunzelf te gooien, dus dat mogen ze momenteel alleen voordat ze in bad gaan. Doe er meestal 1/2 in.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Re: Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  loesje di 29 nov 2011 - 21:13

alex kan uit een normale beker drinken maar hij kan nog niet met een vork of lepel zelf eten.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Re: Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:15

Bij Mas is het waardeloos op een gewone beker te geven, hij gooit het altijd zijn nek in. Heb het al zovaak geprobeerd.
Al eet hij al wel een tijd zelf met een vork of een lepel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Re: Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:17

Vanaf 6 maanden zijn we het al gaan oefenen ( alles ). En met een jaar at hij redelijk goed zelfstandig en dronk hij goed uit een beker.
Nu doet hij alles zelf en mogen we hem nergens meer bij helpen smile Drinken doet hij eigenlijk zoveel mogelijk uit een normale beker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Re: Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  Linda di 29 nov 2011 - 21:24

Ik merk dat mijn dochter er nu steeds meer behoefte aan heeft om met bestek te eten. Dus we zijn daar rustig aan mee begonnen. Soms vind ze d'r vork interessanter dan het eten, dan eet ze niks. Dan gaat het bestek weg en eet ze weer gewoon met d'r handjes.

Geen idee meer wanneer we met een bekertje zijn begonnen. Het was vrij vroeg, aangezien ze niet uit een fles drinkt. Dat ging ook vrij vlot goed. Maar alleen als wij het bekertje beet houden. Sinds deze week heeft ze 2 bekertjes in bad liggen en kan ze zelf tijdens het badderen goed oefenen (ik doe dan uiteraard geen zeep/olie in het bad :P ).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Re: Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  Parisienne di 29 nov 2011 - 22:39

Drinken uit een beker kan N. wel, maar nog niet helemaal zelf. Ze neemt een paar slokken, daarna knoeit ze per ongeluk wat op haar shirt, waarna ze met haar handje in de beker gaat spelen. Ik help haar dus nog met drinken of ze krijgt er een rietje in.

Eten kan N. al wel vaak met vork/lepel. Stukjes brood prikken lukt aardig. Iets op haar lepel scheppen lukt nog niet en haar lepel op de goede manier naar haar mond brengen ook niet. Brood eet N. ook vaak dubbelgevouwen, zo uit haar hand. Dan eet ze meer dan dat ik haar stukjes 'voer'.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Re: Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  Flower_L di 29 nov 2011 - 23:24

L eet, brood zonder bestek. Avondeten mag hij zelf proberen, om te oefenen. Gaat nog niet altijd even soepeltjes, dus vaak helpen wij of eet hij met handjes. Drinken thuis uit beker en als we op visite oid zijn rietjesbeker

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Re: Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  Flemy wo 30 nov 2011 - 2:06

De jongste eet sinds kort, ongeveer rond haar 1e verjaardag, helemaal zelf met een vork of lepel. Eten prikken kan ze er nog niet mee, maar wel 'scheppen'. Het meeste pakt ze dan ook nog wel met haar hand, maar ze vindt het wel heel leuk om ook een bestekje te mogen.
Drinken uit een beker kan ze al een lang poosje zelf, maar ik hou nog wel altijd de beker vast zodat ze 'm niet weg gooit als ze klaar is en dus alles door de woonkamer vliegt Very Happy
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Re: Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  Annemie wo 30 nov 2011 - 8:33

Mijn zoontje drinkt sinds ongeveer 2 maanden zelf uit een rietjesbeker, met vork en lepel eten kan hij niet.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelf eten en drinken? Empty Re: Wanneer zelf eten en drinken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum