Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met de auto naar Parijs

+9
psv-forever
flower
LieveSterre
TukTuk
Summerlovin
Inge
Poisongirl
Minx
Arwyn
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Met de auto naar Parijs

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 21:22

Mijn vriend en ik zijn volgende maand 4 jaar samen en willen dan een weekendje naar Parijs toe. Is het aan te raden met de auto te gaan, of kunnen we beter de Thalys pakken? Wat zijn do's en dont's?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 21:25

Storm schreef:Mijn vriend en ik zijn volgende maand 4 jaar samen en willen dan een weekendje naar Parijs toe. Is het aan te raden met de auto te gaan, of kunnen we beter de Thalys pakken? Wat zijn do's en dont's?

Kan jij rijden? Als jij kan rijden is het goed te doen, maar als je vriend in zijn eentje moet karren is het best een stukje. Ik heb het wel eens met een vriendin gedaan, we reden om de beurt en ieder een uurtje en na 5 waren we er! Pas wel op in Parijs, ze rijden daar niet zoals hier in NL. Ze komen van alle hoeken en gaten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Arwyn ma 10 jan 2011 - 21:45

Als je lekker rustig wil doen, is de trein wel fijn. Hangt er ook net vanaf waar je hotel zit.
Wij zijn wel een keer met de auto geweest, maar kwamen toen vanaf Normandië. Onze camping zat aan de rand van de stad, daarvoor hoefden we eigenlijk alleen over de rondweg en dat was al super druk en heel goed uitkijken. Als je hotel in het centrum zit, weet ik niet of dat leuk rijden is, haha. Wij konden vanaf onze camping met het OV de stad in en dat vond ik zelf wel handig!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Minx di 11 jan 2011 - 1:48

Wij zijn een paar weken terug in parijs geweest met de auto. We hadden een hotel met parkeerplaats. En in parijs verder alles met de RER/metro gedaan. alleen moet je er wel rekening mee houden dat parkeren erg duur is. Nu hadden wij een goedkoop hotel waar je ook goedkoop kon parkeren. Het was erg simpel, maar wel iedere dag schone handdoeken en vrij dicht bij een station.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 2:10

Parkeren is idd onwijs duur, en ze rijden als gekken in Parijs. Mij niet gezien. Binnen Parijs gebruik je de auto toch niet meer, de metro is veel goedkoper en sneller. Geloof dat je voor 20 euro 3 dagen onbeperkt met de metro kan. Als je precies 3 maanden van te voren via NS Hispeed tickets boekt voor de Thalys ben je het goedkoopst uit. Wij betaalden 25 euro pp heen en 35 euro pp terug. Oftewel, ik ga liever met de Thalys.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 3:28

CKC schreef:
Storm schreef:Mijn vriend en ik zijn volgende maand 4 jaar samen en willen dan een weekendje naar Parijs toe. Is het aan te raden met de auto te gaan, of kunnen we beter de Thalys pakken? Wat zijn do's en dont's?

Kan jij rijden? Als jij kan rijden is het goed te doen, maar als je vriend in zijn eentje moet karren is het best een stukje. Ik heb het wel eens met een vriendin gedaan, we reden om de beurt en ieder een uurtje en na 5 waren we er! Pas wel op in Parijs, ze rijden daar niet zoals hier in NL. Ze komen van alle hoeken en gaten!

Dat valt toch wel mee?
Mijn vriend is alleen naar Lloret gereden.
Daarvan heb ik 2 uurtjes gereden.
Hij dus de overige 12 uur...

Met de auto is goed te doen hoor, Storm.
Moet alleen even kijken wat goedkoper is en wat jullie zelf fijner vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Poisongirl di 11 jan 2011 - 3:43

PrinsesBo schreef:
CKC schreef:
Storm schreef:Mijn vriend en ik zijn volgende maand 4 jaar samen en willen dan een weekendje naar Parijs toe. Is het aan te raden met de auto te gaan, of kunnen we beter de Thalys pakken? Wat zijn do's en dont's?

Kan jij rijden? Als jij kan rijden is het goed te doen, maar als je vriend in zijn eentje moet karren is het best een stukje. Ik heb het wel eens met een vriendin gedaan, we reden om de beurt en ieder een uurtje en na 5 waren we er! Pas wel op in Parijs, ze rijden daar niet zoals hier in NL. Ze komen van alle hoeken en gaten!

Dat valt toch wel mee?
Mijn vriend is alleen naar Lloret gereden.
Daarvan heb ik 2 uurtjes gereden.
Hij dus de overige 12 uur...

Met de auto is goed te doen hoor, Storm.
Moet alleen even kijken wat goedkoper is en wat jullie zelf fijner vinden.

Ik sluit me hierbij aan. Wij zijn ook met de auto naar Parijs geweest. Ik heb een uurtje gereden en mijn man de overige 4 uurtjes. Geen probleem hoor! Wij hadden wel een hotelletje in een buitenwijk maar met de metro waren we zo in het centrum! Volgende keer zouden we zo weer daar heen rijden. Ze rijden alleen wel als gekken inderdaad.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 3:59

Poisongirl schreef:
PrinsesBo schreef:
CKC schreef:
Storm schreef:Mijn vriend en ik zijn volgende maand 4 jaar samen en willen dan een weekendje naar Parijs toe. Is het aan te raden met de auto te gaan, of kunnen we beter de Thalys pakken? Wat zijn do's en dont's?

Kan jij rijden? Als jij kan rijden is het goed te doen, maar als je vriend in zijn eentje moet karren is het best een stukje. Ik heb het wel eens met een vriendin gedaan, we reden om de beurt en ieder een uurtje en na 5 waren we er! Pas wel op in Parijs, ze rijden daar niet zoals hier in NL. Ze komen van alle hoeken en gaten!

Dat valt toch wel mee?
Mijn vriend is alleen naar Lloret gereden.
Daarvan heb ik 2 uurtjes gereden.
Hij dus de overige 12 uur...

Met de auto is goed te doen hoor, Storm.
Moet alleen even kijken wat goedkoper is en wat jullie zelf fijner vinden.

Ik sluit me hierbij aan. Wij zijn ook met de auto naar Parijs geweest. Ik heb een uurtje gereden en mijn man de overige 4 uurtjes. Geen probleem hoor! Wij hadden wel een hotelletje in een buitenwijk maar met de metro waren we zo in het centrum! Volgende keer zouden we zo weer daar heen rijden. Ze rijden alleen wel als gekken inderdaad.
Wij waren verdwaald haha! Nee serieus, zo'n stuk alleen karren lijkt me helemaal niets!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 4:06

_Leaf_ schreef:Parkeren is idd onwijs duur, en ze rijden als gekken in Parijs. Mij niet gezien. Binnen Parijs gebruik je de auto toch niet meer, de metro is veel goedkoper en sneller. Geloof dat je voor 20 euro 3 dagen onbeperkt met de metro kan. Als je precies 3 maanden van te voren via NS Hispeed tickets boekt voor de Thalys ben je het goedkoopst uit. Wij betaalden 25 euro pp heen en 35 euro pp terug. Oftewel, ik ga liever met de Thalys.
Helemaal mee eens. Zo hebben wij dat ook gedaan. Veel goedkoper en relaxter. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Inge di 11 jan 2011 - 6:38

ik had een mail binnen van ns hispeed
1 feb t/m 28maart voordelig naar parijs

Voordelig naar Parijs
Last minute naar Parijs? NS Hispeed biedt extra tickets met een scherpe prijs. Boek nu Hi-Life-tickets voor Thalys met een korting tot 74%. U reist dan al vanaf € 34 enkele reis in comfort 2 (2e klas). Boek direct, want op is op.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Summerlovin di 11 jan 2011 - 6:46

Ik vond het ideaal om met de thalys te gaan!
We zijn een keer met de auto in parijs geweest en dat vonden we helemaal niets. Nergens kunnen parkeren, wegen waar je dan ineens niet mag en de weg niet kunnen vinden.
Dan liever met de thalys en lekker alles met de metro doen.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  TukTuk di 11 jan 2011 - 6:53

Mijn ouders zijn toen met de thalys gegaan, en dit was schijnbaar erg relaxt! Je stapt in hartje parijs uit, en hebt idd geen gezeur met parkeren.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 6:57

Ok, ik denk dat het dan de Thalys wordt...smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 7:12

Je kunt inderdaad wel goed náár Parijs rijden (bijv als je naar Euro Disney gaat) maar ín Parijs is het een drama en ook helemaal niet handig. Dus ik zou ook zeggen de Thalys smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  LieveSterre di 11 jan 2011 - 11:48

Ik ben samen met mijn vriend 2 jaar terug naar Parijs gereden. Wij vonden het echt goed te doen & we hadden een parkeerplaats gevonden vlakbij de Eiffeltoren, geloof 20 euro per 24 uur, maar volgens mij is dat wel normaal in Parijs. Maargoed mijn vriend & ik zijn ook niet zo'n fan van reizen met de trein in het algemeen angel Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk doen!
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Minx wo 12 jan 2011 - 0:00

Ja die prijzen zijn volgens mij erg gemiddeld voor parkeren. Ik ben gewoon flink aan het zoeken geweest en wij parkeerden bij het hotel voor 1 euro per dag Very Happy.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  flower wo 12 jan 2011 - 6:07

in de zomer ben ik metmijn vriend met de auto naar parijs geweest..
het is druk en anders rijden maar wel te doen..
wij hebben geparkeerd bijeen renault garage, dit was geloof ik 7 euro per dag..
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  psv-forever wo 12 jan 2011 - 7:55

Is er niet op dit moment een aanbieding voor een retourtje ( met de thalys )naar parijs voor 70 euro?
psv-forever
psv-forever
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 237
Punten : 244
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : bij parijs

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Fiwen wo 12 jan 2011 - 8:22

Ik vind 70 euro pp voor retout nog best wel duur eigenlijk... Met onze auto is het goedkoper om naar Parijs te rijden inclusief parkeren.
Ik ben meerdere keren naar Parijs geweest en ook in Parijs gereden, ik vind het persoonlijk geen probleem maar je moet niet bang zijn om te rijden waar het heel druk is.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Lynn_ wo 12 jan 2011 - 8:34

Wij zijn afgelopen zomer met de auto naar Parijs geweest. Goed te doen hoor! Wij hadden een hotel met parkeerplaats en ze zijn bij ons vergeten om parkeerkosten in rekening te brengen ghehe. Ik vond het wel gezellig in de auto! Af en toe even stoppen, heeeeerlijk.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Floor wo 12 jan 2011 - 8:49

Fiwen schreef:Ik vind 70 euro pp voor retout nog best wel duur eigenlijk... Met onze auto is het goedkoper om naar Parijs te rijden inclusief parkeren.
Ik ben meerdere keren naar Parijs geweest en ook in Parijs gereden, ik vind het persoonlijk geen probleem maar je moet niet bang zijn om te rijden waar het heel druk is.
inderdaad 140euro voor 2 personen, retourtje, ik vind het veel geld. met de auto is goedkoper voor ons. Wij zitten dan wel in het zakelijke gedeelte van de stad (bij de nieuwe arke de triomph), hotel was geloof ik 90euro inclusief parkeren voor 1 nacht. Vanaf daar met de metro alles bezocht.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 10:19

Wij zijn in oktober geweest. We hebben bijna het halve weekend in de file gestaan! En de heen en terug weg hebben we er ook iedere keer 8!! uren over gedaan. Dew volgende keer wil ik absoluut niet meer met de auto.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 11:18

Ah handig topic! Wij hebben vanavond besloten op vrij korte termijn naar Parijs te willen ivm kaartjes ergens voor. Helaas is de trein dus gewoon aan de dure kant zo op het laatste moment (we willen het weekend van 5 feb). Vliegtuig is goedkoper maar we twijfelen dus over het pakken van de auto en dan een hotel vlak buiten de stad. De wedstrijd die we willen zien is ook net buiten de stad maar daar willen we weer niet overnachten. We hebben dan nog wel wat tijd over om nog naar Parijs te gaan.

Hier iemand die vlak buiten Parijs heeft geslapen en een aanrader heeft? Ik neig zelf wel naar vliegen maar het lijkt wel veel omslachtiger dan om er heen te gaan al is het met de auto ter plekke weer omslachtig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 22:33

Bij ons was het een ramp! We stonden op de ring van Parijs UUUUUUUUUUUUUUREN vast en echt om ons heen werd de ene auto na de ander aangereden maar niemand boeide dat, iedereen reed gewoon door. We zijn niet tot aan ons hotel gekomen met de auto en hebben de auto ergens in een buitenwijk gezet en hebben toen de metro gepakt naar het hotel. Nooit weer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Le Chat Noir wo 12 jan 2011 - 23:19

Wij zijn in september een lang weekend naar Parijs geweest, voor ons 6.5 uur rijden. Ons hotel had ik er op uitgezocht dat het in een buitenwijk lag en het parkeren was er in de parkeergarage onder het hotel 10 euro per nacht! Top hotel trouwens ook.
We hebben nergens file gehad trouwens, maar dat moet misschien net treffen? Wij kwamen er om 12 uur s middags aan. Het laatste stukje toen we de ring af moesten was even druk, er was een rotonde met 6 richtingen en we konden het hotel eerst niet vinden (lag aan ons, want stond achteraf met koeienletters aangegeven). Maar viel over het algemeen reuze mee, zouden het zo weer doen!
Vanuit het hotel hebben we toen gewoon de metro overal voor gepakt, want ik zou dus echt never voor mijn lol door hartje Parijs rijden, maar zoals we dit gedaan hebben viel het reuze mee.
De Thalys was erg duur elke keer als ik keek, met onze auto koste het aan benzine iets van 110 euro..
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de auto naar Parijs Empty Re: Met de auto naar Parijs

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum