Met de auto naar Italie??
+10
Punto
Bimbam
Parisienne
Linnie1985
Bosjesvrouw
silly-one
Snirp
Petteflet
Lejow
Lilypie
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Met de auto naar Italie??
Wie heeft dit wel eens gedaan?
Was het een beetje te doen, en wat kost het?( tolwegen etc).
Heb een leuke camping gezien aan het Gardameer(ongeveer 500 euro voor 2 weken in een stacaravan) is dat een beetje een redelijke prijs?
Was het een beetje te doen, en wat kost het?( tolwegen etc).
Heb een leuke camping gezien aan het Gardameer(ongeveer 500 euro voor 2 weken in een stacaravan) is dat een beetje een redelijke prijs?
Lilypie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10
Re: Met de auto naar Italie??
Wij zijn 3 jaar geleden met de auto naar Italie geweest, vond het echt super gaaf.
Volgens mij waren we tussen de 50 en 100 euro kwijt aan tolwegen, ik weet het eerlijk gezegd niet meer precies.
Ook moet je voor bepaalde landen vignetten hebben, als je daar doorheen wilt rijden!
Wij hebben wel een overnachting gedaan op de heen weg, terug zijn we in een keer doorgereden (twee chauffeurs).
Volgens mij waren we tussen de 50 en 100 euro kwijt aan tolwegen, ik weet het eerlijk gezegd niet meer precies.
Ook moet je voor bepaalde landen vignetten hebben, als je daar doorheen wilt rijden!
Wij hebben wel een overnachting gedaan op de heen weg, terug zijn we in een keer doorgereden (twee chauffeurs).
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
500 e voor 2 weken stacaravan is een mooie prijs hoor!
Afgelopen jaar waren wij ook iets van 100 euro kwijt voor de tolwegen. Het is in principe wel goed te rijden, als je kind het goed kan volhouden in de auto.
Wij zijn ook een keer met het vliegtuig gegaan (ryanair) en daar een auto gehuurd. Waren we in totaal iets van 500 euro kwijt. Met tanken en tol ben je dat ook kwijt voor heen en terug. En voordeel: 's ochtends stap je op het vliegtuig en 's middags plons je in het water. Vanaf Malpensa bijv is het maar een uurtje rijden naar het Gardameer.
Afgelopen jaar waren wij ook iets van 100 euro kwijt voor de tolwegen. Het is in principe wel goed te rijden, als je kind het goed kan volhouden in de auto.
Wij zijn ook een keer met het vliegtuig gegaan (ryanair) en daar een auto gehuurd. Waren we in totaal iets van 500 euro kwijt. Met tanken en tol ben je dat ook kwijt voor heen en terug. En voordeel: 's ochtends stap je op het vliegtuig en 's middags plons je in het water. Vanaf Malpensa bijv is het maar een uurtje rijden naar het Gardameer.
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb dit ook gedaan, samen met mijn vriend.
Heenreis was ook richting het Garda-meer (iets daaronder) en hebben het lekker in 2en gereden.
Hadden vooronderweg een hotelletje in Oostenrijk.
Wat we aan tolwegen kwijt waren weet ik niet meer precies, hebben soms ook de tolwegen vermeden, omdat we toch de tijd ervoor hadden.
Heenreis was ook richting het Garda-meer (iets daaronder) en hebben het lekker in 2en gereden.
Hadden vooronderweg een hotelletje in Oostenrijk.
Wat we aan tolwegen kwijt waren weet ik niet meer precies, hebben soms ook de tolwegen vermeden, omdat we toch de tijd ervoor hadden.
Snirp- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12
Ik heb het met mijn ex gedaan en ik vond het goed te doen. Op de heenweg hebben we in Oosterrijk ouders van een overleden vriend van hem bezocht en daardoor hadden we de eerste dag geen tolwegen. In Oostenrijk betaal je alleen een vignet als je op de snelwegen rijdt.
In Italië zijn we denk ik iets van 30 euro kwijt geweest voor de heenweg en terug iets meer. Maar toen zijn we ook via de westkant van Italië over Zwitserland terug gereden.
Wij waren alletwee wel iemand die van doorrijden hielden, dus op de Duitse autobahn hebben we wel lekker doorgereden. Dus die tijd ging vrij snel.
In Italië zijn we denk ik iets van 30 euro kwijt geweest voor de heenweg en terug iets meer. Maar toen zijn we ook via de westkant van Italië over Zwitserland terug gereden.
Wij waren alletwee wel iemand die van doorrijden hielden, dus op de Duitse autobahn hebben we wel lekker doorgereden. Dus die tijd ging vrij snel.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Wij zijn afgelopen zomer naar Italie geweest naar het Garda meer.
Wat je kwijt bent voor een stacaravan geen idee wij waren met de tent.
We zijn via Zwitserland gereden daar in een hotel overnacht. Voor Zwitserland heb je en vignet nodig.
De tolwegen in Italie zijn niet zo duur. Dat koste ongeveer 20 a 25 euro (voor heen)
Wat je kwijt bent voor een stacaravan geen idee wij waren met de tent.
We zijn via Zwitserland gereden daar in een hotel overnacht. Voor Zwitserland heb je en vignet nodig.
De tolwegen in Italie zijn niet zo duur. Dat koste ongeveer 20 a 25 euro (voor heen)
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
De tolwegen vallen dus wel mee zo te lezen een stuk goedkoper als Frankrijk.
Maar ben nog steeds aan het twijfelen wat ik nu wil , wil naar zo veel plekken maar kan niet kiezen....
Maar ben nog steeds aan het twijfelen wat ik nu wil , wil naar zo veel plekken maar kan niet kiezen....
Lilypie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10
Wijn zijn afgelopen zomervakantie naar italie geweest met de auto. En hebben op een camping in Sirmione gezeten. De tol weet ik niet meer precies, maar zal ongeveer zijn wat mijn voorgangers gepost hebben.
En wij zijn via Oostenrijk gegaan.
En wij zijn via Oostenrijk gegaan.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
500 euro voor een stacaravan? Ik vind dat niet duur!
Heb verder geen ervaring met Italie, maar als een stacaravan daar huren zo goedkoop is ga ik daar ook maar eens kijken
Heb verder geen ervaring met Italie, maar als een stacaravan daar huren zo goedkoop is ga ik daar ook maar eens kijken
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
500 euro voor een stacaravan voor 2 weken is zeker niet duur! En het Gardameer is zeker een aanrader (ik heb mijn vriend daar ontmoet 3,5 jaar geleden ). Wat we kwijt waren aan tol weet ik niet precies, voor Oostenrijk en Zwitserland heb je in ieder geval een vignet nodig voor de snelweg, maar dat is niet zo duur. In Italië zelf weet ik eigenlijk niet meer wat we kwijt waren aan tol.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Wij zijn al een aantal keren naar Italië geweest met de auto. Wel iets zuidelijker dan het Gardameer. Wij rijden dan in twee dagen heen en terug in 1x door. Rijden dan allebei, wisselen veel af.
Voor Oostenrijk en Zwitserland heb je vignetten nodig, voor Zwitserland koop je een voor het hele jaar en Oostenrijk voor twee weken meestal 2x een 10 dagen vignet. Oostenrijk is wel iets goedkoper qua vignet, qua benzineprijzen weet ik niet precies meer. Ook handig om de vignetten alvast bij de ANWB te halen.
In Italië heb je idd tolwegen maar dat valt mee qua prijs. Vorig jaar waren wij 40 euro (enkele reis) kwijt en dan zaten we een stuk zuidelijker dan het Gardameer.
Voor Oostenrijk en Zwitserland heb je vignetten nodig, voor Zwitserland koop je een voor het hele jaar en Oostenrijk voor twee weken meestal 2x een 10 dagen vignet. Oostenrijk is wel iets goedkoper qua vignet, qua benzineprijzen weet ik niet precies meer. Ook handig om de vignetten alvast bij de ANWB te halen.
In Italië heb je idd tolwegen maar dat valt mee qua prijs. Vorig jaar waren wij 40 euro (enkele reis) kwijt en dan zaten we een stuk zuidelijker dan het Gardameer.
Punto- Fluisteraar
- Aantal berichten : 80
Punten : 80
Registratiedatum : 16-02-12
Wij zijn dit jaar ook van plan om met auto (en caravan) naar Italie te gaan.
Wij gaan naar het Gardameer en rijden in 2 dagen heen. Ik weet nog niet wat de totale kosten worden. Maar omdat het midden in de bouwvak is zijn wij sowieso €800,- kwijt aan de staplaats op de camping.
Wij gaan naar het Gardameer en rijden in 2 dagen heen. Ik weet nog niet wat de totale kosten worden. Maar omdat het midden in de bouwvak is zijn wij sowieso €800,- kwijt aan de staplaats op de camping.
piertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10
Wij zijn al een aantal jaren naar het gardameer geweest. We rijden altijd in 1 keer. De laatste 2x 's avonds om 19 uur weggereden en 's ochtends om 6.00 uur over. Dan tentje opzetten en in het water plonsen. Ik vind 500 euro voor een stacaravan niet veel. in welke periode gaan jullie en welke camping? Aan benzine waren wij zo'n 210 euro kwijt voor alleen heen en denk 50 euro aan tol en dan hadden we al een vignet gekocht bij ANWB voor oostenrijk.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Welke camping is dat?piertje schreef:Wij zijn dit jaar ook van plan om met auto (en caravan) naar Italie te gaan.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
camping San Fransesco, in Sirmione.
piertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10
Wij gaan met onze 2 kinderen in juni naar camping Bella Italia Kosten geen idee voor de reis. Ik heb nooit precies bijgehouden hoeveel tol en hoeveel benzine apart. Wel tezamen voor zuid frankrijk, bijna zelfde aantal km als gardameer.
Mavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 23
Punten : 28
Registratiedatum : 20-01-13
Mavi schreef:Wij gaan met onze 2 kinderen in juni naar camping Bella Italia Kosten geen idee voor de reis. Ik heb nooit precies bijgehouden hoeveel tol en hoeveel benzine apart. Wel tezamen voor zuid frankrijk, bijna zelfde aantal km als gardameer.
Mooie camping maar wel duur (tenminste in het hoogseizoen)
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Soortgelijke onderwerpen
» Italie met de auto
» Met de auto naar Bulgarije?
» Met de auto naar Parijs
» Met de auto naar Frankrijk
» Met de auto naar Paris
» Met de auto naar Bulgarije?
» Met de auto naar Parijs