Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verwachtingen in een vriendschap

+9
Exogenesis
Mari
Middleme
sonly
Burn
Sorella
Fearie
Rapunzel
Memoria
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Verwachtingen in een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Verwachtingen in een vriendschap

Bericht  Exogenesis do 31 jan 2013 - 10:13

Maar Burn, ik lees geen aanvallende reactie van Lennox. En mijn opmerking is geenszins verkeerd bedoeld.

Ik ben het ook met Lennox eens. Je bent véél te goed. Je bent een schat. Je bent te lief eigenlijk. Je hebt zoveel voor een vriendschap over. Maar een vriendschap ontstaat niet uit verplichtingen en 200% inzet. Je bent zo ook leuk genoeg. En meer zal ik hier niet op het forum aan vuil maken. Maar echt.. aanvaard nu eens dat je er mag zijn en dat je een leuke meid bent. Je hébt vrienden. Ik ben er één van. Niet zo onzeker zijn jij!! Verwachtingen in een vriendschap - Pagina 2 699888
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwachtingen in een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Verwachtingen in een vriendschap

Bericht  Chocolate Cookie do 31 jan 2013 - 10:16

Het klinkt misschien heel stom, maar ik hoef niks te verwachten van een vriendschap. Het loopt gewoon vanzelf zo leuk en gezellig. Kan altijd bij ze terecht en zij bij mij. Om de kleinste en de grootste dingen. En dat vind ik erg fijn smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwachtingen in een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Verwachtingen in een vriendschap

Bericht  Susan do 31 jan 2013 - 10:17

Ik verwacht eigenlijk niet zo heel veel meer van vriendschappen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwachtingen in een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Verwachtingen in een vriendschap

Bericht  Arwyn do 31 jan 2013 - 10:21

Burn, je hoeft je ook niet te verdedigen, maar je mag best voor jezelf opkomen als je het ergens niet mee eens bent!
Wat hier al gezegd wordt, je bent gewoon super lief. Dat hoeft echt niet altijd, daar gaan weer je echt niet minder lief van vinden!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwachtingen in een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Verwachtingen in een vriendschap

Bericht  Burn do 31 jan 2013 - 10:22

Exo, ik kan hier een heel verhaal tegen aan gooien, over hoe het voor mij voelt, hoe kut ik me er om voel. Maar wederom geen zin in.. Jij weet deels hoe het zit.. En ik snap best dat het voor buitenstaanders moeilijk is om mijn gevoel te begrijpen. Maar ik kan er nu eenmaal niets aan doen dat het voor MIJ zo voelt..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwachtingen in een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Verwachtingen in een vriendschap

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 10:42

Burn, je hóéft je voor mij helemaal niet te verdedigen. Ik merk nu namelijk dat je je ontzettend aangevallen voelt, terwijl ik je helemaal niets verwijt en je niet eens aan wíl vallen. Ik ben het verder 100% eens met Exo. Probeer je minder vast te klampen aan mensen, je bent écht leuk en lief genoeg, en de mensen die dat niet inzien, zijn niet leuk en lief genoeg voor jou.

Verder hou ik erover op, ik vind het niet helemaal netjes van me om dit allemaal in het openbaar uit te gaan meten, maar als je er nog iets over kwijt wilt mag je me gerust pmen.


Laatst aangepast door Lennox op do 31 jan 2013 - 10:45; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwachtingen in een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Verwachtingen in een vriendschap

Bericht  Burn do 31 jan 2013 - 10:44

Laat maar oké.. Dit topic ging volgens mij niet om mij met 'Hoe moet Burn niet vriendschappen om gaan'..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwachtingen in een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Verwachtingen in een vriendschap

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 10:45

Heb m'n edit nog even wat genuanceerd smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwachtingen in een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Verwachtingen in een vriendschap

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 10:55

Ik heb geen specifieke verwachtingen van vriendschappen, mijn vriendinnen denk ik ook niet. Mijn idee is dat mensen met hoge verwachtingen in vriendschappen zelf veel geven en daardoor nog hogere verwachtingen krijgen. En dat geven vind ik vaak zo onoprecht, want er hangt direct een verwachting aan vast. Net als mensen die op zoek zijn naar een 'echte' vriendin... Dan weet je al dat je daar niet aan moet beginnen omdat de verwachtingen hoog liggen en iemand heel hard een ander nodig heeft, kost een hoop energie dus.

In praktijk gaat het hier een stuk ontspannende, sommige vriendinnen zijn geen ster in attent zijn, prima,sommige vriendinnen nemen nooit zelf contact op, maar dat wil niet zeggen dat ik dan ook maar niets van me laat horen om te kijken of ze wel genoeg investeren... Ik ben in andere dingen weer slechter en zij weer beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwachtingen in een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Verwachtingen in een vriendschap

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 6:23

Ik kan me wel goed vinden in wat Euc zegt. Als ik naar mezelf kijk, zou ik geen vrienden meer hebben overgehouden na een moeilijk jaar waarin ik verre van attent was. Toch bleven échte vrienden me contacten en zou ik voor een klein groepje mensen door het vuur gaan. Verwachtingen doe ik niet aan, omdat ik het erg beklemmend vind als dit omgekeerd naar mij wordt uitgesproken. Vaak voel je wel een sfeer aan, toch? Het hoeft van mij niet allemaal op de weegschaal, want doordat je ook je eigen leven hebt kunnen sommige fases in je leven het tijdelijk lastiger maken sociaal te zijn. Van mezelf weet ik dat ik vrienden die zich rot voelen ook dan de steun zou bieden die ze zelf wensen. Dat betekent dus dat ik niet kijk naar waar ik me dan prettig bij voel, want als ik een vriend of vriendin wil steunen, pas ik me aan aan de wens van diegene - omgekeerd is dat ook het geval en dat vind ik fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwachtingen in een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Verwachtingen in een vriendschap

Bericht  Ilovethe90s vr 1 feb 2013 - 6:33

Zelf stel ik geen hoge eisen aan vriendschappen. Het is leuk als je op elkaar kunt bouwen, gezellige dingen met elkaar doet enz. Mocht dat door bepaalde omstandigheden een tijdje niet kunnen dan vind ik dat helemaal geen probleem en gaan we na die tijd weer als vanouds verder. In de tussentijd probeer ik er natuurlijk wel voor diegene te zijn als er steun of een luisterend oor nodig is.

In mijn omgeving merk ik weleens dat sommige mensen andere verwachtingen hebben. Zo is er sinds vorige week een vriendin heel kwaad op me omdat ik door omstandigheden niet naar haar vrijgezellenfeest kom. Als ik vraag
wat voor haar dan wel redenen zouden zijn om af te zeggen wil ze er ineens niet meer over praten.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwachtingen in een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Verwachtingen in een vriendschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum