Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat nu, na 1,5 jaar fysio/manuele therapie?

+6
Catwoman79
May
Minx
Verde
sawasdee
Thunder
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat nu, na 1,5 jaar fysio/manuele therapie? Empty Wat nu, na 1,5 jaar fysio/manuele therapie?

Bericht  Thunder ma 28 jan 2013 - 10:29

Inmiddels heb ik al 1,5 (met een onderbreking van 3 maanden) jaar fysio- en manuele therapie. Mijn rug blijft echter veel pijn doen. Ik kan niet langer dan 4 weken tussen een afspraak hebben. Nu is het twee weken geleden en ik barst weer van de rugpijn (si gewricht, links en rechts), pijn in mijn schouderbladen en nek (hoofdpijn). Ook heb ik kracht vermindering in mijn armen en heel vaak koude, gevoelloze handen. Mijn armen voelen loodzwaar en ik heb er gewoon echt last van. Ik word elke afspraak steevast gekraakt, omdat alles weer vastzit. Dry needling heeft hij ook regelmatig toegepast. Ik sport onder begeleiding van een fysiotherapeut.

Maar wat nu? Blijf ik dit nu de rest van leven houden? Moet ik er gezien de lange tijd weer eens mee terug naar de huisarts? Volgens de fysio is mijn rug gewoon een erg zwakke plek... Vertel! Jullie misschien nog andere ideeën of adviezen?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu, na 1,5 jaar fysio/manuele therapie? Empty Re: Wat nu, na 1,5 jaar fysio/manuele therapie?

Bericht  sawasdee ma 28 jan 2013 - 10:36

Ik heb soort gelijke klachten gehad en kwam ook niet echt verder bij de fysio..
Heb me 2x laten kraken maar ook dat was het niet!
Ga nu sinds 3jaar naar een osteopaat, die mijn hele lichaam aanpakt i.p.v alleen mijn rug.
Ik ga meestal 3x om de 4 weken en daarna maanden niet, totdat ik weer last krijg.

Misschien is dat het proberen waard?
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Wat nu, na 1,5 jaar fysio/manuele therapie? Empty Re: Wat nu, na 1,5 jaar fysio/manuele therapie?

Bericht  Thunder ma 28 jan 2013 - 10:38

Bedankt, dat ga ik in overweging nemen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Verde ma 28 jan 2013 - 10:39

Wat ontzettend vervelend dat het zo hardnekkig is. Ik weet uit ervaring hoe naar rugpijn is en dan had ik nog niet eens de bijwerkingen die jij hebt, als ik ze even zo mag noemen.
Misschien is een bezoek aan een osteopaat iets voor je? Vind het lastig om uit te leggen wat zo iemand doet, daarom hier even de link van de vereniging van osteopathie : http://www.osteopathie.nl/

Ik heb hier veel baat bij gehad, en na meerdere behandelingen ging het ook steeds langer goed en ondertussen ben ik er al sinds november niet meer geweest.

Edit: ik zie dat een ander dezelfde tip ook al gaf, toevallig!

Laatst aangepast door Verde op ma 28 jan 2013 - 10:41; in totaal 1 keer bewerkt
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Minx ma 28 jan 2013 - 10:40

Zou het overleggen met je fysio wat die er van zegt, die kan dan eventueel ook een brief schrijven voor de arts. Het kan zijn dat je baad hebt bij een andere therapie soort maar ik kan je wel afraden om een hopper te worden. Daar zijn onderzoeken naar gedaan en de kans dat je klachten dan verdwijnen is gewoon klein. Hoe meer verschillende therapeuten je ziet hoe groter de kans is dat je er niet vanaf komt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Thunder ma 28 jan 2013 - 10:46

Minx, ik hop niet hoor. Ik heb deze fysiotherapeut al 7 jaar (toen waren het andere klachten). Maar, na 1,5 jaar voor dezelfde klachten komen en het wordt niet beter, dan is het toch niet zo raar om eens verder te kijken? Ik overleg altijd alles met mijn fysio en zal dit ook meenemen naar mijn volgende afspraak.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Thunder ma 28 jan 2013 - 10:47

Verde, ik ben even op die site aan het lezen. Bedankt hoor!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Minx ma 28 jan 2013 - 10:50

nee, dat is niet raar maar waar je dan voor uit moet kijken is als dat niet helpt dat je naar de volgende gaat en zo blijft zoeken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sawasdee ma 28 jan 2013 - 10:53

Minx schreef:nee, dat is niet raar maar waar je dan voor uit moet kijken is als dat niet helpt dat je naar de volgende gaat en zo blijft zoeken.

Gevoelsmatig zeg ik dan; logisch dat je door gaat zoeken naar een oplossing voor je klachten.. Wat moet je anders? Je wilt er toch graag van af?

Wat was dan het advies vanuit dat onderzoek?
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Minx ma 28 jan 2013 - 11:00

Ja dat zeg ik gevoelsmatig ook, dat is logisch dat wil je. Helemaal precies weet ik het niet meer maar het kwam er op neer dat je als behandelaar moest vertellen dat de kans dat je er volledig af zou komen klein was en je therapie inzetten op bepaalde activiteiten gewoon doen ondanks de pijn omdat je zodra je stil zit en in een hoekje gaat zitten je je klachten daarmee verergerd.

Ik zeg niet dat TO dit doet alleen is het wel iets waar je voor moet waken. Overleg is altijd goed. Misschien kan je fysio zelfs nog even een overleg plannen met de HA.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Thunder ma 28 jan 2013 - 11:02

Dat is ook niet mijn bedoeling. Na anderhalf jaar kan ik nu wel stellen dat alleen manuele- en fysiotherapie me niet helpen. Ik wil graag van mijn klachten af en ben op zoek naar andere manieren. Ik zal alles in overleg doen en ook gewoon naar mijn fysio blijven gaan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  sawasdee ma 28 jan 2013 - 11:04

Minx schreef:Ja dat zeg ik gevoelsmatig ook, dat is logisch dat wil je. Helemaal precies weet ik het niet meer maar het kwam er op neer dat je als behandelaar moest vertellen dat de kans dat je er volledig af zou komen klein was en je therapie inzetten op bepaalde activiteiten gewoon doen ondanks de pijn omdat je zodra je stil zit en in een hoekje gaat zitten je je klachten daarmee verergerd.

Ik zeg niet dat TO dit doet alleen is het wel iets waar je voor moet waken. Overleg is altijd goed. Misschien kan je fysio zelfs nog even een overleg plannen met de HA.

Oh zo, ik ben er inderdaad ook wel van overtuigd dat wanneer je bij de pakken neer gaat zitten, je klachten alleen maar verergeren.
Frustrerend!
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  sawasdee ma 28 jan 2013 - 11:04

Rataplan schreef:Dat is ook niet mijn bedoeling. Na anderhalf jaar kan ik nu wel stellen dat alleen manuele- en fysiotherapie me niet helpen. Ik wil graag van mijn klachten af en ben op zoek naar andere manieren. Ik zal alles in overleg doen en ook gewoon naar mijn fysio blijven gaan.

Gewoon eens voorleggen. En niet geschoten...
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Thunder ma 28 jan 2013 - 11:08

Gelukkig doe ik dat niet. Ik werk gewoon, ik zorg voor de kinderen. Ik neem wel mijn rust wanneer dat nodig is. Maar altijd die pijn, die koude, zware en gevoelloze armen/handen maken het wel eens moeilijk.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  May ma 28 jan 2013 - 11:20

Mijn tip is ook de osteopaat. Ik weet van mijn osteopaat dat hij ook overleg pleegt met de fysio van zijn cliënten, mocht dat aan de orde zijn, zodat ze op de hoogte zijn van elkaars behandeling en elkaar niet tegen werken.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Minx ma 28 jan 2013 - 11:23

Snap ik, zou er zelf ook helemaal gek van worden. Je wilt er gewoon een keer van af.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Elodie ma 28 jan 2013 - 12:23

Ben je bij een chiropractor geweest?
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Bericht  Catwoman79 ma 28 jan 2013 - 20:34

Zijn er al wel eens rontgen foto's gemaakt van je rug ?
Anders zou ik daar eens naar vragen bij de huisarts.
En een verwijzing naar de revalidatie arts, dat heeft bij mij heel veel goeds gedaan.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Angela_1986 di 29 jan 2013 - 2:13

Ook ik zou eens een osteopaat bezoeken als ik jou was, heeft voor mij erg goed geholpen! Mijn fysiotherapeut heeft mij destijds naar een osteopaat doorverwezen vanwege lage rugklachten waarvoor ik wekelijks of zelfs 2x per week werd behandeld, ik wil niet zeggen zonder resultaat maar met te weinig resultaat in ieder geval. De osteopaat kan ook geen wonderen verrichten maar de pijnklachten nemen bij mij wel ernstig af!

Minx, ik begrijp wel wat je zegt en kan me daar ergens ook in vinden maar vind het ook een 'gevaarlijke' uitspraak. Je hebt inderdaad mensen die van de ene naar de andere behandelaar "hoppen" in de hoop dat er eentje met een toverstaf te vinden en in de tussentijd maar stil in een hoekje gaan zitten wachten.
Maar er zijn ook mensen die als ze jouw uitspraak van jou als professional zouden horen zich aangesproken voelen en zich er dan maar bij neer leggen dat het nu eenmaal zo is terwijl een andere behandeling juist wél zou kunnen helpen. Als het bv. aan mijn huisarts had gelegen dan was ik nóóit bij de osteopaat terecht gekomen, hij was van mening dat ik het er ook maar mee moest doen. Gelukkig stond mijn fysio achter me en leg ik me niet zomaar ergens bij neer dus ben ik er uiteindelijk tóch terecht gekomen en heb ik door hem een stuk minder pijnklachten!

Ik denk dat je de "hoppers" met zo'n boodschap vaak niet bereikt en de mensen die niet echt "hoppen" maar gewoon realistische oplossingen zoeken zich laten weerhouden door zo'n uitspraak. Dus vandaar dat ik 'm 'gevaarlijk' vindt.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  xxjojootjexx di 29 jan 2013 - 2:36

Weet niet waar je woont, maar mijn man loopt al 8 jaar met rugklachten, soms zo erg dat hij geen gevoel in zijn been meer had. Is 3/4x naar khun mai therapie geweest en sindsdien geen/weinig last meer er van.
Mijn oom had een hernia en was 100% arbeidsongeschikt. ook 3x naar de khunmai en hij werkt weer volledig.
Bij mij is de rug altijd al zwak geweest, met sporten en lopen altijd pijn in mijn rug. Ik ben ook 3x bij khun mai geweest en sindsdien heb ik mijn rug eigenlijk nooit meer gevoelt.
Is nu een jaar geleden dat ik, mijn man en oom daar geweest zijn.
http://www.khunmaimassage.nl/

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Thunder di 29 jan 2013 - 5:07

Lorre, chiropracter ben ik nooit geweest.

Angela, de optie osteopaat zal ik maandag eens voorleggen. Kijken wat hij vindt.

Catwomen, er zijn nog geen foto's gemaakt. Maar zal ik maandag ook eens voorleggen.

Jojootje, ik woon in de omgeving van Zut.phen. Ik ken het niet wat je noemt, maar zal eens zoeken. Ik kan dat maandag ook eens voorleggen bij mijn fysio.

Vandaag een enorm pijnlijke dag. Ontzettend zware armen en mijn schoudertas was gewoon te zwaar terwijl er praktisch niks in zat. Na een paar ibuprofen ging het beter gelukkig, maar ik ben blij als het maandag is.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Minx di 29 jan 2013 - 5:46

@ angela je zegt natuurlijk ook niet letterlijk je bent een hopper dat zou dom zijn, je neemt het alleen mee in je behandelplan. Daarom ook overleg goed met je fysio die weet van je klachten en kan je veel gerichter doorsturen. Hier krijg je al 4/5 verschillende opties. Wat is nou de goede. Na 1 keer wisselen ben je niet gelijk een hopper. Je fysio/manueel kan je veel gerichter advies geven. Daarom de opties bespreken, geen mens is namelijk gelijk en je moet dat ook voor ogen houden. Daarom is het ook zo moeilijk om via een forum afvies te geven. Je ziet de persoon er achter niet. Je kan hooguit ideeën op doen en dat eens voorleggen, tenzij je echt geen klik hebt dan zeg ik gelijk weg wezen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Elodie wo 30 jan 2013 - 8:34

Dan zou ik zeker naar een chiropractor gaan! Er zijn heel veel mensen die daar heen gaan omdat ze bij de fysio niet verder meer komen of bijv verkeerd gekraakt zijn. De meeste fysio's zijn ook helemaal niet bevoegd om te kraken. In ieder geval kan een chiropractor waarschijnlijk veel meer voor je betekenen.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Bericht  studiebol wo 30 jan 2013 - 8:38

Lorre schreef:Dan zou ik zeker naar een chiropractor gaan! Er zijn heel veel mensen die daar heen gaan omdat ze bij de fysio niet verder meer komen of bijv verkeerd gekraakt zijn. De meeste fysio's zijn ook helemaal niet bevoegd om te kraken. In ieder geval kan een chiropractor waarschijnlijk veel meer voor je betekenen.

Dit zou ik ook doen, ik ben zelf ook bij de chiropractor geweest, en af en toe kom ik er nog. Zoveel last van mijn onder rug, maar feitelijk was er niks met mijn onderrug maar zat het in mijn bekken, daardoor ging ik verkeerd staan en lopen en kreeg ik dus last van mijn onderrug. En door dat verkeerde lopen ook weer last van mijn nek en alles had invloed op elkaar. Ik ben toen een aantal keren achter elkaar geweest en ik voelde heel snel verschil en nu heb ik heel af en toe nog last maar dan ga ik weer ff langs en kan ik er weer tegen aan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Thunder wo 30 jan 2013 - 9:58

Gelukkig is mijn fysio wel bevoegd om te kraken. Maar ik kan het eens voorleggen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: