Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sportarts vs fysio vs orthopeed

5 plaatsers

Ga naar beneden

Sportarts vs fysio vs orthopeed Empty Sportarts vs fysio vs orthopeed

Bericht  Niekske do 3 feb 2011 - 0:34

Ik zit met een nogal slepende sportblessure (mijn knie), waar ik al bijna 6 jaar op en af last van heb. Ik heb al vaker een fysio-traject doorlopen, foto's laten maken, veel rust gehouden etc, maar het komt nog steeds regelmatig terug. Zo ook afgelopen zomer weer en toen ben ik via via bij een erg goede fysio praktijk terecht gekomen, waar ik ook veel baat bij had. Toch ging het herstel niet snel genoeg naar de zin van mijn fysio en hij verwees me door naar de sportarts. Ik ben daar nu een paar keer geweest, maar ik moet bekennen dat ik niet het idee heb dat hij echt iets toevoegd. Hij doet eigenlijk hetzelfde als de fysio doet. Van de fysio mocht ik rustig door blijven sporten (natuurlijk stoppen als ik pijn voelde) maar de sportarts heeft na een tijdje gezegd dat ik toch weer helemaal moest stoppen, terug naar de oefeningen van de fysio en weer helemaal van voor af aan beginnen. Ik baalde ontzettend en zag er eerlijk gezegd het nu niet van in, omdat ik dit al zo vaak had gedaan. De fysio was het ook niet met hem eens en spoorde me aan om een second opinion bij een orthopeed te vragen. Hij vind dat er maar eens een scan gemaakt moet worden, omdat de oorzaak van de blessure nog steeds vaag is en dat ik al lang genoeg met die hele ellende zit. Nu zit ik dus al tussen twee kampen en de kans is dat er nog een derde bijkomt. Ik weet niet wat ik met die sportarts aanmoet, heeft er iemand ervaringen met behandelingen van de sportarts? Waarvoor dient zo'n arts nou precies? en wat zouden jullie met deze situatie doen?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportarts vs fysio vs orthopeed Empty Re: Sportarts vs fysio vs orthopeed

Bericht  Marie do 3 feb 2011 - 0:55

Kijk het is natuurlijk heel vervelend, al die artsen. Maar als de fysio en de sportarts je eigenlijk niet helpen, waarom zou je dan niet naar de orthopeed gaan? Als hij nou ziet wat het wel is, ben je een heel stuk verder. En mocht dat niet zo zijn dan heb je het in ieder geval geprobeerd toch?
Ik zou gewoon gaan!
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportarts vs fysio vs orthopeed Empty Re: Sportarts vs fysio vs orthopeed

Bericht  Minx do 3 feb 2011 - 5:06

Ik zou denk ik met je sportarts bespreken dat je bij de fysio besproken hebt dat je naar de orthopeed wil omdat die vaak net iets verder kan kijken dan een sportarts. Niet mis mee dus. Het is jou lichaam en als het goed is wil iedere behandelaar jou weer beter hebben. Daarom ook super dat je een fysio hebt die niet te eigenwijs is en alles zelf op wil lossen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportarts vs fysio vs orthopeed Empty Re: Sportarts vs fysio vs orthopeed

Bericht  Lady4 do 3 feb 2011 - 9:27

Als je al zolang klachten hebt zou ik toch weer eens terug gaan naar een orthopeed.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportarts vs fysio vs orthopeed Empty Re: Sportarts vs fysio vs orthopeed

Bericht  Joontjuh ma 7 feb 2011 - 5:37

Hey Nienske,

ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier in de buurt is een hele goede kliniek. In die kliniek worden mensen met specifieke klachten geholpen. Het merendeel van deze mensen kunnen na behandeling (fysio, operatie, enz.) weer alles gewoon doen.
De kliniek heet ViaSana, http://www.viasana.nl/, en zit in het Brabantse Mill. Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik hoor hier alleen maar lovende woorden over hier in de buurt. Misschien heb je er iets aan voor je secod opion?

Liefs,

Joon
Joontjuh
Joontjuh
Prater
Prater

Aantal berichten : 649
Punten : 755
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Veghel

http://www.jonisbadeendjes.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportarts vs fysio vs orthopeed Empty Re: Sportarts vs fysio vs orthopeed

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum