Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

+6
TukTuk
Minx
Pompoen
Atelier Madame
Sterre
Lavendel
10 plaatsers

Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  Lavendel za 13 jul 2013 - 19:30

Ik loop al een aantal maanden 1x per week 10km hard. Sinds een paar weken heb ik tijdens het hardlopen pijn aan de buitenkant van een knie. Drie weken rust houden heeft niet geholpen. Nu heb ik alleen een basis verzekering dus ik wil even goed bedenken wat handig is, maar wat zou ik nu moeten doen? Naar de sport fysio, gewone fysio of of de gewone dokter? En wat gaan deze dan doen?
Iemand hier ervaring mee?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  Sterre za 13 jul 2013 - 20:07

Yz
Wat balen! Je hebt tegenwoordig geen verwijzing meer nodig van je huisarts om naar een (sport)fysio te gaan. Je kunt daar gewoon een afspraak maken en je klachten uitleggen (misschien al aan de telefoon?) en dan hoor je wel of die denkt je te kunnen helpen met masseren en/ of oefeningen.

Ik heb al tijden gedoe met mijn heup en mag eigenlijk niet hardlopen, ik mis het enorm. 

Beterschap er mee!


Laatst aangepast door Sterre op za 13 jul 2013 - 20:25; in totaal 1 keer bewerkt

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  Atelier Madame za 13 jul 2013 - 20:08

Eerst naar je huisarts die kan goed Advies geven!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  Pompoen za 13 jul 2013 - 20:11

Het is volgens mij ook zo dat als jezonder verwijzing naar de fysio gaat de eerstevafspraak (intake) niet word vergoed. Ik zou me laten adviseren door de huisarts.

@sterre,wat heb jij voor klachten dan?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  Sterre za 13 jul 2013 - 20:23

Bij mijn linkerheup pijn bij het hardlopen en lange wandelingen, in de hele streek. Het houdt dan ook een tijd aan bij normale bewegingen. Vorig jaar al een tijdje naar de fysio geweest en spierversterkende oefeningen voor mijn buik en bovenbenen gekregen, maar dat hielp niet.

Vorige week was ik bij het spreekuur van een sportfysio, en die was er vrij erg van overtuigd dat ik een aangeboren afwijking zou kunnen hebben. Maar deze week ben ik bij mijn huisarts geweest, die zag niet genoeg reden voor het laten maken van foto's en stuurde me weer naar een sportfysio. Iets met kaste naar de muur, heel irritant.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  Minx za 13 jul 2013 - 21:33

Atelier Madame schreef:Eerst naar je huisarts die kan goed Advies geven!

Advies van de ha kan ik nu al wel voorspellen, aangezien het een sportklacht zonder trauma is stuurt die je door naar de Fysio.

Ik zou een afspraak maken bij de fysio, deze gaat waarschijnlijk vragen hoe je schoenen zijn. En kijken wat het kan zijn en aan de hand daarvan stelt die zijn programma op. En dat kan losmaken zijn of oefentherapie of een combi. Maar net wat er uit komt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  TukTuk za 13 jul 2013 - 21:41

Ik zou eerst gaan laten nakijken of het probleem niet bij je schoenen ligt. Anders kan je de gevolgen wel gaan oplossen dmv fysiotherapie, maar blijft het probleem behouden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  Ella za 13 jul 2013 - 21:55

TukTuk schreef:Ik zou eerst gaan laten nakijken of het probleem niet bij je schoenen ligt. Anders kan je de gevolgen wel gaan oplossen dmv fysiotherapie, maar blijft het probleem behouden.

Dit dus. Of probeer eens andere schoenen als je die hebt. En anders zou ik naar de fysio gaan.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  Caramba za 13 jul 2013 - 22:06

Ik heb al een mooie tijd last van mijn onderrug/bekken. Pijn straalt uit naar knie. Ben hiermee naar ha geweest, blokkade in de zenuwen gaf hij aan, moest eerst zelf maar rek en strek oefeningen doen, voordat ik fysio mocht doen. Ik heb diezelfde dag fysio gebeld, niets lichte rek en strek oefeningen eerst! Mijn bekken moest eerst goed komen te staan, voordat ik oefeningen mocht doen. Na mijn vakantie moet ik weer naar fysio, maar heb mijn bedenkingen erbij. Denk dat ik na mijn vakantie afspraak met shihatsutherapeute maak, alles maar proberen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  Lavendel za 13 jul 2013 - 22:43

TukTuk schreef:Ik zou eerst gaan laten nakijken of het probleem niet bij je schoenen ligt. Anders kan je de gevolgen wel gaan oplossen dmv fysiotherapie, maar blijft het probleem behouden.

Oke, wie kan dat bekijken? Ik heb ze 2/3 jaar geleden gekocht bij de run2day, kunnen zij dat zien?

Meh ik baal echt, hardlopen was zo fijn en ging zo goed. En ik moet 4aug de colorrun doen!

Dat van jou is ook klote Sterre, vooral als het aangeboren zou zijn! :s
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  Sam za 13 jul 2013 - 22:45

Ik zou eerst andere schoenen proberen.
Werkt dat niet dan zou ik naar de huisarts gaan.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  liesje za 13 jul 2013 - 22:56

naar een goede hardloop winkel gaan en daar schoenen aan laten meten. Die kunne  je het beste adviseren en neem je schoenen mee waar je nu op hardgelopen hebt. Balen is het.
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  Minx zo 14 jul 2013 - 5:39

Lavendel die colorrun ga je lopen hoor smile die kun je (letterlijk) kruipend nog doen. Het klinkt idd alsof je nieuwe schoenen nodig hebt. Na 2/3 jaar is de demping ook uitgedroogd. De kans is er alleen wel dat je het nu al over belast hebt en je daar zelf niet uit komt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  Pompoen zo 14 jul 2013 - 10:32

Sterre schreef:Bij mijn linkerheup pijn bij het hardlopen en lange wandelingen, in de hele streek. Het houdt dan ook een tijd aan bij normale bewegingen. Vorig jaar al een tijdje naar de fysio geweest en spierversterkende oefeningen voor mijn buik en bovenbenen gekregen, maar dat hielp niet.

Vorige week was ik bij het spreekuur van een sportfysio, en die was er vrij erg van overtuigd dat ik een aangeboren afwijking zou kunnen hebben. Maar deze week ben ik bij mijn huisarts geweest, die zag niet genoeg reden voor het laten maken van foto's en stuurde me weer naar een sportfysio. Iets met kaste naar de muur, heel irritant.

 Heb je pijn in de lies of juist aan de buitenkant? Wel vreemd dat de huisarts niet naar het advies van de fysio luistert!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zere knie, en nu? Fysio? Dokter? Empty Re: Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum