Alleen op vakantie..
+21
FruttiTutti
May
Esperanza
*Noosa
rapa nui
Caro
Frappuccino
Chocoholic
Bliss
Roos'
BJA
Polly
Siem
Minx
Carra
Chocolate Cookie
luisa
Rosa
Vino
Antibes
Roza
25 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Alleen op vakantie..
Chocoholic schreef: Ook even een vraagje trouwens; zijn jullie alleen gegaan omdat er niemand beschikbaar was die mee wilde, of was het echt een bewuste keuze?
Een beetje beide. Ik heb geen partner en wil wel graag op vakantie. Vrienden hadden andere plannen en wilden niet zulke verre reizen maken als dat ik wilde. Dus toen een reis alleen gemaakt en dat beviel prima dus veel vaker gedaan en ook geen moeite meer gedaan om iemand te vragen. Ik heb reizen echt alleen gemaakt en ook met een groepsreis mee, afhankelijk van de bestemmingen. Voordeel van niemand meevragen is dat je zelf kunt bepalen wat je doet en waar je naar toe gaat. Ik maak nu ook wel reizen samen met mijn broer. Voordeel hiervan is dat je inderdaad dingen kunt delen: wow, wat mooi was dat en vooral ook dat het gewoon goedkoper is.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Rosa schreef:Oh wow, dat klinkt als een boeiende baan zeker als je ook steeds de tijd hebt om van de verschillende plaatsen te genieten!
Ik ga naar Xiamen op studieuitwisseling, een semester studeren daar. Ben ook van plan om veel trips te maken daar en op het eind heb ik nog 6 weken vrij voor ik terugkom om lekker rond te reizen. Ja dank je, ik kan echt niet wachten.
Ik heb er inderdaad veel geluk mee gehad Leuk zeg, dat wordt vast een geweldige ervaring! Sowieso is studeren in het buitenland erg leuk, en dan ook nog 6 weken om te reizen, daarin kun je echt veel doen en zien. Heb je al nagedacht over waar je allemaal heen wil?
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Ik ben een aantal keer alleen op vakantie geweest en dat is wisselend bevallen. Vorige zomer ben ik met een groepsreis naar Kroatie geweest, dat was heel leuk en gezellig! In een groep van ruim 20 mensen kom je altijd wel iemand (of een paar) tegen waarmee het klikt In het begin werd er geprobeerd zoveel mogelijk met de hele groep te doen maar later in de week merkte je wel dat er kleinere groepjes ontstonden. Ik vond het dus heel leuk, alleen groot nadeel is de lange busreis.
Vorig jaar ben ik april een weekje alleen naar Malgrat de mar geweest, had half pension in een hotel. Daar heb ik mij wel wat alleen gevoeld en het eten alleen vond ik inderdaad wat minder. Ik had gehoopt op mooier weer maar dat viel wat tegen dus vandaar dat ik mij ook wel verveelt heb.
1,5 jaar geleden ben ik in de zomer alleen een maand naar Cambodja en een stukje Thailand geweest. Alleen reizen vond ik fijn, dat ik mijn eigen beslissingen kon maken en niet hoef te overleggen. Maar heb mij ook wel veel momenten alleen gevoeld. Ik maak niet zo makkelijk contact dus dat merk ik in zulke landen dan ook. Sliep in guest houses en daarin heb je meestal geen gemeenschappelijke ruimte zoals je in een hostel hebt, meestal ontmoet je daar dan nog wel mensen maar had ik in mijn geval niet.
Wat ik dit jaar ga doen weet ik nog niet. Wil wel graag weg dus als ik niemand heb die mee kan/wil ga ik misschien toch wel weer alleen ookal vind ik dat ook niet alles.
Vorig jaar ben ik april een weekje alleen naar Malgrat de mar geweest, had half pension in een hotel. Daar heb ik mij wel wat alleen gevoeld en het eten alleen vond ik inderdaad wat minder. Ik had gehoopt op mooier weer maar dat viel wat tegen dus vandaar dat ik mij ook wel verveelt heb.
1,5 jaar geleden ben ik in de zomer alleen een maand naar Cambodja en een stukje Thailand geweest. Alleen reizen vond ik fijn, dat ik mijn eigen beslissingen kon maken en niet hoef te overleggen. Maar heb mij ook wel veel momenten alleen gevoeld. Ik maak niet zo makkelijk contact dus dat merk ik in zulke landen dan ook. Sliep in guest houses en daarin heb je meestal geen gemeenschappelijke ruimte zoals je in een hostel hebt, meestal ontmoet je daar dan nog wel mensen maar had ik in mijn geval niet.
Wat ik dit jaar ga doen weet ik nog niet. Wil wel graag weg dus als ik niemand heb die mee kan/wil ga ik misschien toch wel weer alleen ookal vind ik dat ook niet alles.
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
Chocoholic schreef:Ook even een vraagje trouwens; zijn jullie alleen gegaan omdat er niemand beschikbaar was die mee wilde, of was het echt een bewuste keuze?
*
Laatst aangepast door Break Of Day op do 7 feb 2013 - 1:06; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Polly schreef:
Ik heb er inderdaad veel geluk mee gehad Leuk zeg, dat wordt vast een geweldige ervaring! Sowieso is studeren in het buitenland erg leuk, en dan ook nog 6 weken om te reizen, daarin kun je echt veel doen en zien. Heb je al nagedacht over waar je allemaal heen wil?
Eigenlijk nog niet echt, heb het nu zo druk met de laatste studie dingetjes regelen etc. Ben ook niet eerder in China geweest dus wil wel veel gaan zien. Ik wil wel echt heel graag naar Tibet dus hopelijk gaat dat lukken
Verder heb ik wel een shitty visum gekregen hier met maar 1 entry (meer was echt niet mogelijk) dus daar moet ik ook nog even achteraan in China.
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
Tuurlijk! Ik ben beide keren met Fox vakanties op reis geweest en beide keren naar Amerika. De eerste keer was in 2008 en ben toen met een groep van ongv. 25 singles naar de westkust afgereis. Het was een fijne reis en ik vond het vooral heerlijk dat ik een hotelkamer voor mijzelf had. Dat was echt een eis Fox biedt dat standaard voor singlereizen met uitzondering van een aantal reizen.Frappuccino schreef:BJA schreef:Ik heb ervaring met singlereizen. Is een goed alternatief voor als je niet helemaal alleen wilt.
Dit jaar ga ik echt alleen. Een week naar New York City!
Kan je daar wat meer over vertellen? Met welke organisaties heb je gereisd bijv., waar naar toe en hoe beviel dat? Ik zit het ook te overwegen namelijk maar ik vind het nogal eng, stel klikt het niet met de groep bijvoorbeeld en dat soort dingen, ik zie heel veel beren op de weg, positieve ervaringen zijn dus welkom!
De groep was oké maar niet iedereen klikte en er werden op het laatst wel groepjes gevormd.
In 2011 wederom naar Amerika geweest en dit keer de oostkust met 2 dagen verlenging in NYC. Wij waren met een groep van 12 man en het was zo gaaf! Iedereen klikte met elkaar en we zien elkaar nog steeds. Gaan ongeveer 2 keer per jaar uit eten. En met sommigen spreek ik individueel af. Deze reis was tot nu toe mijn mooiste reis en omdat ik nu (weer) single ben heb ik besloten alleen naar NYC te gaan. Het is een heerlijke stad om alleen heen te gaan want aanspraak genoeg en je kan er eigenlijk niet verdwalen met de horizontale en verticale straten.
Het is inderdaad eng als je dit voor het eerst doet maar weet je wat het is: als je een singlereis boekt is iedereen alleen dus dat schept een band. Iedereen is nerveus. Je ontmoet elkaar pas op Schiphol. De website van Fox heeft ook een forum en daarmee kan je je medereizigers al een beetje leren kennen. Het nadeel bij Fox is dat de singlereizen duurder zijn dan de groepsreizen en de groepsreizen hebben meer keuze. Al kan je ook voor een groepsreis gaan en dan eventueel een eenpersoonskamer extra boeken.
P.s. het is echt heel erg leuk en helemaal niet sneu/zielig of op daten gericht. Sommige mensen denken dit namelijk.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
In 2011 ben ik alleen naar Zuid-Amerika geweest. Is erg goed bevallen. Ik had genoeg aanspraak, maar heb ook veel dingen alleen gedaan. Ik vond het daar ook geen probleem om alleen op een terrasje te zitten of te gaan eten, terwijl ik dat in Nederland toch minder prettig vond.
Voordeel vond ik dat ik de reis helemaal naar mijn smaak kon inrichten en heel veel leuke mensen heb leren kennen, nadeel vond ik dat ik het soms niet kon delen en soms was ik dat oppervlakkige geklets in hostels een beetje zat.
Rondreizen of een stedentripje vind ik niet erg om te doen, maar een zon, zee strand vakantie lijkt me dan weer niets om alleen te doen. Vorig jaar ben ik om die reden uiteindelijk ook niet weggeweest. Ik had geen zin in een stedentrip want ik wilde echt uitrusten, maar helaas kon ik niemand vinden die mee wilde/kon. Dit jaar heb ik al wel plannen om samen met iemand te gaan, maar daarnaast wil ik eigenlijk nog wel een keer weg. Mocht ik niemand kunnen vinden om mee te gaan, dan ga ik alleen.
Edit: een groepsreis heb ik zelf nog nooit gedaan (op een excursie reisje naar Londen na, en dat vond ik toen helemaal niets), het lijkt mij niet zo prettig omdat je dan zo weinig vrijheid hebt. Ik hoor echter wel van heel veel mensen goede verhalen erover, dus misschien moet ik het toch maar eens proberen.
Voordeel vond ik dat ik de reis helemaal naar mijn smaak kon inrichten en heel veel leuke mensen heb leren kennen, nadeel vond ik dat ik het soms niet kon delen en soms was ik dat oppervlakkige geklets in hostels een beetje zat.
Rondreizen of een stedentripje vind ik niet erg om te doen, maar een zon, zee strand vakantie lijkt me dan weer niets om alleen te doen. Vorig jaar ben ik om die reden uiteindelijk ook niet weggeweest. Ik had geen zin in een stedentrip want ik wilde echt uitrusten, maar helaas kon ik niemand vinden die mee wilde/kon. Dit jaar heb ik al wel plannen om samen met iemand te gaan, maar daarnaast wil ik eigenlijk nog wel een keer weg. Mocht ik niemand kunnen vinden om mee te gaan, dan ga ik alleen.
Edit: een groepsreis heb ik zelf nog nooit gedaan (op een excursie reisje naar Londen na, en dat vond ik toen helemaal niets), het lijkt mij niet zo prettig omdat je dan zo weinig vrijheid hebt. Ik hoor echter wel van heel veel mensen goede verhalen erover, dus misschien moet ik het toch maar eens proberen.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Esperanza, in groepsreizen zit ook wel verschil. De reizen die verder weg gaan daarbij liggen de excursies vaak al vast en zijn sommige optioneel. Ik ben vorig jaar naar Kroatie geweest en daarbij waren alle excursies/uitstapjes optioneel (maar deed bijna iedereen wel aan alles mee, hoeft dus niet als je niet wilt). Ik denk dat je dat op reizen dichterbij (europa) vaker op deze manier ziet.
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
Rosa schreef:
Eigenlijk nog niet echt, heb het nu zo druk met de laatste studie dingetjes regelen etc. Ben ook niet eerder in China geweest dus wil wel veel gaan zien. Ik wil wel echt heel graag naar Tibet dus hopelijk gaat dat lukken
Verder heb ik wel een shitty visum gekregen hier met maar 1 entry (meer was echt niet mogelijk) dus daar moet ik ook nog even achteraan in China.
Herkenbaar, ik maak meestal ook pas een plan als ik er echt ben. Tibet klinkt super! Balen van dat visum, ik weet dat ze tegenwoordig lastig doen met visums voor China, hopelijk kun je het inderdaad oplossen als je er eenmaal bent.
Polly- Kletskop
Ik zit er ook over te denken om alleen te gaan. Ik ben me aan het orriënteren op een taalreis. Ik wacht nog op de info die ik aangevraagd heb en dan ga ik kijken of het financieel etc allemaal mogelijk is.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Leuk May, ik heb dat ook gedaan en het voordeel daarvan is dat je een dagbesteding hebt én mensen leert kennen. Ik had alleen in de ochtend les en de rest van de dag tijd voor leuke dingen. Het nadeel als je een intensieve cursus doet is dat je weinig vrije tijd over houdt.
Waar zit je aan te denken om heen te gaan?
Waar zit je aan te denken om heen te gaan?
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb een taalreis gedaan toen ik 15 was en ik vond het zo leuk dat ik er twee jaar later ben gaan werken. Waar wil je heen?
Polly- Kletskop
Ja daarom ook mede voor een taalreis gekozen, vind het toch wel spannend om in mijn eentje te gaan. En zo heb je toch al deels invulling en je leert sneller mensen kennen. En ik wil al jaren Zweeds leren, kan al wat woorden maar daar kom ik niet ver mee. Het beste leer je het denk ik toch in het land zelf. Dus het zou Zweden worden, ook een erg mooi land trouwens afgezien van de taal. Maar er zijn maar weinig organisaties die taalreizen naar Zweden aanbieden helaas, heb er tot nu toe maar één gevonden.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Frappuccino schreef:BJA schreef:Ik heb ervaring met singlereizen. Is een goed alternatief voor als je niet helemaal alleen wilt.
Kan je daar wat meer over vertellen? Met welke organisaties heb je gereisd bijv., waar naar toe en hoe beviel dat? Ik zit het ook te overwegen namelijk maar ik vind het nogal eng, stel klikt het niet met de groep bijvoorbeeld en dat soort dingen, ik zie heel veel beren op de weg, positieve ervaringen zijn dus welkom!
Ik heb twee groepsreizen gedaan en één singlereis. Alle drie de reizen zijn mij goed bevallen. Ik zou het zo weer boeken. Ik ben er nu wel klaar voor om echt alleen op vakantie te gaan.
Vino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12
Vino schreef:Frappuccino schreef:BJA schreef:Ik heb ervaring met singlereizen. Is een goed alternatief voor als je niet helemaal alleen wilt.
Ik heb twee groepsreizen gedaan en één singlereis. Alle drie de reizen zijn mij goed bevallen. Ik zou het zo weer boeken. Ik ben er nu wel klaar voor om echt alleen op vakantie te gaan.
En waar ben jij naar toegeweest/met welke organisaties als ik vragen mag? Goed om te horen dat het je zo goed bevallen is!
Frappuccino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10
Ik ben tot nu toe 2 keer met een groepsreis mee geweest (beide keren met Mambo). Beide keren waren (actieve) strandvakanties. Ik heb het heerlijk gehad, en als ik dit jaar niemand kan vinden om mee op vakantie te gaan, ga ik zeker weer zoiets doen!!
Ik wil nu eigenlijk ook graag op wintersport (ook met mambo), helaas is dat wel erg prijzig en dat maakt dat ik twijfel..
Ik wil nu eigenlijk ook graag op wintersport (ook met mambo), helaas is dat wel erg prijzig en dat maakt dat ik twijfel..
FruttiTutti- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Frappuccino schreef:Vino schreef:Frappuccino schreef:BJA schreef:Ik heb ervaring met singlereizen. Is een goed alternatief voor als je niet helemaal alleen wilt.
En waar ben jij naar toegeweest/met welke organisaties als ik vragen mag? Goed om te horen dat het je zo goed bevallen is!
Een keer met shoestring en twee keer met fox. Fox is beter bevallen, maar dat komt denk ik door de reisleider die ik bij shoestring had. Die was echt niet leuk namelijk.
Vino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12
Ik up hem even. Maar ik ben er ook over aan het nadenken om alleen een stedentrip te doen. Ik wil heel graag nog een keer naar Berlijn of naar Dublin. En dan een dag of 5/6 zodat je ook echt de tijd hebt om rustig alles te bekijken en niet in 3 dagen de hotspots te zien.
Maar ik ben ook "bang" dat ik me 's avonds niet veilig voel en ik zie heel erg op tegen het alleen uit eten gaan 's avonds. Ik hou er wel van om uit te gaan eten en niet ff bij de mac wat naar binnen te werken.
Maar ik ben ook "bang" dat ik me 's avonds niet veilig voel en ik zie heel erg op tegen het alleen uit eten gaan 's avonds. Ik hou er wel van om uit te gaan eten en niet ff bij de mac wat naar binnen te werken.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
Toen ik de tweede keer alleen op stedentrip ging, was het in de winter en al vroeg donker s Avonds. Ik ging dan ook niet zo ver meer van het hotel weg of bleef s Avonds in het hotel.
Ik heb met eten ook vaak lunch en avondeten gecombineerd rond een uur of 15:00 / 15:30 uur. Maar dit was in zuid europa en volgens mij nog een redelijk tijdstip om te lunchen, waardoor ik nooit het probleem had van een dichte keuken ofzo. En het was ook nooit zo druk. Verder nam ik tijdens het eten een tijdschrift mee om mij mee te vermaken.
Ik heb met eten ook vaak lunch en avondeten gecombineerd rond een uur of 15:00 / 15:30 uur. Maar dit was in zuid europa en volgens mij nog een redelijk tijdstip om te lunchen, waardoor ik nooit het probleem had van een dichte keuken ofzo. En het was ook nooit zo druk. Verder nam ik tijdens het eten een tijdschrift mee om mij mee te vermaken.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Dat van het tijdschrift is ook wel een goede! Dan zit je iig niet zo voor je uit te staren.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Ik nam ook altijd een boek mee als ik uit eten ging. In Nederland zou ik dat raar vinden, maar op vakantie is de sfeer toch vaak wat ongedwongener. Ik had meestal wel aanspraak tijdens het eten, van vakantiegangers, maar ook van obers.
Ben wel eens een avond op 'sleeptouw' genomen door een stelletje dat bij mij in het complex zat. Zij kwamen ook uit Twente en vonden dat ik bij hen hoorde haha. Hele leuke avond mee gehad. Als ik met iemand op vakantie ben, doe ik dat soort dingen toch wat minder snel.
Ben wel eens een avond op 'sleeptouw' genomen door een stelletje dat bij mij in het complex zat. Zij kwamen ook uit Twente en vonden dat ik bij hen hoorde haha. Hele leuke avond mee gehad. Als ik met iemand op vakantie ben, doe ik dat soort dingen toch wat minder snel.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
*
Laatst aangepast door Palmyra op zo 1 sep 2013 - 1:41; in totaal 1 keer bewerkt
Palmyra- Fluisteraar
- Aantal berichten : 21
Punten : 21
Registratiedatum : 28-01-13
Ik ben,van de drie maanden backpacken, 7 weken alleen geweest. Ik vond het heerlijk, niet eenzaam en ben mezelf niet tegengekomen. Vond het supergaaf en zou het zo weer doen!
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Alleen op vakantie?
» Een week alleen op vakantie
» Alleen op vakantie?
» Als moeder alleen op vakantie?
» Wie is er alleen op vakantie geweest?
» Een week alleen op vakantie
» Alleen op vakantie?
» Als moeder alleen op vakantie?
» Wie is er alleen op vakantie geweest?