Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie is er alleen op vakantie geweest?

+10
loura
Nora
mauwmauw
Liz
rapa nui
Sjaantje
TukTuk
May
Zininzon
Travel-Addict
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wie is er alleen op vakantie geweest? Empty Wie is er alleen op vakantie geweest?

Bericht  Travel-Addict vr 20 jan 2012 - 10:33

Ik wil graag in Oktober alleen op vakantie. Ongeveer 1 a 1,5 week en het liefst naar Gran Canaria.

Wie is er weleens alleen op vakantie geweest? En dan bedoel ik een strandvakantie, geen stedentrip.

Ik ben namelijk opzoek naar tips voor leuke kleinschalige hotel. Het liefst met halfpension of all inclusive!
Travel-Addict
Travel-Addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 104
Registratiedatum : 27-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie is er alleen op vakantie geweest? Empty Re: Wie is er alleen op vakantie geweest?

Bericht  Zininzon vr 20 jan 2012 - 10:35

Ik ben wel eens alleen geweest, maar dan naar Corfu...
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Wie is er alleen op vakantie geweest? Empty Re: Wie is er alleen op vakantie geweest?

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 23:45

Ik ben 2 keer alleen geweest! Heerlijk op het strand met een cocktail en een boek en met niemand rekening houden.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 23:48

Ik twijfel, aan de ene kant lijkt het me heel fijn, gewoon eigen gang gaan en doen wat ík wil zonder rekening te houdne met anderen, maar aan de andere kant ben ik bang dat het juist helemaal niet leuk is en ik me op de één of andere manier toch een soort 'eenzaam', en vooral ook opgelaten voel omdat ik alleen in een restaurant zit, alleen aan het zwembad lig, etc etc.

Gast
Gast

Bericht  May vr 20 jan 2012 - 23:49

Maple schreef:Ik twijfel, aan de ene kant lijkt het me heel fijn, gewoon eigen gang gaan en doen wat ík wil zonder rekening te houdne met anderen, maar aan de andere kant ben ik bang dat het juist helemaal niet leuk is en ik me op de één of andere manier toch een soort 'eenzaam', en vooral ook opgelaten voel omdat ik alleen in een restaurant zit, alleen aan het zwembad lig, etc etc.

Hier sluit ik me bij aan!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 23:50

Ik geloof dat er maar één manier is om erachter te komen, haha... Gewoon doen. Maar ik durf niet :P

Gast
Gast

Bericht  May vr 20 jan 2012 - 23:56

Hahaha ik heb hetzelfde, wie weet vind ik toch de moed en waag ik van het zomer de stap haha. Want eigenlijk als je eenmaal geboekt heb, kun je niet meer terug hè, dus misschien moet ik gewoon boeken angel
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Zininzon za 21 jan 2012 - 0:29

Ik merkte juist dat anderen (zowel mede-toeristen als obers etc) het helemaal niet raar vinden als je alleen bent. Ik kreeg juist vaak net een beetje meer aandacht in restaurants.
Ik ging ook echt in mijn eentje op een terras zitten om een cocktail te drinken. Nam een boek mee uit eten.
In Nederland word je dan echt raar aangekeken, zo van: wil je nog even wachten tot je de kaart krijgt, want er komt vast nog een tafelgenoot...

Verder viel het me op hoe snel je contacten met anderen legt als je alleen gaat, maar ik ben sowieso iemand die wel makkelijk een praatje maakt.

Ik vind het een dikke aanrader!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  TukTuk za 21 jan 2012 - 0:36

Maple schreef:Ik geloof dat er maar één manier is om erachter te komen, haha... Gewoon doen. Maar ik durf niet :P

Inderdaad gewoon doen! Wink Ik denk dat je de laatste tijd wel meer "engere" stappen gezet hebt:)
En een week is snel genoeg voorbij als je het niks vind toch?

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Travel-Addict za 21 jan 2012 - 8:26

Maple schreef:Ik twijfel, aan de ene kant lijkt het me heel fijn, gewoon eigen gang gaan en doen wat ík wil zonder rekening te houdne met anderen, maar aan de andere kant ben ik bang dat het juist helemaal niet leuk is en ik me op de één of andere manier toch een soort 'eenzaam', en vooral ook opgelaten voel omdat ik alleen in een restaurant zit, alleen aan het zwembad lig, etc etc.

Ja hier heb ik ook lang over getwijfeld. Maar nu heb ik zoiets van wat heb ik met die andere mensen te maken? Dan denken de andere mensen maar van goh is zij alleen op vakantie. Mijn vriendinnen hebben helaaas geen tijd en anders kan ik niet op vakantie.

Hebben mensen leuke tips voor hotels of plekken?
Travel-Addict
Travel-Addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Sjaantje za 21 jan 2012 - 8:36

Ik heb verder geen tips, zou ook wel graag eens alleen naar het buitenland willen gaan maar dat gaat me organisatorisch niet lukken. Ik kan al geen koffer sjouwen vanuit mijn rolstoel!
Maar ik ben een paar jaar geleden wel alleen op vakantie geweest in Nederland en het viel me ook op dat ik heel makkelijk in contact kwam met anderen, en dat terwijl ik juist best mensenschuw ben. Ik vond het in ieder geval een aanrader, lekker doen en laten wat ik wilde!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  rapa nui za 21 jan 2012 - 8:36

Ik heb stedenreizen alleen gedaan, ook alleen mee geweest met groepsreizen en ik heb ook wel eens alleen een weekje strandvakantie gedaan in Kroatië na logeren bij een vriendin in Slovenië, een weekje strandverlenging in Cuba en een paar dagen strandverlenging in Mexico. Kroatië was half pension, Cuba en Mexico all-inclusive. Ik heb me op zich prima vermaakt maar ben niet helemaal een strandtype dus ga me op den duur wel vervelen en tijdens een stedentrip doe je bv meer, ben je veel actiever dus toen mijn boeken uit waren heb ik mijn tijd wel uitgelegen maar zo'n vakantie is het niet helemaal voor mij. Ik vond het handig dat drankjes all iclusive waren en ontbijt is ook goed te doen. Ik vond de lunch en het diner wat minder. Misschien ook omdat het vrij grote hotels waren met grote of meerdere eetzalen die ook allemaal vrij vol waren en je redelijk vaste tijdstippen voor het eten had. In Kroatië had je een vaste tafel dus werd ik neergezet bij 2 Duitse vrouwen en niets tegen hun persoonlijk maar ik hou niet zo van die verplichte tafelgenoten. In Mexico voelde ik me wel wat ongemakkelijk dat ik zo'n beetje als enige een tafeltje alleen had, het was daar ook druk dus je kreeg een tafeltje toegewezen. Eten was in buffet vorm en omdat je dan alleen bent en het druk was moest je altijd weer uitkijken of je tafeltje nog jouw tafeltje was als je terug kwam met je eten. Was eigenlijk het zelfde in Cuba. Ik reis dan wel in het hoogseizoen/bouwvak en misschien is het wel leuker in een kleiner hotel. De drankjes zijn dus handig bij all inclusive maar eigenlijk vind ik het dus veel leuker om 's avonds een terrasje/restaurantje uit te zoeken buiten het hotel om. Ook al zit ik daar dan alleen (met bv boek, tijdschrift of gewoon een lekker plekje waar je mensen kunt kijken) ik voel me er veel prettiger bij en absoluut niet zielig of eenzaam terwijl ik dat in die all inclusive gelegenheden wel had. Maar misschien is het wel anders op plekken waar je niet vastzit aan redelijk vaste eettijdstippen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Liz za 21 jan 2012 - 9:09

Ik ben alleen geweest. Heel impulsief een ticket geboekt en ik heb de meest geweldige vakantie van mijn leven gehad. Inderdaad heb je snel aanspraak en vinden mensen het in het buitenland niet gek dat je alleen op een terrasje zit. Vooral wat oudere mensen spraken me aan omdat ze het zo stoer vonden dat ik alleen op vakantie was. Ik lag vaak met mn boek op het strand en nam bijna iedere dag een massage van een thais vrouwtje, echt heerlijk!
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Travel-Addict zo 22 jan 2012 - 7:01

rapa nui schreef:Ik heb stedenreizen alleen gedaan, ook alleen mee geweest met groepsreizen en ik heb ook wel eens alleen een weekje strandvakantie gedaan in Kroatië na logeren bij een vriendin in Slovenië, een weekje strandverlenging in Cuba en een paar dagen strandverlenging in Mexico. Kroatië was half pension, Cuba en Mexico all-inclusive. Ik heb me op zich prima vermaakt maar ben niet helemaal een strandtype dus ga me op den duur wel vervelen en tijdens een stedentrip doe je bv meer, ben je veel actiever dus toen mijn boeken uit waren heb ik mijn tijd wel uitgelegen maar zo'n vakantie is het niet helemaal voor mij. Ik vond het handig dat drankjes all iclusive waren en ontbijt is ook goed te doen. Ik vond de lunch en het diner wat minder. Misschien ook omdat het vrij grote hotels waren met grote of meerdere eetzalen die ook allemaal vrij vol waren en je redelijk vaste tijdstippen voor het eten had. In Kroatië had je een vaste tafel dus werd ik neergezet bij 2 Duitse vrouwen en niets tegen hun persoonlijk maar ik hou niet zo van die verplichte tafelgenoten. In Mexico voelde ik me wel wat ongemakkelijk dat ik zo'n beetje als enige een tafeltje alleen had, het was daar ook druk dus je kreeg een tafeltje toegewezen. Eten was in buffet vorm en omdat je dan alleen bent en het druk was moest je altijd weer uitkijken of je tafeltje nog jouw tafeltje was als je terug kwam met je eten. Was eigenlijk het zelfde in Cuba. Ik reis dan wel in het hoogseizoen/bouwvak en misschien is het wel leuker in een kleiner hotel. De drankjes zijn dus handig bij all inclusive maar eigenlijk vind ik het dus veel leuker om 's avonds een terrasje/restaurantje uit te zoeken buiten het hotel om. Ook al zit ik daar dan alleen (met bv boek, tijdschrift of gewoon een lekker plekje waar je mensen kunt kijken) ik voel me er veel prettiger bij en absoluut niet zielig of eenzaam terwijl ik dat in die all inclusive gelegenheden wel had. Maar misschien is het wel anders op plekken waar je niet vastzit aan redelijk vaste eettijdstippen.

Dankje voor je reactie! Daar twijfel ik namelijk ook over bij all inclusive dat het snel te massaal is. Daarom ben ik opzoek naar een all inclusive maar dan wat kleinschaliger. Opzich hou ik wel van strandvakanties, ik kan makkelijk dagen op het strand liggen. Very Happy

Nog meer mensen met ervaringen of tips voor leuke hotels?
Travel-Addict
Travel-Addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 1:31

Ik kan het ook ten zeerste aanraden om lekker alleen op reis te gaan. Vorig jaar ben ik een week naar Andalusië geweest. (Jerez en Sevilla). Ik vond het heerlijk.

Ik ben echt een cultuur en historie'fan' en vind het heerlijk om in kastelen, paleizen en andere oude gebouwen rond te slenteren. Ook vind ik het leuk door een binnenstad te lopen en gebouwen en kerken te bezichtigen. Als er iets is wat mijn vriend niet leuk vind, is het dat.

Het grote voordeel vond ik dus dat ik lekker mijn gang kon gaan, niet rekening hoefde te houden met een zuchtende en op zijn horloge kijkende vriend Very Happy . Zo heb ik uren rondgelopen in het Alcazar in Sevilla, heerlijk.

Wat betreft het alleen eten en drinken moest ik de eerste dagen wel wennen. Het voelde eerst heel raar om in m'n eentje op een terras te eten. Maar daar heb ik me op een gegeven moment bij neergelegd. De ene keer las ik een boek, de andere keer zat ik lekker mensen te kijken, dan schreef ik in mijn reisdagboek. Het was maar net waar ik zin in had.

Ik zou zo weer alleen gaan. Ik zou dan geloof ik wel weer voor een stedentrip kiezen. Ik ben dan ook nog nooit alleen op een ander soort vakantie geweest. Wie weet is dat ook wel heel leuk.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw ma 23 jan 2012 - 9:59

ik ben 4 jaar geleden een week alleen naar gran canaria geweest,het was de bedoeling om mijn toenmalige vriend op te zoeken die daar vandaan komt,Helaas was dit niet goed gegaan en was ik overdag vaak alleen,heerlijk vond ik het.je eigen ding doen,met niemand rekening houden.s'avonds ging ik ook vaak alleen uit,het voordeel was wel dat ik al veel mensen kenden in de kroegen omdat ik er een aantal jaar al kwam,maar ja die mensen werken ook en kunnen niet de hele avond met je praten,wat mij wel op viel was dat mensen vanzelf tegen je gaan praten.Maar je moet er zelf op uit gaan,ze komen je niet van je kamer halen.Het heeft mij goed gedaan,en veel zelf vertrouwen gegeven.
Als ik jouw was zal ik het lekker doen,gran canaria is een top eiland.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Nora ma 23 jan 2012 - 10:29

Sorry geen tips. Wel als je naar Fuerte Ventura zou gaan trouwens:p

Maar ook mij lijkt het wel eens heerlijk om in mn eentje op vakantie te gaan. Heerlijk alles zelf weten en met niks of niemand rekening houden. Alhoewel ik na een week in mn eentje tentamens leren echt gestoord van mezelf wordt :p
Denk alleen dat mn ouders het niet heel relaxt zouden vinden, dan komen alle criminelen/verkracht verhalen naar boven.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  loura do 26 jan 2012 - 8:07

Knap dat mensen dat durven en doen zeg. Het zou niks voor mij zijn, ik zou het niet durven en mij ook echt wel alleen voelen denk ik. Terwijl ik best goed alleen kan zijn! Als je het wilt moet je het gewoon doen lijkt mij!
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  litllejoy do 26 jan 2012 - 20:43

Ik ben een paar jaar geleden voor 6 dagen alleen naar Kos geweest voor een strandvakantie. Ik kan makkelijk alleen zijn en vind het ook geen probleem om alleen op een terrasje te zitten of uberhaupt iets alleen te doen. Maar toch was ik na die 6 dagen blij dat ik naar huis kon. Vond het lang genoeg zou ik maar zeggen, ik ben toch meer een stedentripper als ik alleen ga. Beetje cultuur snuiven etc.
Wel vind ik het jammer, dat als je alleen gaat, je niets kan delen met iemand.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  silly_85 do 26 jan 2012 - 22:29

Ik ben 2x naar Mallorca geweest alleen,terwijl ik helemaal niet iemand ben voor alleen te zijn.
Ik heb het heerlijk gehad, lekker op het strand gelegen met een boek , savonds lekker eten ondertussen een auto gehuurd lekker op pad geweest.
En als je alleen ben maak je idd snel contact met mensen.

Ik zeg echt lekker doen!
silly_85
silly_85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 150
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Snoopy vr 27 jan 2012 - 2:02

Ik kan mij ook prima alleen vermaken en vind het heerlijk om alleen ergens rond te dwalen.

Maar waar ik me vooral aan erger is dat men het wel raar vind en dat is vooral in Nederland zo. Als ik hier zeg dat ik ergens heen ga dan is de eerste vraag 'met wie?'. En als ik dan alleen zeg, dan krijg je een 'oh'. En dan ben ik geneigd me te verdedigen 'maar ik ga naar een vriendin toe' of 'vrijwilligerswerk doen' (wat dan ook zo is natuurlijk).

Als ik tegen mijn buitenlandse vrienden zeg dat ik ergens heen ga dan is de eerste reactie 'waarheen?' 'cool' en vragen niet eens met wie of zo.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Natural zo 29 jan 2012 - 0:43

Ik ben alleen naar Kenia geweest voor 16 dagen. In het begin vroeg ik me af waar ik aan begonnen was. Kreeg geen hap door mijn keel en vergat te genieten. Ik heb uiteindelijk vrij snel mensen leren kennen met wie ik anders misschien helemaal geen gepsrek had aangeknoopt. Een duits gezin met kinderen van mijn leeftijd waarmee ik naar een lokale openlucht disco ben geweest en heb gedanst met een masai, twee stellen waarmee ik op safari ben geweest en een duitse oma die al 14 jaar in Kenia komt.

Ik kan het je alleen maar adviseren!
Uiteindelijk is dit mijn mooiste vakantie geweest.
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: