Enge plaatjes op pakjes sigaretten.. Dat helpt toch niet?
+13
sanne-84
Rapunzel
Slakje
Lady Starstruck
Toet
Caramba
Gympie
Jeanette
VeryCherry
Japie
Bazinga
Zora
Roza
17 plaatsers
Pagina 1 van 1
Enge plaatjes op pakjes sigaretten.. Dat helpt toch niet?
Ze hebben het er weer over, enge plaatjes op de pakjes sigaretten. Dit om mensen te laten stoppen met roken.
Maar, dit werkt toch niet? Ik denk dat het alleen helpt om sigaretten ontzettend duur te maken.
Hoe denken jullie daarover? Gaan jullie, de rokers dan, minder roken van enge plaatjes op de pakjes?
Maar, dit werkt toch niet? Ik denk dat het alleen helpt om sigaretten ontzettend duur te maken.
Hoe denken jullie daarover? Gaan jullie, de rokers dan, minder roken van enge plaatjes op de pakjes?
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Re: Enge plaatjes op pakjes sigaretten.. Dat helpt toch niet?
Ik ga niet minder roken van die enge plaatjes nee. Ik ben ook niet minder gaan roken van de waarschuwende teksten.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Zora schreef:Ik ga niet minder roken van die enge plaatjes nee. Ik ben ook niet minder gaan roken van de waarschuwende teksten.
Oh ben jij een roker? :/ Niet verwacht.. Domper
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik denk niet dat het heel veel zal helpen. Als ik nog gerookt had, had mij day niks uitgemaakt. Ik denk dat meer mensen daar zo over denken.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
Bazinga schreef:Zora schreef:Ik ga niet minder roken van die enge plaatjes nee. Ik ben ook niet minder gaan roken van de waarschuwende teksten.
Oh ben jij een roker? :/ Niet verwacht.. Domper
Haha MUTS. Zal ik de Gameboy weer terugsturen?
Zora- Ratel
Nou, het zal me de reet roesten wat voor plaatjes er op de pakjes staan. Toen we in Frankrijk op vakantie waren gingen we die pakjes sparen, want daar staan wel plaatjes op. Duurder maken heeft ook vrij weinig zin trouwens.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Nah vind ik ook zo sneu voor je vriend... Ik was ook enorm verbaasd toen ik Nour/Guat (hoe heet ze tegenwoordig? Bij deze doop ik haar 'die kleine') een sigaret zag opsteken, hoor!
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik rook zelf niet minder door de plaatjes. Maar als de pakjes stukken duurder gaan worden, dan wordt stoppen toch wel een optie. Ik ga geen € 10,00 neerleggen voor een pakje bijvoorbeeld..
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Ik ga niet stoppen door die plaatjes. Wel zou ik inderdaad gaan stoppen als het nog veel duurder wordt.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Nou, ik rookte er niet minder om, maar ik vind het ook niet smakelijk om te zien. Ik had die pakjes uit het buitenland en in Nederland stopte ik de sigaretten uit dat pakje wel in een Nederlands pakje. Dus het deed me wel wat.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Bazinga schreef:Nah vind ik ook zo sneu voor je vriend... Ik was ook enorm verbaasd toen ik Nour/Guat (hoe heet ze tegenwoordig? Bij deze doop ik haar 'die kleine') een sigaret zag opsteken, hoor!
Haha Guattari is het momenteel geloof ik En klopt, partner in crime wbt roken :p
Zora- Ratel
Om die plaatjes ga ik echt niet stoppen. In Frankrijk staan ze er al op, en het interesseerde mij totaal niet.
Ik ga ooit wel een keer stoppen, op dit moment sta ik nog niet volledig achter die keus.
Ik ga ooit wel een keer stoppen, op dit moment sta ik nog niet volledig achter die keus.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik ga er ook niet minder door roken maar uit onderzoek is wel gebleken dat vooral jongeren minder snel een pakje sigaretten kopen als deze er minder aantrekkelijk uitzien. Pas nog een onderzoek gelezen waarin jongeren boodschappen moesten doen, bij winkels waar de sigaretten zichtbaar waren nam een aanzienlijk hoger aantal jongeren een pakje mee dan bij winkels waar ze niet zichtbaar in de winkel lagen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik zag laatst dat ze in Australie toch enge plaatjes hadden op pakjes sigaretten. Je zag een foto van een gezonde man en daarna dezelfde foto van de man maar dan compleet uitgemergeld en heel dun hij had huidkanker. Wat een horror plaatjes. Ik weet dat roken slecht is maar dit was gewoon angstaanjagend.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik vind het een hoop geldklopperij. Of gewoon verbieden of de prijzen zo laten, maar niet ertussenin beginnen rommelen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik denk eerlijk gezegd dat veel pubers het alleen maar stoer vinden. En mensen die eenmaal verslaafd zijn, gaan echt niet stoppen door die plaatjes.
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Ik denk ook niet dat mensen die al (langre) roken er door de plaatjes mee stoppen. Wel denk ik dat het enigzins een beetje kan Meewerken bij mensen die gaan beginnen.
Maar een prijsverhoging is effectiever
Maar een prijsverhoging is effectiever
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik denk dat de echte rokers toch wel blijven roken. Maar door de rokers worden nu de kassen toch ook flink gespekt ... Dus als ik het goed heb als ze willen dat rokers stoppen (dus minder kopen) moet er weer ergens anders op bezuinigd worden want dat geld moet er toch komen.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Een aantal jaar geleden had je toch van die 'hoesjes' die je om je pakje heen kon doen?
Denk dat als ze die plaatjes erop gaan doen mensen gewoon weer zo'n hoesje erom heen doen..
Oftewel denk niet dat de plaatjes zullen helpen, het (nog) duurder maken zou meer helpen.
Denk dat als ze die plaatjes erop gaan doen mensen gewoon weer zo'n hoesje erom heen doen..
Oftewel denk niet dat de plaatjes zullen helpen, het (nog) duurder maken zou meer helpen.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
"vroeger" zeiden veel mensen, als een pakje 10 gulden kost, dan stop ik met roken.
Inmiddels kost een pakje meer dan 10 gulden, en het gros van de mensen die het toen riepen, roken ook nog steeds.
Inmiddels kost een pakje meer dan 10 gulden, en het gros van de mensen die het toen riepen, roken ook nog steeds.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik zou gewoon nog stug door roken als er van die plaatjes op kwamen.
Ik ben wel sinds afgelopen zondag gestopt met roken, maar voor mij het is puur om het geld.
Vind het wel erg duur worden en binnenkort wordt het nog steeds duurder.
Zou wel graag een gezelligheidsroker zijn, bij een wijntje een sigaretje en voor de rest niet.
Ik ben wel sinds afgelopen zondag gestopt met roken, maar voor mij het is puur om het geld.
Vind het wel erg duur worden en binnenkort wordt het nog steeds duurder.
Zou wel graag een gezelligheidsroker zijn, bij een wijntje een sigaretje en voor de rest niet.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Soortgelijke onderwerpen
» Ik kom er niet uit....... Wie helpt mij?
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Als deodorant niet meer helpt?
» grrr ik kan er niet opkomen! wie helpt!
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Als deodorant niet meer helpt?
» grrr ik kan er niet opkomen! wie helpt!
» Dit kan toch niet... of toch wel?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: