Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bekkenpijn

+5
_Lana_
Aagje!
Paper Crown
PiP
Linda
9 plaatsers

Ga naar beneden

bekkenpijn Empty bekkenpijn

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 18:34

Ik heb elke dag, de hele dag pijn in mijn bekken. Het is geen ondragelijke pijn, maar fijn is anders.
Nou vroeg ik mij af wie nog meer bekkenpijnheeft gehad en hoe lang het duurde na de bevalling voordat de pijn grotendeels weer weg was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  Linda zo 27 jan 2013 - 18:42

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb ook gigantisch veel pijn. Echt waardeloos!

Heb je er al lang last van, pluto?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 19:03

Ja. Ik had er al vrij snel last van. Eerst alleen als ik teveel had gedaan. Dus met wat aanpassingen in mijn dagbesteding en houding viel het wel mee. Maar de laatste tijd doet het ook met weinig doen de hele dag zeer. Met zitten, liggen, staan, lopen. Gewoon constant.

Heb jij er al lang last van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  PiP zo 27 jan 2013 - 19:10

Bij de eerste was ik er meteen van af, nu heb ik er nog steedd last van..

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  Linda zo 27 jan 2013 - 19:14

Pluto schreef:Ja. Ik had er al vrij snel last van. Eerst alleen als ik teveel had gedaan. Dus met wat aanpassingen in mijn dagbesteding en houding viel het wel mee. Maar de laatste tijd doet het ook met weinig doen de hele dag zeer. Met zitten, liggen, staan, lopen. Gewoon constant.

Heb jij er al lang last van?

Ja, al vrij snel in het begin. Toen was het een beetje zeurderige pijn, maar dat werd helaas steeds erger. Tot van de week deed het alleen recents zeer, maar nu begint links ook.
Ik kom bij een Cesar therapeut, zij geeft me goed oefeningen mee, dat scheelt wel iets.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 19:14

PiP schreef:Bij de eerste was ik er meteen van af, nu heb ik er nog steedd last van..

Veel last? Of valt het mee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 19:34

Ik heb er bij mijn tweede zwangerschap nog 9 maanden last van gehad na de bevalling. Uiteindelijk na fysiotherapie ging het over.

Nu heb ik donderdag weer een afspraak staan bij de fysio. Ik kan vaak niet zitten van de pijn. Hopelijk ben er ik binnenkort van af....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  Paper Crown zo 27 jan 2013 - 19:37

Ik had 't! Na de bevalling meteen weg gelukkig. Ik heb wel verrekte pijn aan mijn pols..schijnt erbij te horen
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  Aagje! zo 27 jan 2013 - 20:17

Ik kreeg het vanaf week 26! Na de bevalling was het direct weg gelukkig!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  _Lana_ zo 27 jan 2013 - 20:29

De enige tip die ik kan geven is, doe rustig aan, of zoek een bekkenfysio op.

Ik ben veel te lang doorgegaan en heb er nu nog last van. Op dit moment is het weer op z'n ergst.
Nu ben ik bij een bekkenfysio, dus ik hoop dat het snel beter wordt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  red rose zo 27 jan 2013 - 21:40

Ik heb ook erg last van mijn bekken, zit nu ook in de ziektewet (in werk veel staan, lopen en tillen). Mijn bekkenfysio zegt, dat nu veel rusten en belasting versus belastbaarheid heel belangrijk zijn, maar dat het verloop van je bevalling ook erg van invloed is op hoe het na de bevalling zal zijn. In de kraamweek vooral in bed liggen en traplopen vermijden, vooral niet tillen ed. Daarna weer snel naar bekkenfysio voor oefeningen die je op dat moment kan doen, aan de hand van hoe de conditie van je bekken is.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  red rose zo 27 jan 2013 - 21:42

Paper Crown schreef:Ik had 't! Na de bevalling meteen weg gelukkig. Ik heb wel verrekte pijn aan mijn pols..schijnt erbij te horen

De pijn aan je pols is waarschijnlijk aan je arm waar je je kleine mee draagt, is overbelasting.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  sanne-84 zo 27 jan 2013 - 21:59

Ik heb het al vanaf begin van zwangerschap, maar het is nu te doen.
Heb er veel meer last van grhad, ben toen naar de bekkenfysio geweest. Heb oefeningen meegekregen (die ik eigenlijk vergeet te doen Embarassed ) en 1x zo'n last gehad dat het losgemasseerd moest worden.
Wanneer ik teveel doe voel ik het meer
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  Shisha zo 27 jan 2013 - 22:02

Ik heb er af en toe last van en dan met name als ik teveel doe. Ik werk in de zorg en na een drukke ochtend voel ik het vaak wel. Ik heb er nog niet heel veel last van maar let er nu al wel op dat ik dan wel mijn rust pak.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  Flip Fluitketel ma 28 jan 2013 - 0:04

Bij de 1e kreeg ik er last van rond de 30wk en na de bevalling heb ik er een aantal wkn last van gehad in erge mate. Mocht toen voornamelijk alleen uit bed om te douchrn of naar toilet te gaan. Bij de 2e had ik er rond de 15ewk al last van. Heb tot wk 29 aangepast werk gedaan en na wk 29 ging het.niet meer en bwnde zw ingegaan. Rond 35wkn werd het minder doordat ze ingedaald was en ben nu ruim een week geleden bevallen en heb er aanzienelijk minder last van dan bij de 1e na de bevalling. Heb de afgelopen week ook voornAmelijk boven op bed doorgebracht en zo min mogelijk getild en trappen gelopen. Bij beide was ik onder controlw bij een bekkenfyysio.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 0:50

red rose schreef:Ik heb ook erg last van mijn bekken, zit nu ook in de ziektewet (in werk veel staan, lopen en tillen). Mijn bekkenfysio zegt, dat nu veel rusten en belasting versus belastbaarheid heel belangrijk zijn, maar dat het verloop van je bevalling ook erg van invloed is op hoe het na de bevalling zal zijn. In de kraamweek vooral in bed liggen en traplopen vermijden, vooral niet tillen ed. Daarna weer snel naar bekkenfysio voor oefeningen die je op dat moment kan doen, aan de hand van hoe de conditie van je bekken is.

hoe bepaal je de belastbaarheid van je bekken? Wanneer kan je nog wel even door, en wanneer moet je echt rusten?
Vandaag doen mijn bekken heel erg pijn. Niet gewend, maar misschien komt het ook omdat ik bang ben om uit te glijden en daardoor mijn bekken weer extra belast.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  red rose ma 28 jan 2013 - 8:22

De belastbaarheid van je bekken bepalen is ook heel erg moeilijk. Het ligt heel erg aan de conditie van je bekken hoeveel belasting je aan kunt. Je moet dit zelf "leren" te bepalen door regelmatig te rusten/liggen na belasting. Als je nu veel pijn hebt zou je 90 min. belasten 15 min. liggen kunnen proberen
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bekkenpijn Empty Re: bekkenpijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum