Bekkenpijn na de bevalling
+5
Makamba
Annie24
Flip Fluitketel
vlinder-19
Tania
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bekkenpijn na de bevalling
Hoe lang duurde het bij jullie na de bevalling voordat de bekkenpijn weer over was? Ik zit erover te denken om nog wat extra vakantie nemen na mijn verlof als dat mogelijk is op m'n werk zodat ik wat langer de tijd heb om goed te herstellen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Bekkenpijn na de bevalling
Ik heb nu bijna 3jr na mijn bevalling nog altijd bekkkenklachten, ik zou hier waarschijnlijk ook nooit meer vanaf komen. Af en toe ga ik nog eens naar mn ceasartherapeute en laat de boel wat rechter zetten. Vooral als ik het druk heb en veel moet tillen/lopen/sjouwen kan ik nog flink door mn bekken zakken.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Ik heb na de bevalling zeker anderhalve maand last gehad van erge bekkenpijn. Ik had in het begin van de zwangerschap al geregegeld dat ik een paar weken vakantie had na mijn zwangerschapsverlof. Ik vond het wel lekker om langer verlof te hebben. Maar mocht je nu nog erge last hebben van je bekken na je verkof kan je ook in de ziektewet lijkt mij. Verder heb ik nu nog regelmatig last van mijn bekken, het blijft een zwakke plek.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Helaas heb ik het hier ook nog altijd. En Tygo wordt toch echt 6 in januari. Bij mij merk ik het vooral met dit vieze vochtige wat koudere weer. De bekkenpijn die ik had tijdens de zwangerschap van Jens was binnen een week na de bevalling vertrokken.
Gast- Gast
Ja ik weet dat ik de ziektewet in kan als ik nog last heb maar dat wil ik eigenlijk liever niet tenzij het echt niet anders kan. Ik ben begonnen met m'n nieuwe baan en toen na drie weken werken de ziektewet ingegaan (10 weken zwanger) en ik neem dan liever vakantie op dan dat ik me weer ziek moet melden. En die vakantieuren moeten toch op volgend jaar.
Maar het is dus heel verschillend, ik ga wel even overleggen met m'n leidinggevende want ik weet niet eens of het wel kan i.v.m. vakantie van collega's.
Maar het is dus heel verschillend, ik ga wel even overleggen met m'n leidinggevende want ik weet niet eens of het wel kan i.v.m. vakantie van collega's.
Tania- Ratel
Hier ook nog steeds last van mijn bekken (en mijn knip) en Y. is bijna 10 maanden.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik heb helaas ook nog steeds last van mijn bekken!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Nou dat belooft nog wat, de fysio zei dat het bij veel vrouwen na zes weken wel (een heel eind) over was :S
Tania- Ratel
Ik ben ook 16 maanden mama en ik heb ook nog steeds last van m'n bekken. Ik loop sinds kort bij de fysio daar voor
Gast- Gast
Maar werken jullie dan wel gewoon? Ik werk in de (meervoudig gehandicapten) zorg en als het zo blijft als dat het nu is kan ik echt niet werken. Of wordt het wel een stuk minder na de bevalling?
Tania- Ratel
Ik werk 2 dagen in de week. Tijdens de zwangerschap was het vele malen erger en kon bijna niet lopen. Nu heb ik er alleen last van na een dag flink werken en als ik een grote wandeling heb gemaakt. De rest van de tijd is de pijn wel aanwezig maar heel licht
Gast- Gast
Ik werk 3 dagen in de week (in een verpleeghuis) en zeker als ik ongunstig ingeroosterd, meerdere dagen achterelkaar of meer dan die 3 dagen in de week moet werken of als het druk is/zorgzwaarte hoog is (wat momenteel is) merk ik het met name.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Hier ging het nadat de kraamverzorgster weg was, steeds een beetje beter.
Dat ik net weer ging fietsen, met de bakfiets, merkte ik het wel weer. En rond de menstruatie of als ik te lang loop. Maar dan is het meer vervelend als dat ik echt belemmerd word.
Dat ik net weer ging fietsen, met de bakfiets, merkte ik het wel weer. En rond de menstruatie of als ik te lang loop. Maar dan is het meer vervelend als dat ik echt belemmerd word.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
ik heb er na 2 jaar ook nog last van. Liep altijd veel hard, nu bijna niet meer omdat ik de dagen na t hardlopen niet eens meer normaal uit mn stoel kan komen
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
Nou mijn hoop om er een paar maanden na de bevalling helemaal vanaf te zijn ben ik nu wel verloren geloof ik.
Tania- Ratel
Hier na 14 maanden ook nog steeds erg veel last. Na een MRI en röntgenfoto waar niets uit kwam begin ik in januari bij het revalidatiecentrum.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Tania schreef:Maar werken jullie dan wel gewoon? Ik werk in de (meervoudig gehandicapten) zorg en als het zo blijft als dat het nu is kan ik echt niet werken. Of wordt het wel een stuk minder na de bevalling?
Ik werk 36 uur per week op kantoor. Zeker in het begin viel het me erg zwaar omdat ik van de 9 uur dat ik per dag werk zeker 8 uur op mijn kont zit. Aan het einde van de dag had ik zo'n last dat ik me geen houding meer wist te geven. Nu gaat het wel beter: heb een nieuwe bureaustoel en ga minimaal elk uur even een rondje/stukje lopen door het gebouw. Denk dat ik nu een beetje de middenweg heb gevonden tussen het zitten en lopen. Te veel zitten is niet fijn, maar te veel lopen ook niet, want na een ochtendje door de stad slenteren heb ik er ook meer last van.
Loop wel bij de bekkenfysio en bij de gyn voor mijn klachten.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Hier eigenlijk precies hetzelfde als bij Mamsie.
Ik heb nog steeds zulke erge klachten, dat ik het grootste gedeelte niet kan werken en maar een paar uurtjes per week werk. De rest krijg ik met een uitkering aangevuld. Ik heb echt al veel onderzoeken e.d. gehad, maar niets verder gekomen. Ik start 16 december bij het revalidatiecentrum. Na veel aandringen voor een verwijzing overigens, want de huisarts wilde me niet verder helpen 'omdat het nu eenmaal zo is en er niks aan te doen is'.
Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat het (iig bij mij) hormonale bekkenproblemen zijn. Het wisselt namelijk sterk over de hele maand gezien qwa pijn. Ik kan zeg maar een cyclus bijhouden wat betreft de pijn, die ook echt gelijk loopt met mijn cyclus. Ook zat ik vanaf week 6 van de zwangerschap al thuis in de ziektewet, omdat ik toen al zoveel pijn had dat ik bijna de straat niet uit kon lopen. Dat heeft naar mijn idee toch echt een hormonale invloed gehad dus.
Ik heb afgelopen maand de mirena (die ik 8 weken na de bevalling liet plaatsen) laten verwijderen zodat ik aan de pil kan en die kan doorslikken. Op die manier hopen we mijn cyclus te kunnen 'stil zetten' en die combi dus weg te kunnen halen. Op dit moment merk ik echt al een groot verschil! Ik kan dingen veel langer volhouden, krijg minder snel last en tot nu toe heb ik nog niet 1x plat gelegen van de pijn (wat ik voorheen wekelijks had na een drukke dag bijvoorbeeld). Helaas heb ik wel voortdurend bloedingen terwijl ik de pil dus slik. Maar voorheen had ik júist tijdens een menstruatie heel erg last en nu helemaal niet!
Edit; ik werk trouwens wel in de horeca, dus dat is ook gewoon echt niet te doen. Ik ga in samenwerking met een bedrijfsarts op zoek naar ander werk, dat ik wel kan volhouden.
Ik heb nog steeds zulke erge klachten, dat ik het grootste gedeelte niet kan werken en maar een paar uurtjes per week werk. De rest krijg ik met een uitkering aangevuld. Ik heb echt al veel onderzoeken e.d. gehad, maar niets verder gekomen. Ik start 16 december bij het revalidatiecentrum. Na veel aandringen voor een verwijzing overigens, want de huisarts wilde me niet verder helpen 'omdat het nu eenmaal zo is en er niks aan te doen is'.
Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat het (iig bij mij) hormonale bekkenproblemen zijn. Het wisselt namelijk sterk over de hele maand gezien qwa pijn. Ik kan zeg maar een cyclus bijhouden wat betreft de pijn, die ook echt gelijk loopt met mijn cyclus. Ook zat ik vanaf week 6 van de zwangerschap al thuis in de ziektewet, omdat ik toen al zoveel pijn had dat ik bijna de straat niet uit kon lopen. Dat heeft naar mijn idee toch echt een hormonale invloed gehad dus.
Ik heb afgelopen maand de mirena (die ik 8 weken na de bevalling liet plaatsen) laten verwijderen zodat ik aan de pil kan en die kan doorslikken. Op die manier hopen we mijn cyclus te kunnen 'stil zetten' en die combi dus weg te kunnen halen. Op dit moment merk ik echt al een groot verschil! Ik kan dingen veel langer volhouden, krijg minder snel last en tot nu toe heb ik nog niet 1x plat gelegen van de pijn (wat ik voorheen wekelijks had na een drukke dag bijvoorbeeld). Helaas heb ik wel voortdurend bloedingen terwijl ik de pil dus slik. Maar voorheen had ik júist tijdens een menstruatie heel erg last en nu helemaal niet!
Edit; ik werk trouwens wel in de horeca, dus dat is ook gewoon echt niet te doen. Ik ga in samenwerking met een bedrijfsarts op zoek naar ander werk, dat ik wel kan volhouden.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Soortgelijke onderwerpen
» Fysio oid voor bekkenpijn na de bevalling?
» Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling
» Bekkenpijn na bevalling, vooral tijdens menstruatie
» bekkenpijn
» Bekkenpijn en dreumes
» Bekkenpijn terug paar maanden na bevalling
» Bekkenpijn na bevalling, vooral tijdens menstruatie
» bekkenpijn
» Bekkenpijn en dreumes
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: