Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ritme bij baby

+7
_Lana_
Mute_
maiadebij
Twellie
Tania
Darius
SarahKey
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

ritme bij baby Empty ritme bij baby

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 23:27

Hoe zijn jullie begonnen met een ritme bij jullie kindje? F krijgt nu wel gewoon om de 3u de fles maar hij slaapt dus wanneer die moe is. De ene keer is die `s ochtends lang wakker, dan weer `s middags en dan weer `s avonds er is dus geen pijl op te trekken. Overdag ligt ie ook nog beneden en dan leggen we `m in de wagenbak als ie slaapt en als ie wakker is in de box (maar daar valt ie dus dan wel in slaap)

Dus dames hoe krijg ik regelmaat, of krijg je dit op den duur vanzelf (dat ie vaste tijden wakker is en slaapt)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 23:32

Bij ons hadden ze gelukkig al een perfect ritme toen ze uit 't ziekenhuis kwamen.

Je kan toch gewoon een schema maken qua voedingen en dan hem voorzichtig wekken voor een flesje of eventjes afleiden tot het volgende flesje. Wel stapsgewijs anders schopt ie vast herrie, langzaam zodat ie kan wennen elke dag een beetje meer. Gaat prima hier, zelfs met 2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 23:34

Vaste tijden proberen te voeden en vaste tijden in bed leggen. Baby's houden van ritme en regelmaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  SarahKey wo 19 sep 2012 - 23:35

Ik begon rond een maand met 's avonds na het wassen een pyama aan. Flesje en hup naar bed. Later begon ik dit ook overdag te doen. Ritme van: schone luier, flesje en dan slapen. Lag hij wakker te kijken in bed, prima. Op een gegeven moment viel hij wel in slaap. En nu weet hij na de fles ga ik naar bed. Maar S was een moeilijke slaper in het begin. Beneden in de wagenbak ging nog wel maar overdag in eigen bedje... drama. Maar wel doorgezet en nu slaapt hij alweer een hele tijd overdag lekker in zijn eigen bedje.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Darius wo 19 sep 2012 - 23:39

Maar waarom wil je een ritme dan? Ritme is niet op vaste tijden de fles en een slaapje. Ritme is mijns inziens voorspelbaarheid: dus een fles, daarna even bij papa of mama knuffelen, daarna in de box en daarna naar bed. En mijn vraag is dan: wil je dat? Ga je strak vasthouden aan een ritme of kijk je wat de behoeftes van je kind zijn?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 23:39

ja hier krijgtie dus ook op vaste tijden de fles en hij wordt inderdaad ook rond de fles wakker mochtie slapen maar hij is dus op hele verschillende momenten wakker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 23:53

Ik zou gewoon elke keer een ritueel aanhouden. Maar verder niet 'dwingen' qua tijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 23:53

Lily schreef:ja hier krijgtie dus ook op vaste tijden de fles en hij wordt inderdaad ook rond de fles wakker mochtie slapen maar hij is dus op hele verschillende momenten wakker.

Maar is dat een probleem dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 23:55

Luce schreef:
Lily schreef:ja hier krijgtie dus ook op vaste tijden de fles en hij wordt inderdaad ook rond de fles wakker mochtie slapen maar hij is dus op hele verschillende momenten wakker.

Maar is dat een probleem dan?

+1 Hij slaapt toch gewoon wanneer hij moe is? Jij slaapt toch ook niet elke nacht van 23. uur tot 7 uur?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 0:00

Balloon schreef:Vaste tijden proberen te voeden en vaste tijden in bed leggen. Baby's houden van ritme en regelmaat.



volgens mij kan geen enkele baby klok kijken.

Hier is het ritme dat ze sowieso voor en na het slapen drinken krijgt en als ze honger heeft of verdrietig is. En ze gaat slapen als ze moe is (of niet, maar dan gaat ze in de doek). Ik vind dat hele ritme gedoe enorm overschat. Volgens mij is het vooral fijn voor de ouders als ze weten waar ze aan toe zijn. Mijn ervaring is dat ritme vanzelf wel komt, maar dat het even duurt voordat een kindje een ritme gevonden heeft. Ik heb er in ieder geval nooit mijn best voor gedaan, op een gegeven moment was het er gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Tania do 20 sep 2012 - 0:01

Balloon schreef:Vaste tijden proberen te voeden en vaste tijden in bed leggen. Baby's houden van ritme en regelmaat.

Niet alle baby's. Bij mijn zoontje was er echt geen ritme in te krijgen, niet eens een beetje. Een ritme aanhouden werkte bij hem totaal averechts. Mijn dochter doet het juist goed met een vast ritme/schema, zij wordt juist weer onrustig als hij ritme omgegooid wordt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Twellie do 20 sep 2012 - 0:09

Wij hebben een ritme in de zin van structuur: eerst een schone luier, dan voeding, dan knuffelen, dan spelen. Geen ritme in de zin van tijden van slapen of vaste eetmomenten. Nu ze negen maanden is, komt er wel vanzelf een ritme in qua tijd, maar ik heb geen pogingen ondernomen om dat te beinvloeden. Zelf zou ik het ook niet zo fijn vinden om in mijn slaap gestoord te worden voor een bord eten of nog een uur te moeten wachten als ik echt trek heb en dan ga ik er maar vanuit dat dat bij mijn dochter hetzelfde werkt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  maiadebij do 20 sep 2012 - 0:43

Rejoy. schreef:
Balloon schreef:Vaste tijden proberen te voeden en vaste tijden in bed leggen. Baby's houden van ritme en regelmaat.



volgens mij kan geen enkele baby klok kijken.

Hier is het ritme dat ze sowieso voor en na het slapen drinken krijgt en als ze honger heeft of verdrietig is. En ze gaat slapen als ze moe is (of niet, maar dan gaat ze in de doek). Ik vind dat hele ritme gedoe enorm overschat. Volgens mij is het vooral fijn voor de ouders als ze weten waar ze aan toe zijn. Mijn ervaring is dat ritme vanzelf wel komt, maar dat het even duurt voordat een kindje een ritme gevonden heeft. Ik heb er in ieder geval nooit mijn best voor gedaan, op een gegeven moment was het er gewoon.

+1

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 1:21

Ik vind ritme niet overschat, ik denk dat iedereen beter functioneert bij wat ritme denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  maiadebij do 20 sep 2012 - 2:11

ik functioneer beter als ik eet wanneer ik honger heb en slaap wanneer ik moe ben. Een baby vind tzt zijn ritme wel, qua dag en nacht.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 2:13

Luce schreef:Ik vind ritme niet overschat, ik denk dat iedereen beter functioneert bij wat ritme denk ik.

wat versta jij onder ritme?

Hier is enige vorm van ritme dat ze ongeveer een anderhalf/twee uur nadat ze wakker is geworden vanzelf weer in slaap valt en dat ze na en voor het slapen gaat drinken. Maargoed, de ene keer zijn het twee slokjes en valt ze in de kinderwagen in slaap, de andere keer drinkt ze 45 minuten en sukkelt ze aan de borst in slaap, waarna ze bij mij slaapt of in bed gelegd wordt en soms drinkt ze in de tijd dat ze wakker is ook nog twee keer tussendoor.

Ik denk dat maar weinig kinderen gebaat zijn bij vaste tijden, dat die vaste tijden vooral voor de ouders handig zijn. Zo''n kleintje heeft honger wanneer het honger heeft en niet omdat het vier uur geleden is dat hij wat heeft gedronken, is moe wanneer het moe is en niet omdat het toevallig 13.00uur is.

Hier is vanzelf meer ritme in de dag gekomen toen ze wat minder gingen slapen en we uit kwamen op twee of drie slaapjes per dag en toen ze vast voedsel mee ging eten. Dat deden we op de momenten dat wij ook aten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 2:22

Ik merk bij ons dat ze héél veel baat bij het ritme hebben en de voorspelbaarheid. Ze vallen sneller in slaap en ze lijken relaxter omdat alles voorspelbaar is en ze weten wat er gaat komen.

Verder zou ik zelf nergens aan toekomen zonder dit ritme, ik heb er 2 en zou ander van het ene flesje in het andere rollen en de hele dag niets doen als flesjes geven. Nu voelt dat nu al een beetje zo, maar nu heb ik tenminste nog 1,5 uur tijd tussen de flesjes in waarin ik ff kan stofzuigen, wat kan eten of een wasje draaien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Mute_ do 20 sep 2012 - 4:07

Ik heb de eerste weken nooit aan ritme of schema's gedacht en na een tijdje kwam ik erachter dat we toch een aardig gestructureerde dagindeling hadden.


Structuur heb ik er op een gegeven moment in de avond in gebracht, toen de laatste voeding eraf ging. 's Avonds badje, pyjama, eten, verhaaltje en naar bed. Ik keek vooral naar haar signalen van moeheid/honger. Als ze in haar oogjes ging wrijven of jengelen, ging ze naar bed. Als ze honger had, kreeg ze eten. De avond was eerst een duidelijke eind van de dag, toen werd de ochtend wat gestructureerder en inmiddels hebben we een aardig lekker 'ritme' in de dag.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 4:33

dan gaan we nu gewoon door zoals we bezig zijn smile Ja en ritme zit er niet in meer regelmaat. Hij krijgt op vaste tijden z`n flesje en verder laten we hem gewoon z`n gangetje gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  _Lana_ do 20 sep 2012 - 6:36

Charlie schreef:Ik merk bij ons dat ze héél veel baat bij het ritme hebben en de voorspelbaarheid. Ze vallen sneller in slaap en ze lijken relaxter omdat alles voorspelbaar is en ze weten wat er gaat komen.

Verder zou ik zelf nergens aan toekomen zonder dit ritme, ik heb er 2 en zou ander van het ene flesje in het andere rollen en de hele dag niets doen als flesjes geven. Nu voelt dat nu al een beetje zo, maar nu heb ik tenminste nog 1,5 uur tijd tussen de flesjes in waarin ik ff kan stofzuigen, wat kan eten of een wasje draaien.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Doordat wij al vrij snel een 'ritme' hadden, heb ik echt redelijk wat tijd voor mezelf gehad. Ze sliepen bijna altijd van voeding tot voeding.

Hier is en was het: Slapen - wakker worden en flesje - even 'spelen' / knuffelen - en moe is hier naar bed. Slapen doe je in bed en niet in de box ( vind ik ).

Nu hebben ze wel ongeveer vaste tijden. Maar nog steeds is het moe=naar bed. En dat kan om 12.00 uur zijn, maar ook half 1, bij wijze van.


Laatst aangepast door _Lana_ op do 20 sep 2012 - 23:18; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  blondje1313 do 20 sep 2012 - 18:32

Ik denk dat je bij een tweeling gillend gek wordt als je geen regelmaat en ritme hebt.
Bij één baby is het wat makkelijker om in het ritme van de baby mee te gaan.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 18:53

Ik vind het wel grappig dat iedereen hier de drie R'en probeert te weerleggen terwijl in mijn opleiding het eerste wat erin gestampt werd, was dat rust, regelmaat en reinheid het allerbelangrijkste is voor een baby. En dan niet volgens de klok, maar wel in de zin van rituelen, zodat een baby weet wat er komen gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 19:03

Maple schreef:Ik vind het wel grappig dat iedereen hier de drie R'en probeert te weerleggen terwijl in mijn opleiding het eerste wat erin gestampt werd, was dat rust, regelmaat en reinheid het allerbelangrijkste is voor een baby. En dan niet volgens de klok, maar wel in de zin van rituelen, zodat een baby weet wat er komen gaat.

Dan bedoel je dus voorspelbaarheid? Maar dan is het voeden en slapen op verzoek toch ook enorm voorspelbaar?



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  SarahKey do 20 sep 2012 - 19:10

Maple schreef:Ik vind het wel grappig dat iedereen hier de drie R'en probeert te weerleggen terwijl in mijn opleiding het eerste wat erin gestampt werd, was dat rust, regelmaat en reinheid het allerbelangrijkste is voor een baby. En dan niet volgens de klok, maar wel in de zin van rituelen, zodat een baby weet wat er komen gaat.

Niet iedereen hoor. Ik hield me wel een aan de tijd. Als meneer sliep als het flestijd was maakte ik hem wakker. Elke avond, 22:00 uur laatste fles. Nu niet meer maar toen hij een baby was. Ik vind het niet verkeerd om veel dingen op vaste tijden te doen met vaste rituelen. Ik liet hem alleen wat langer liggen als hij nét in slaap was gevallen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 19:23

Rejoy. schreef:
Maple schreef:Ik vind het wel grappig dat iedereen hier de drie R'en probeert te weerleggen terwijl in mijn opleiding het eerste wat erin gestampt werd, was dat rust, regelmaat en reinheid het allerbelangrijkste is voor een baby. En dan niet volgens de klok, maar wel in de zin van rituelen, zodat een baby weet wat er komen gaat.

Dan bedoel je dus voorspelbaarheid? Maar dan is het voeden en slapen op verzoek toch ook enorm voorspelbaar?


het cirkeltje voeden-knuffelen-spelen-slapen.
Natuurlijk is het belangrijk naar je kindje te kijken en zijn er ook kinderen die ook helemaal gelukkig zijn zonder ritme, maar over het algemeen geldt voor een kleine baby echt toch wel die rust, reinheid en regelmaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme bij baby Empty Re: ritme bij baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum