Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

+79
eigenwijs
Bimbam
Jelin
Jelleke
Knillis
myloon
Aardbei
Jade
Caresses
yes1984
Filoria
Sazzle
nillis
Samantha
ShallY
Mama
Charles
Laced
Thunder
Snoes
Maudy
smooch
Shopaholic
Bruintje Beer
Viva
joyce0606
SarahKey
Happydobby
Pompoen
Steep
Alex
Aimee
iloverose
kwebbeltje
Mom-Of-3
Parel
Star007
love
_Mashimaro_
Bloempjuh23
Printje
Flip Fluitketel
liesje
Monnie
Burn
Caroow
_Jet
Annemoontje
Miss G
Sanne
strawberry
Pien
firda
Novalee
Zenna
Silver
Vlinderjoy
Jezzie
Suus
slaatje
Mida4you
Supertalentje
Twellie
Teddyaapje
Dora
RioolSpook
vlinder-2011
ingrid82
mzcharlotte
Stitch
Muppetje
Lejow
Amber-
Puggle
Flower_L
Jasmine
Weegschaal
Annemie
Linnie1985
83 plaatsers

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 6 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Miss G za 26 jan 2013 - 6:29

Allemaal bedankt, ik zal voor jullie blijven duimen!

Mzcharlotte: ja ik heb het verhaal van Nillis gelezen, maar ik wil mezelf geen valse hoop geven. Heb de verloskundige gister al gesproken en die zei dat het 2 kanten op kon gaan, maar dat ik zeker rekening moest houden met een miskraam en dat ik altijd mag bellen.
Vannochtend kwam het rode bloed, en soms is het veel, dan weer weinig. Ik blijf wel steeds krampen/buikpijn houden dus blijkbaar is het er nog niet uit.
Mijn schoonmoeder is ook verloskundige geweest, die zou mij ook nog even bellen vanavond.

Heb wel besloten om maandag nogmaals te bellen en ook een echo wil om er zeker van te zijn dat het, om het zo maar te zeggen, afgelopen is.

En hoe gaat het met jou mzcharlotte? Ik heb jouw topic ook nog gelezen..
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 6 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  mzcharlotte za 26 jan 2013 - 6:48

Met mij gaat het momenteel wel. Ongeduldig voor woensdag.

Krampen zijn geen goed teken. Mijn miskraam heeft 3 dagen geduurd voordat 'het' eruit was en het lullige was dat er de dag te voren nog hartslag was gemeten. Mijn ervaring toen was, dat ik gewoon het gevoel had dat het mis was en dat gevoel bleek te kloppen (hoe graag ik het ook anders had gezien). Heel veel sterkte meid, het is echt zo rot. *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 6 699888
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jasmine za 26 jan 2013 - 6:48

De combinatie van krampen en helder rood bloedverlies is idd. weinig hoopgevend Miss G.

Hopelijk valt het mee en is er toch niks aan de hand. hug

Sterkte
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Miss G za 26 jan 2013 - 7:03

Mzcharlotte: ik kan me voorstellen dat je ongeduldig bent voor woensdag! Ik hoop voor jou dat er goed nieuws komt.
En wat ik wel raar vind is dat ik donderdagochtend opeens het gevoel had dat het helemaal niet goed zat, zo vanuit het niets. Donderdagavond aan de eettafel heb ik toen nog de opmerking gemaakt van "op dit moment hebben we zoveel shit in ons leven, dus dit zal ook wel niet goed aflopen" en een uur later begon het bruinverlies.

Jasmine: en hoe gaat het nu met jou? Kan je al een beetje genieten van je zwangerschap?

Het rare is dat ik ook steeds denk van wat heb ik dan verkeerd gedaan, had ik het anders kunnen doen. Voel ik me schuldig dat toen ik er net achter kwam dat ik zwanger was (ongepland maar zeer welkom!) Ik eerst totale paniek had en niet direct blij was. En ook angst voor de volgende zwangerschap, gaat dat dan wel goed... waarschijnlijk komt nu met al het bloed ook mijn emoties los pfff..
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mzcharlotte za 26 jan 2013 - 7:06

Lief, je kúnt er helemaal niks aan doen. Echt niet. Het ziekenhuis heeft bij ons de tijd genomen om uit te leggen dat het op geen manier voorkomen had kunnen worden. Het is scary as hell nu en de toekomst. Ik vind het heel naar voor je/jullie dat dit bij jullie al volle bordje komt. *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 6 699888
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Jasmine za 26 jan 2013 - 7:10

Miss G: lief dat je het vraagt. Helaas kan ik nog totaal niet genieten. Hou me ook totaal niet met de zwangerschap bezig. Goed, ik hou me aan de 'leefregels', maar verder gaat het allemaal langs me heen. Woensdag weer controle.

Probeer jezelf alleen niks kwalijk te nemen, jij kunt er echt niks aan doen. Jij hebt niks verkeerd gedaan. Een miskraam overkomt je gewoon, in de meeste gevallen is er gewoon geen aanwijsbare oorzaak. (Sowieso, als elke miskraam een falen van de zwangere was, zou ik wel een heel slechte zwangere zijn laughcry )
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  mzcharlotte za 26 jan 2013 - 7:12

Wanneer denk je er wel met vertrouwen in te kunnen staan Jasmine? Het lijkt me echt zo naar voor je, om niet écht te kunnen genieten.

Die vraag staat er stom, maar heb jij een datum/aantal weken dat je denkt dat je dan kan denken: ok, nu komt het zeker goed.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Jasmine za 26 jan 2013 - 7:22

Mzcharlotte: geen idee wanneer ik echt kan genieten, ik hoop na woensdag en anders na de 20-weken echo. De overtuiging dat het zeker goed komt, geen idee of ik die ooit ga krijgen. Zei vanmiddag nog tegen mijn man, dat ik nu al zenuwachtig kan worden voor de 20-weken echo. Daarnaast: heb bij J. wel gezien dat het ook tijdens de bevalling nog (bijna) mis kan gaan. Bij haar ging het gelukkig goed, maar heb wel een paar spannende minuten gehad.

Tijdens de persweeën liet nl. de placenta al voor een groot gedeelte los, waardoor haar hartslag steeds wegviel. Op dat moment besloot de gynaecoloog dat ze er meteen uit moest, dus met de vacuümpomp en een hele dikke knip is ze uiteindelijk ter wereld geholpen. Ze ademde niet, was helemaal grauw en had totaal geen spierspanning, kreeg een apgar van 2. Hierdoor werd ze meteen meegenomen om beademd te worden, wat ze godzijdank vrij snel oppakte. Gelukkig heeft ze geen zuurstoftekort gehad, maar ze moest wel opgenomen worden op de couveuse afdeling. Overigens is dat helemaal goed gekomen, maar ik zal pas echt gerust zijn als ook deze baby lekker in de wieg ligt te slapen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  mzcharlotte za 26 jan 2013 - 7:27

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 6 699888Wat ontzettend vervelend voor je Jasmine. Ik hoop dat je toch maniertjes vind om van de kleine dingen te genieten.

Ik mocht namens mijn zus een kraamkadootje uitzoeken. Ik heb echt een heel leuk setje uitgekozen (wel maat 74 want ze hadden niet kleiner). Ondanks alle zorgen, heb ik die toch trots aan mijn man kunnen laten zien. Later fluisterde hij mij toe: Daarom moeten we dus een meisje krijgen. I love you
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Miss G za 26 jan 2013 - 8:37

Jasmine: hug ik heb even geen andere woorden..

Mzcharlotte: wel lief hoor van je zus I love you
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Weegschaal za 26 jan 2013 - 9:56

Wat erg Miss G *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 6 699888

Ik blijf voor je duimen mzcharlotte! Vind het wel positief dat je gevoel er goed bij is!!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  nillis ma 28 jan 2013 - 1:36

Wat is het hier rustig, maar we zitten natuurlijk allemaal nog in zo'n onzekere periode.

@ Mis G, wat een naar bericht, weet je al wanneer je voor een echo mag?

@ Stitch, hoe is het bij jou. heb je al last van kwaaltjes?

@ MZCharlotte, heb je nog weer bloedverlies gehad. Wel apart dat je moeder het ook heeft gehad. Misschien is het wel erfelijk en is er nu verder niets aan de hand.

@ Jasmine, wat jammer dat je nog steeds niet echt kan genieten, maar kan me het wel voorstellen. Maar op een volgende meeting lopen we of allebei met een dikke buik of met een kleine (ligt eraan wanneer er een meeting is)

@all, hier weinig klachten van zwangerschap en dat maakt wel onzeker,
maar we zullen zien. Volgende week woensdag hebben we een echo bij de
gyn en als die goed is maak ik een afspraak bij de vk en als die niet
goed is ben ik in ieder geval gelijk op de goede plek. We zullen zien.
Mijn gevoel is wel positiever als de vorige keer, maar ja kan niet in
mijn buik kijken.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Jasmine ma 28 jan 2013 - 2:54

Nillis: dan zorgen we toch gewoon dat er tegen die tijd een meeting is Wink
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  _Jet di 29 jan 2013 - 1:52

Sorry dames ik heb al een tijdje niet gereageerd.
Ben 's avonds echt moe en het is heel wisselend hoe ik me voel. Sinds zaterdag ben ik helemaal van mijn medicijnen af en verder ben ik vaak erg licht in mijn hoofd.

Gisteren intake gehad bij de vk en vrijdag voor de eerste echo (volgens eigen berekeningen ben ik dan 9 weken).

Net mijn meisje voor de eerste keer naar de psz gebracht en ik heb het keurig droog gehouden totdat ik wegliep angel Zelf was ze lekker aan het spelen. Als het goed is dan word ik zo nog even gebeld hoe het gaat.

Ik ga proberen wat actiever te worden!

Heel veel sterkte voor de dames waarbij het helaas niet goed is afgelopen hug
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Teddyaapje di 29 jan 2013 - 2:07

Jet, spannend de eerste echo! Fijn dat je van de medicatie af bent! Ben benieuwd hoe S. het vindt bij de psz.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jasmine di 29 jan 2013 - 2:28

Jet: spannend hoor, zo'n eerste echo! Hopelijk is het er een met een mooi kloppend hartje. Raar is dat hè, je kindje zo voor het eerst naar de psz brengen? Dan worden ze opeens zo groot. J. gaat nu al sinds oktober naar de psz en ze is daar al zo gegroeid. Heel bijzonder.

Ik begin eindelijk een beetje vertrouwen te krijgen. Zie ook niet op tegen de controle morgen, denk dat het wel goed voelt nl. Heb de laatste dagen vreselijk last van jeukende borsten en tepels. Heel irritant. Leuk dingetje is wel: volgens mij heb ik de kleine al gevoeld. Gezien de ligging van de placenta zou dit vrijwel onmogelijk moeten zijn, maar zou niet weten wat het anders is. Het zijn echt die kleine kriebels die ik bij J. ook voelde. Gisteren toen ik in bad lag voelde ik ze even en net ook weer even.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  mzcharlotte di 29 jan 2013 - 8:18

Wat fijn Jasmine. Ik heb nog geen bewijs ervoor, maar ik heb eigenlijk ook best wel vertrouwen. Op hetzelfde moment ben ik angstig voor mijn eigen vertrouwen.

Nillis, ik heb geen bloedverlies meer gehad, maar wel een beetje bruinverlies. Zeker niet continu en ook maar beetjes. Verder heb ik nog steeds pijnlijke borsten, rommelende darmen, jeukende huid, pijnlijke onderrug en soms wat steken/krampjes (groei baarmoeder?). Ook ben ik moe en 's morgens kan ik het eerste uur zeker niet aan eten denken, dus vanavond maak ik mijn ontbijt en lunch maar vast klaar denk ik.

Morgen heb ik om 3 uur verder onderzoek, dus fingers crossed please!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Mida4you di 29 jan 2013 - 8:48

Hallo dames,

ik schrijf ook niet veel mee, sorry. Ik ben dan 's avonds ook ongelooflijk moe en totaal geen puf meer! Ik ben ook 24 uur per dan misselijk en dat is echt niet fijn. Volgende week mogen we heen voor onze 1e echte afspraak ( hebben 2 weken geleden al een echo gehad om te kijken of alles goed is vanwege mijn eerdere mk )
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Weegschaal di 29 jan 2013 - 8:55

Mijn duimen draaien mzcharlotte!!!!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  RioolSpook di 29 jan 2013 - 9:43

Hoop dat alles morgen goed blijkt te zijn mzcharlotte! Veel succes alvast.

En vervelend he, die misselijkheid mida4you. Ze kunnen toch pillen voorschrijven tegen de misselijkheid? Ik ga zelf iig morgen even bellen naar mijn huisarts.
Ik ben sinds een week ook bijna 24 uur per dag misselijk en blijf spugen. Ben het nu zo zat want ineens slaat de vermoeidheid ook enorm in. Ben duizelig en net onder de douche ging ik bijna onderuit. Aan de ene kant vind ik het fijn zwangerschapsklachten te hebben, aan de andere kant ben ik het zo zat nu al. Gisterenavond had ik dan ineens weer helemaal geen klachten, en dan blijf ik naar de wc rennen in de hoop geen bloed te treffen. Echt zo stom wat dit hele gedoe met je doet.

a.s. dinsdag heb ik een termijnecho en dan krijg ik eindelijk te horen hoe ver ik echt ben. En dan woensdag de intake.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Caroow di 29 jan 2013 - 9:46

Voor degenen die erg misselijk zijn; ik kreeg emasefene zetpillen van de ha en dat hielp echt enorm! Dus gewoon bellen als je last hebt, meerdere keren per dag overgeven is ook geen doen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  nillis wo 30 jan 2013 - 1:30

@ Jet, spannend hoor voor vrijdag en zag op facebook al dat jullie grote meid naar de psz was geweest. wat worden ze groot hé. De vermoeidheid is heel herkenbaar. Lig bijna elke avond wel rond 22 uur in bed.

@ MZcharlotte, hoop straks gewoon goed nieuws van jou? Veel succes.

@ Mid4you, wat naar dat je je zo misselijk voelt. Hopelijk is het snel over.

@ Jasmine, wat fijn dat jij je wat zekerder voelt. Succes met de controle.

@ all, de vermoeidheid is hier erg herkenbaar. Ben ook erg moe en overdag niet echt misselijk, maar ook niet helemaal top. Nog 1 week wachten tot de echo. Vind het wel spannend. Ga nu zo maar even de tassen inpakken voor het werk. Fijne dag iedereen
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  ingrid82 wo 30 jan 2013 - 3:23

Ik 'meld' me ook weer even
We hebben vandaag weer een mooie echo gehad en voor t eerst t hartje gehoort :cheering:
Heb er nu weer wat meer vertrouwen in dat we daadwerkelijk papa en mama worden!

Dus ga ik eens in zomer2013 topic kijken
Dames heelveel succes komende weken, hopelijk zie ik jullie allemaal n dat topic!!
ingrid82
ingrid82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11

Bericht  Suus do 31 jan 2013 - 7:52

Wat leuk, Ingrid!

Ik werd net gebeld door iemand van Moeders voor Moeders. Doen jullie daar ook aan mee? Ze komt maandag bij me langs en ik moet dan vantevoren al wat urine opvangen. Gaat ze dan een zwangerschapstest doen? Vind het nu al spannend! Maar wat extra bevestiging zou fijn zijn Wink Ik heb weinig klachten namelijk. Niet misselijk (behalve een beetje als ik me inspan, hardlopen gaat echt voor geen meter), heb alleen regelmatig last van een lage buikpijn. Hebben meer meiden dit?
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Snoes do 31 jan 2013 - 7:53

Ach Firda en Miss G, wat een naar nieuws allebei Sad Veel sterkte!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: