Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

40 uur werken

+36
Pineco
Reeza
Roos'
Marin
Parel
Pannetoet
Middleme
Exogenesis
Elliot
Sterre
loura
Serena
Aziraphale
teletascha
Elsje
SleepingBeauty
Zonnetje
Cimic
Lavendel
litllejoy
xxjojootjexx
minoessepoes
Polly
June
Feline
Appeltje
Monte
Elodie
SoGood
Rush
Nora
Bacio
Poubelle
Paper Crown
GreenGrass
Punk'd
40 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

40 uur werken - Pagina 3 Empty Re: 40 uur werken

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 0:51

Ik vind 40 uur werken op zich niet zo heel veel. Ik werk sowieso 6 dagen in de week en werk dan dus 6, soms 7 uur op een dag. Ik vind dat niet veel. Dan heb je namelijk nog zo'n 24-7 = 17 uur over om precies te doen wat je wilt! - 8 uur slapen, is dat 9 uur per dag! Ik vind dat persoonlijk erg veel vrije tijd Very Happy

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pineco do 9 mei 2013 - 0:58

Zo zie ik het voor mezelf ook Kim, maar ik weet (en vind het ook heel begrijpelijk) dat de meesten er niet zo over denken. Ik hou van mijn werk en ben er minimaal 40/50 uur mee bezig en vaak genoeg meer dan dat. Verder heb ik nooit echt vrije dagen, alleen als ik op vakantie ga. Ik werk iedere dag minstens 2 à 3 uur, dat voelt voor mij als een vrije dag 40 uur werken - Pagina 3 561177 Ik heb maar 5 tot 6 uur slaap nodig, dus er blijft voor mijn gevoel genoeg tijd over voor andere dingen, al heb ik voortdurend het gevoel tijd te kort te komen, maar denk dat iedereen dat wel heeft ;-) Voor mijn gevoel werk ik niet te veel. Maar als ik buitenshuis zou werken en mijn werk niet echt leuk zou vinden, zou ik er echt niet zo veel tijd in willen steken!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 1:28

KimRosenberg85 schreef:Ik vind 40 uur werken op zich niet zo heel veel. Ik werk sowieso 6 dagen in de week en werk dan dus 6, soms 7 uur op een dag. Ik vind dat niet veel. Dan heb je namelijk nog zo'n 24-7 = 17 uur over om precies te doen wat je wilt! - 8 uur slapen, is dat 9 uur per dag! Ik vind dat persoonlijk erg veel vrije tijd Very Happy

Dat hangt ook wel van je werk af natuurlijk. Met mijn huidige baan ben ik aan het eind van de werkdag gesloopt. Daarbij is het ook nog eens afhankelijk wat je met je vrije tijd wilt doen. Als ik op mijn neefje en nichtje zou willen passen overdag dan zal ik toch echt minder moeten gaan werken. Als ik voor de tv wil hangen en alle programma's van TLC wil zien, dan hoef ik inderdaad niet minder te gaan werken. Ik heb ook bijna altijd wel 40 uur gewerkt en daar op zich geen moeite mee. Voor nu is het me gewoon te veel.

Gast
Gast

Bericht  Punk'd do 9 mei 2013 - 1:44

Ik ga per volgende week terug naar 24 uur 40 uur werken - Pagina 3 561177

Heb de afgelopen 3,5 maand 40 uur voor een werkgever gewerkt maar dat is het gewoon niet voor mij. Ik ga nu 2 dagen voor mijzelf beginnen en de overige 24 uur werken puur om de huur te kunnen betalen.

Het is dus niet per definitie zo dat ik geen 40 uur wil werken. Maar ik weet nu wel dat ik niet 40 uur voor een ander wil werken, maar er zelf wat uit willen kunnen halen. Passie en plezier en vooral het zelf indelen van de werkuren is voor mij heel belangrijk.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Pineco do 9 mei 2013 - 3:07

Fijn Punk'd! Het is vooral belangrijk dat jij je er goed bij voelt. Zodra je het idee hebt dat je privé-leven lijdt onder je werk - hetzij door de vele uren die je maakt, hetzij doordat je je werk niet fijn vindt - en je hebt de mogelijkheid om daar iets aan te doen, dan is het alleen maar goed om het roer om te gooien. Goed dat je die stap gezet hebt, veel succes met je eigen bedrijf!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 3:16

Ik kom soms al helemaal nergens aan toe, terwijl ik 'maar' 24 uur werk, voor mij voelt dat al fulltime, 4 hele dagen werken, dus kan me voorstellen dat het voor andere mensen heel veel voelt als ze 40 uur moeten werken. Het ligt wel ook aan je werk denk ik, ik ben compleet gesloopt na hele dag lopen, rennen en vliegen.

Gast
Gast

Bericht  Nyx do 9 mei 2013 - 4:33

40u werken vind ik persoonlijk niet zwaar. Wat wel zwaar is is om een tijdlang niet 40u werken en dan weer 'moeten'. Het duurt even voor de gewenning er is om vijf dagen achter elkaar naar het werk te gaan, maar als de gewenning er is dan is het ook niet zwaar meer.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  ellibre do 9 mei 2013 - 6:15

Ik werk gemiddeld iets meer dan 50 uur per week schat ik. Daar komt helaas ook nog 10 tot 12 uur reistijd bij, afhankelijk van of ik 5 of 6 dagen werk. De werktijd an sich vind ik nog wel te overzien maar in combinatie met de reistijd is het wel erg veel. Over een jaar of 3 wil ik terug gaan naar 40 uur verspreid over 4 dagen, en daarnaast voor 1 dag per week een aanstelling als onderzoeker waarbij ik thuis kan werken. Dichter bij m'n werk wonen is de komende 6 jaar helaas nog geen optie, waarschijnlijk.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Roza do 9 mei 2013 - 7:15

Wat goed Punk'd dat je deze keuze voor jezelf gemaakt hebt. Wat ga je doen voor jezelf?

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  SuzieQ za 11 mei 2013 - 0:16

Ik werk ook sinds 10 jaar 49 uur per week plus 1 tot 3 avonden en evt opleidingen erbij. Ik heb daar nooit moeite mee gehad, maar de laatste maanden staat het me echt tegen. Ik kan nooit door de week naar de winkel, omdat ik dan nooit thuis ben. Je moet echt zo veel op zaterdag en zondag proppen, ik ben het hele weekend zowat bezig met boodschappen, poetsen, wassen en familie bezoekers. En mijn vriend is veel weg, dus het meeste komt op mij neer. Zodra het financieel zou kunnen, zou ik heel erg graag 32 of 36 uur willen werken. Ook heb ik nu erg veel stress, meestal mijn salaris niet op tijd en een dreigend faillissement van het bedrijf waar ik werk, dus dat zal ook wel meespelen in mijn werk plezier (of het gebrek daar aan).

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Bericht  SuzieQ za 11 mei 2013 - 0:17

Ik bedoel 40 uur, geen 49!

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Bericht  Pannetoet za 11 mei 2013 - 9:12

Bacio schreef:Ik denk dat het gewoon even wennen is. Als je 40 uur per week werkt en 25 weken werkt is dat toch exact 1000 uur? Of begrijp ik je verkeerd?

Haha nee je rekensom klopt!
Ik zou officieel ook 25 weken stage gaan lopen en daar ging mijn stagebedrijf mee akkoord.. Maar nu blijkt dat ze eerder sluiten, 5 weken eerder om precies te zijn. Wat dus neerkomt op 1000 uur moeten maken in 20 weken en dat is 50 uur in de week. Uiteindelijk heb ik mijn stage-coördinator gemaild en hij vond dat ook absoluut niet verstandig en ik blijf gewoon 40 uur in de week en ik kom dan wel uren tekort maar in dit geval ging het om kwaliteit en niet om kwantiteit smile

En op zich gaat het heel goed! Ik verveel mij soms wel écht vreselijk..dan zijn er geen gasten en tja op een gegeven moment ben je ook wel uitgepoetst enzo.. Ik heb nu 4 dagen achter elkaar gedraaid, morgen nog één (dus 5 in totaal) en ik ben wel echt gesloopt, lichamelijk vooral Embarassed terwijl er zoooooveel mensen 40u werken.. ben ik dan zo'n zeurder die niets gewend is of ben ik gewoon een type die ook tijd/dagen voor zichzelf nodig heeft?
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bacio za 18 mei 2013 - 8:45

Hoe gaat t nu Pannetoet? Begin je al een beetje in een ritme te komen?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Pannetoet zo 19 mei 2013 - 9:36

Wat lief dat je er naar vraagt!
Maar het gaat redelijk.. Ik ben nog steeds heel erg moe. Savonds maar ook overdag en ik vind het echt lastig! Zie ook mijn andere topic: mijn onzekerheid op stage maar het begint mij op te breken dat ik heel veel van mijzelf verwacht terwijl dat niet reël is.. Vandaag was ik dan vrij maar ik zie echt tegen morgen op. Ik moet doorzetten en deze 17 weken uitzitten omdat ik anders kan fluiten naar mijndiploma van niv3 + studieschuld maar aan de andere kant denk ik ook 'Laat maar ik loop mijzelf voorbij zo'.. Dus ja lastig! Ik wist niet dat het zo wennen was! Van luxe schoolleventje naar fulltime werken..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bacio zo 19 mei 2013 - 11:37

Ga er vanuit dat het toch wel 2 maanden wennen is aan het fulltime werken. Het is echt niet gek dat je de eerste 6-8 weken moe bent. Je moet in het ritme komen en dan wordt t echt beter. Nu is alles nog nieuw, straks weet je veel meer en gaat alles makkelijker. Je lichaam went aan het ritme en heeft meer energie. Het komt echt goed, het gaat je vast lukken. Even doorbijten nu. Succes!

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Roza zo 19 mei 2013 - 11:41

Ik ben na 3 maanden nog steeds moe na 40 uur werken. Dit deed ik eerst ook al, maar dan verspreid over 7 dagen en wisselende tijden. Ik werkte toen zelden 5 dagen achter elkaar.
En nu, nu werk ik echt 40 uur van maandag t/m vrijdag en ik vind het vaak best zwaar! Helemaal in combinatie met een sociaal leven, sporten etc. Ik sleep mijn agenda overal mee naar toe zodat ik geen dubbele dingen plan, of teveel in 1 week. Ik moet gewoon 2 avonden per week voor mezrlf hebbeb.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3