Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

40 uur werken

+36
Pineco
Reeza
Roos'
Marin
Parel
Pannetoet
Middleme
Exogenesis
Elliot
Sterre
loura
Serena
Aziraphale
teletascha
Elsje
SleepingBeauty
Zonnetje
Cimic
Lavendel
litllejoy
xxjojootjexx
minoessepoes
Polly
June
Feline
Appeltje
Monte
Elodie
SoGood
Rush
Nora
Bacio
Poubelle
Paper Crown
GreenGrass
Punk'd
40 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

40 uur werken - Pagina 2 Empty Re: 40 uur werken

Bericht  Punk'd do 24 jan 2013 - 6:08

Vandaag ging het super! Heb een fijne dag gehad, heb eigenlijk alles zelf gedaan (telefoon aangenomen, i.nboeken van o.rders, f.acturering). Aan het einde even gecheckt of alles klopte en er zat maar 1 foutje in.. joeehoe Very Happy

Morgen nog 1 dagje en dan een welverdiend weekend.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Zonnetje do 24 jan 2013 - 7:56

Ik vond het ook wennen. Ik werk op papier 36 uur, maar vaak ook wel 40 uur per week. Het voordeel van 36 uur per week werken, vind ik dat je een extra middag vrij hebt voor boodschappen/huishouden/afspraken/dingen voor jezelf doen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SleepingBeauty do 24 jan 2013 - 9:11

Ik ga 32 uur werken.
Denk dat ik 40 uur ook te veel vindt en daarnaast werk ik in de zorg dus ook nog wel eens onregelmatig.
(alhoewel ik wel meer dagdiensten ga draaien)

Lekker een dagje extra voor het huishouden is wel erg fijn!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Elsje do 24 jan 2013 - 9:55

Ik werk nu 32 uur in de week, daarnaast ga ik 1 volle dag naar school en nog een aantal uren thuis studie. Ik moet er flink aan wennen omdat ik voorheen erg veel vrije tijd had. Het combineren werk, studie, huishouden, vriend en vriendinnen vind ik heel erg lastig!

Nu heb ik het geluk dat als het schoolvakantie is ik een extra vrije dag heb.
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  teletascha do 24 jan 2013 - 10:26

Ik heb vanaf 2004 tot 2012 40 uur gewerkt, en was eigenlijkmniets anders gewend... Sinds de geboorte van onze dochter werk ik 32 uur.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Aziraphale do 24 jan 2013 - 11:47

Ik werk gemiddeld zo'n 40 uur in 4 dagen (maar heb een werktijdfactor van 0,8 ) en ben op donderdagavond ook helemaal moe. Maar het gaat we steeds beter en het went ook wel! Ik ben wel erg blij met m'n vrije vrijdag en lange weekend en sinds dit schooljaar heb ik met mezelf afgesproken dat ik thuis niet meer zo veel extra uren maak, dat gaat nu heel goed. Komende periode werk ik veel extra op vrijdag en dan maak ik zo'n 50 uur per week.

Succes Indigo met je nieuwe baan! smile

Laatst aangepast door Aziraphale op vr 25 jan 2013 - 2:58; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Serena do 24 jan 2013 - 21:36

Ik werk nu een jaar 40 uur. Maar ben net als Lavendel, denk ik nog niet heel gewend, ben elke avond echt moe en altijd blij dat het weekend is. Ik heb gelukkig wel aardig een ritme gevonden, maar blijf het vermoeiend vinden. Komt denk ik ook idd omdat veel mensen minder werken (behalve dan weer op mijn afdeling..)
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  loura do 24 jan 2013 - 23:29

Ik werk 32 uur (sorry Wink) sinds bijna 2 maanden werk ik 'normale' kantoor uren. Ik moest en moet nog, heel erg wennen aan van maandag tot en met donderdag werken van 8.30 tot 17.00. Hiervoor heb ik jaren onregelmatige diensten gewerkt en was ik dus regelmatig door de week vrij een paar dagen. Of dan weer 2 dagen vrij en de andere keer 4 dagen vrij. Ik vond dat op zich heel fijn altijd, alleen werkte ik vaak weekenden en feestdagen en dat kwam echt mijn strot uit. Ik vind het vrij zwaar dat het donker is als je weg gaat en donker is als je thuis komt.. Ik heb echt het idee dat ik alleen maar werk door die korte avonden.

Ik heb inderdaad ook een paar keer flink gebaald dat ik eerder thuis was dan mijn vriend en in een keuken van -3 graden met een kleedje om me heen stond te koken. (klote winter) Wink Ik heb echt nooit last gehad van winters hoor maar van mij mogen de dagen nu langer worden en de temperatuur met minstens 10 graden omhoog.

Gelukkig dat je, je werk wel leuk vind! En ik weet zeker dat het went.

loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 23:44

Ik heb een tijdje 40 uur gewerkt, vanaf maart 2012. Daarbij had ik 9-10 uur reistijd per week. Hoe hard je ook kunt roepen dat het wel went: dat was voor mij gewoon te veel. Dus sinds dit jaar zit ik op 32 uur. Het voelt allemaal net wat minder vol en chaotisch, ondanks dat ik mijn werk echt heel leuk en plezierig vind.

Logisch hoor, Indigo, dat je ineens ff stond te janken. Zoveel nieuwe indrukken, verantwoordelijkheden en drukte. Nog even volhouden, want dat gevoel gaat wel over. Succes!

Gast
Gast

Bericht  SoGood do 24 jan 2013 - 23:59

Ik heb ook een tijdje 5 dagen gewerkt, ik trok het wel maar ik werd er geen leuker mens van. Sowieso zat ik toen ook in een drukke periode wat betreft mijn prive leven. Ik was altijd moe, had nooit energie om iets leuks te doen en vaak chagrijnig of terug getrokken als ik uit mijn werk kwam en had geen tijd meer voor mezelf.

Nu is het zo dat ik het ook niet echt naar mijn zin heb op mijn werk en dat een dag op mijn werk sowieso veel van me vraagt, dat scheelt natuurlijk ook. Ik ben wel een gevoelig persoon die heel veel impulsen binnen krijgt en veel moet verwerken op een dag. Pas toen ik minder ging werken werd ik een gelukkiger mens. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is en dat verschillende interne en externe factoren mee spelen die er voor zorgen dat je het wel trekt. 40 uur werken - Pagina 2 561177
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Sterre vr 25 jan 2013 - 0:09

Ik werk ook 40 uur + een reistijd van ruim 2 uur per dag en vind dat ook wel pittig. Sinds de zomer werk ik één dag thuis en dat maakt al wel een beetje verschil. Dan kan ik tussendoor boodschappen doen of een was aanzetten. Het liefst zou ik 32 uur werken, maar dat is nu even niet mogelijk en qua salaris is 40 uur natuurlijk ook wel heel erg fijn.

In de zomer trek ik het beter dan in de winter, omdat je dan nog voor je gevoel een stuk 'dag' over hebt waarop je lekker naar buiten kunt. In de winter zie ik alleen daglicht vanuit het raam op mijn werk, dat is echt te weinig.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Bacio vr 25 jan 2013 - 10:08

Vinden jullie het echt allemaal pittig? Mijn officiele werktijd is dus 40 uur, maar werk met gemak meer (start normaal rond 8.30 en ga voor 18.00/18,30 niet weg). Ik heb er weinig moeite mee. Ik heb dan weinig reistijd (20 min enkele reis), dat scheelt een hoop denk ik.

Daarbij sport ik 3x per week, heb ik een vriend waarmee ik samenwoon en spreek ik meerdere keren per week met vrienden af. Ik ben weleens moe, maar om te zeggen dat ik altijd moe en chagrijnig ben. Nee, dat herken ik niet.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Elliot vr 25 jan 2013 - 10:42

Ik werk ook 40 uur. Ik vond het in het begin heel zwaar, maar inmiddels zit ik in een lekker ritme. Het enige wat er echt wel eens bij inschiet is de was. Dan heb ik in het weekend echt overvolle wasmanden. En stofzuigen sla ik ook wel eens over. Eigenlijk het hele huishouden, dat houd ik een stuk minder goed bij. Maar mijn vriend werkt ook 40 uur dus we zijn alleen 's avonds en op zondag thuis (vriend werkt op zaterdagen en ik ga dan vaak weg), dus zo vies wordt het ook niet.

Ik vind het wel elke ochtend nog steeds rot om zo vroeg op te moeten staan. Maar ik ben totaal geen ochtendmens.

Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Exogenesis za 26 jan 2013 - 1:13

Toen ik begon met werken, was dat fulltime. Dat heb ik twee jaar gedaan. Het was aanpoten, maar ik vond het wel te doen en had er plezier in.

Ik heb nu, sinds ik ander werk heb, bijna drie jaar een wtf van 0,86 en dat komt neer op 4 dagen werk en dat is zo'n 36 uren (9 uur per dag). Vaak werk ik echter ook op mijn vrije maandagen als invaller binnen de stichting (vaak komt het er op neer dat de directeur me vraagt voor een dagje groep 7 of andere klussen zoals toetsen afnemen of zorgtaken).

Het lijkt nu waarschijnlijk enorm druk, Indigo, maar wanneer je in het ritme zit en je werkzaamheden geautomatiseerd zijn, zul je je steeds relaxter gaan voelen. Ik vind het supertof voor je dat je direct fulltime aan de slag kunt! Very Happy
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Middleme za 26 jan 2013 - 4:57

Hier nog een die fulltime+ (wtf van 0,98) werkt. Omdat het mijn eerste jaar in het onderwijs is, kost het me nog meer tijd om alles goed te doen enzo. Ben altijd wel blij als het vrijdagmiddag - sta in de onderbouw dus die middag vrij - is en het weekend is!

Heb ik nu nog de 'mazzel' dat ik nog thuis woon en er dus nog niet heel veel verplichtingen voor mij zijn, dat gaat per september wel anders worden.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Pannetoet di 7 mei 2013 - 7:02

Even het topic weer omhoog gooien :P
Ik loop sinds vorige week 40uur per week stage en ik vind het zwaar! Oh men..wat heb ik respect gekregen voor mensen die jááááren 40u p/w werken..ik vind het echt veel! Ik sta dan achter de receptie en ik heb niet eens weekend..ik ben namelijk de donderdag&zondag vrij en ik heb net 1 week gehad en ik heb gisteren toen ik thuis kwam ook even een potje lopen janken Embarassed Ik had het even helemaal gehad, vandaag vrij en morgen 'mag' ik weer..en ik zie er vreselijk tegenop! Om de volgende 2 punten eigenlijk......

1) Ze is hartstikke tevreden over mij alleen vind ze dat ik niet snel kan omschakelen, dat klopt maar het is iets wat bij mij hoort en ik heb het altijd al gehad.. volgens haar moet ik daar aan gaan werken. Ja hoe dan?
2) Mijn uren (dit staat ook in mijn andere topic) .. Ik moet 25 wkn & 1000u maken, alleen gaan ze eerder dicht en nu kan ik mijn uren niet maken..tenzij ik 45-50u in de week ga maken en dat vind ik echt teveel, ik loop nu al haast op mijn tenen met 40uur. Laat staan als ik nóg meer moet.. En daarbij heb ik in de sollicitatie al aangegeven dat ik 25 wkn moet en dan is niet mijn fout dat ze eerder dicht gaan toch?

Blegh ik loop helemaal te stressen daarom..
Voor mijzelf opkomen is niet mijn sterkste punt.. sterker nog: ik begin altijd te huilen laughcry
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Bacio di 7 mei 2013 - 8:16

Ik denk dat het gewoon even wennen is. Als je 40 uur per week werkt en 25 weken werkt is dat toch exact 1000 uur? Of begrijp ik je verkeerd?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Parel di 7 mei 2013 - 8:17

Dat huilen herken ik, het niet kunnen opbrengen om te werken in het weekend ook, het veel te veel uur ook.

Qua omschakelen zou ik gewoon blijven oefenen, op een gegeven moment krijg je er handigheid in en verbeter je automatisch. Wees er alert op, maar ga je niet stressen erover het is puur een ding wat bij je hoort, ieder ander heeft weer wat anders.

Het is even doorbijten! En lukt het je echt niet die 25 weken (1000 uur) te lopen, overleg het met je ouders/vriend, leidinggevende, school en ga gelijk wat anders zoeken. Iets anders voor erna (dan heb je rust omdat je weet dat je toch je uren af kan maken), of helemaal iets anders voor bijv 40 weken en dan 32 uur, loop je wel studievertraging op maar een burn out straks is ook niks.

Sterkte!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 8:24

Ik werk 40+ uur, maar wel flexibele tijden en veel thuis. Ik kan eigenlijk overal werken waar ik een laptop kan neerzetten en waar wifi is! Ik zou het denk ik niet trekken om 40 uur in één ruimte, met dezelfde collega's te zitten, heb echt ruimte nodig voor mezelf en om de concentratie op te brengen heb ik een stille plek nodig (dat lukt me het beste thuis). Een nadeel is wel dat ik eigenlijk nooit klaar ben. Ik kan mijn kantoordeur niet dichttrekken om 5 uur 's middags. Ik werk veel 's avonds door en op andere rare tijdstippen, of even een uurtje tussendoor. De grens tussen vrij zijn en werken vervaagt hierdoor wel, ook omdat ik mijn werk vaak erg leuk vind!

Gast
Gast

Bericht  Marin di 7 mei 2013 - 8:50

Dat herken ik echt heel erg Kim.
Ik werk nu ook vaak 's avonds en in het weekend. Vind ik op zich niet zo erg, maar het maakt de grens tussen werk en vrije tijd wel vager.

Ben heel benieuwd hoe ik het zou ervaren om weer buitenshuis te werken, de functie van het gesprek van vandaag is ook voor 40 uur (en in de praktijk ongetwijfeld meer)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Roos' wo 8 mei 2013 - 7:05

Ik werk sinds januari 40 uur, ik vind soms wel zwaar maar heb hele gezellige collega's en veel klantcontact dat het werk afwisselend is. M'n baas doet ook heel makkelijk over verlof. Als ik mocht kiezen zou ik 36 uur willen werken..

Roos'
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13

Bericht  Cimic wo 8 mei 2013 - 7:41

Ik heb het 11 jaar lang gedaan.40 uur en vaak nog meer. Ik ben dus nu ook blij dat ik 24 werk. Jammer voor de centen maar ik heb veel meer rust en tijd voor mezelf. Overig heb ik geen 3 vaste dagen in de week. De ene week werk ik 5 dagen en dan weer 1, het verschilt erg.
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 23:23

Pannetoet, ik denk dat je nog erg moet wennen. Stage lopen is wel iets anders dan jarenlang ergens werken heb ik gemerkt. Vooral in het begin doe je veel indrukken op en ben je echt aan het leren, dat kost veel energie. Alles is nieuw voor je, geef het even de tijd. Als je over een paar weken je routine hebt gevonden, heb je misschien ook meer rust.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 0:01

Ik werk 40 uur maar met de tijd wil ik ook naar 32 omdat ik mijn leven anders wil gaan inrichten. Maar goed, dat is toekomstbeeld. Ik denk ook dat het heel erg van deze tijd is dat mensen tijd voor zichzelf willen. Vroeger moest je gewoon werken en niet zeiken, tegenwoordig willen we gelukkig steeds meer genieten en kiezen daar dan ook voor haha Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Reeza do 9 mei 2013 - 0:14

Je leeft ook maar één keer smile Ik heb nooit 40 uur gewerkt, wel 38 uur. Toen woonde ik nog bij mijn ouders, toen ik op mezelf ging wonen ben ik vrij snel 34 uur gaan werken en na de zomer ga ik naar 32 uur. Als je het kunt betalen, waarom niet? Geld is belangrijk, maar vrije tijd toch net wat meer voor mij.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud